Bordertown (2006)

Thriller / Drama

geregisseerd door Gregory Nava
met Jennifer Lopez, Antonio Banderas en Kate del Castillo

Lauren is een Amerikaanse journalist voor de krant Chicago Sentinel. Ze gaat naar Juarez, een stad dicht bij grens van Mexico, om onderzoek te doen naar een aantal moorden op jonge vrouwelijke arbeiders. Wanneer ze ontdekt dat er honderden slachtoffers zijn, wint ze het vertrouwen van de lokale fabrieksarbeiders, maar komt toch in gevaar.

avatar van cafe1900
Geweldige film over iets wat helaas nog dagelijks gebeurt. Hier kan eens over nagedacht worden. Film heeft niet voor niets 'n hoge onderscheiding gekregen. 5 sterren.

Raffael77
Ik verhoog hem naar 5 sterren. Gisteren voor de 2e keer gezien.
Waargebeurd en nu nog steeds zo. Erg schandalig dat ze daar niets aan willen doen.

geweldige film .
goed gespeeld. een film met inhoud. zeker de moeite waard!

avatar van Baswazz
Goeie film, op waarheid gebaseerd verhaal, naar mijn mening is de boodschap goed overgedragen.

avatar van mikevd
geen Engels kan verstaan dus vandaar deze vraag.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

avatar van voskat
Huh??

Dit is dus gewoon Ciudad del Silencio?
Die is al lang op DVD uit, maar nu komt hij opeens in de bioscoop?
Waar slaat dat op?

avatar van voskat
mikevd schreef:
geen Engels kan verstaan dus vandaar deze vraag.

Ik meen me te herinneren dat er wat meer Engels in zit dan Spaans.

vond het ook wel een goede film 3,5 ster

avatar van NotJustAnOpinion
Nog steeds is dit een erg gevoelig onderwerp vooral ook in amerika. Na het lezen van kritieken op amerikaanse sites is me weer heel duidelijk hoe de verdeeldheid op politiek vlak in amerika nos steeds is. Aan de ene kant de lokale autoriteiten en grote amerikaanse bedrijven die er alles aan doen dit zo stil mogelijk te houden , en aan de andere kant mensenrechten organisatie's die er alles aan doen om hier aandacht voor te vragen.
Als dit een paar kilometer verder aan de andere kant van de grens zou gebeuren zou dit dagelijk op het nieuws zijn wat op zijn zachts gezegt toch wel opmerkelijk te noemen is.

Ook Jenever Lopez komt niet schade vrij uit de meeste kritieken , ze staat nou niet echt bekend om haar zuinige en consumptie bewuste levensstijl. Dat dan net zij een hoofdrol heeft in de film die ondermeer vraagtekens zet bij het goedkoop produceren van onder andere tv's en electronica valt niet bij iedereen in goede aarde.
Ik zelf vind dit verwerpelijk dan zouden er niet veel acteurs meer in deze wereld in een film kunnen spelen die aandacht vragen voor dergelijke zaken.

Al met al vond ik het verhaal goed gebracht en vond ik Jenever Lopez een sterke rol neerzetten . Ook het camerawerk was erg sterk met mooie beelden van het o zo mooie land Mexico. Ook vond ik dat de spannings momenten goed verdeeld waren en er een goed tempo in zat.

mikevd schreef:
geen Engels kan verstaan dus vandaar deze vraag.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Percentagemeter slaat door naar engels. Het spaans beperkt zich tot een paar zinnen.

Goede film, wel erg langdradig, ik ben geen drama kijker.

Redelijke film, rommelig eind idd. Maar zeer goed te doen, ook al omdat het waar gebeurd(is). 3*

hinie
Wat een mooie vrouw is Lopez toch.
Mooie film 3,5*

avatar van bisse
Behoorlijk stom dat de aandacht voornamelijk na 2 killers uitgaat terwijl de point van de film juist is dat die bedrijven die gebruik maken van die onmenselijke trading laws te gierig zijn wat aan bescherming of transport voor werknemers uit te geven.
Niet echt de moeite deze film..2 ster

Er komt in iedergeval bekendheid met dit trieste onderwerp, waar ik geen notie van had.Vond het wel een redelijke tot goede film.
Had wel meer in gezeten.

avatar van ralfsjam
redelijke film met een beladen onderwerp, zeker als je weet na afloop dat het nog zo is. Lopez en de rest speelde goed, maar Hollywood was naar mijn mening te veel aanwezig. ik snap dat er een romantische noot in moet zitten en een sex-scene, maar die voegde zeer weinig toe. zeker die sex-scene van lopez was zeer overbodig en ongeloofwaardig. maar goed... aandacht voor dit onderwerp is goed overgebracht in mijn ogen. de film was in het begin wat rommelig gefilmd en de dialogen met Banderas niet al te best. de kritiek op de film opzich snap ik, maar het is een onderwerp waar de mensheid iets van moet weten, dus kijken!!

omdat een verfilming van een onderwerp als dit het grote publiek kan berijken is goed. en ik denk dat er nog veel meer van dit soort onderwerpen onderbelicht zijn.... dus stop het verfilmen van pulp e.d. en laat de wereld de echte wereld zien!
een 4

het is echt een trieste verhaal ik heb de film nog niet gezien maar ik denk dat jlo wel goed zal spelen in dit film en jennifer lopez is en blijft MIJN GROOTSTE IDOOL I LOVE HER!! En ze ziet er altijd prachtig en beeldschoon eruit voor dit trieste en mooie jennifer lopez geef ik een 5

avatar van missy85
ik heb de film gisteren in de bioscoop gezien.
van begin tot het einde heb ik de film met plezier gekeken.
goed verhaal, vooral omdat je hard met je neus op de feiten word gedrukt.
ik vond de film verder niet rommelig, en ze acteerden ook prima.
niets slechts aan de film. een aanrader dus!

avatar van Cfour
Goede film met een onderwerp die je aangrijpt bij de strot. Ongelofelijk dat dit nu nog gebeurt anno 2007. Jennifer Lopez gaat steeds beter acteren en daar kotm bij dat ze er natuurlijk ook nog eens goed uit ziet. Het verhaal pakt je of niet, mij wel......4 sterren.

avatar van DeVrouw
Spannende en confronterende film! Bij de aftiteling voelde ik me zelf een beetje machteloos. Het meisje dat de rol van Eva speelde vond ik erg overtuigend, maar Lopez en Banderas haalden die overtuiging net niet. Lopez deed haar best maar Banderas kon net zo goed niet in de film zitten.
De sekscene vond ik inderdaad ook doelloos, pastte totaal niet in de film.
Toch heb ik onafgebroken zitten kijken en was ik vooral geboeid door het schokkende verhaal!
Een 3,5

Ik weet nu al dat deze film voor mij meer gevoelens op zal roepen dan menig andere kijker van deze film.

Dit omdat de dochter van mijn baas ook daar verkracht en vermoord is en er nog steeds niets aangedaan wordt daar, omdat alles op corruptie is gebasseerd daar.

Voor meer info kijk http://www.hester.nu/

avatar van valerio2003
ik vond deze film ontzettend spannend,ik vond hem heel erg goed en heel erg dat dit soort dingen gewoon in de doofpot worden gestopt en dat alles alleen maar om geld draait maar ik ben wel blij dat deze film gemaakt is hopelijk geeft deze film een goede boodschap over aan de mens en dat er in de toekomst wel wat aan gedaan word 4*

avatar van usr14112
Ik was niet onder de indruk van de film. Uit dit onderwerp valt veel meer te halen. Ik kan ook niet goed aangeven wat er nou aan mankeerde. Ik vond de film niet spannend en het einde warrig en ongeloofwaardig. Wel een goed onderwerp. Middelmatige film.

Het thema was goed maar komt totaal niet uit de verf. Waarom worden deze vrouwen niet bewaakt? Waarom worden ze aangevallen en vermoord? Waarom wil de politoe de zaak verdoeselen? Allemaal vragen waar geen of een erg vaag antwoord op komt. Ze hebben er gewoon een soort thrillertje van gemaakt met een niet overtuigende Lopez. Ze heeft het zo te doen met die mensen, maar dit komt ECHT totaal niet over! Ik had nergens het gevoel van: oh wat erg! Het meisje speelde wel goed moet ik eerlijk zeggen maar dat was ook wel de enige in deze film. Ze werd door iedereen gezocht, daarom gaat Lopez ook naar een publiek feestje en laat ze het meisje gezellig tussen het publiek staan bij een concert.....waarbij het meisje in één keer heel blij is en vrolijk. Ach ja....deze scene moest natuurlijk wel omdat ze die boef moest herkennen!!! Nee, beetje rommelig, raar, kinderlijk script! En ja, daar gaat Lopez weer, met haar ernstig gezicht....oh, oh wat erg allemaal. Oh, dacht de regisseur....we hebben nog geen sexscene....doen we er die ook maar in......ook al slaat die nergens op....en past ie helemaal niet in het verhaal! Sorry....maar dit had een hele goeie film kunnen zijn.....maar ja, er is maar één Erin Brokovich....en die heet in dit geval geen Lopez!

avatar van SaBBeS
Inderdaad een zwaar thema en in dat opzicht ook een zware film, maar zoals hierboven genoemd er is maar één Erin Brokovich.

Het is goed dat er aandacht aan dit onderwerp besteedt wordt, maar laat de film daar dan ook om draaien. Ik vond dat de aandacht teveel naar Jennifer Lopez en Antonio Banderas ging in plaats van naar het meisje.
De sexscene was inderdaad overbodig.
en erg frustrerend op het eind was dat Jennifer Lopez toch weer voor haar carrière kiest (ze neemt het vliegtuig terug), in plaats van dat ze voor het meisje kiest. Oké, achteraf gezien herstelt ze dat, maar toch gaf me dat een onbevredigend gevoel

3 Sterren.

Een mooie film.
Indrukwekkend, wel te zeggen.

Ik vind dat het verhaal wel wat los roept.
Het is een origineel verhaal, waar je niet vaak verhalen over hoort.
Met armoede en slavernij gaat het al snel over Afrika, maar in Zuid Amerika is het ook geen pretje.

Bijzar dat deze dingen gebeuren en goed weergegeven in de film.

Ik kan wel begrijpen dat ze terug ging om het verhaal te laten publiceren.
Er was eigenlijk niets aan de hand als ze even weg ging, het pakte anders uit oke.
Het is een belangrijkere zaak dat de dingen die in Mexico gebeuren de massa berijken.
Dan kan het probleem uitgeroeit worden.
Ze ging uiteindelijk ook niet voor de promotie, dus ze deed het ech om het onderwerp in de schijnwerpers te zetten en dus niet voor haar eigen carriere.

Jennifer vond ik een zeer goede rol spelen.
Aan het begin had ik niet door dat het Jennifer was en heb ik me daar dus ook niet aan gestoord.
Zodra je het weet, kijk je onbewust anders.
Dus daarom vind ik harde kritiek op haar acteer werk niet helemaal fair.

Ik vind het zoiezo een genot om naar Jennifer te kijken in een film.

Een indrukwekkende film, met een waargebeurd verhaal waar maar weinig mensen het bestaan van kennen.

3,5 sterren.

Echt een goede en aangrijpende film.

Ik sluit me geheel aan bij Replicant hierboven. Ook ik wist niet dat er zulke wantoestanden bestonden in Midden Amerika.

De film maakt dit je echter op een tragische, realistische manier duidelijk. ( de overbodige sexscene dan niet meeberekend he! ).

Acteerwerk is prima, vooral het jonge meisje dat "Eva" speelt, doet het naar mijn mening erg goed.

Vooral voor de liefhebbers van realistisch drama een echte aanrader.
4 sterren.

wel goede film.
het einde bevat wel heel veel toevalligheden waardoor er dingen nog enigzins goed aflopen.

avatar van ADDICTED
aangrijpende film.
Ben aangenaam verrast door Jennifer Lopez.

avatar van Ché Cliché
Wat een rukfilm zeg. Dat Lopez voor geen meter kan acteren was nu wel bekend, maar ook Banderas maakt er een potje van. Een totaal niet overtuigende film, zelfs te saai voor woorden.

Het verhaal IS aangrijpend en absoluut een film waard. Maar had dit zonder Lopez gedaan, want die kan niet acteren. Alle geloofwaardigheid van de film pleite met dank aan ms. Lopez. Lijkt nergens op. Snel vergeten. 1 ster.