Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

avatar van dijkieR
Chucky92 schreef:

Ik zie het eigenlijk anders.

5=geweldig
4=goed
3=voldoende/gemiddeld
2=zeer matig
1=kut

Zo zie ik het ook.
En dat lijkt mij ook lochisch eerlijk gezegd.

Zo beoordeel ik het ook. Eigenlijk vergelijkbaar met je schoolrapport van vroeger.

Geweldig/uitmuntend was een 10 (5*)
Goed was een 8 (4*)
Voldoende/gemiddeld een 6 (3*)
Zeer zwak/zeer matig een 4 (2*)
Zeer slecht een 2 (1*)

Tussen geweldig/uitmuntend en goed zit dan bijvoorbeeld 'zeer goed' (een 9 op je rapport, 4,5* hier).

avatar van Guines
Ondanks een paar leuke plotwendingen was ik absoluut niet onder de indruk. Film probeerde veel te ingewikkeld te zijn en het einde vond ik ook niet echt origineel.
Die Statham is ook maar een overschatte acteur in mijn ogen.

avatar van otherfool
Vermoeiend genre filmpje moet het van een paar aardige surprise twists hebben, voor de rest hebben we het allemaal al 1000x gezien. Statham doet weinig extra in het slome verhaaltje, en ook de rest van de cast valt weg temidden van obligate explosies en hemeltergende hoe-was-het-ook-maar-weer flashbacks. Geluk bij een ongeluk: hij was een pak beter dan Chaos (2005) (I).

2*.

Pastichio Rocker
Middelmatige no-brainer, hoewel ik nooit de neiging kreeg om weg te zappen. Statham was aardig maar Philippe kan niet acteren en Snipes kreeg te weinig te doen. Hij verschijnt nog geen vijf minuten in beeld. De rest van de personages doen er niet toe en het camerawerk was irritant. De plottwist zie je ook al van mijlenver aankomen omdat Statham veel te vroeg uit beeld verdwijnt. Ach ja, het was best vermakelijk maar niet echt hoogstaand, en er zijn veel betere films met Statham, zoals Snatch of The Transporter. Alleen voer voor de obsessieve Statham-fans dus.

G to the J
2.5* voor jason statham..
Gewoon een leuke actiefilm niet meer een niet minder

avatar van 606
Aardige actie / thriler met beetje standaard verhaal.
Acteren gaat ook nog wel

3 sterren

avatar van Dartmeister
Redelijke film, niets hoogstaands verwachten, maar prima voor een avondje vermaak.

Goede film. Zeker onverwacht hij hij naar het einde eindigt. Goede rol door Jason Statham. Ryan Phillippe speelde ook erg goed.

avatar van selfhealing
Jammer had hier zeker meer van verwacht, Slechte acteerprestaties van Ryan Phillippe en Wesley Snipes (die toch wel beter kan). Slecht camerawerk dat zo nu dat zeer amateuristisch oogt. En er zaten jammergenoeg ook heel wat cliché's in de film. Echter naarmaate het einde naderde werd de film toch wel beter. Ik vond zelf het idee van de chaos theorie wel boeiend genoeg.

Al met al geef ik de film 2.5 ster. Met iets meer zorg (een betere regisseur en een betere cast) zou de film veel beter scoren.

avatar van Zizzo
aardig verhaal, en acteurs, jason was wel goed, wesley ben ik geen fan van. niet veel spanning en geen boeiende schootouts. deed me veel denken aan "inside man" maar die film was veel beter.

dit vond ik wel een leuke film. hij was wel spannend. ik vind jason statham altijd wel goed spelen.

avatar van _Moonwalker
Goede film. Verrassende plotwendingen en mooi geacteerd.
Veel goede acteurs deden mee en het acteren was goed. Het verhaal was goed bedacht. Snap niet al die negatieve dingen hierboven.

nachtbraker
Onverwacht leuke film,die misschien bij nog een keer kijken een lager cijfer krijgt maar omdat ik nu niet veel ervan verwachtte viel het heerlijk mee.
Ik zag hem liggen voor 2.50 bij de free record store en had er nog nooit van gehoord maar ben blij dat ik hem gekocht heb.

De film vermaakt en verveelt geen moment.
Ik ben wel gecharmeerd van Statham en leuk om na lange tijd eens een nieuwe film met Snipes te zien want al zijn B-films van de laatste jaren heb ik overgeslagen. Hoewel Snipes kort en zeker niet krachtig is in deze film.
De film zit vol met cliches en gaten in het script maar het is ook geen intelligente thriller(hoewel het dat af en toe wel lijkt te willen zijn)a la 'Inside Man' maar meer een popcorn-film die je met een knipoog moet bekijken.

avatar van Near_Dark
Het begin deed het beste vermoeden, het zag er naar uit dat dit een vlot en actievol filmpje ging worden met een lekkere vaart erin, helaas, niets van dit alles

Alhoewel alle ingrediënten aanwezig zijn om hier een rechttoe-rechtaan actiefilm van te maken heeft de regisseur er voor gekozen om ons telkens weer nodeloos op het verkeerde been te zetten over de daders en de toedracht van de bankoverval.

Buiten enkele leuke achtervolgingscènes valt er niet veel te beleven,
Hij valt regelmatig stil omdat de regisseur er een zooitje van gemaakt heeft,
de slaapverwekkende editing helpt ook niet echt om het tempo erin te houden.

5/10.
Ik had me aan een beter dan gemiddelde straight-to-video actiefilm verwacht, maar hij viel slechter uit dan gedacht

Vervelen doet hij nergens, 't is eerder eentje om eens te bekijken als er écht niets anders te zien valt

Laat deze maar links liggen...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een Die Hard copycat die het vooral moet hebben van een groot budget en enkele bekende koppen. Als blockbuster gaat dit nog en het is soms wel genieten van de actie. Maar meer dan een goeie politiefilm is dit ook niet. Beetje schietwerk, wat intriges en een plot dat je al van ver ziet afkomen. Leuk om een keer te zien.

avatar van AnthonyG.
Op zich is het best een goede film, leuk verhaaltje en zo, maar toch blijft de film niet hangen en mankeert er iets.
Het is moeilijk uit te leggen, maar deze film is misschien wat te oppervlakkig.

avatar van AjaxRulezzz
Mooie film, met veel actie en Wesley Snipes die goed acteert. Onverwachte dingen gebeuren en dat maakt het ook zo leuk.

avatar van van duijn
Vond het een vrij ingewikkelde film, maar uiteindelijk als je alles even op een rijtje zet denk je....wow, eigenlijk wel een goede film.

*3.5

Beetje een ingewikkelde film, maar daar hou ik wel van..
Ben het eens met de reactie boven me (van duijn)
Op een gegeven moment in een huis ,tijdje geleden gezien dus weet niet meer waar dat was, toen had ik wel zo'n vermoeden dat er iets mis was met conners?
maar toen connors schijnbaar verbrand zou zijn dacht ik echt dat het met hem afgelopen zou zijn..
Toen bleek dat connors bij het complot hoorde had ik zo iets van zie je nou wel!
Vond het achter af zeker de moeite waard om hem te bekijken.

Actionfreak
De cast in deze film is dik in orde, het verhaal ook.
Helaas komt het toch niet echt lekker op gang als een sterke actie-thriller.
Dat is jammer en dit zie je dan ook aan het gemiddelde.
Toch een leuk filmpje om even te zien. 3,0*

lecks-almelo
vind dit echt een geweldige film,
beetje ingewikkeld maar niet te moeilijk, maar het hele verhaal om de ''chaostheorie'' vind ik geweldig.
ook de manier hoe het uit eindelijk afloopt was goed.

avatar van doodah
Gisteren herzien en mijn stem toch met een half puntje verlaagd.

Chaos (2005) (II)

Wat staat die '(II)' daar eigenlijk te doen?

Er zijn in dat jaar twee films met dezelfde titel verschenen.

Chaos (2005) (I)

Achzo.
Bedankt!

groente12
Matige actiefilm die heel erg sloom van opbouw is, de film kon echt een stuk korter als het toch niet zo interessant is. Jason Stratham en Wesley Snipes acteren op automatisch piloot en overtuigen niet. Het verhaal is gewoon standaard die cliché achter cliché volgt. Het vervelende is ook dat er geen goede actie scene is te bespeuren. Ik had soms het idee dat de makers van deze film niet echt hun best deden om Chaos tot een goede film te maken.

avatar van joryfaber
goede film met een leuk verhaal

avatar van DB10
Matig filmpje. Het kijkt allemaal wel prima weg, maar van enige originaliteit is geen sprake. Acteerwerk is dan ook wel redelijk, maar allemaal vrij standaard. Geen voldoende waard.

avatar van Obbie
Gisteren gezien op tv. 2 conclusies getrokken:

1. film is een niemanddalletje en
2. Wesley Snipes kan NIET acteren (eigenlijk een bevestiging van wat ik al reeds een aantal jaren geleden geconcludeerd had).

Kortom: 2 sterren voor de moeite.