Mad Max 2 (1981)

Alternatieve titels: Mad Max 2: The Road Warrior | The Road Warrior

Australië
Actie / Avontuur

geregisseerd door George Miller (II)
met Mel Gibson, Michael Preston en Bruce Spence

De wereld die we kennen is niet meer. De steden van vroeger zijn veranderd in een grote woestenij. Door deze 'waste land' trekt de eenzame zwerver Max (Gibson) doelloos rond, altijd op zoek naar voedsel en benzine om te kunnen overleven. Hij komt bij een dorpje waar de inwoners een enorme hoeveelheid benzine hebben. Tegen wil en dank besluit hij ze te helpen in de strijd tegen een groep gewelddadige motorrijders.

De allerbeste Mad Max. Gibson zeer goed op dreef als de ultieme anti-held.

neo (crew)
ben ik het helemaal mee eens

Ik hoef niks meer toe te voegen zie ik.

vic
Dit was absoluut de beste van de drie. The titel is ook gewoon erg cool

avatar van You_bastard
Die Hard on Wheels !!!

Mel Gibson speelt er in, dus zal wel een klote film zijn

Ai, ai, kappeuter. Deze klassieker moet je gezien hebben. Een van de meer invloedrijke films van de jaren '80. Werd aan het eind van de jaren '80 door (Amerikaanse) filmmakers in de top 10 gestemd van beste films van dat deccenium.

Komt er nog wel 'ns van. Mel Gibson kan ik alleen niet uitstaan. Is het tweede deel trouwens de beste uit de serie ?

Zondermeer. En kan best al eerst gezien worden.

MAX RETURNS YYYYYYYYEEEEEAAAAAA!!!!!!

avatar van JoeHallenbeck
Mad Max 1 en 3 vond ik niet veel aan, maar deel 2 weet zeker te boeien. Eigenlijk is het een grote auto-achtervolging van begin tot einde maar het blijft steeds spannend (hier kan The Fast and the Furious nog een puntje aan zuigen).

Mza
Totaal anders dan deel 1 en ook een stuk interresanter. Het post-apocalyptische is hier veel duidelijker en ook Mel Gibson heeft een veel betere rol. Daarnaast zijn de actiescenes erg goed en blijft de film de hele tijd spannend. 4*

avatar van Sjan
Actiescenes zijn goed, maar de film bleef me niet continu boeien (ook al duurt ie niet eens zo lang). Vooral de laatste achtervolgingsscene mag er wezen. 3*

avatar van WB
WB
De achtervolgingsscénes in deze film zijn echt volop goed gemaakt! En dat zonder al te veel special effects! Erg knap gedaan!
Khad deel 1 nog nooit gezien, voordat ik dit deel zag, maar was zelfs nog goed te doen! Bij deel 1 ben ik ooit in slaap bij gevallen, en dit deel had geen 'prequel' nodig om het te snappen!
Toppertje!
4 sterren voor de achtervolging!

Is die achtervolging niet gejat uit een rapvideoclip ofzo??

PartyMarty schreef:

Is die achtervolging niet gejat uit een rapvideoclip ofzo??
California Love?

en het jatwerk lijkt me dan eerder andersom

Aha, hahaha

as
Al een tijdje over zitten te denken maar nu ga ik het echt doen. Ik gooi hem naar de allerhoogste regionen van mijn favoriete films. Dit is een film die ik altijd diep in mijn hart zal sluiten. Eigenlijk het begin van mijn filmliefhebberij.

Weet: dit is bijzonder want ik heb maar 3 films op 5*en staan. Het zal dus niet snel weer gebeuren.

De absolute volle bak/mep........5*en.

Aaaaaaaaah

avatar van 93.9
Ook voor deze MadMax geldt gewoon 2 uur lang 200% vermaak.
Heerlijk af en toe!

Vond deze nogal tegenvallen, de laatste actiescene is goed en weet zeker je aandacht erbij te houden, de rest van de film weet daar slechts bij vlagen in te slagen.

avatar van Captain Pervert
Gibson is niet één van mijn favorieten maar als Mad Max is hij toch zeker wel cool.

Gibson speelt in Mad Max de rol van zijn leven...

Vind hem in dit deel minder sterk acteren.

as
Gibson is Mad Max. En geen andere die de rol ooit moet gaan spelen.

Net deel 1 en 2 na elkaar gezien, morgen deel 3
Waar in het eerste deel Max nog menselijk is, is hij in het tweede echt de antiheld. Deels verwilderd, gevoelloos en egoïstisch komt de menselijke Max noodgedwongen toch weer bovendrijven en kiest hij de kant van de underdogs.
Alleen jammer dat er nog een derde moest volgen.

Ik kan toch ook erg van deel 3 genieten, zeker van het kooigevecht.

chrissie schreef:
Hoeveel films zijn er intussen al niet gemaakt die een afkooksel zijn van deze twee? Alleen jammer dat er nog een derde moest volgen.

Echt ontelbaar idd. Vooral die Italiaanse regisseurs als d'Amato enzo hebben er al tig. Vind dat niet echt slecht aangezien ik wel van het genre houd. Thunderdome vond ik dus ook niet zo erg, hoewel ie t niet haalt bij de oudere 2 (en sommige andere rip-offs). Misschien dat ze daar gewoon iets te veel geld en Tina Turner tegenaan hebben gegooid.

PartyMarty schreef:

Welke clonen vind je het meest geslaagd?

Heb de meeste niet gezien hoor, wel een paar toegevoegd aan deze site. Van de films die ik wel heb gezien is het sowieso lang geleden, maar Battle Truck maakte op een tienjarige Marty die vrachtwagens cool vond erg veel indruk.

Grappig, vond ik destijds ook cool. Helaas nog steeds niet op dvd. (Originele titel: Warlords of the 21st Century)

as
Battle truck kan ik me ook nog wel herinneren. Future Hunters is ook zo,n Mad Max aftreksel/kloon.