• 8.560.636 stemmen

Oorsprong: Mexico / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Jieho Lee

Met onder meer: Sarah Michelle Gellar, Andy Garcia en Brendan Fraser

Plot The Air I Breathe

"The question is not whether we will die, but how we will live."

Het verhaal is gebaseerd op een eeuwenoud Chinees gezegde, dat het leven opdeelt in vier emotionele hoekstenen: geluk, genot, verdriet en liefde. Het spreekwoord ziet deze emoties niet als geïsoleerd, maar tezamen vormen zij het menselijke wezen. Elk van de vier hoofdpersonen in dit verhaal is gebaseerd op één van deze emoties. En net als in het spreekwoord zijn ook hun wegen onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Charlie Cheese

Charlie Cheese

Mja aardige film, maar mist toch een beetje de 'x-factor' van 'verschillende verhaallijnen die bij elkaar komen-films'.

avatar van chili-palmer

chili-palmer

Gewoon TOP !!

avatar van tal1b

tal1b

wow, wat een toppertje...

't was bijna perfect, sarah mocht in het ziekenhuis wat beter in de gaten gehouden worden, vooral na die onstnappingspogingen...

enne, @ charlie, wat mis je dan?

avatar van Charlie Cheese

Charlie Cheese

mmm, ik kan het niet goed uitleggen. Bij een film als Snatch en Lock, stock & two smoking barrels is die 'x-factor' er juist weer heeel erg. (wat ik dus gruwelijk vind )

Als iemand zegt wat ik bedoel zeg ik wel JA xD.

avatar van Mondragon

Mondragon

Wow..vette film. Geen moment bij verveeld !

avatar van willemfilm

willemfilm

Deze film mag niet vergeleken worden met Crash. Ondanks de tal van gearriveerde acteurs vond ik het een gemiddelde film die ik toch snel vergeten zal zijn. Volgens mij zitten er wel gaten in het script maar die ook door alle rommeligheid van de film misschien geweten kunnen worden aan mijn eigen onoplettendheid. Overigens geen moment verveeld in deze film met vaart.

avatar van Nasty

Nasty

Ontzettend goede film zeg ,deze topper heeft me totaal verrast .

Het verhaal en plot zijn uitstekend , de top cast speel erg goed en het geheel is prima in beeld gebracht .

Ik ga deze zeker nog eens kijken , absolute aanrader .

4* van Mij

avatar van timbo_

timbo_

leuk uitgangspunt maar wordt wat weinig mee gedaan. De verhaallijnen zijn het allemaal net niet en de film haalt het dan bijvoorbeeld ook niet met de door de makers zelf gemaakte vergelijking Crash. Acteerwerk is meestal wel in orde maar ook nergens echt speciaal. Uiteindelijk weer best een vermakelijk filmpje dat alleen wat geforceerd probeert verhaallijnen samen te voegen.

avatar van mvdb1982

mvdb1982

Redelijk goede film. Wel rommelig in elkaar gezet.

avatar van wennie24

wennie24

leuke zondagmiddagfilm, heb me niet verveeld, maar vind het niet hysterisch goed.

avatar van leeu7851

leeu7851

Geen beste film vier verhalen door elkaar niks voor mij.

Wel goede acteurs .

2.5

avatar van Whizbabe

Whizbabe

Verrassend deze film. Had er minder van verwacht. Mooi hoe hij haar toekomst niet kan zien of voorspellen... Maar dan toch met alles te maken heeft bij de uitkomst daarvan.

Zeker het aanraden waard.

prachtige film!

De film raakte me echt, en dat heb ik niet vaak. Het moment Op dat dak naar dat whitaker die bank had overvallen en ging laggen en toen werk doodgeschoten prachtig scene, kwam echt heel veel emotie vanaf. En het moment, Van Fraser, om het kort te houden gewoon de hele film! Acteerwerk van iedereen kon niet beter in mijn ogen!

Krijgt van mij een 5.0* wat ik vond het stiekem toch wel een meesterwerk!

avatar van Fryce

Fryce

• 1976 stemmen

De film bleef me boeien, maar ik vond em af en toe wel erg met ongeloofwaardigheden aan elkaar vastplakken. Wel een van de eerste films waarin ik Brendan Fraser niet vervelend vond om naar te kijken. Het was een leuke film maar hij had het niet.

avatar van jpbols

jpbols

Wel een goede film verhaal valt wel in elkaar waarbij het een beetje vreemd is dat hij altijd de toekomst kan zien en nu even niet... Ik zat aan het eind wel even te puzellen hoe het nou qua tijd allemaal zat maar toch niet slecht

avatar van Steve-a

Steve-a

Naar mijn mening veel beter dan crash. Dit is betergeacteerd en de verhalen vind ik ook beter.

avatar van Hectometersnor

Hectometersnor

Toch wel een mooie film waarbij de verhaallijnen elkaar mooi opvolgen. De acteer prestaties zijn ook dik in orde. Film leek wel beetje op Crash en The Butterfly Effect maar in ander jasje. Heb eigenlijk niets slecht op deze film aan te merken.

avatar van Techro

Techro

Wow wat een topper, gisteren gekeken en hij verveelde geen moment al moet ik zeggen dat hij soms wat rommelig over kwam. Dit is een aanrader!!

avatar van Boogie1963

Boogie1963

vandaag gekeken, de film begint warrig, maar met een aha einde. vond hem zeker de moeite waard. behoord toch tot de betere films die ik de laatse tijd gezien heb.

avatar van dinal12000

dinal12000

De eerste drie delen waren nog wel boeiend maar in het laatste deel met de bloedgroep werd het wel erg gezocht en toevallig allemaal.

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Mooie debuutfilm van deze regisseur! Ik wist echt niet goed wat ik hiervan moest verwachten, de reden dat ik deze wou bekijken was voor Sarah Michelle Gellar, in januari had niemand tijd om deze met mij gaan te kijken in de cinema, en sindsdien was hij wat uit mijn gedachten gegaan, tot ik de dvd-release zag, en heel blij was toen ik het cadeaupapier er om nieuwjaarsnacht 12u van rond trok. Uit alle dvd's die ik gekregen heb, was dit degene die ik absoluut eerst moest bekijken.

Het verhaal start goed, meteen to the point, geen half uur voorstelling van de personages, ... Het verhaal bouwt op, en stilaan begin je de overgangen tussen de personages te ontdekken en wordt je meegesleept met de verhaallijnen. Nergens teveel of teweinig informatie en het hele verhaal loopt op een mooi tempo. Het einde is verschrikkelijk goed en verassend.

Topcast, als je de namen op de cover ziet weet je genoeg. Sarah Michelle Gellar, topactrice kan alle rollen aan, maar ik zie haar graag in een rol zoals deze spelen, als ik haar zie spelen projecteert ze gewoon het gevoel van haar personage af op mij en voel ik me tot het personage verbonden. Brendan Fraser, die ik enkel van The Mummy films kende, en die me daar zwaar teleurstelde qua acteerprestaties, kon me hier verassen en zette een heel sterke rol neer. Kevin Bacon die voor mij een gevestigde waarde is, liet ook in deze film geen steek vallen, ... er zijn er echt teveel om op te noemen. Geen enkele acteur viel uit zijn rol.

Jieho Lee heeft enorm veel potentiel. Over het algemeen vind ik de film een beetje saai qua inbeeldzetting, maar er zaten enkele kippevelshots in. Maar spijtig genoeg niet genoeg verdeeld doorheen het verhaal om qua inbeelzetting een schitterende film te maken, voor een debuutfilm wel een puike prestatie. Dialogen waren goed opgebouwd en verzorgd.

De film overtuigd volledig, ookal zijn er dingen die in feite niet zo geloofwaardig zijn. Ik zat ook compleet in het verhaal, wat nalaat dat ik na het bekijken van deze film echt met een gevoel achterblijf, wat ik één van de belangrijkste aspecten van film vind.

Voor mij verliest deze film maar op 2 vlakken punten: a) de inbeeldzetting die iets gevarieerder kan b) de laatste verhaallijn die een beetje met zijn haar getrokken is, daar had net iets beter ingezeten. Maar dat zijn slechts kleine punten want ik vind dit echt een schitterende film, met een extra punt om eens iets anders te doen dan alles wat tegenwoordig in de cinema te zien is!

avatar van mayhemblik

mayhemblik

4x niks, wel 1,5 voor de briljante scooter scene.

avatar van Woolf

Woolf

Hoe de verschillende personages aan elkaar gelinkt werden vond ik wel aardig. Verder viel de film me enorm tegen. Niet goed geacteerd en het neefje van Fingers was ronduit irritant.

Steengoede film, hij blijft boeien van begin tot einde. In het begin van de film weet je niet wat je moet verwachten. Op het einde valt het als een puzzel in elkaar.

avatar van jumbo4u2

jumbo4u2

Het ging....

was wel aardig, maar niet meer dan dat.

De acteurs deden het ook niet slecht, dus al met al,

3.5*****

avatar van Chiller1

Chiller1

Eerste verhaallijn vond'k zalig en dan nog die scooter scene was echt magisch maar vanag 2de verhaallijn allemaal wa overdreven en wreed ver gezocht. Hier en daar foutjes in de film.

Prachitg acteurwerk van Forest Whitaker

Een verdiende 2,5

avatar van riks

riks

1e goede rol van brendan fraser naar mijn mening

avatar van Waku

Waku

Het gegeven van meerdere verhaallijnen die elkaar ontmoeten is niet echt nieuw meer.

Het is met name de zware topcast die de film alsnog doen slagen.

Een regelrechte topper is het niet maar over het algemeen boeit

"The Air I Breath" wel.

3*/3,5*

avatar van Waku

Waku

john constantine schreef:

prachtige film!

Krijgt van mij een 5.0* wat ik vond het stiekem toch wel een meesterwerk!

Proef ik hier een spoilertje heren moderators?

Tarkus

Tamelijk goede film, al ben ik niet altijd zo te vinden voor de meerdere verhaallijnen in een film die dan uiteindelijk samenkomen, al zijn er wel uitzonderingen die wel goed zijn.

Deze daarentegen kon me niet helemaal overtuigen.

Maar ik ben wel blij verrast met de rol van Brendan Fraser, is zijn beste prestatie die ik van hem heb gezien, ben er een beetje verbaasd over dat hij tot zulke dingen in staat is, en dat kan je ook zeggen van Sarah Michelle Gellar in deze prent.

Ook Forest Whitaker is weer prachtig, maar van hem zijn we dat wel gewend, helaas is de rol van Andy Garcia weer zeer klein en het lijkt wel dat men hem voor niets anders meer cast dat een misdadiger, ik dacht dat Garcia een prachtige carrière zou kennen, maar de laatste jaren heb ik toch geen toprollen meer van hem gezien, helaas...

Maar dit is wel een film die het bekijken waard is, maar een echte topper, neen dat is ie ook weer niet..