Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

avatar van Ziggy666
vond het echt een kei goede film!!
snipes speelde zeer strak, maar vooral die white cop (kom zo gauw ff niet op zijn naam) vond ik zeer goed spelen, deed hij in Snatch trouwens ook!
echt een aanrader

avatar van Ziggy666
The Jacket schreef:
Vond hem zelf wel goed, hou wel van films waar in ze een bank overvallen en dan ook zo'n verhaal

dan is Bandits met Bruce Willis wel jouw ding denk ik?!
vond die trouwens zelf ook best goed!

Ik wist meteen hoe het zat vanaf dat Statham op de zaak werd gehaald. Kijk teveel film misschien, kan daaraan liggen ook.

Niettemin een betere actiefilm van de laatste maanden, anders dan we gewoon zijn met gewoon schiet en vluchtwerk.

avatar van dartviper
Waku schreef:
Hele matige politiethriller.
Vergezocht verhaaltje.
Snipes irriteert en verschijnt hier en daar in beeld.
Lijkt meer op het "rode mannetje" als hij weer van zich laat horen of zien. Ryan Phillipe's personage als lefgozertje en groentje komt helemaal niet over. Zijn softe verschijning komt meer tot zijn recht in studentikoze films niet in harde thrillers. Verder zien de actiescenes er wel gelikt uit maar is het duidelijk waarneembaar dat het opgezette actiescenes zijn waardoor het niet geloofwaardig overkomt. Het uiteindelijke plot is niet alleen heel voorspelbaar maar eveneens belachelijk waardoor het laatste restje realiteit van de film verdwijnt.
Chaos zal de verwende filmliefhebber niets te bieden hebben en kan rustig worden overgeslagen.

Na het lezen van dit verhaal heb ik de film nogmaals bekeken. Natuurlijk was de plot nu bekend maar waar meneer Waku over schrijft is belachelijk.
Snipes speelt inderdaad niet zijn beste rol maar wel de beste rol in de afgelopen 2 jaar!!!
Phillipe's personage komt helemaal tot zijn recht in deze film. Wat begint als een rookie blijkt toch een top detective te zijn!
En dan het plot. Deze ga ik beoordelen op de eerste keer dat ik de film zag. Het plot was totaal niet voorspelbaar! Einde geeft een totaal andere wending aan de film.

Wat ik helaas ook niet lees is wat deze meneer van Statham vindt. Ik vindt het echt een geweldige acteur. Ook in deze film laat hij zich weer van zijn beste kant zien.

Deze film verdient een beoordeling van 4 ****.

Reinbo
Aardig thrillertje, niet heel bijzonder, maar het kijkt lekker weg.

Kleine 3,5*

Erg lekkere film die lekker wegkeek.
Inderdaad wel hier en daar wat voorspelbaar, maar dat maakte mij niet uit, werd nog vaak genoeg verrast.

avatar van Rianneke_Dan
Lekker en wel vermakkelijk filmpje.
Niet veel bijzonders, en best 'gewoontjes', maar toch was het verhaal wel oke om naar te kijken.
Acteurs waren matig, en personages vond ik ook niet zo heel bijzonder.
Maar al met al lekker weg kijken.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Ik vond deze film nogal saai het verhaal sloeg nergens op en actie zat er nogal weinig in de actie die erin zat was nogwel te pruimen maar de film opzich was gewoon waardenloos geen spanning en een belachelijk verhaal 1,5 sterren voor de actie scenes

hele leuke film lekkere actie.
en veel dingen totaal onverwachts
en super geacteerd door wesley

goeie film, en top einde!!

wist niet dat wesley snipes zo kon acteren, echt je tijd en geld waard deze film!

3.5 *

Een goede film met een goed uitgewerkt verhaal.
Wesley Snipes is goed in zijn rol, evenals Jason Statham.
Maar van wie ik het meest opgetogen ben is Ryan Phillippe, die hier een prachtrol neerzet.
Het is niet zo'n gewone actiefilm, maar wel eentje waar je een beetje moet bij nadenken, en het einde is des te verrassend.

avatar van Beek
Het einde is zeer verassend! Begint een beetje als een standaard actiefilm, maar door het verassende einde zeker 3.5*

Beek schreef:

Helemaal mee eens

Ik vond het een leuke film om naar te kijken. Er zaten ( voor mij) wat nieuwe dingen in waardoor het een leuk verhaal was, maar soms ook voorspelbaar.

Ik vond de film voorspelbaar, cliche Personages waren matig evenals het verhaal Ik zou hem niet echt aanraden maar het is ook geen misser, kijkt lekker weg

ik vind het echt een super vette film.
kheb m een poosje geleden gezien echt super veel actie en de dingen die in de film zijn komen ook onverw8.
zo ook het einde van de film.
deze moet je dus gezien hebben.
5* van mij

ook een pluspunt is natuurlijk Wesley Snipes

Mooie film met een mooi verhaal in, had naar mijn mening verder uitgewerkt kunnen worden maar dan zijn het weer de goede die winnen, als de slechte winnen is ook eens leuk om te zien. deed me een beetje denken aan steal/ riders die trouwens ook wel vermakelijk was naar mijn mening.

4,5 *

avatar van HtoJ
hele goede film, acteurs zijn cool.. en het plot is leuk, van mij krijgt deze film 3 sterren..

mmmm, zeker niet in de top 10, maar wel goed gespeeld.
achtervolging duurde me te lang..3.5*

avatar van Norma
Onderhoudende thriller die me doet realiseren dat het blijkbaar zo makkelijk nog niet is om een echt spannende film te maken. Want hoewel het verhaal lekker loopt en er een aantal leuke plotwendingen in zitten wordt ook deze film nergens echt spannend en valt je mond nergens open van stomme verbazing.

***

ach.. standaard allemaal.. je ziet het plot van mijlen ver aankomen.. hap slik weg.. maar wel een leuke hap slik weg.. ***

avatar van XZtephan
Ik vond hem niet zo voorspelbaar zoals velen hier zeggen, maar ja dat zeggen ze achteraf met zo'n idee van: kijk mij eens een portie filmkennis hebben.
Dit is gewoon een goede film, met een leuk en vlot verhaal en voldoende actie.
Ook de acteerprestaties zijn voldoende, dus daar kan Chaos niet op afgerekend worden.

avatar van Norma
XZtephan schreef:

Nee, ik denk eerder dat dat komt (ik spreek voor mezelf) doordat je bijvoorbeeld in relatief korte tijd meerdere films hebt gezien die een "verrassende wending" hebben. Je gaat meer op dingen letten en ziet dus ook meer aankomen. Eigenlijk best jammer.

avatar van film88888
Ziggy666 schreef:
vond het echt een kei goede film!!
echt een aanrader

de naam van de flik is jason statham

avatar van film88888
Een leuke actie film. de actie zat er wel goed in, maar op het einde zag je de misdaad er goed inzitten vond ik wel. het plot was in het geheel goed gevonden, en jason statham speelt heel goed zoals bijna altijd, en ryan phillippe kwam geloofwaardig over, maar snipes kwam er niet zo veel in als ze jou laten denken. de film verdient een 3,5

avatar van T.S.S.A.
Geweldige film.
Alleen, ik zeg het niet vaak, veel te kort.
Het verhaal was erg sterk, maar te ingewikkeld voor 102 min. daar had minstens een half uur bijgemoeten. Dan was het misschien een iets mindere actiefilm geworden maar wel een veel betere Thriller, wat het eigenlijk wel wilde zijn. Het einde was briljant maar veroorzaakt geen hartaanval, en als het een half uur langer spanning was geweest weet ik zeker dat het veel harder aan was gekomen.

Al met al is de film ver boven gemiddeld en ontzettend orgineel maar toch... er miste iets.

goede film, jammer van het open einde, niet mijn voorkeur, en iets te kort, had je een einde bij kunnen maken.

Leuke wending in het verhaal.

avatar van Riddick
Leuke film..
Heb hem laatst gekocht en gelijk gekeken, en viel me aan het begin tegen, maar werd steeds beter. Snipes deed het goed, en Statham zoals altijd briljant..

Snipes zakt dieper en dieper. Wat heeft die de afgelopen twee drie jaar een boel pulp gemaakt zeg. Brrrr.

jayytjee
Ja dit is een goed filmpje..
Volop actie en goede acteerprestaties !
Ook een goed verhaal maar hij had veel langer mogen duren.