Bordertown (2006)

Thriller / Drama

geregisseerd door Gregory Nava
met Jennifer Lopez, Antonio Banderas en Kate del Castillo

Lauren is een Amerikaanse journalist voor de krant Chicago Sentinel. Ze gaat naar Juarez, een stad dicht bij grens van Mexico, om onderzoek te doen naar een aantal moorden op jonge vrouwelijke arbeiders. Wanneer ze ontdekt dat er honderden slachtoffers zijn, wint ze het vertrouwen van de lokale fabrieksarbeiders, maar komt toch in gevaar.

avatar van stan
Ben benieuwd een vreemde combinatie want ik vind Antonio een goede acteur maar Jennifer....

Ik vind Jennifer vooral erg lelijk.

Ga je mond spoelen. Om je vingers bij af te likken...

Zo is dat.

kArIzMa_TuRk

avatar van ericos
Jennifer is geweldig!
Ben benieuwd hoe deze film gaat worden ..

donnie B.
interessant verhaal en waargebeurd helaas..
het verhaal achter deze film was vanavond het thema bij netwerk, ned 2.

-Chase-
Heb hem gezien en vond het een goede film.

Heb em gisteren gezien!
Knappe film, maar wel schokkerend..
Vooral als je weet dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal!
Heb er niet van kunnen slapen

avatar van fritsy
ericos schreef:
Jennifer is geweldig!
Ben benieuwd hoe deze film gaat worden ..
klopt ze is geweldig, mag ja ook wel eigenlijk met 10.000$ per dag lichaam verzorging en met personal trainers. Nu alleen nog acteren.

Enigma
Soeperman87 schreef:
Ik vind Jennifer vooral erg lelijk.

Grapje zeker

mooie , spannende , aangrijpende film , zeker als je weet dat er waargebeurd is, en een moiie rol van Jennifer

Raffael77
Dit is idd een geweldige film. Het is een waargebeurede film en dat maakt het wel treuriger. Lopez speeld haar rol goed. 4

woow goede film!!!
****

Goede film

wat een goeie film.. das een tijd gelede ..

hij was ook super spannend het heeft me echt geboeit van begin tot eind..

avatar van queenie
ik vond hem flink tegenvallen. Zeer chaotisch en boeide me geen momen. 2* voor de moeite

Jic
leuk gedaan als dit echt de realiteit is, is de 3.5* op zijn plaats.

avatar van vranque
Ik begrijp de ophef rondom deze film niet zo goed.
Doorsnee uitgewerkt verhaal (bij het kijken naar deze film laat ik me echt niet beinvloeden of dit op waarheid gebaseerd is of niet ), doorsnee acteerwerk en ongeinspireerd gefilmd.

Het enige is dat deze film je aan het denken zet waar die tv van jouw gemaakt is . verder vond ik er geen bal aan .

avatar van nairobi
een bescheiden 3, voor een ietswat simpele film. Verhaal is best okee.

mooien film van alles wat

avatar van tevelenco
Een aardige film met een op waarheid gebaseerd verhaal.
Het verhaal wordt sfeervol in beeld gebracht maar had voor mij te weinig diepgang waardoor ik weinig feeling kreeg met de hoofdpersoon.
En ook vond ik het verhaal niet echt goed uitgewerkt en wat rommelig.
Maar ondanks deze kritiek keek hij toch wel aardig weg en verdient hij toch wel een voldoende.

avatar van fritsy
Film klinkt zoiets als > The Virgin of Juarez.

avatar van deperry
Goede film om naar te kijken, hij houdt je in ieder geval bezig

Dat de gebeurtenissen in deze film nog steeds practisch dagelijks plaats vinden geeft de film een extra huivering wekkende inhoud.
Verder dan dat gegeven komt "Bordertown" zelf echter niet.
De film is oppervlakkig uitgewerkt.
En dat geldt ook voor de rol die met name Banderas en Sheen neerzetten. Het lijkt meer een moetje te zijn.
Geen overtuiging.

Het einde zit ook nog eens erg chaotisch in elkaar.

kleine voldoende

Goede film, goed gespeeld, en ik vond er niets chaotisch aan.Heeft me van begin tot eind geboeid. Een film die bovendien een schrijnend onrecht aan de kaak stelt dat schandalig genoeg nog steeds voortduurt ook! Wat een schurkenzootje!! Ik wens die arme mensen van harte toe dat er recht zal geschieden!
Verdiende 4 sterren.

Redelijk goede film, iets te langdradig maar het geeft wel goed een van de problemen weer die bij onze consumptie maatschappij om de hoek komt kijken.

Nou...als dit op waar gebeurde verhalen gebaseerd is...
vind ik hem zeer goed gespeeld. De inhoud , tja daar walg ik natuurlijk van.
Dus toch een ***3.5

3 sterren, donkere tristige film. Het bekijken waard