Shadow Man (2006)

Actie

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, Skye Bennett en Garrick Hagon

Op een trip naar Boekarest, vijf jaar na de dood van zijn vrouw en zoon, wordt de 8-jarige dochter van een ex-politieman (Steven Seagal) gekidnapt. Hij zoekt naar haar in Boekarest terwijl de Roemeense politie, de Amerikaanse ambassade en Russische agenten hem allemaal volgen, omdat ze denken dat hij een microchip heeft, die de formule bevat voor een virus dat miljoenen mensen van deze aardbol kan laten verdwijnen als het in de verkeerde handen terechtkomt.

wanneer komt hij in de bios, zou hem graag willen zien.

darklover1990 schreef:
wanneer komt hij in de bios, zou hem graag willen zien.

Dat is een tijdje geleden hoor, dat Seagal's films in de bios kwamen!
Wanneer deze op DVD komt in Nederland is volgens mij nog niet bekend.

avatar van DiDa
Nee is nog niet bekend. In Amerika komt deze uit op 6 juni 2006 en in The United Kingdom op 21 augustus 2006. De Nederlandse release zit daar meestal tussen. Dus ik verwacht midden juli....

avatar van jex
jex
Komt het nog ooit goed met Seagal? Getuige zijn volgende films Harvester, Enemy of the Unseen, Prince of Pistols... NIET!

kijk er helemaal naar uit, ben echt een grote fan. niet alle films kunnen goed zijn, hangt gewoon van het budget af.

Seagal draait tegenwoordig sneller films dan zijn schaduw. Op imdb krijgt deze 8,7 na 41 stemmen. Maar al zijn fans zullen nu wel gestemd hebben.

avatar van donnie darko
Zou kotegashi deze film echt gezien hebben of zou het gewoon een stem zijn gebaseerd op zijn liefde voor steven seagal. Tja, het zal wel een echte zijn, anders zou hij niet na maanden afwezigheid terugkomen naar deze site, he.

avatar van SSeagal
Lijkt me wel weer een leuke film worden, nu maar weer wachten op de trailer, en wachten en wachten.... zucht, ik haat wachten.

avatar van DiDa
Er is trouwens nog steeds geen trailer van Merenary for Justice online. Echt raar. Ik vind ook dat Sony laat is met de trailer van Shadow Man. Ik hoop niet dat met Shadow Man hetzelfde gebeurt als met Mercenary For Justice: geen trailer........

Ik kijk echt uit naar Shadow Man. Ik denk dat dit echt weer eens een goede Seagalfilm wordt.

Wel een onofficiële trailer

Als ik eerlijk ben lijkt het me het verhaal niet goed. Ik moest meteen denken aan The Foreigner. Maar ja, hij kan ook goed worden. Bijvoorbeeld door veel gevechten die hij wel zelf doet.

avatar van sinterklaas
Oh staat ie al op moviemeter??? wist ik niet eens.

Maargoed, hopen dat Seagal er wat van maakt want ik vind hem de goeie kant opgaan (moet Black Dawn, Clementine en Mercenary For Justice snel eens kijken)

avatar van DiDa
Hier de eerste review van Shadow Man van de site steven-seagal.net. Je moet wel eerst een stuk naar beneden scrollen....

Klinkt goed, maar mischien wat minpuntjes als het zo is als in de tekst staan.

avatar van DiDa
Blijf de bovenstaande link in de gaten houden!! Al de reviews van Seagal fans zullen in die thread verschijnen. Er staat alweer een nieuwe op.....

Slecht nieuws alvast: Steven's stem is voor een gedeelte alweer gedubd in de film!!

avatar van SSeagal
"As far as I can tell he does most of his fighting himself, although a few moments do show a fight double (but you see that with most actors)."

"Quite a lot of fight sequences, hand to hand and gun fights. Seagal proves he still gots it. "

Klinkt goed, wel jammer van de voice dubs dan weer, maar goed, dat nemen we dan maar voor lief als de actie super is. Toch weer niet de ultieme seagalfilm denk ik sinds Exit wounds, we zullen zien.

avatar van DiDa
Er staat weer een nieuwe review op en deze is zeer positief. Constant actie en een tough guy Steven die weer echte oude classic moves laat zien....

Ik kan niet meer wachten...

avatar van sinterklaas
Toch een vraagje over Seagal: Waarom wordt zijn stem eigenlijk gedubt?????

avatar van DiDa
Dat komt omdat Steven na het filmen niet meer beschikbaar is voor de desbetreffende film. Dat schijnt in z'n contract te staan. Dus mochten er dan toch scenes zijn die opnieuw moeten worden opgenomen dan wordt een andere acteur gebruikt en ook iemand anders die z'n stem inspreekt.
Is alles dus duidelijk opgenomen tijdens het filmen, dan is er geen voicedubbing nodig. Anders dus wel....
Het is triest, maar zo werkt het in het wereldje van de DTV movies. Deze films zijn alleen gemaakt om winst te maken en er wordt niet echt alles aan gedaan om er een goede film van te maken.
Bij Into The Sun is er weer geen voicedubbing. Dat komt omdat Steven deze film zelf voor een groot gedeelte heeft gemaakt en dit eigenlijk zijn "kindje" is. Hier zie je dus dat er wel veel aandacht wordt besteed aan de post production...

Beetje stom dat Seagal dat soort films maakt dan. Hij kan zich beter bezig houden met films als Into the Sun, dat vond ik een goede Seagal-film. Laat die Foreigner, Black Down en Clementine zooi dan maar liggen.

DiDa schreef:

Wat bedoel je hiermee? De rest snap ik wel.

avatar van happie
Dit lijkt me echt crap. Hij heeft echt zijn beste tijd wel gehad. the patriot was zijn laatste echt goede film. Daar had zijn rol diepgang en dat ligt hem echt wel goed.

avatar van Dolphfan
Roemenie is wel een interessante locatie om te filmen. Ik wil er graag heen op vakantie. Kan ik meteen zien hoe het land is. Voor de rest lijkt het me natuurlijk een lekkere wegkijkfilm. Een steventje gaat er bij mij altijd wel in natuurlijk.

happie schreef:

The patriot is niet goed. En Exit Wounds dan en Out For A Kill, Belly Of The Beast en Into The Sun? dat was toch ook ouderwets snoepen voor de fans?

Dolphfan schreef:

Er is wel veel armoede hoor

sinterklaas schreef:

Wat bedoel je hiermee? De rest snap ik wel.

Wanneer de film in post-production is, is Steven waarschijnlijk al bezig met het opnemen van een andere film of net zoals op dit moment met het touren van z'n band. Daarom wordt contractueel waarschijnlijk afgesproken dat Seagal voor die bepaalde tijd beschikbaar is voor de desbetreffende film. Zijn er dan toevallig scenes die opnieuw moeten worden overgedaan of opnieuw moeten worden ingesproken: "Jammer dan".

Tuurlijk zou het beter zijn wanneer Seagal films als Into the Sun maakt, omdat hij daar zelf nauw bij betrokken is. Films als Black Dawn en Clementine zijn voor Seagal gewoon inkomsten. Hij doet gewoon z'n werk en wanneer de filmperiode voorbij is vertrekt seagal weer. Zijn er scenes die opnieuw moeten worden gedaan, ja dat is dan gewoon jammer. Dan wordt de stuntdouble en de voiceover gebruikt. Let wel: we hebben het hier over de dtv markt. Bij grote producties wordt hier geen genoegen mee genomen wanneer acteurs dit contractueel zo vastleggen. De producers van de dtv films zijn gewoon particulieren die gewoon geld willen verdienen. That's It!

Dit is ook de reden waarom ik zo uitkijk naar Prince of Pistols. Dit wordt een film met heel veel invloeden van Seagal zelf. waarschijnlijk gaat hij deze zelf regisseren.

En is Prince of Pistols de enige film, die hij zo maakt de komende tijd?

Nee, want na Shadow Man komen de volgende films:

1) Harvester
2) Enemy of the Unseen
3) Prince of Pistols

Harvester en Enemy of the Unseen zijn al in post-production, dus deze films verwacht ik na de zomer.

avatar van sinterklaas
en under siege 3: Plane Danger.

Die Harvester word trouwens de eerste Sience Fiction waar Seagal in speelt.

Waarom kan Seagal zich niet gewoon met een film tegelijk bezighouden. Zou wel honger hebben.