Chaos (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Tony Giglio
met Jason Statham, Ryan Phillippe en Wesley Snipes

Op een ochtend vallen vijf gemaskerde mannen in Seattle een bank binnen en gijzelen de bankbedienden en klanten. Als de politie ter plaatse komt en de wijk afzet, wil Lorenz, de leider van de bende, alleen onderhandelen met inspecteur Quentin Conners, die onlangs geschorst werd na een serieuze misstap. Met tegenzin gaat Connors akkoord om weer in dienst te treden, vooral omdat hij nu moet samenwerken met een groentje bij de politie, inspecteur Shane Dekker.

Dit is een goed filmpje ...............Ongelofelijk !!

avatar van SSeagal
wat is er zo goed aan dan?

avatar van moviefreak#1
In elk geval niet de trailer, ik heb de trailer nu al 4 keer in 4 verschillende zalen gezien dus ik weet dat niet het aan het scherm of het geluid van de bioscoop ligt. De trailer van deze film is van een bedenkelijk laag niveau. Het geluid (en de score) doen aan als een amateuristisch B-filmpje, de beelden (en de editing van de trailer) doen aan als een derderangs Uwe Boll werkje en ik denk dat je de hele film al aan elkaar kunt breien met alleen de beelden uit de trailer.
Hopelijk zit ik mis en word het nog wat maar als Statham-liefhebber vrees ik het ergste.

Clicheposter, acteurs die in veel clichefilms spelen, clichetitel en een verschrikkelijk clicheverhaal. De beschrijving moet wel heel slecht zijn wil dit een goede film zijn.

Was idd een onverwacht goie film. ik heb hem in Belgie in de cinema al gekeken. En er zitten behoorlijk verrassende wendingen in.

Alleen ze schieten wel heel slecht op sommige momenten....

wesley snipes is altijd goed een keer een positief aantal sterren

avatar van Altijdklagen
Deze film is zeker lekker weg te kijken. Verwacht trouwens geen klassieker, maar gewoon een goede actiefilm met een iets dieper laagje dan je bijv van Snipes gewend bent.

Ryan Phillippe is niet onaardig in de film en heeft best leuke scenes en denkwijze....

Al ondermijnt de film toch mee en dan de intelligentie van de kijker door een hoop stukken te herhalen om "plotwendingen" uit te leggen....

3,5* voor dit gezellig stukje popcorn actiefilm met iets meer diepgang dan de gemiddelde popcornvreter

avatar van glannestino
Een zeer vermakelijke film. Grappig om Jason Statham nu in een serieuze rol te zien spelen. Doet ie ook aardig, net zoals de rest van de cast. Ik vond het idd ook erg irritant dat ze die plotwendingen steeds herhaalden. Maar er zaten wel veel onverwachte wendingen in.

Maarja, vond het een spannende film... 3,5 sterren

Was een vermakelijke sneak film....niet een film die ik
anders snel zou kijken. Vind het laatste werk van Snipes
erg middelmatig....

Maar daarbij nam het plot een 'relatief' onverwachte
wending al zijn ze naar mijn mening niet helemaal geslaagd
om er een mind blowing finisch aan te geven omdat het
voorspelbaar was. Ook al was het relatief laat in de film.
(het ontploffen van het huis)
ik zeg 2,5*

Zeer goede vrij onbekende productie ook met een uitstekende Ryan Phillippe en een supereinde

avatar van Bone*Thugs
Goede film vond ik het!! Haha jammer dat Wesley Snipes maar een bijrolletje had maar Jason Stratham acteert ook Toppie! *4

avatar van zeus
Lekkere wegkijkfilm die geen minuut verveelt en mij zelfs op het einde had verrast. 4*.

avatar van sn@ke
Deze is vrij geluidloos langsheen de Belgische zalen geglipt , erg spijtig.

een leuke film,
maar dit genre wordt helaas een beetje uitgemolken en omdat er al veel van dit soort films zijn vind ik hem redelijk voorspelbaar.

toch goed voor 3,5 sterren,en zeker een aanrader,
als je van actiefilms houd.

avatar van Word_Play
Aardige actiethriller die met regelmaat leentjebuur speelt bij films als The Usual Suspects maar toch lekker wegkijkt. Leuk gespeeld door Statham, Philippe en Snipes. Beetje belachelijk einde, dat wel.

***.

Word_Play schreef:

***.

Het einde was juist het sterkste punt uit de film.

avatar van mikoz
Leuke actiefilm die zich onderscheid door de inbreng van een redelijk goed verhaal , buiten de nog al standaart actie is het verhaal het pluspunt. De ultieme bad-guy en de perfecte cop hebben we natuurlijk al vaker gezien en brengt ook deze keer weer chliches met zeg mee.

Zeker het kijken waard ookal lijkt het op een standaart actie productie. De wendingen worden wel wat veel uitgemolken maar dat mag de pret toch niet drukken.

Ik vond al die plotwendingen zeer ongeloofwaardig.

Leuke film met een mooi onverwacht eind. 4*

avatar van davidov
Het einde is heerlijk

Eindelijk een film waarin een charmante badguy (waar je tijdens de film toch gevoelens voor krijgt) weet te winnen en dus met de buit kan ontsnappen. Heerlijk en onverwacht... Tot het laatste moment zat ik te denken dat zn buddy hem op het laatste moment in de kraag zou vatten.... zoals we dat ook zien in collateral en heat etc etc.

Niks is super aan de film (afgezien het einde) maar alles is wel erg redelijk tot goed gedaan. De film kijkt lekker weg, is vrij spannend, laat je soms denken soms is het te voorspellen. Het acteerwerk en de casting is voor dit type film vrij sterk. Het verhaal is ook redelijk alleen waren de flashbacks aan het einde af en toe net ietsje teveel van het goede. Echter de film weet alles goed geloofwaardig te houden en gaat nergens tever zodat het niet meer geloofwaardig is (zie bijv: mindhunters). 4* zeer vermakelijk!

jammer dat wesley snipes z'n rol niet echt groot was maar wel weer goed filmpje wesley is de man !!!

ik vind dit echt een goede film. Het is een bankoverval film wat wel standaard is, maar de film is juist goed omdat ze er echt een topper van hebben gemaakt met dat hele plan waar je pas op het laatst achter komt dat jason conners erachter zit en dat niet altijd het goede overwint. Echt hele coole film.
ik geef hem een 4

avatar van Poisonthewell
Chaos is een goede titel voor deze film. Overdaad aan plotwendingen, en het excuus van chaos theorie is veel te simplistisch. Jason Statham's accent kan ik niet precies plaatsen. Hij zal geprobeert hebben Amerikaans te klinken, maar het komt eruit als een soort van Zuid-West Falklands met Moldavische invloeden. Wesley Snipes zit weer van zijn stoel af te glijden van zijn eigen 'hipheid'. Tot ongeveer halverwege is de film standaard. Daarna duikt ie er flink onder. 1,5*

avatar van davidov
Poisonthewell schreef:

teveel plotwendingen?
valt wel mee
dat hoort nou eenmaal bij een politie film waarbij ze je proberen te laten vissen wat er echt gaande is.
Het kan nog zoooooveeeel erger

avatar van Dennis Evahi
Wat een verscrhrikkelijke cliché film! Bah!...Allemaal slappe gejatte aftreksels van Mindhunters, PhoneBoot, Die Hard) Wesley Snipes blijft hangen in dit genre van "net-niet-films". (alhoewel de Blade serie nog wel origineel is..) Ik zou zeggen: geen echte aanrader! Halverwege kon ik moeite mijn ogen open houden van de verveling, maar dat is mijn beleving natuurlijk. Het verhaal kon mij weinig tot niets boeien. Slechte B-film

*stem voor de knallen dan.

avatar van De GeuS
Slaapverwekkende film met een gammel script. Blijkt maar weer eens dat zowel Statham als Phillippe geen film kunnen dragen; 2*

Duidelijk een goeie film! alles wat je niet verwacht achter een bankroof zit er keer op keer in. Echt zo'n film waar het verhaal steeds weer een andere wending krijgt, en dat is nu precies wat een actie film met een standaard bankroof nodig heeft! 4 sterren van mij

Zeer leuke film! een van de betere die ik heb gezien de laatste tijd. Niet voorspelbaar een tot de laatste minuut spannend. 4*

Spannend, verrassend in principe niets op aan te merken.3.5*

Dit was een goede film,ik vond hem vemakelijk 3.0