Fortress 2 (1999)

Verenigde Staten / Luxemburg
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Geoff Murphy
met Christopher Lambert, Patrick Malahide en Liz May Brice

In een niet zo verre toekomst wordt de aarde beheerst door het bedrijf Men-Tel. Na de ontsnapping uit de zwaar bewaakte gevangenis 'Fortress' zijn de rebel John Brennick en zijn vrouw en kind voortvluchtig. Helaas wordt Brennick al snel weer opgepakt en dit keer geplaatst in een nieuwe, door Men-Tel ontwikkelde, futuristische hi-tech gevangenis. Deze gevangenis bevindt zich op 41.600 km van de aarde en wordt bewoond door de zwaarste en gewelddadigste criminelen.

avatar van wimmovie
Echte een topper goede film

avatar van JustMike
goed alleen iets minder dan deel 1

avatar van 606
JustMike schreef:
goed alleen iets minder dan deel 1

precies zo ervaar ik het ook.

avatar van 606
Mijn 3 blijft staan, minder dan deel 1.
Maar blijft leuk popcorn vermaak.

avatar van Aapje81
Lambert is nog altijd een van mijn helden maar dit is weer het zoveelste bewijs dat hij weinig geluk heeft met zijn rollen. De rest van de cast en de special effects zijn zwaar ondermaats en het niveau gaat alleen maar verder omlaag naarmate het einde dichterbij komt.

Zeer matig

avatar van Gang_Star
Ondanks de lage score, toch aardig vermaakt. Bevat toch genoeg actie om toch een redelijk resultaat neer te zetten.

avatar van newG
Als je wat door de slechte special effects heen kan kijken, en als je je van de mindere acteerprestaties niets aantrekt, is dit nog een vrij degelijke film. Hier en daar leuke ideeën, en hier en daar ook redelijk wat tegenvallers. De film haalt het natuurlijk niet van zijn voorganger, maar de film weet je heel de tijd wel vast te houden.

2.5*, want de film overstijgt het gemiddelde niet, maar is wel creatief genoeg om zich in de middenmoot te vestigen.

avatar van Spetie
Een vervolg dat helaas niet zo vermakelijk is als het eerste deel.

Spanning is er nauwelijks, de effecten zijn lachwekkend slecht en het is ook duidelijk te merken dat Lambert op leeftijd begint te raken. Verder had het eerste deel een aardige sfeer en leuke setting, maar ook dat is hier stukken minder. Daarnaast zijn er naast Lambert ook totaal geen leuke of interessante personages. Gelukkig zit er nog wel redelijk wat actie in en mede daardoor is de film nog wel goed uit te zitten.

Nee het eerste deel is best leuk, maar deze film is stukken minder.