The Breed (2006)

Duitsland / Zuid-Afrika / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Nicholas Mastandrea
met Michelle Rodriguez, Eric Lively en Oliver Hudson

Vijf vrienden brengen een wild weekendje door op een verlaten eiland, maar wanneer het feest aan de gang is komen ze in aanraking met vreemde, onwelkome bezoekers.

Ik vond het een redelijke film. Het is een leuke film als je echt even niks anders te doen hebt, er zitten wel wat schrik effecten in, maar verder is het een beetje voorspelbaar allemaal.

avatar van syno
Vond wel goeie film, idd wat schrik effecten, doh als je het ooit een 2de keer bekijkt uit verveling doet het weinig.
Vond wel leuk geacteerd. Wel voorspelbaar wanneer de honden toeslaan. Maar heb me toch redelijk geamuseerd met de film. De puppy vond ik wel schattig, en zeker als hij gromde naar de zwarte. Vooral zen uitdrukking
Kende maar 3 van de 5 acteurs, maar kwam goed.

3.5

avatar van Odie
Mooie honden, maar geen moment echt eng.

avatar van guylopez93
die honden waren helemaal niet eng

Echt een leuke spannende horrorfilm.
Zaten best wat scrikmomenten bij !
het was net zo'n creepie jaren 80 sfeertje.
Alleen het einde, ja dat verpest het weer een beetje.
5,0 met een goed einde maar het was geen goed einde dus een 4,0.
goede film.

smirnoffanovich
Geen goéde film, maar het is een leuke spannende film om te kijken!

avatar van _Moonwalker
Nou...Horror vind ik een beetje te hoog gegrepen om deze film te omschrijven. Acteerwerk was ondermaats, behalve Michelle Rodriguez die de film een beetje probeerde te redden. Het einde was weer cliché zoals in duizenden andere films.

Een film die je ziet om daarna gelijk te vergeten.

avatar van Matthiasc88
te weinig spanning, er had meer ingezeten

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een eiland, 5 tieners en iets of iemand om ze één voor één af te slachten. Het is bijna een genre op zich. Veel moet je van deze film niet verwachten. Bijna positief is wel dat je niet met bovennatuurlijke elementen zit, maar met gewoon honden. Alleen is daar ook alles mee gezegd. Oh ja, Michelle Rodriguez is wel leuk om zien.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit helemaal geen onaardige film. Hij komt uit de koker van Wes Craven en die weet toch meestal wel hoe het moet. Dat laat hij ook in deze (wat mij betreft) film weer eens zien: een langzame opbouw naar een nergens echt enge, maar wel zeer spannende thriller. Er wordt ook aardig in geacteerd, behalve de donkere man had van mij thuis mogen blijven. Voor mij: 3,5 *

avatar van DonOswaldo
Standaard, niet erg spannend horror-werkje dat zelfs in het laatste gedeelte waar het ontploft teleurstelt, terwijl dat het leukste gedeelte is. Achja de aanwezigheid van Michelle Rodriguez maakt i.i.g veel goed.

avatar van RooieBloemkool
The Bleed

Positief aan deze film is dat de agressie van de honden goed en realistisch (in hoeverre dat mogelijk is) in beeld is gebracht. Daarnaast is het een niet erg boeiende film. Wel grappig dat alle schilderijen scheef hangen nadat de honden het huis binnen zijn gedrongen. Alsof ze bij elk schilderij omhoog zijn gesprongen om het schilderij een tikje te geven. Daarnaast is het verhaal redelijk dun en oninteressant. Alle honden moesten afgemaakt worden maar ze zijn er wat 'vergeten' af te maken en nu moorden ze alle bezoekers van het eiland af; het is allemaal wat te aannemelijk.

En Michelle Rodriquez is natuurlijk alleen gecast voor de naam. Het helpt natuurlijk goed als een bekende acteur/actrice meedoet zodat er wat meer geld in de la komt. Beter hadden ze een echt lekker wijf kunnen casten, zoals Amber Heard, die vast niet veel meer had gekost. Rodriquez vind ik altijd maar een irritante actrice die af en toe wat mannelijke trekjes heeft.

Leuk filmpje voor Marianne Thieme.

*2,0

avatar van sander.h
Aardig. Acteerwerk is redelijk voor dit type film en Michelle Rodriguez is hier toch best leuk om naar te kijken.
De film is redelijk spannend, maar het verhaaltje is hier en daar iets te gezocht (honden die een vliegtuig weg laten drijven??), daarnaast had de body count wel iets hoger gemogen

Al met al een doorsnee film die lekker wegkijkt, maar ook niet al te lang zal blijven hangen. 3*

avatar van Freckles
Wat een serieuze kutfilm.

avatar van evildead666
Viel me eigenlijk nog wel mee, leuk om eens gezien te hebben
ook al werd het nergens eng ofzo.

avatar van mcdaktari
Gewoon met z'n drieen of vieren een honkbalknuppel en rouwse, flinke hond die dan nog terug komt als je hem goed raakt, en wat de film betreft zwak verhaaltje en triest dat Rodriguez de film moet proberen te redden als een of ander manwijf wat ze meestal speeld. Begrijp ook niet helemaal dat dit horror genoemd word.

Had meer ingezeten.

Het probleem is dat bepaalde acties in deze film echt té dom zijn, of te opvallend plotgericht. Zo begreep ik niet waarom Rodriguez eens in de wagen er meteen weer uitspringt als die even niet wil starten. Het einde is echt zeer goedkoop (ze komt er ineens met haar auto aan en ze rijden weg ), maar het ergste is inderdaad wanneer één van de personage zegt "an attack protection suit" en ipv het aantrekken doodleuk verderwandelt ...

De jeugd is nog net te pruimen hier, al zijn het zeker niet de sympathiekste of interessantste personages. Maar op zich wel al erger gezien. Setting is best oké, de hondjes zijn goed afgericht (en sommige actiescenes met hen zien er aardig realistisch uit) en het vlot ook allemaal wel, maar de film is gewoon soms echt té laks om te overtuigen.

Ik klaag niet vaak over het plot bij een horror maar hier viel het in negatieve zin op. Kan je daar voorbij kijken dat schuilt er een zeer eenvoudig maar best vermakelijk horrortje achter.

dominion
Leuk.

De film is erg standaard maar toch erg amusant.
Films met moordende honden kan ik wel erg waarderen en ik ben zelf bang voor sommige honden .
Echt spannend werd hij niet maar hij had wel zijn momenten.
De omgeving was goed gekozen en deed me denken aan Wilderness alleen is Wilderness iets beter.
Als je van Horror houdt met weinig gore zit je hier wel goed wat gore was hier bijna niet te zien maar vind ik zelf niet erg zolang er maar een beetje spanning in zit.
Michelle zag er best lelijk uit in deze film en ze is een paar kilotjes aangekomen dus dat was wel jammer en van de rest zie je ook niet echt mooie vrouwen.
De poster is ook wel erg mooi.
Leuk.

Krappe 3,5.

avatar van Kr!kke
Aangename verrassing.

Een film met killerhonden had ik nog niet gezien, dus in dat opzicht was het toch iets nieuws voor mij. Ik ben blij dat het niet altijd een gemuteerde krokodil of een gemuteerde haai moet zijn. Hieruit volgt ook dat ik het wel leuk vond dat er met die honden blijkbaar zo goed gewerkt is. Het lijkt me niet altijd ideaal en eenvoudig om met dieren te werken, maar het resultaat in deze film mag er zijn.

De film wordt op geen enkel moment echt spannend, maar er zitten toch een paar leuke scènes in. Het verhaal is uiteraard nogal magertjes, maar dat weet je gewoon op voorhand. Deze film is gewoon puur entertainment: niet te veel nadenken en gewoon de film op je laten afkomen...

Leuk om eens gezien te hebben (zelfs meer dan dat)!

avatar van DjFrankie
Voor hondeliefhebbers, leuk om te kijken, idd nergens echt spannend en zeker geen horror.
Wel een thriller, met verwacht einde.
Maar boeiend en avondvullend voor een donderdag.

avatar van eavymetal
Hoewel deze film op zich niet slecht is, was ik na het bekijken van deze film toch een beetje teleurgesteld.

avatar van soom
Aardig, Michelle Rodriguez trekt het een beetje recht. Oliver, Taryn, Eric en Hill, zijn gewoon een beetje zwakjes. Dit in tegenstelling tot haar. Verder wel aardig bedacht, mooi uitgevoerd. Ik had er echt behoefte aan om weer eens een horror te zien eigenlijk, en dit was dan ook een mooie keus, zogezegd. Ik heb wel iets betere horrorfilmpjes gezien, dat wel, (meeste eindigen toch op 3,5*) maar the Breed is niet slecht. Wel lekker freaky op momenten. Heb een cursus dierverzorging gedaan (niet afgerond), en daardoor weet ik dat honden 10.000 keer beter kunnen horen dan de mens (ja, toch wel iets geleerd ). De quote rond het stukje scene van I'll be really quiet (of zegt 'ie nu I'll be quiet?) , is daarom wel wat raar imo.. Vooral ook omdat dat personage dierenarts wil worden (of was dat nou toch z'n broer die dat zegt?) Hmm. Ik merk dat ik de meeste dingen al niet eens meer weet..

avatar van Savatage
Aardig filmpje. Ik snap wel dat sommigen het slecht vinden, er zitten ook heel wat elementen van een b-film in, maar ik heb me toch aardig verschoten bij momenten. Ik heb ook een zwak voor horrorfilmpjes op verlate eilanden.

avatar van misterdhdh
zeer leuke film, snap niet dat er zoveel mensen kreften omdat de honden niet 'eng' waren, vond ze wel eng en kon miss nog enger maar dan zouden ze de honden moeten bewerkt hebben met computer en dat is nu niet gebeurd. Het zijn echte afgerichte honden, zonder dat ze zijn bewerkt. Verhaal was wel nog goed gevonden; Ben trouwens fan van wes craven. Juist omdat hij zoveel schrikmomenten in zijn films steekt, ook in deze film. Het was langgeleden dat ik nog zo veel ben geschrokken in een film. Acteerprestaties en filmwerk waren ook zeer goed, vooral michelle 'nikki' had echt wel goed geacteerd. zitten wel een aantal cliches in maar probeer maar een nieuwe film te vinden zonder clichés. Het einde kon van mij wel iets anders en beter. Maar zeker een spannende film, zeker een aanrader, heb me geen minuut verveeld.

****

avatar van StevenMighty
Een bende jongeren, een afgelegen vakantiehuis en griezels (in dit geval genetisch gemanipuleerde honden) die aan die eersten het liefst weg.. of nog beter: dood hebben...
Ik heb het allemaal al te vaak gezien om nog leuk te vinden of van te schrikken.

Leek erg op de film Wolf Town trouwens, al kwam die wel na The Breed.

Kortom: weinig afwisseling in omgeving, een groepje voorspelbare tieners: de slimmerik, de heldhaftige, de bangerik en een paar meiden, en een typische loop van het verhaal: enkelen overleven het en een paar gaan dood, gevolgd door een abrubt open einde.

De stukjes waarin honden gedood werden zoals met pijl en boog of de mercedes vond ik er vrij echt uit zien.

Leuk om te zien als je nog geen of weinig films in dit genre zag, maar anders is het behoorlijk déjà-vu allemaal.
Daarom:

2 sterren

avatar van glimmerman2000
Heerlijke film, welke zich afspeelt op een prachtig eiland...De honden zagen er piekfijn uit, en ik was ook erg opgelucht dat het niet van die bewerke nephonden waren:)
Lekker luchtig verhaaltje over een groepje tieners die plezier willen maken op een mooi eiland, in een prachtig huisje...Prima sfeer in de film, en ook de spanningsopbouw is perfect
Michelle Rodriguez ziet er weer prachtig uit, en zet een dijk van een rol neer

Ik heb met veel plezier naar deze film gekeken!

Fantastische film, toch wel een paar schrikmomenten. De film op zich vond ik zeker niet voorspelbaar. Maar wat er op het einde gebeurt, dat zie je al van ver aankomen. En zoals glimmerman2000 al zegt: Michelle Rodriguez was fantastisch om naar te kijken.
Kortom: een aanrader !

4 sterren

aardig om te kijken, maar niet echt eng. Misschien wat voor Philemon van BNN.

avatar van Friday the 13 th
Standaard animal terror film - deze keer met honden.

De vrij bekende cast is een leuke toevoeging (Rodriguez, Manning...). Buiten een paar leuke scènes ( de speelmolen) is hier weinig aan te beleven. Constant hetzelfde eigenlijk (lopen en terug schuilen), zoals je van zo een film wel kan verwachten. Ook weinig achtergrond qua verhaal krijgen we mee.

En zoals gebruikelijk ook hier weer een open einde.

Best een vermakelijke film.ook niet echt super.maar leuk om eens gezien te hebben.