School for Scoundrels (1960)

Alternatieve titel: School for Scoundrels or How to Win without Actually Cheating!

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Robert Hamer
met Ian Carmichael, Terry-Thomas en Alastair Sim

Een jongeman begint een heel speciale school te bezoeken. Hem wordt daar geleerd hoe hij andere mensen zó kan gebruiken dat hij er zelf enkel winst van heeft. Hij leert hoe hij vrouwen zou kunnen verleiden, hoe hij voordeel kan halen uit elk willekeurig gesprek en hoe hij kan winnen van een betere tennisser eenvoudigweg door hem dol te maken. Maar dan begint hij zijn lessen in praktijk te brengen, dat wil zeggen, zou hij dat wel durven?

Typisch Britse komedie met de nodige Britse flair uiteraard en Britse personages om het vlot en plezierig verhaaltje gestalte te geven.
Terry Thomas trekt smoelen als nooit tevoren, Ian Carmichael is de man die de metamorfose ondergaat, Jeanette Scott is erg lief terwijl Alastair Sim, een soort Alec Guinness, de man is die het "Lifemanship" aanleert.
Soms wat overdreven in acties en acts, voor een stuk wel voorspelbaar, al weet ge met de liefde nooit...
Vermaak voor allen!