Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

avatar van Uier
Dennis Evahi schreef:
Wat een verscrhrikkelijke cliché film! Bah!...Allemaal slappe gejatte aftreksels van Mindhunters, PhoneBoot, Die Hard) Wesley Snipes blijft hangen in dit genre van "net-niet-films". (alhoewel de Blade serie nog wel origineel is..) Ik zou zeggen: geen echte aanrader! Halverwege kon ik moeite mijn ogen open houden van de verveling, maar dat is mijn beleving natuurlijk. Het verhaal kon mij weinig tot niets boeien. Slechte B-film

*stem voor de knallen dan.

Hier kan ik me wel in vinden. Na de lovende recensies had ik misschien ook teveel ervan verwacht. Ik vond de ontknoping daarbij helemaal niet verrassend.

Omdat ik de film toch afgekeken heb, geef ik hem 2*.

De GeuS schreef:
Slaapverwekkende film met een gammel script. Blijkt maar weer eens dat zowel Statham als Phillippe geen film kunnen dragen; 2*

Phillipe vind ik inderdaad een slechte acteur. Hij straalt totaal geen overtuiging uit.
Statham zie ik echter graag spelen. Vind het een coole gast met leuke rollen zoals in Revolver en Transporter te zien is.

Ik vind die Statham een beetje irritant worden, telkens weer dat overdreven coole gedoe met die monotone stem en stoere oneliners, ja we weten nou wel dat je voor Bruce Willis kloon moet doorgaan hoor.

Deze film was verder niet geheel onaardig, lekker veel actie en wat hersenloos vermaak. Het script probeerde helaas wat te ingewikkeld te zijn voor haar eigen bestwil. Als de politie denkt dat het de broer van die Curtis is, gaan ze hem gewoon wel zoeken lijkt me, dan waren ze er wel eerder achtergekomen dat hij het niet was en wat meer van die onzin, maar goed, dat lijkt tegenwoordig onvermijdelijk.

Soort van omhooggevallen b-actiefilmpje. 2,5 ster.

avatar van janhero
Aardige politiefilm. Wel een beetje chaotisch 3*

Hersenloze film, wat een verhaal! geld ontvreemden van een Bank, niet eerder gezien oh ja toevallig Firewall
Wat een verspilling van onze kostbare tijd op moeder aarde.
Kon me echt nergens boeien, een 0,5* voor de moeite...
Nu staat Wesley Snipes garant voor hersenloze films..

Ik vond het geen slechte film hoor,
einde was wel onverwacht..

een heel erg goede film !!!

Uier schreef:

Omdat ik de film toch afgekeken heb, geef ik hem 2*.

daar in tegen deel vond ik het een gave film
vooral met snipes

avatar van De_Hollander
zeker een gave vlotte aktie film, daar kan The Insideman een puntje aan zuigen

Ik vond het maar een waardeloze film,
vooral die snipes.. die kan er niks meer van..
Vooral in zijn 1e films "blade" kwam die
als nieuw gezicht op het grote doek met zijn
beetje speciale stem en manier van spreken.
Maar dat is er gewoon vanaf, en zelfs hier spreekt
hij zo.. dat past toch voor geen meter in zo'n film.

Statham vind ik echt een prima acteur.. ik gun hem echt
goeie films.

Phillippe wil ik niet eens mijn woorden aan vies maken.

ik geef hem een 2.5* alleen omdat Statham zijn rol goed speelde

avatar van The_Game
Heb niet al te veel van deze film verwacht, maar hij beviel me best wel. Het verhaal is wel aardig, maar helaas een beetje voorspelbaar. Qua acteren ben ik geen van Jason Statham en Wesley Snipes... nu nog steeds niet. Ryan Phillippe vind ik echter wel een erg goeie acteur en dat laat hij in deze film ook (aardig) zien. Ryan heeft eigenlijk ook de hoofdrol in deze film (ipv Statham).

Wil je dus een leuke, goed te volgen, actie film zien dan kan ik je deze best aanraden.

avatar van IcU
IcU
De film begon sterk en zette meteen een sfeer neer. Goede actie en regie. Totdat Jason Statham in beeld kwam. Wat een bagger acteur is dat. Hij speelt op een daagelijkse amerikaanse soap serie niveau en wilt te veel op verschillende goede acteur lijken. Dat is helaas het grootste nadeel, want voorderest zit de film prima in elkaar. Het verhaal zit vol plotwendingen en verrassingen, die na afloop nog vrij logisch in elkaar lijken te zitten. Er zitten alleen wel aardig wat gaten in het plot, waardoor het verhaal niet echt geloofwaardig meer is.

Ondanks alle verrassingen en plotwendingen die zich blijven opstapelen, is de film redelijk voorspelbaar en bouwt hij veel op andere (politie)thrillers. De acteer prestaties zijn voorderest goed en zetten het verhaal goed neer. Zeker Snipes bewijst weer eens dat hij ooit een ster was. Ryan Phillippe is goed gecast als de jonge, onervaren politieagent, zoals hij dat ook al was in Crash.

Een aardige film dus, die helaas iets te voorspelbaar was en helaas Jason Statham in bezit had. De weinige actie was goed in beeld gezet onder leiding van een goede regie. 3*

goede film, heb me goed vermaakt. Wel paar open deuren

de blauwdrukken van de bank bij die gozer waren neergelegd door iemand, dat kon iedereen ruiken. Bij de ontploffing wist je dat conners nog in leven was, en dat hij er op een of andere manier mee te maken moest hebben.

maar al met al was het lekker om te kijken, en het precieze einde was best OK. Vermakelijke film.

Goede film.
Leuk verhaal goede actie.

woeqie
Erg vermakelijke film. Ik vond alleen dat Philippe te kort schoot in de scene in de 88e minuut tegen Snipes. Daar schoot hij toch wat te kort. Een 3,5*film

avatar van 3din
Wat een waardeloze film zeg, een samenraapsel van meerdere cliche films.
Het slechtste van de hele film was toch Statham, wat een bagger acteur, hij probeert de moderne Clint Eastwood uit te hangen zonder resultaat, stja..... en Snipes is ook niet meer die acteur wat het vroeger was.

avatar van hannes64
Altijdklagen schreef:
Deze film is zeker lekker weg te kijken. Verwacht trouwens geen klassieker, maar gewoon een goede actiefilm met een iets dieper laagje dan je bijv van Snipes gewend bent.

Ryan Phillippe is niet onaardig in de film en heeft best leuke scenes en denkwijze....

Al ondermijnt de film toch mee en dan de intelligentie van de kijker door een hoop stukken te herhalen om "plotwendingen" uit te leggen....

3,5* voor dit gezellig stukje popcorn actiefilm met iets meer diepgang dan de gemiddelde popcornvreter

Heb hier niets aan toe te voegen.

avatar van animalkrullie
Niet nadenken, gewoon lekker wegkijken.
Geen diepgaande personages en verhaallijn maar met toch een verrassend einde, al had ik hem zelf al snel door.

goeie film zeker

zeker goede film. hij verraadde zichzelf met He diserved it bij mij maar ja hij keek goed weg leuke wendingen in de film. en wesley snipes speelt niet apart goed maar ook niet slecht
4,5 *

leuke film makkelijk weg te kijken dus vermakelijk

Jason Statham, Wesley Snipes, Bankoverval. Dat kon eigenlijk al niet meer fout gaan en dat ging het ook niet! tering, wat een goeie film!!:D.. deze films heeft me flink verrast want ik had niet verwacht naar een film te gaan met zo'n geweldig acteer werk, verhaal, etc. 4.0*

avatar van Mc
Mc
Al weer de zoveelste 'het-lijkt-een-simpele-bankroof-maar-het-is-iets-
heel-anders-en-daar-kom-je-aan-het-eind-pas-achter-film' die ik zie, maar het gaat me nooit vervelen. Het leuke concept is niet super uitgewerkt maar de film is een lekker wegkijk tussendoortje. Het acteerwerk was over het algemeen prima al liet Snipes zo hier en daar te wensen over. De lekkere muziek en de snelle montage zorgen voor een dikke 2,5*

het was een zeer goede film,
alleen snipes is niet meer de acteur
die die geweest is, wel jammer.
maar verder was het een goede aktie.

wel een aardige film.
met wel goed camerawerk
3 sterren

avatar van Macmanus
Matig.

Deze film heeft qua verhaal wel wat weg van Inside Man, allebei uit 2006 dus van plagiaat zullen we maar niet spreken. Maar grappig is wel om ze te vergelijken.
Deze is duidelijk het dommere broertje van de twee. Inside Man had zeker ook flaws, maar probeerde toch over het algemeen de platgetreden paden te vermijden en slaagde daar redelijk in. Chaos heeft daar weinig zin in, en gaat daarom ook irriteren. Scènes als wanneer Ryan Phillippe erachter komt dat de 10 dollar raar ruikt, en we dan een hele flashback krijgen van een scène die we 40 minuten geleden al zagen. laten wel heel duidelijk zien dat ze geen hoge pet van het publiek op hebben.
Het kijkt soms nog aardig weg. Maar verder dan een typisch “straight to video” filmpje met iets grotere namen komt het helaas niet.

Ijzersterke film, goed acteerwerk (vooral Jason)

ik vond het een zeer goede film. ook eens een keer een ander eind. wesley snipes ook eens een keer in the slechte rol. dit is echt een aanrader. een 4 gegeven

wat een k*tfilm dit gaat over een geniale dief die ook nog eens bij de politie gewerkt heeft....die laat zich traceren op zijn mobiel!

oh en wilmau wesley origineel in slechte rol NOT! denk eens aan Demolition man, liberty stands still, new jack city, u.s. marshals, sugar hill en zig zag!

misschien moet je even nadenken voor je een te hoog cijfer geeft op verkeerde gronden.

Moet je gezien hebben, veel plotwendingen....verrassend einde.

Weer eens een lekkere aktie film in de tijd van te veel komedies. Wij hebben ons zeer vermaakt met deze film.