Get Shorty (1995)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met John Travolta, Rene Russo en Gene Hackman

Chili Palmer herinnert mensen aan schulden bij maffia-figuren in Miami en komt via een aantal opdrachten in Hollywood omdat een regisseur zich niet aan zijn afspraken houdt. Hij raakt echter geïnteresseerd in het vak en wil het nieuwste project van de regisseur gaan produceren. De vriendin van de regisseur is de ex-vrouw van een populaire kleine acteur Martin Weir en deze trekt ook zijn interesse. Samen met haar wil hij Martin Weir overtuigen om de hoofdrol te gaan spelen.

avatar van Jordy
Vermakelijk verhaaltje over Hollywood, met goede acteurs en een paar geestige momenten. 3 sterren.

Erg leuke film, niet alte veel gezeik gewoon een leuke film.

Ik vond hem niet zo. Niet echt grappig en ja ach. Het zal wel aan mij hebben gelegen ofzo.
Ze zijn dacht ik bezig met een vervolg

neo (crew)
in de gids stond :''deze film lijkt een commerciële variant te zijn op pulp fiction''.hier ben ik het wel een beetje mee eens.travolta speelt weer een coole gangster,om wie je kan lachen.dennis farina speelt ook weer een prachtige gangsterrol,zoals ie zo vaak speelde,bv in snatch.

avatar van jackie
Gewoon een leuke goed gemaakte film.

Erg vermakelijk, luchtig gangster/komedie- filmpje met een goede rolbezetting.
***

Vond de film best grappig en het verhaal stak zeer goed in elkaar. Verder heeft de film natuurlijk een aardige cast, en is het einde wel verassend! 3,5 sterren voor deze film.

avatar van Armin
Heb hem indertijd nog in de bioscoop gezien.
Had er veel meer van verwacht, omdat tijdens de promotie veel naar Pulp Fiction werd verwezen. Buiten een aantal leuke momenten had de film echter weinig bijzonders te bieden. **1/2

Armin schreef:

mee eens, 2.5*

avatar van MarkFish
John Tavolta is the man. Erg leuk verhaaltje en weer eens wat anders.

avatar van Purmerend
Het is misschien totaal wat anders, maar het is niet voor mij weggelegd. De enige keer dat ik kon glimlachen was toen iemand een ander zijn sleutels in een champagneglas liet vallen. Ik vond hem 3x niks. 1*

Uiterst vermakelijk filmpje, die zichzelf duidelijk niet zo serieus neemt.

avatar van RRT
RRT
Gewoon leuke film. Leuk geacteerd, met leuke momenten. Aardige verwijzingen naar andere films.

avatar van De GeuS
Verhoogd naar 3,5*....

Zeer orginele film met een geweldige cast die er ook wel zin in lijkt te hebben. Met name Hackman blijft toch een genot om naar te kijken en het is weer eens een andere rol dan we van hem gewend zijn. Op een of andere manier moet ik zo ongeveer om iedere scene met Farina enorm lachen, zelfs nu ik hem gisteren voor de 4e keer zag. **** wat mij betreft.

avatar van Phil Leotardo
Leuke film, wel origineel verhaaltje. Hollywood wordt erg op de korrel genomen. Ray "Bones" Barboni vond ik erg grappig als wiseguy. Ik geef de film 3 sterren. Ben wel erg benieuwd naar Be Cool, hoor positieve dingen erover maar ook negatieve. Altijd eerst zelf zien en dan zelf oordelen

avatar van Rujar
Herzien en ik geef gewoon 4,5 ster.... de film is gewoon zeer en zeer vermakkelijk film.

Ik hou wel van dit soort films. Veel interessant gelul in de het luchtledige...

Moesten ze natuurlijk weer een sequel op maken... Jammer, Be Cool lijkt naar't schijnt op niets.
Ik vond in de trailer het dansje van Travolta en Thurman erg verdacht: gestolen van Pulp Fiction (verwijzing o.i.d.).

Morgen deze maar eens huren en me ergeren aan de sequel...

avatar van gondwana
goed filmpje, ik wil vervolg ook wel zien...

Vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Ja, er waren wel grappige scenes maar over het algemeen vond ik het niet zo´n interessante film.

Heb Be Cool gelijk erna gekeken en die vond ik toch wat leuker.

De film is niet op alle momenten even interessant maar het zijn vooral de personages en enkele leuke situaties die het hem doen. Als je goed kijkt is het toch John Travolta die deze film draagt. De overtuiging die de man in zijn rol legt straalt van het scherm af. Het verhaal mist helaas richting, structuur en sommige scenes voelen onnodig aan. Desondanks een leuk filmpje die makkelijk wegkijkt ondanks de tekortkomingen.

***

vond het einde een beetje snel / afgezaagd.

avatar van DiKKe_OsCaR
Nou, het eerste uur dacht ik echt.. Waar zit ik naar te kijken. Totaal niet grappig, niet leuk, etc. Gelukkig werd het laatste halfuur wat leuker, en kon ik af en toe zelfs lachen... Een paar leuke verhaaltjes, maarja.. Dit soort verhaaltjes kom je overal tegen.

3*.

geinige film, misdaadcomedy op z'n amerikaans, maar nog geen snatch leuk hoe de verhalen/karakters in elkaar vallen na verloop van tijd. 'Be Cool' gelijk erna gekeken, iets minder maar toch ook leuk.

Get Shorty ****

avatar van SuperSideSwipe
Ik vind de rol die John Travolta in deze film speelt "Chili Palmer" zonder enige twijvel een van de coolste rollen uit de film geschiedenis (samen met Bruce Willis als Jimmy "The Tulip" Tudeski in de geweldige comedy "The Whole nine Yards"). Ik geniet met volle teugen als ik Travolta zijn rol zie neerzetten als super zelfverzekerde en coole ex-Mafiaman die vaak wordt ondermeind door de klungeligheid van de mensen die hij probeert te helpen.

Ook in "Be Cool" (wat ik qua film een stuk minder vond) is Travolta geweldig bezig.

Gewoon een genot om naar te kijken de hele film.

Het blijft een erg leuke film. Het verhaal is amusant, de filmverwijzingen zijn leuk, de karakters kleurrijk en de dialogen zijn grappig. Travolta voelt zich als in vis in het water, en Hackman is altijd goed.

avatar van Dynamovie
Leuke film. Travolta is gewoonweg een erg goed acteur. De rest van de stereotypen die meedoen zorgen ook voor veel vermaak.

avatar van pjutter
Best leuke film, maar het verhaal is onnodig veel te gecompliceerd gemaakt, door de vele personages,
In Be Cool waren er ook veel personages maar daar was de film gewoon goed te volgen..
best jammer,
er waren wel wat heel grappige dingen in, en john travolta is inderdaad een zeer goede acteur..
jammer, had iets meer verwacht van deze flm, 3*
Be Cool vind ik beter

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Travolta is ultracool en ook Hackman is erg goed op dreef. Het verhaal is origineel en vol met grappen en filmverwijzingen. Het is ook interessant hoe deze film een loopje neemt met Hollywood. > 4*

avatar van The One Ring
Erg vermakelijke film. Ik hou sowieso wel van fims die over de filmbusiness gaan. Wat dat betrefd is deze lang niet zo goed als bijvoorbeeld The Player, maar vervelen doet deze geen minuut. Travolta doet zijn Pulp Fiction-rol nog eens over en dat is natuurlijk leuk. Ook de rest van de cast lijkt het naar zijn zin te hebben en ik als kijker ook. Oké, het is niet bijzonder, maar wel grappig.