Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

avatar van Franklin1975
Gisteren op tv gezien. Een half uur voor het einde kom ik nog amper mijn ogen open houden. Kon komen door het teleurstellende bekervoetbalresultaat, of gewoon omdat de film uiteindelijk erg mager was.
Ik hou het op het laatst.

Een aankomende romance die op niets uitloopt, wat verplicht bloot (heel kort), iemand die wraak wilt nemen.... Pff, ik kijk liever naar een aflevering CSI Miami, ondanks de niet verkeerde cast.

avatar van van duijn
Franklin1975 schreef:
Gisteren op tv gezien. Een half uur voor het einde kom ik nog amper mijn ogen open houden. .

Feyenoord zeker

avatar van m1701
Heel erg goeie film!
Met zeker een verrassend plot/wending! Deze had ik
absoluut niet verwacht
Acteerwerk van Philippe, Snipes en Statham waren zeer overtuigend.
Zeker de moeite waard om te kijken 3,5*

avatar van bollepeer
hele goede film, heel leuk om naar te kijken en het is absoluut niet, wat sommige mensen zeggen, cliché. eerst wou ik 3,5 doen maar aangezien het eind nog sterker was krijgt deze film 4 *

Vanavond voor de tweede keer gezien, blijft gewoon een fijne film!

avatar van TrickySmalls
Aardige film met verassende plotwendingen.
Had echter graag meer actie gezien.

avatar van boemboem27
goede spannende film met inderdaad verassende plot/wending.
erg goede rollen van wesly snipes en Jason Statham.

avatar van Toontje35
Voor de 2e keer gezien. Boeiende, leuke film. Met een verrassend plot

Een erg goede film met een verrassende wending in het plot. Die had ik niet verwacht. Ik heb mij hier wel mee vermaakt.

Goede film, geen super sterk verhaal, maar wel een leuke plot-wending die je half ziet aankomen. Ze mochten ze van mij Wesley Snipes wel weglaten.

Krijgt van mij de volle 4 echtig verdiend. Geweldige film met een wending in die ik persoonlijk toch niet helemaal had zien aankomen Ik dacht wel dat conners niet dood zou zijn maar dat hij uiteindelijk een van de breinen achter alles was had ik niet zien aankomen en ook nog eens een film waar de badguy blijft leven of niet opgepakt word. Geweldige film echt waar Waarom geen 5 ofzo: Er zijn betere films ook betere met jason statham en een beetje weinig actie. Maar voor de rest en ik weet dat ik in herhaling val geweldige film een aanrader voor als het niet altijd knallen moet zijn.

Deze film is erg goed weg te kijken.
Spannend en onverwacht.

dominion
goede thriller met heel veel twists bijvoorbeeld het einde zag ik nooit aankomen

avatar van Film Fan
Snipes en Statham deden het goed in deze standaard politie film. Alle elementen zaten er in. De gefrustreerde leidinggevende, twee partners waarvan één onervaren, de verhoorkamer scene, verhoorscene in het ziekenhuis diverse shots in een auto en ga zo maar door. Ik heb alleen de etende rechercheurs gemist. En zo kabbelde het maar voort. Alleen op het einde zat er een geweldige plottwist in waardoor je niet met een katterig gevoel blijft zitten. Ik vindt trouwens de poster op IMDB vele malen mooier dan die hierboven.

avatar van sofripa
Ja, toch wel een fijn filmpje. De twist is ver van te voren zichtbaar maar dat is geen pretbederver. Kortom lekker kijkvoer. 3,5 sterren

avatar van Rodger
Prima deze actie/thriller....
Kijkt goed weg, en verveelt niet....
goed einde bij deze film.
2.5

avatar van rep_robert
Standaard actiefilmpje waarin niemand echt uitblinkt en het simpele(maar wel goed in elkaar gezette) plot is weinig opzienbarend, maar kan er net mee door. Statham voelde overigens wel zwaar als een miscast aan. Phillippe daarintegen deed het wel naar behoren.

avatar van lexiepexie
tsja, al vele keren hierboven gezegd, zeer verrassend slot, toppertje!

avatar van DonPeliculón
Voor het grootste gedeelte een degelijke standaardfilm, maar de plottwist op het einde geeft Chaos net dat beetje extra's. Jason Statham doet het goed, Ryan Phillippe en Wesley Snipes iets minder maar ook zeker voldoende. Prima actiefilm.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Chaotisch.

Een onderhoudende actie-thriller met veel bombastisch gedoe, waarbij het verhaaltje de film eigenhandig de nek omdraait. De kijker krijgt twist op twist toegediend en dat begint op een gegeven moment een beetje te irriteren. Vooral wanneer een en ander niet geheel waterdicht blijkt te zijn. Het wordt op die manier een beetje een chaos.

Redelijk.

Larry Hagman
Voor de 2e keer gezien , goed acteer werk van Philippe,Snipes,Statham

avatar van El  Loco
Chaos leek een lange tijd op een simpele actiefilm uit te draaien, maar die plottwist kwam verdraaid verassend uit de hoek. Nu ja, er zijn redelijk wat plottwisten, maar ik heb het over de laatste twist waar Conners de verrader blijkt te zijn en ook nog leeft. Gelukkig heeft de regisseur niet in zijn hoofd gehaald om Conners te laten oppakken door Shane Dekker, maar hem gewoon te laten ontsnappen.

Ik ben nooit echt een fan geweest van Wesley Snipes en ook nu overtuigt hij niet echt. De rol van Conners vond ik dan weer niet goed gecast. Van Jason Statham ben ik wel een grote fan sinds zijn geweldige performance in de Transporter reeks, maar in deze film is hij gewoon niet op zijn plaats. Statham is een acteur die zich volledig moet kunnen uitleven in zijn rol en hier komen zijn kwaliteiten niet tot zijn recht. Ryan Phillippe kwam me niet echt bekend voor, maar aan zijn prestatie valt niet veel op aan te merken. Geweldig om te zien hoe hij evolueert van een groentje tot een slimme rechercheur.

Verder natuurlijk de gebruikelijke portie achtervolgingen en geweld voor een actiefilm. Goed voor een vermakelijke zaterdagavond.

Goede film met een verassend einde! 4*

Misdaadfilm (kat en muisspel met de nodige actie (dik in orde) en achtervolgingsscènes), die in het begin overeenkomsten heeft met 'Inside Man'. Hier gaat de actie echter ten koste van het verhaal, dat gedurende de gehele (niet bijster originele) film onbevredigend blijft. Jason Statham speelt sterk en met overtuiging als de in ongenade gevallen smeris, maar ik vind dat zowel Ryan Phillippe als Wesley Snipes niet in hun rollen passen.

erik1677
damn! wat een ouderwetse vette actiefilm.
shoot-outs, achtervolgingen, humor en veel explosies.
De film voelt wel aan als sommige klasiekers uit de jaren 90 en eind 80.
Zoals je ze toen dr tij met dozijnen te gelijk uit de videotheek haalde.
heerlijk kijkvoer dus!
Alleen jammer van dat gekunstelde einde, dat had ik liever anders gezien.

avatar van Masterbrain
I Hate Universiteit

avatar van DeWolff
Goede film met een heel sterk einde.

avatar van Jawaddedadde
Bwa, niet onaardig.

Maar ook weer niet memorabel genoeg om lang te blijven hangen. Visueel sowieso behoorlijk standaard en verhaalsgewijs volgens mij niet helemaal waterdicht. Iets te veel plotwendingen doen het verhaal de das om.

Leuk voor een keer.

avatar van jipt
Op zich allemaal leuk bedacht maar het voelt nogal geknutseld aan. Wel leuk filmpje overigens. 3,5*

avatar van XanderJ
Goede film, goed verhaal, goed acteerwerk, goede plot-twist
en......
J. Statham!