Phileine Zegt Sorry (2003)

Nederland / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Jan Westdijk
met Kim van Kooten, Michiel Huisman en Roeland Fernhout

In een opwelling reist "ultrabitch" Phileine haar vriend Max achterna die als acteur in New York meedoet aan een internationaal Shakespeareproject. Ze vermoedt dat hij meer geïnteresseerd is in zijn tegenspeelster Joanne dan in haar, wat haar uiteindelijk in de armen van Joanne's vriend doet belanden. In een vlaag van seksuele jaloezie verstoort ze Max en Joanne's intieme interpretatie van Romeo & Juliet. De nieuw verworven landelijke bekendheid brengt haar niet het geluk waar ze op gehoopt had en ze realiseert zich in de luxe eenzaamheid van haar Waldorf Astoria hotelsuite dat Max meer voor haar betekent dan ze ooit had gedacht.

avatar van Aapje81
Het gevoel bij deze film is nogal dubbel. Aan de ene kant lag alles er veel te dik bovenop maar aan de andere kant bleef ik wel geboeid kijken. Kim van Kooten doet haar best maar is zowel irritant als sympathiek en dat is op zich een knappe prestatie.

Kijkplezier geeft deze film zeker maar echt goed wordt het nergens. In Nederland zijn er echter veel slechtere films gemaakt.

Gemiddeld.

avatar van Phantasm
Prima film die lekker wegkijkt, aardig bedacht verhaal.

Slechtste film ooit. Wat een ongelofelijk slecht verhaal.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Zo dit was slecht...Er is zoveel mis met deze film, te beginnen met het scenario, het acteren dat vaak niet overhield, de muziekkeuze (Non Je Ne Regrette Rien?) en de special effects -als je er geen budget voor hebt: niet doen- maar het meest ergerlijke was wel de totaal misplaatste quote uit When Harry Met Sally.

avatar van BlueJudaskiss
Flavio schreef:

Dat was juist een van de weinige elementen uit het boek dat wél intact is gehouden.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Ik ken het boek niet maar dat lijkt me geen aanbeveling.

avatar van Boenga
Veel drukte en stress, weinig inhoud, en geen humor.
En zelfs een doorsnee burger die geïnterviewd wordt, kijkt niet in de camera.
1,5* voor de hoofdactrice.

avatar van Grindhouse62
Heb mij met deze 3e film en tevens 1e avondfilm van vandaag redelijk vermaakt. Kim van Kooten is rap van de tong tevens een real bitch. Leuke humor en inderdaad zoals gewoonlijk in nederlandse film zit hier ook redelijk naakt in.

(EDIT moderator: off topic verwijderd)

Ik dacht die pak ik even mee, is toch op de tv. En ondanks de nogal zure commentaren hier heb me er uitstekend mee vermaakt. Je moet het niet te serieus nemen. Het tempo ligt hoog, de gebeurtenissen zorgen voor verrassing en afwisseling en Kim van Kooten speelt de sterren van de hemel. Is toch al weer vijftien jaar oud. Kreeg destijds viere gouden Kalveren op het Nederlands Filmfestival. Nou zegt dat niet altijd wat, maar bagger is dit ook niet. In ieder geval professioneel gemaakt en geacteerd en zou die Michiel Huisman inderdaad de opvolger worden van Rutger Hauer? Betwijfel het. Daarvoor heeft hij te weinig uitstraling.

Ongeloofwaardig verhaal. Slecht acteerwerk.