• 8.348.225 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Luxemburg

Geregisseerd door: Geoff Murphy

Met onder meer: Christopher Lambert, Patrick Malahide en Liz May Brice

Plot Fortress 2

In een niet zo verre toekomst wordt de aarde beheerst door het bedrijf Men-Tel. Na de ontsnapping uit de zwaar bewaakte gevangenis 'Fortress' zijn de rebel John Brennick en zijn vrouw en kind voortvluchtig. Helaas wordt Brennick al snel weer opgepakt en dit keer geplaatst in een nieuwe, door Men-Tel ontwikkelde, futuristische hi-tech gevangenis. Deze gevangenis bevindt zich op 41.600 km van de aarde en wordt bewoond door de zwaarste en gewelddadigste criminelen.

imageimageimage

Susan Mendenhall

Stanley Nussbaum

avatar van wimmovie

wimmovie

Echte een topper goede film

avatar van JustMike

JustMike

goed alleen iets minder dan deel 1

avatar van 606

JustMike schreef:

goed alleen iets minder dan deel 1

precies zo ervaar ik het ook.

avatar van 606

Mijn 3 blijft staan, minder dan deel 1.

Maar blijft leuk popcorn vermaak.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1928 berichten

Lambert is nog altijd een van mijn helden maar dit is weer het zoveelste bewijs dat hij weinig geluk heeft met zijn rollen. De rest van de cast en de special effects zijn zwaar ondermaats en het niveau gaat alleen maar verder omlaag naarmate het einde dichterbij komt.

Zeer matig

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Ondanks de lage score, toch aardig vermaakt. Bevat toch genoeg actie om toch een redelijk resultaat neer te zetten.

avatar van newG

newG

• 2070 stemmen

Als je wat door de slechte special effects heen kan kijken, en als je je van de mindere acteerprestaties niets aantrekt, is dit nog een vrij degelijke film. Hier en daar leuke ideeën, en hier en daar ook redelijk wat tegenvallers. De film haalt het natuurlijk niet van zijn voorganger, maar de film weet je heel de tijd wel vast te houden.

2.5*, want de film overstijgt het gemiddelde niet, maar is wel creatief genoeg om zich in de middenmoot te vestigen.

avatar van Spetie

Spetie

Een vervolg dat helaas niet zo vermakelijk is als het eerste deel.

Spanning is er nauwelijks, de effecten zijn lachwekkend slecht en het is ook duidelijk te merken dat Lambert op leeftijd begint te raken. Verder had het eerste deel een aardige sfeer en leuke setting, maar ook dat is hier stukken minder. Daarnaast zijn er naast Lambert ook totaal geen leuke of interessante personages. Gelukkig zit er nog wel redelijk wat actie in en mede daardoor is de film nog wel goed uit te zitten.

Nee het eerste deel is best leuk, maar deze film is stukken minder.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tja, dit is zeker niet goed. Het eerste deel is best wel te pruimen ondanks het acteerwerk van Lambert.

Hoe die gast aan een acteurscarrière is gekomen moge Joost weten.

Vaak een slechte timing en zweven in de ruimte zonder pak, mijn god......

Ook zijn de effecten niet van hoge kwaliteit, alles straalt goedkoop uit.

Toch heeft de prent een redelijk hoog tempo en veel actie. Dat samen met de relatief korte filmduur kijkt het vlot weg. Maar verder dan 2,5** kom ik niet, ik moet zelfs toegeven dat ik deze prent dan erg vriendelijk beoordeel.