The Breed (2006)

Duitsland / Zuid-Afrika / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Nicholas Mastandrea
met Michelle Rodriguez, Eric Lively en Oliver Hudson

Vijf vrienden brengen een wild weekendje door op een verlaten eiland, maar wanneer het feest aan de gang is komen ze in aanraking met vreemde, onwelkome bezoekers.

avatar van Dying Rose
Op dol geslagen honden die hun tanden wel even wilden slijpen. Niets nieuws, maar een film die eens de tijd doodt.

Het verhaal zelf trekt op niets natuurlijk, (bijna) alle clichés passeren de revue. De dialogen zijn al even lomp met seks on top, alsof de personages nu eens echt niets zinnigs wisten te zeggen. Ik begrijp gewoon niet hoe makers van dit soort film, geen leuke conversaties kunnen verzinnen of de personages toch op z’n minst wat uitdiepen. Het script rammelt toch al van de clichés, dus het is al overduidelijk dat je geen moeite wil doen om de film naar een hoger niveau te tillen. Maar langs de andere kant hoeft dat hier ook niet. Ik kon ook moeilijk anders verwachten natuurlijk.

Het einde (met de hond verstopt in de boot) deed de rest wat vergeten. Maar je stelt je natuurlijk wel vragen aan de slimheid van de honden. Of kregen ze dit mee ingespoten toen er met hen werd geëxperimenteerd? Ach, boeit mij het. De onoriginaliteit spat al van het verhaal en de beginscène af. De personages vragen er bijna ook allemaal om natuurlijk, of wat had je verwacht van deze bende meute?

Van de acteurs springt er geen enkel bovenuit, maar Michelle Rodriguez en haar liefje waren niet zo vermoeiend als de anderen. De zwarte was gewoon zo dom en lomp (wie gaat er nu alleen naar de kelder als er een bende vrolijke viervoeters je aan stukken willen scheuren) En hoe onhandig kan je zijn?!
De blonde voegde niet veel toe en broertje kon ook eens wat enthousiasme tonen. Maar reeds gezegd zijnde, het is niet dat ik was teleurgesteld, want hoge verwachtingen had ik sowieso al niet. Enkel jammer dat het niet iets extra heeft te bieden.

avatar van ¿?ImAmused?¿
Aardig gedaan deze film,maar niet meer dan dat.
Michelle Rodriquez maakt het enigzins nog goed voor mij.
Maar die acteur van ´Rules of engagement´kon ik helaas niet al te serieus nemen.
Wat me overigens wel moeilijk lijkt is om met die honden te werken en er bepaalde scenes mee op te nemen.

ipman-99
"Give Cujo my best.." ... " !!!

Heerlijke Horrorfilm (Heropfrissing) !!! 'The Breed' is ook alweer toe
aan mijn 3-de kijkbeurt in totaal. (productie van Wes Craven)
Zoveel aanbod ... maar heropfrissingen zullen er altijd zijn.
Zit een beetje in het genre ... vandaar dus dat deze film niet mocht
ontbreken in het 'korte' rijtje dat ik weer zie in het genre !
In deze film zijn het eens geen wolven ... maar bloeddorstige honden !
Echte honden ... dus qua realistisch overkomen zat het dus wel snor.
De schrikmomentjes kwamen aardig uit de verf ... en daar is het tenslotte
toch over te doen. De girls in deze film moeten vooral sexy wezen ... en uiteraard
worden ze ook 'gebruik' als loslopend wild voor de hongerige honden !
De spanning wordt mooi opgebouwd, net zoals de spanning !
Geen overdreven gore ... maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt
met bovenvermelde positieve zaken !!

avatar van Corcicus
Het leek wel een eeuw te duren voor er iets noemenswaardig op til stond in deze film. Eenmaal de beesten in beeld komen, is het echter plezier verzekerd. De goed afgetrainde dieren stalen de show, want de acteurs boden geen enkele meerwaarde. Soms leek het wel een horrorkomedie met hilarische scènes, zoals de hond die door het raam sprong of de pijl in het been van Rodriguez na de minutenlange slow-motion. Zeker eens de moeite waard voor de liefhebbers van het genre.

avatar van Chelsea94
Geen geweldige acteerprestaties of verhaal, maar wel een vermakelijke film.

De honden zijn totaal niet eng, maar dat is ook omdat je ziet dat ze veel plezier hebben in het acteren, wel veel leuke rassen langs zien komen en ze zijn erg goed getraind.

Het verhaal zelf is magertjes, maar ik vond het een leuke film.

avatar van xxERWINxx
Redelijke horrorfilm, in het begin gebeurd er eigenlijk vrij weinig, na een half uur komt de spanning er wel in en word hij ook beter, echt goor of bruut word hij nergens omdat de honden er niet echt angstig uitzien, maar de film is verder niet slecht, maar ook niet goed.

avatar van dvdcrusher
Aardige horrorfilm. Michelle Rodriguez is altijd in haar sas als tough lady maar voor mij zijn het vooral de honden die de film redden. 3 sterren