Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

bangelijke film. ik zie veel films en het was lang geleden dat er nog eens eentje uitsprong. Bij deze is dat dan ook gebeurd.

waarom vind iedereen deze uberslechte film zo goed?

een politieman die zich laat traceren op zijn mobiel, waarschijnlijk deed hij niks anders toen hij nog werkte bij de politie om criminelen op te sporen. Welke gek weet er nou niet dat je te traceren bent elke keer dat je je mobiel gebruikt daar hoef je niet eens bij de politie voor te zitten om dat te weten! nee meneer snipes is dat spontaan vergeten ofzo...

mischien kijk ik te films omdat het mijn werk is, maar hier beoordelen echt iets te veel mensen deze film veels te hoog. dit is echt geen verrassende film allemaal al lang ergens anders gezien en vaak ook beter.

Ik vind het een voorspelbare film.
Als ik 1 van die acteurs zou zijn dan had ik dit liever niet op mijn c.v. staan. Maarja je weet maar nooit tegenwoordig lijkt het zo dat ze voor mensen die ze kennen of goeie vrienden die een film willen maken even komen helpen met acteren en met de gedachten : "shit had ik maar nee gezegd" of "Boeiend mijn best doen doe ik zeker niet". Jammer de trailer sprak me aan maar de film vind ik niet goed.

een goed verhaal

alleen sommige dingen waren iets te voorspelbaar

Voorspelbaar filmpje!

DrJ
Ik vind het juist een verrassende film...

wat een saaie film zeg, na een half uur wist ik al hoe het zou eindigen en daarom was ik het al snel zat.

avatar van SzJoowNiejCah
sjob schreef:

Eh, zou hij dit niet misschien, waarschijnlijk, met opzet gedaan hebben?

Ramon K
Waarom? Dat is altijd de vraag die ik mezelf stel na een film gezien te hebben die gebouwd is rondom het populaire ingenieus aandoende 'eindtwist-plot'. Ik kan de vraag nooit afdoende beantwoorden. Ook hier niet. Waarom begint Conners aan dit rare infiltratie/chaosplot? Waarom schakel je de stroom bij de bank niet op een simpelere manier uit ipv ingewikkelde maskerade? Waarom ga je in hemelsnaam in een restaurant met gestolen/gemerkt geld betalen na al die moeite en al dat ingewikkelde plannen? Waarom redt Conners het leven van de rookie? Waarom werkt ie zo'n poos mee aan het onderzoek naar zijn eigen scheme? Waarom wordt die chaostheorie gehint? etc

Inderdaad, dat slaat nergens op.

vond het ook een zeer vermakelijke film.

al waren er gerust wat stukken in de film die voorspelbaar waren maar bij welke film is dat tegenwoordig niet zó !!

verder een goed verhaal en een mooi eind.

3,5 *

Mwah mwah mwah is mijn gevoel na het zien van deze film. De eerste 20 minuten dacht ik naar een mindere versie van Inside Man te zitten kijken. Gelukkig wendde het verhaal zich enigzins, maar toch was het allemaal niet echt je van het. Die "leerling" detective wat opeens kan motorrijden (oke dit kan die ooit geleerd hebben, maar zo kwam die niet over); Stratham die z'n eigen dood in scene zet, dat je meteen al bij de knal doorhad und so weiter..2,0*

Idee: 7
Uitwerking: 3

Ik geef een 2,5. Te voorspelbaar. Had geen moeite om hem even op pauze te zetten en een blokje om met de hond te gaan. En de plottwist aan het eind van de film begint ook in de mode te raken. Kijk liever een schieten, tieten helicopter film met steven seagal.

mee eens is ook een zeer goede film
nou er zit best wel een goed verhaal in die geef ik wel 3.5
dit is een film die echt goed gevoldt moet worden dat vind ik er van. genieten niet half kijken en dan niet gelijk constateren en zeggen van dat die film niets is. het is juist een verrassende film...

avatar van skip
sjob schreef:
waarom vind iedereen deze uberslechte film zo goed?

Ik moet toegeven dat Chaos een paar schoonheidsfoutjes bevat. Zowel plot als acteerwerk laten af en toe wat steekjes vallen, maar over het geheel genomen kun je Chaos toch geen super slechte film noemen. De film is onderhoudend genoeg, heeft voldoende vaart en een meer dan aardig einde. Het is inderdaad geen meesterlijke film maar toch ook niet uberslecht...............3* Maar ja iemand die een volslagen wanproduct als Irréversible 4,5 ster geeft kun je misschien ook niet helemaal serieus nemen

2,5*. Chaos is wel een goede titel al slaat hij meer op het slecht uitgewerkte script dat van toevalligheden aan elkaar hangt.

Johan van Ee schreef:

Ik vind dit juist een hele goeie film een zeer onverwacht einde vind ik en goed in elkaar gezet en bedacht allemaal

uitstekende film.. eindelijk weer eens een thriller met lekker veel verrassingen.. vlak voor ik deze film zag had ik ook inside man gezien.. het viel me op dat deze film vele malen sneller is maar daardoor ook iets minder sterk.

perfecte film, goed in elkaar gezet !
Moeite waard om te zien 3,5*

Niet bijzondere film. Vermakelijk maar ook niet meer dan dat.

Hele matige politiethriller.
Vergezocht verhaaltje.
Snipes irriteert en verschijnt hier en daar in beeld.
Lijkt meer op het "rode mannetje" als hij weer van zich laat horen of zien. Ryan Phillipe's personage als lefgozertje en groentje komt helemaal niet over. Zijn softe verschijning komt meer tot zijn recht in studentikoze films niet in harde thrillers. Verder zien de actiescenes er wel gelikt uit maar is het duidelijk waarneembaar dat het opgezette actiescenes zijn waardoor het niet geloofwaardig overkomt. Het uiteindelijke plot is niet alleen heel voorspelbaar maar eveneens belachelijk waardoor het laatste restje realiteit van de film verdwijnt.
Chaos zal de verwende filmliefhebber niets te bieden hebben en kan rustig worden overgeslagen.

Wel een aardig filmpje met een leuke plotwending op het eind. Niks meer en niks minder.

2.5 *

hele goede film! vond het verhaal erg boeiend en interessant! deze krijgt 4*

Moviestar
Toepasselijke titel over de inhoud van de film...

Vond hem zelf wel goed, hou wel van films waar in ze een bank overvallen en dan ook zo'n verhaal

avatar van helleke
Leuke film met een eerder verrassend einde.
Mooi en duidelijk hoe ze op t eind alles in beeld brengen hoe alles in elkaar zat.
Ik heb onlangs Inside Man gezien en dat is zowel qua verhaal als qua acteerprestaties nog een stuk sterker maar Chaos is zeker niet slecht.
Wel wat raar hoe Ryan Phillippe als beginnend agentje bijna direct mee het voortouw neemt.
Verdient zeker 3 sterren

Aardig filmpje. Vooral het einde heeft toch wel iets verrast. Dat hebben ze heel leuk gedaan. --> 3*

avatar van boerenpummel
Wel aardig filmpje, Statham is inderdaad wel een Bruce Willis (Die Hard) kloon in deze film, maar dat stoorde mij niet heel erg. Plotwendingen te over op het einde van de film, die de geloofwaardigheid volledig wegnemen die er in het begin nog wel was. Toch was het einde wel leuk, al zag je het wel een beetje aankomen.

begint redelijk langzaam maar gaat naar een film vol verrassingen en is best lekkere entertainment. Goed voor een maandagavond! Trouwens lekkere eindtune.

3 ster

miepke
leuke film, goede acteurs (vond vooral ryan phillippe goed) en verrassend einde!