Bordertown (2006)

Thriller / Drama

geregisseerd door Gregory Nava
met Jennifer Lopez, Antonio Banderas en Kate del Castillo

Lauren is een Amerikaanse journalist voor de krant Chicago Sentinel. Ze gaat naar Juarez, een stad dicht bij grens van Mexico, om onderzoek te doen naar een aantal moorden op jonge vrouwelijke arbeiders. Wanneer ze ontdekt dat er honderden slachtoffers zijn, wint ze het vertrouwen van de lokale fabrieksarbeiders, maar komt toch in gevaar.

DaZtorm
Meestal tijdens de film bepaal ik al de aantal sterren die de film krijgt, maar bij deze kwam ik er niet direct uit zou het nou 1,5* worden of 2*? Het is toch een 2* geworden....

Ik vond de film namelijk niet goed, ik kreeg constant het gevoel of ik een stuk van het verhaal gemist had. De reden dat het toch 2 sterren zijn geworden is het verhaal, het onder de aanbracht brengen van dit soort zaken. Ik wist namelijk niet dat dit daar speelde voordat ik de film bekeek.

Daarnaast hangt de film als los zand aan elkaar en klopt de cast niet bij de soort film. Daarnaast werden lieten ze in de film zeer overbodige films zien die ik niet wil zien, als ik zulke dingen wil zien kijk ik wel naar horror films.

+ Verhaal
+ Jennifer Lopez (blijf ik een mooie vrouw vinden)

- Acteerwerk
- Misselijk makende dingen, die in een horror film thuis hoorde
- Geen samenhang in de film

avatar van Devoo
Wat acteert Jennifer Lopez toch slecht! Het Mexicaanse meisje deed het inderdaad een stuk beter, maar dat redt de film niet. Ze brengen goed de problematiek in beeld, en dat is wel aangrijpend, maar dat zorgt er niet voor dat het een goede film is.

Slechte acteerprestaties, met uitzonderin van het Mexicaanse meisje, semi-spannende momenten, die er in mijn ogen niet bij pastten. Een crappe 2*

avatar van Jessen0wnt
Ik vond dat ik meer naar een documantaire zat te kijken dan een film waar ik echt inzat, ik viel bij het einde haast gewoon in slaap! Het had enkel een schrik momentje, en ik vond het alleen spannend worden toen ze in de bus stapten. en de rest wat daarachter volgt. Jennifer Lopez had ik wel graag nog eens flink zien ruzie maken of een scene zien schoppen in de film. Maar ze bleef een beetje eentonig. Niet de beste film die ik heb gezien dus. 2,0 *

orbit
Toch een beetje matige film met een zwakke Lopez (is ze dat ooit niet?). De sfeer van Juarez haalt het nog een beetje omhoog, onderbelicht verhaal ook.. hebben we het over serial killers in de VS, dat zijn kleine jongens.

avatar van Chromeo
Ongelooflijk zwakke film. Lopez die als "volbloed latina" in de film amper Spaans kan spreken??? Credibility nihil. Ook Banderas laat het in deze film net als Sonia Braga volledig afweten. Deze film mocht nooit in het Engels gemaakt zijn. Alles wringt gewoon aan deze film. Alle hoofdpersonages zijn van nature Spaanstalig en worstelen bij momenten met het Engels.
Ook een nul wat amusementswaarde betreft. Het verhaal raakt kant noch wal... en zit bol van de clichés. Zeer slappe hap!!!

je moet natuurlijk niet kijken dat ze als spaanse nauwelijks spaans kan spreken want in de film komt ze uit Amerika........

ik vindt jennifer lopez beter acteren dan zingen. Ze kan een rol goed neerzetten.

De film was soms een beetje langdradig maar toch wel goed.

het is juist het communicatieprobleem en het cultuurverschil wat in deze film de hoofdrol heeft.

Deze film vond ik echt ontroerend. Het feit dat het gebaseerd is op waargebeurde verhalen, maakt het des te aangrijpender. Dit vind ik een van de betere films van Jennifer Lopez. En Antonio Banderas vind ik tot nu toe in alle films die ik van hem heb gezien geweldig. Van Kate del Castillo had ik nog nooit gehoord. Maar ook zij zet een goede rol neer.

avatar van notorious_kim
Deze film heeft me aangenaam verrast. Ik heb deze op aanraden van enkele vrienden gekocht, maar stond er nogal negatief tegenover aangezien J.Lo meespeelt in deze prent.

Een heel sterk aangrijpend verhaal. Je wordt echt meegezogen in wat er gebeurd. En dan het feit dat dit op waargebeurde feiten is gebaseerd, maakt het gewoon nog erger.

De cast was schitterend, maar J.Lo kon me spijtig genoeg niet overtuigen in haar rol. Al moet ik wel toegeven dat het één van haar betere films is! Maya Zapatta daarintegen zette haar rol met enorm veel overtuiging en inleving neer.

De inbeeldzetting vond ik niet altijd even schitterend, maar wat ik wel goed vond, is dat veel van de Mexicanen Spaans spraken, maar dit zwakte naar het einde van de film teveel af naar mijn zin. Ook vond ik de chemie tussen J.LO en Banderas niet echt schitterend.

De film overtuigd wel volledig, en laat een heel wrang gevoel achter. het "damn"gevoel zoals ik dat noem. Hierdoor haalt de film voor mij een score net boven het gemiddelde.

avatar van komerad
Ik vond het een nogal middelmatige film.. soms wel creepy.
Film kijkt lekker weg maar ben je toch snel weer vergeten.

avatar van Denveen
Bordertown is een zeer matige film, met slechts enkele positieve punten.

De film opent sterk, met een karakteristieke impressie van het grensgebied Juarez, waar verkrachting en moord hoogtij viert. Sterke beelden bepalen de sfeer voor het begin van de film. De scenes in de fabriek zijn mooi en de busrit met vervolg is ook sterk. Echter wordt de sfeer verpest door de scenes in Amerika, vooral daar door het wisselvallige acteerwerk van de hoofdpersonen. Het verhaal (overigens gebaseerd op ware feiten) is sterk, maar komt niet goed uit de verf.

Een ander zeer storend punt zijn de dialogen. Er wordt vaak gewisseld tussen Spaans en Engels, wat opzich zeer realistisch kan zijn, ware het niet dat indianen in Mexico geen woord Engels spreken en Lauren (Lopez) aan het begin van de film nog beweert geen woord Spaans te spreken. Bovendien, als twee Mexicanen met elkaar praten, praten ze toch gewoon in hun moedertaal? Volgens mij was de gehele film beter afgeweest als iedereen Spaans zou praten (dat zou Jennifer Lopez ook een beetje geloofwaardigheid geven in haar rol)...

Tussen het verhaal door worden verscheidene keren flashbacks getoond, op zich wekken deze de interesse, ware het niet dat ze aan het eind compleet te niet worden gedaan, door ze open en bloot op tafel te leggen. Het mysterie was gewekt, waarom dan nog uitleggen?

Maar misschien nog wel het grootste punt van ergernis waren de constante wisselingen van het genre. Wat juist een heel interessant punt had kunnen zijn, komt in deze film heel geforceerd en totaal onnatuurlijk over. We schieten van een autoachtervolging (ze is toch een journalist!?) naar een dramatisch beeld met veel gevoel. Zeer slecht uitgewerkt (mede door de hierbij vaak dramatisch gekozen stereotiepe muziek).

Ondanks dat het verhaal weet te boeien, duurt de film veel te lang om boeiend te blijven. Het einde is daarnaast ook nog eens niet om over naar huis te schrijven dus deze film eindigt voor mij beneden de middelmoot. Voor de mooie scenes aan het begin en de aangrijpende beelden af en toe nog 2 sterren, maar hoger kom ik echt niet uit.

avatar van Denveen
Chromeo schreef:

Helemaal mee eens, het zou veel sfeervoller en natuurlijker zijn deze film in het Spaans uit te hebben gevoerd.

Ik heb de commentaren nog niet gelezen maar vond het een goede film en boeide mij vanaf het begin tot aan het eind:het is helaas wel echt gebeurd: wel zware film zeg jammer van Banderas

a.) Klein rolletje z`n grote acteur in films
b.) En z`n rol in de film (jammer van z`n kids)

Ik schrok wel bij het einde (dacht: ,,Helaas heeft het niet altijd een happy end) en ik dacht: ,,Heeft het wat geholpen ? Het is nog steeds niet opgelost enzo! MAar het echt een film die is opgedragen aan die vrouwen daar die daar wonen en deze ellende meemaken/ meemaakten en deze film is wel boeiend! Mensen die hem saai of langdradig vonden moeten gewoon eerlijk zeggen dat het niet zijn soort film is! Nee erg goede film niet Oscarwaardig maar dat m. nu niet uit!

Denveen ik snap je punt: Ze spreekte geen woord spaans maar later zei ze dat ze ook uit die kant (of buurt) vandaag kwam en ze had wel een verleden (trauma met zich mee)

Persoonlijk heb ik dat ook. Ook een trauma opgelopen en ik zeg ook dat ik geen SPaans spreek maar als ik met SPanjaarden praat dan gaat het ook redelijk en soms praat ik Engels dus ik ken het wel maar snap jou punt ook wel!

avatar van Elineloves
Een mooi, aangrijpend verhaal die mij in positieve zin in mijn hoofd is blijven hangen nadat ik de film gekeken heb. Alleen voor dat feit verdient hij al een 4*

avatar van danny61
al by al toch redelijk goed.Het breng de problematiek mooi in beeld,van de toch wel corrupte regime in mexico.En wij daar dan maar op vakantie om zo'n regime te steunen

ik geef 3 op 5

avatar van LuckySean7
niet slecht jlo doet het best goed in de film goed verhaal ook spannend houd je wakker ik heb het normaal niet zo op pop zangeressen die willen acteren want meestal is het toch niets maar deze film is goed

Ondanks JLo een lekker wegkijkende film, met een lekker broeierig sfeertje en een goed verhaal.

Met 'n andere hoofdactrice had dit waargebeurde verhaal een supergoede film kunnen opleveren. Ook voor de rol van A. Banderas had men beter 'n andere acteur kunnen kiezen.

avatar van Katharina
Hoewel ik geen fan ben van Jennifer Lopez vond ik dat ze zich goed staande hield in deze film. Verder is het een erg tragische film, en ik hoop echt dat zulke zaken zoals in deze film niet in het echt voorkomen.
Je krijgt trouwens in deze film veel mooi plaatjes van de lucht te zien .

Aangrijpende film. Naar mijn mening de beste rol van Lopez tot nu toe. Niet perfect maar voorruitgang. De thema van de film vind ik ook interessant. Ik had weleens wat vaagjes over gehoord maar had niet gedacht dat het zo erg was. Ik hoop dat er echt wat aan gedaan wordt.

avatar van aburex
Aangrijpende film over de uitbuiting van Mexicaanse vrouwen ten bate van de Amerikaanse media-industrie. Lopeis wel nit geschikt voor deze rol, maa toch wist de flm mij van begin tot het einde te boeien.

avatar van amanda22
Na de film Trade vond ik dit een beetje een tegenvaller.
Ik vind Jennifer Lopez over het algemeen een leuke en goede actrice maar vond deze film een beetje tegenvallen!

avatar van TragieStar.*
Vond het wel een aangrijpende film.
Het is een mooi realistische film.
Jennifer Lopez acteerde echt super dit keer.
Verder vond ik de opbouw mooi en goed uitgewerkt.

Mooie aangrijpende film. Er wordt goed in geacteerd en het is een spannend verhaal.

avatar van Leo1954
Een goed en realistisch verhaal, boeiend en dat gemekker over Jennifer Lopez moet maar eens afgelopen zijn, het lijkt wel of die vrouw niets goed kan doen. Nou, ik vond ze heel goed spelen.

avatar van Q Jones
Ik vond het echt een hele slechte film het enige licht puntje was Antonio Banderas maar voor de rest. Lopez kan gewoon niet acteren en loopt er als een kip zonder kop bij en ik denk daardat ze Lopez veel moesten betalen hadden ze geen geld meer voor fatsoenlijke special effects want die brand op het laatst ziet er in een b film van wesley snipes er nog beter uit. het is wel jammer want de film op zich heeft een heel mooi thema maar ook het verhaal is weer niks

Aardige thriller/drama die redelijk weet te boeien.

avatar van John Lee Hooker
Niet echt om sirieus te nemen dit. Je moet maar afwachten wat er gebeurd en hopen dat de volgende scene je wel weet te boeien. Beetje rommelig in elkaar gezet allemaal, er gebeurd veel te weinig en het mist zijn originele doel, wat niet eens zo slecht bedacht was. En met iets meer overtuigingskracht had Lopez de eerste keer al die kerel over kunnen halen om het terrein te doorzoeken. Overigens vind ik Jennifer nooit echt geweldig als actrice.

melvddonk
Het verhaal van de film vond ik erg aangrijpend. Ik krijg het steeds maar niet uit mijn hoofd. Verder was de film in alle opzichten matig, maar ik werd er wel helemaal ingezogen. Heel apart.

Dit is uitgelopen op een enorme sof: 1.50 (1.60)
Na een wisselvallige opening waarin regisseur Nava nauwelijks grip heeft op de film en het verhaal alle kanten uit gaat, leeft Bordertown halverwege eindelijk een beetje op. Veel haalt dat echter ook weer niet uit, het niveau weet nergens een acceptabel niveau te bereiken. Het onevenwichtige script loopt voor geen meter, worden de personages, zelfs dat van Eva, niet of nauwelijks uitgediept en wordt ons een hoop slap onderbouwde propaganda op de mauw gespeld. Als vervolgens ook Lopez nog eens in haar maandagochtend kloffie rondhobbelt valt er helemaal weinig meer te genieten, want dat ze het niet van haar acteerwerk moet hebben is alom bekend. Al moet gezegd dat de rest er ook weinig van bakt. Enige hoogtepunt is het optreden van de destijds immens populaire Juanes, en that’s it. Die overigens ook niet eens uit Mexico komt....

avatar van Fran
Ik vind Jennifer Lopez niet echt overtuigend overkomen. Sowieso ben ik niet zo overtuigd van haar acteerkunsten. Maar het verhaal zelf heeft wel veel indruk op me gemaakt dus ik vind dat het wel goed op me overgebracht is. Eerlijk gezegd stond ik nooit zo stil bij de berichtgevingen en toestand in dit gebied. Door deze film ben ik me daar wel meer bewuster van geworden en ben ik ook echt onder de indruk van de ellende die zich daar afspeelt. Soms vond ik het wat van de hak op de tak en kwam het een beetje rommelig over. Maar een indruk heeft deze film toch wel bij me achtergelaten.