The Breed (2006)

Duitsland / Zuid-Afrika / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Nicholas Mastandrea
met Michelle Rodriguez, Eric Lively en Oliver Hudson

Vijf vrienden brengen een wild weekendje door op een verlaten eiland, maar wanneer het feest aan de gang is komen ze in aanraking met vreemde, onwelkome bezoekers.

avatar van Rianneke_Dan
Matig filmpje.

Opzich leuk gevonden, natuurlijk niet een nieuw verhaal.
Maar ik vond sommige scene's wel freaky, en vooral met die honden vond ik het gaaf dat ze echt waren, en dat alles er ook eigenlijk 'echt' uitzag.
Personages had ik niks mee, lag ook aan de acteurs en actrices denk ik.

Maar toch wel te doen, vooral door de enge honden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Erg matige horrorfilm over een stel aggressieve, wat gemuteerde honden. Zeker geen aanrader. Matig acteerwerk, oninteressant verhaal, saaie scene's....nee, dit is hem niet.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een eiland, 5 tieners en iets of iemand om ze één voor één af te slachten. Het is bijna een genre op zich. Veel moet je van deze film niet verwachten. Bijna positief is wel dat je niet met bovennatuurlijke elementen zit, maar met gewoon honden. Alleen is daar ook alles mee gezegd. Oh ja, Michelle Rodriguez is wel leuk om zien.

avatar van DonOswaldo
Standaard, niet erg spannend horror-werkje dat zelfs in het laatste gedeelte waar het ontploft teleurstelt, terwijl dat het leukste gedeelte is. Achja de aanwezigheid van Michelle Rodriguez maakt i.i.g veel goed.

avatar van RooieBloemkool
The Bleed

Positief aan deze film is dat de agressie van de honden goed en realistisch (in hoeverre dat mogelijk is) in beeld is gebracht. Daarnaast is het een niet erg boeiende film. Wel grappig dat alle schilderijen scheef hangen nadat de honden het huis binnen zijn gedrongen. Alsof ze bij elk schilderij omhoog zijn gesprongen om het schilderij een tikje te geven. Daarnaast is het verhaal redelijk dun en oninteressant. Alle honden moesten afgemaakt worden maar ze zijn er wat 'vergeten' af te maken en nu moorden ze alle bezoekers van het eiland af; het is allemaal wat te aannemelijk.

En Michelle Rodriquez is natuurlijk alleen gecast voor de naam. Het helpt natuurlijk goed als een bekende acteur/actrice meedoet zodat er wat meer geld in de la komt. Beter hadden ze een echt lekker wijf kunnen casten, zoals Amber Heard, die vast niet veel meer had gekost. Rodriquez vind ik altijd maar een irritante actrice die af en toe wat mannelijke trekjes heeft.

Leuk filmpje voor Marianne Thieme.

*2,0

Had meer ingezeten.

Het probleem is dat bepaalde acties in deze film echt té dom zijn, of te opvallend plotgericht. Zo begreep ik niet waarom Rodriguez eens in de wagen er meteen weer uitspringt als die even niet wil starten. Het einde is echt zeer goedkoop (ze komt er ineens met haar auto aan en ze rijden weg ), maar het ergste is inderdaad wanneer één van de personage zegt "an attack protection suit" en ipv het aantrekken doodleuk verderwandelt ...

De jeugd is nog net te pruimen hier, al zijn het zeker niet de sympathiekste of interessantste personages. Maar op zich wel al erger gezien. Setting is best oké, de hondjes zijn goed afgericht (en sommige actiescenes met hen zien er aardig realistisch uit) en het vlot ook allemaal wel, maar de film is gewoon soms echt té laks om te overtuigen.

Ik klaag niet vaak over het plot bij een horror maar hier viel het in negatieve zin op. Kan je daar voorbij kijken dat schuilt er een zeer eenvoudig maar best vermakelijk horrortje achter.

avatar van Kr!kke
Aangename verrassing.

Een film met killerhonden had ik nog niet gezien, dus in dat opzicht was het toch iets nieuws voor mij. Ik ben blij dat het niet altijd een gemuteerde krokodil of een gemuteerde haai moet zijn. Hieruit volgt ook dat ik het wel leuk vond dat er met die honden blijkbaar zo goed gewerkt is. Het lijkt me niet altijd ideaal en eenvoudig om met dieren te werken, maar het resultaat in deze film mag er zijn.

De film wordt op geen enkel moment echt spannend, maar er zitten toch een paar leuke scènes in. Het verhaal is uiteraard nogal magertjes, maar dat weet je gewoon op voorhand. Deze film is gewoon puur entertainment: niet te veel nadenken en gewoon de film op je laten afkomen...

Leuk om eens gezien te hebben (zelfs meer dan dat)!

avatar van StevenMighty
Een bende jongeren, een afgelegen vakantiehuis en griezels (in dit geval genetisch gemanipuleerde honden) die aan die eersten het liefst weg.. of nog beter: dood hebben...
Ik heb het allemaal al te vaak gezien om nog leuk te vinden of van te schrikken.

Leek erg op de film Wolf Town trouwens, al kwam die wel na The Breed.

Kortom: weinig afwisseling in omgeving, een groepje voorspelbare tieners: de slimmerik, de heldhaftige, de bangerik en een paar meiden, en een typische loop van het verhaal: enkelen overleven het en een paar gaan dood, gevolgd door een abrubt open einde.

De stukjes waarin honden gedood werden zoals met pijl en boog of de mercedes vond ik er vrij echt uit zien.

Leuk om te zien als je nog geen of weinig films in dit genre zag, maar anders is het behoorlijk déjà-vu allemaal.
Daarom:

2 sterren

avatar van dvdcrusher
Aardige horrorfilm. Michelle Rodriguez is altijd in haar sas als tough lady maar voor mij zijn het vooral de honden die de film redden. 3 sterren