Shadow Man (2006)

Actie

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, Skye Bennett en Garrick Hagon

Op een trip naar Boekarest, vijf jaar na de dood van zijn vrouw en zoon, wordt de 8-jarige dochter van een ex-politieman (Steven Seagal) gekidnapt. Hij zoekt naar haar in Boekarest terwijl de Roemeense politie, de Amerikaanse ambassade en Russische agenten hem allemaal volgen, omdat ze denken dat hij een microchip heeft, die de formule bevat voor een virus dat miljoenen mensen van deze aardbol kan laten verdwijnen als het in de verkeerde handen terechtkomt.

avatar van DiDa
Seagal Nieuws: Seagal's nieuwste film komt in Amerika uit op 5 december en wordt uitgebracht door Sony Pictures Home Entertainment! Deze film heette voorheen Harvester. Deze titel is verandert in 'ATTACK FORCE".

Waar stond dat??
Is de poster ook al bekend??

avatar van DiDa
Nog geen poster bekend. Stond op amazon.com en op Seagal's website:www. stevenseagal.net.

Attack Force klinkt niet als een Seagal-film. Ik hoop dat hij een beetje goed wordt.

Hier is de poster/front cover in het klein:
Poster

avatar van sinterklaas
MMmh wedden dat hij die wapens niet gebruikt in die film.

Heb deze net gekeken en vond hem niet super maar ook niet heel slecht.
Leuk om een keer gezien te hebben meer niet.
Ik hoop wel dat de volgende seagal film wat beter wordt.

3 sterren

Waneer is deze te koop??

sinterklaas schreef:
Waneer is deze te koop??

Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat die te huur is op 3 oktober! Maar dat wist je waarschijnelijk al

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Goede film maar ja ik vind steven seagal ook gewoon goed
De film kijkt lekker weg de actie is ruim voldoende en het verhaal niet al te moeilijk dus een perfecte film voor seagal !
4 sterren

avatar van DiDa
Heb de film eindelijk gezien en ik wil eerst voorop stellen dat ik een fan ben van Steven Seagal. Mijn verwachtingen waren zeer groot voor Shadow Man. Maar ik kan helaas niets anders concluderen (na de film zelfs 2 keer gekeken te hebben) dat dit geen goede film is.

We weten allemaal de negatieve punten over Seagal en zijn recente films. Daar moeten we nu niet meer over discussieren. We moeten Steven en zijn films nemen zoals ze op dit moment zijn. Iedereen weet dat seagal dikker is geworden en zijn films van b-niveau zijn. Maar de echte fan geniet natuurlijk altijd van Seagal en zijn films. Maar van Shadow Man heb ik toch een rare nasmaak gekregen.

Het echte grote probleem van de film is de plot. Weet iemand in godsnaam wie wie is in de film?!!! Ik heb nog nooit zo'n stel onlogische scenes achter elkaar gezien. Het verhaal is één grote rotzooi. Dit ligt niet aan Seagal, maar aan de filmmakers. Het enige punt wat ik Seagal op dit moment kan verwijten is dat het zichtbaar is dat het hem gewoon geen ene fuck interesseert dat hij deze film aan het maken is. Seagal steekt helemaal geen energie in zijn acteerwerk. Dat irriteerde me eigenlijk bestwel.

De actiescenes zijn over het algemeen best goed. We zien Seagal gelukkig nog vechten en het is deze keer geen stuntman! Alleen is het pijnlijk om te zien wat een slechte cgi er is gebruikt. Ook is het overduidelijk te zien wanneer er voor een bluescreen is gefilmd (let op de autoachtervolging, verschrikkelijk).

De enige lol die ik heb beleeft aan deze film is wanneer Seagal weer lekker relaxed en stoer zijn tegenstanders omlegt met zijn handen. Voor mij is deze film een stap terug vergeleken met Mercenary For Justice. Shadow Man is echte B-rommel, MFJ oogt daarentegen veel professioneler. Ik baal er echt van dat ik niets beters kan zeggen over deze film. Ik had graag weer een lekker gevoel aan deze film overgehouden, maar helaas ik kan mijn gevoel niet bedwingen.

Shadow Man krijgt van mij 2 sterren. Op naar de volgende Seagal dan maar...Attack Force. Maar het meest kijk ik uit naar Enemy of the Unseen!! Come on Steven....show us something decent. You can do it!!

avatar van argus
DiDa schreef:
...Het echte grote probleem van de film is de plot. Weet iemand in godsnaam wie wie is in de film?...

Ik vond het plot juist wel aardig, was niet buitengewoon ingewikkeld om te volgen. Film viel gewoon erg mee. 3½*

avatar van sinterklaas
In Nederland te koop vanaf 2 november.

avatar van Gehenna
Weer heb ik me laten verleiden om een Steven Seagal film te zien, helaas... de grootmeester in de aikido vechtsport kan het niet meer. Althans, niet meer op film. 1.5*

een echte steven seagal film, familielid word ontvoerd dus hij moet haar gaan redden, hoe hij het doet is zeer fraai maar alles lukt.

Hij weet niet van ophouden. Helaas worden zijn films als maar slechter. Ik weet het eigenlijk van te voren, maar toch moet ik heb elke keer kijken. 1,5 ster

Ik heb hem vandaag ook gekocht zag hem liggen,kijken dus vanavond.

avatar van sinterklaas
Ligt nu voor een tientje bij de frs. Binnenkort maar es kopen.

Gehenna schreef:

Vond je die vechtscene in het drugshuis niet mooi dan? Zag er juist weer uit zoals vroeger, die vertrouwde snelheid. En het was 100 % puur Seagal zelf in die scene

avatar van sinterklaas
Ik ben al in twee FRSen geweest om hem te zoeken maar alebij hadden ze hem niet.

Is ie al zo snel uitverkocht?

Aloha Allemaal ,

Wat mij verbaasd is dat sommige het hebben over het acteerwerk van Steven.
De man is natuurlijk nooit een echt goed acteur geweest en zal het ook nooit worden.
Ik ben altijd een groot fan geweest van zijn films , lekker simplistisch en recht vooruit , maar het begint nu gewoon genant te worden.
Zo snel mogelijk stoppen met deze rotzooi en lekker gaan rentenieren , je maakt jezelf enorm belachelijk op deze manier!!

avatar van sinterklaas
Eindelijk gekocht voor maar 8 euro bij Musicstore en gisteren gezien. Het was inderdaad weer een betere van Seagal maar dan met wat minpuntjes:

De film is een rommeltje. Mijn verwachtingen na MFJ waren groot. Maar dat ging hierin een stukje naar beneden. MAar het neemt niet weg dat ik me wel vermaakt heb. De gevechten van Seagal zijn weer vanouds. Geen voice-dubbing, geen stuntmannetjes en geen nep-Seagals. Seagal breekt weer eens een paar botjes en laat hierin meer zijn handen in wapperen. De film was beter dan Black Dawn en Out of Reach maar minder dan Into the Sun en Mercenary. De Boekarest-locatie vond ik niet slecht, igg beter dan dat eeuwige Amerika en Frankrijk. De actiescenes waren wel te doen en de gevechten zoals gezegt vanouds. Seagal's vrouw was natuurlijk zoals altijd overleden en hij moet weer eens zijn dochtertje redden. Typisch Seagal-films.

Het acteerwerk vond ik helaas wat minder, de enige goede acteurs hierin zijn Seagal en zijn dochter. En dat lekkere wijf in het begin die der badjas uittrok. Voor de rest doen de schurken het minder.

Wat ik wel lachen vond is dat Seagal even met zijn pistool een helicopter uit de lucht knalt en dat er een computer-geanimneerde explosie plaatsvind.

Seagal is hiermee weer de goede kant op gegaan. Al vond ik Mercenary for Justice ietsje beter.

avatar van SSeagal
He sinterklaas, de film een rommeltje? MFJ vond ik niet te volgen, terwijl shadowman juist weer een heerlijk simpel verhaal had. Wat bedoel je dan precies met rommeltje? Vond deze juist beter dan MFJ.

avatar van DiDa
Ik ben het wel eens met Sinterklaas dat Shadow Man een rommeltje is. Er lopen zoveel personages en partijen rond die het virus willen hebben dat je op een gegeven moment niet meer weet wie wat en waarom aan het doen is / heeft gedaan.
Misschien dat je mij het plot uit kunt leggen SSeagal, want ik kon er op een gegeven moment geen touw meer aan vastknopen...

avatar van SSeagal
Tsja... had er zelf niet zo'n moeite mee. Is wel goed te volgen allemaal. Niet elke personage heeft een naam, ok, maar ze willen allemaal hetzelfde. Een overdaad aan personages vond ik wel meevallen. Wat ik pas verwarrend en onbegrijpelijk vond, waarom Seagal's persongae in MFJ bankbediendes gewoon neerknalt terwijl die onschuldig waren....

avatar van Hando
Eens met Dida. Ik snapte er ook helemaal niets van.

avatar van sinterklaas
Sorry voor de late reactie...

Wat Dida zegt bedoelde ik ook dat het een beetje een rommeltje was. Er gebeurde gewoon van alles door elkaar. Maar ik stoorde me er niet te erg aan want leuk was deze film wel. MFJ vond ik gewoon cool vanwege de schietpartijen en daarnaast nog de gevechten van Seagal. En die bankbedienden in MFJ liepen wel degelijk op Seagal af met wapens en dreigden hem neer te schieten toen Seagal die kluis probeerde te openen. (volgens mij waren het ook gangsters vermomd als bankbedienden)

Maar evengoed is dit wel een leuke Seagal-film, misschien moet je MFJ weer eens opnieuw zien SSeagal, want het valt me dan wel op dat je na een tweede herkijkbeurt de stemmen verhoogt (zo ook bij The Foreigner en Out of Reach die je in het begin prutfilms vond maar na een tweede herkijkbeurt beter vind )

Ik heb de film net voor het eerst gezien en opzich is het wel een toffe film. Niet al te best verhaal maar de actie zat goed in elkaar met typische Seagal momenten.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
FIlm nog eens bekeken.. en er waren wel degelijk voice overs en dubbelgangers van Seagal..
Gelukkig waren de Voice overs kort en vielen ze niet echt op.. ook de dubbelgangers zijn nietvaak in beeld en zijn redelijk weg gewerkt zodat ookdat niet teveel opvalt..
4 Sterren gaf ik er anderhalf jaar geleden voor.. nu vind ik 4 sterren net iets teveel van het goede.. maar door de echte seagal moves en het redelijke verhaaltje toch nog een 3,5

avatar van 606
lekker non stop actie
verhalen in de seagal films zijn vaak richting het zelfde
maar, dat hinderd niet.

3,5 ster