• 8.671.468 stemmen

Releasedatum: 13 mei 1993

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Fortress

"Welcome to the future where punishment is the ultimate crime"

In het jaar 2013 is er een wet uitgevaardigd, waarbij elke vrouw maar 1 kind mag krijgen. John (Lambert) en Karen (Locklin) Brennick proberen naar Mexico te vluchten om deze wet te omzeilen, maar worden gepakt. Ze worden naar een zeer geavanceerde gevangenis gebracht, waarbij het nagenoeg onmogelijk is om te ontsnappen. John is vastberaden om toch te ontsnappen, maar moet ook nog zijn vrouw zien mee te nemen.

John Henry Brennick

Prison Director Poe

Karen B. Brennick

D-Day, the Computer Geek

Claustrophobic Prisoner

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ooit gezien op video (ja, die dingen met cassettes) Nu voor 50 cent gekocht op een rommelmarkt. Leuk om weer eens terug te zien.

De film heeft echt een jaren 90 uitstraling. In die tijd modern, maar nu weer totaal ouderwets.

Het verhaal is spannend en wordt leuk gebracht. Je zou er bij wijze van wel een 'remake' van kunnen maken. Verder is het niet meer dan een actiefilm.

avatar van jipt

jipt

Lekker fout filmpje. Soms was moeizaam in de opbouw, maar een leuk concept, een lekkere Verhoeven-vibe en wat foute actie zorgen voor genoeg lol. RIP Stuart Gordon. 3,5*

avatar van DragQueen

DragQueen

Vermakelijke Sci-Fi film, met een prima hoofdrol van Lambert. De geboden sfeer en actie zijn verder dik in orde, en de film kijkt op zich lekker weg. 3 Sterren.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Héérlijk! Kan Stuart nog altijd niet op een slippertje betrappen. Wat kon die vent lekker compromisloos genrefilms maken. Of dat nou horror (dat voornamelijk natuurlijk) of sciencefiction was, hij wist het altijd naar zijn hand te zetten. De invloeden hier zijn (over)duidelijk, maar zoals altijd is het een échte Gordon flick. Zijn films bewegen, er zit geen grammetje overbodig vet in, zijn zeer direct (en gewelddadig) en hebben lak aan logica; als het werkt, dan werkt het. Bovendien is hij ijzersterk in het kort en bondig neerzetten van een universum en Fortress is op dat vlak zijn hoogtepunt. En wat een namen; Lambert, Smith, Combs en Kilpatrick... een ensemble waar je wel wat mee kunt. Lompe 90's sci-fi a la Gordon; genieten.

avatar van Foose

Foose

Deze is toch ook wel stiekem één van mijn guilty pleasures. Gisteren nog eens bekeken en ik vind 'm nog altijd even heerlijk. Ik vind dat de film de tand des tijds wel goed heeft doorstaan. Ok, de special effects en sommige decors zien er niet meer zo goed uit.. maar de gevangenis zelf en de gebruikte "snufjes" zijn de dag van vandaag toch best wel nog ok?

De film heeft best wel een goede cast, maar het is vooral die geweldige sfeer die het 'm doet. Ik heb hieronder gelezen dat de film een Verhoeven-vibe heeft en daar ga ik volledig mee akkoord.

avatar van umbra

umbra

Vond deze als tiener echt wel vet, nu nog eens gekeken en blijft toch vermakelijke scifi gevangenisfilm en kga hier niet lopen zaniken over verouderde special effects nzo, zijn gewoon nice voor die tijd.