Wonder Woman (2017)

3,19

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

259 BERICHTEN 46 MENINGEN
avatar van Nicolage Rico

IH88 schreef:

Dat heb je al snel bij een superheldenfilm. Maar wat vond je niet geloofwaardig aan de film dan? Een vrouw die kogels afweerd met haar polsen? Een lasso waardoor je niet kan liegen? Een vrouw die een tank optilt? Doutze Kroes als amazone? Had je een geloofwaardig verhaal verwacht dan?

Geloofwaardig is iets anders dan realistisch.

LotR is geloofwaardig, vind ik. Realistisch, neuh.

avatar van mjk87
Eindelijk eens iemand die dat onderscheid ook begrijpt.

avatar van JacoBaco
Maar hij vraagt wat hij er niet geloofwaardig aan vond. Het woord realistich wordt niet eens gebruikt.

avatar van Nicolage Rico

Hij vraagt duidelijk. "Had je een geloofwaardig verhaal verwacht dan?"

Dat hoor je te verwachten van elke film. Hij is in de war met "realistisch". Zoals veel users, overigens.

Nicolage Rico schreef:

Geloofwaardig is iets anders dan realistisch.

LotR is geloofwaardig, vind ik. Realistisch, neuh.

Wat is er geloofwaardig aan LotR, en niet aan WW? Je hebt het bij geloofwaardigheid ook over de acties van de personages en het verhaal, dat begrijp ik. Beide films zijn inderdaad niet realistisch. Maar wat is er geloofwaardig aan de acties van bijvoorbeeld Frodo, en niet van Diana? Ik vind beide vanuit hun persoonlijke overtuiging geloofwaardig handelen.

avatar van IH88
Overigens begint Mondragon zelf over vrouwen die geen klappen kunnen uitdelen. Dat heeft niets met geloofwaardigheid of realisme te maken. Vrouwen met superkrachten zijn net zo sterk als mannen met superkrachten. Maar goed, dat is een kleine side step

avatar van JacoBaco
Binnen het superhelden genre is het in principe altijd geloofwaardig.

Afgelopen zondag Baby Driver gekeken en dan zou je eventueel kunnen spreken van onrealistich. (sommige scènes dan hè)

avatar van IH88
Inderdaad. En natuurlijk is er een verschil tussen geloofwaardigheid en realisme. Geloofwaardigheid heeft ook te maken met hoe de personages zijn uitgewerkt en welke acties ze ondernemen. En of het verhaal zich op natuurlijke wijze ontwikkeld. Allemaal zaken die WW heeft. 1 van de sterke kanten van WW is juist de rustige opbouw van het verhaal en de focus op karakterontwikkeling en opbouw. Dat het laatste gedeelte dan ontspoord neem je op de koop toe.

avatar van dvdfreak123
Zeker en vast vermakelijke superhelden film. Die mij gans de speelduur geboeid geeft. Cast deed het ook goed. De actiescenes zagen er ook vet uit. Had misschien nog wat meer actie in gemogen. 7,5/10

avatar van Recow
Ik had echt serieus een issue met de heldin, misschien omdat het altijd mannen zijn. Voor de rest en vermakelijk film. 3 ster van mij kant.

avatar van De GeuS
Een ongelooflijk clichématige, slaapverwekkende superheldenfilm waarvan niets je bijblijft; 2*

Eens een superhelden film die mij een beetje ligt. Ben sowieso al geen fan van het superhelden genre maar bij deze film zat ik er toch echt in. Denk dat Chris Pine en zijn flauwe humor uit de star trek franchise daar wel voor iets tussen. Om van de wondermooie verschijning van Gadol nog maar te zwijgen. In sommige scènes was ze betoverend!!

Verhaal kom me ook nog redelijk bekoren maar naar het einde toe ging het er wat over.

Geloofwaardig? Ik denk dat supperhelden en geloofwaardig niet in dezelfde zin passen en als WW niet blijft hangen scheelt er ook iets.

Al bij al verrast uit de bioscoop gekomen moet ik zeggen.

avatar van predator
Erg goed gedaan door Pine en Gadot. Iets meer actie had wel gemogen, maar de film kijkt lekker weg.

avatar van Cleanshot
Mooie chick, slap verhaal

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit is zo'n film waarbij ik twijfel of je er nu de 5* aan kan geven. Ik doe het gewoon, omdat ik bij beoordeling altijd mijn gevoel volg. Misschien dat het later nog anders uitdraait. Wonder Woman is het Wonder Middel van DC. De comic studio die jaren teerde op 2 helden: Superman en Batman. Met de tv-series uit de Arrow-verse maakten ze nog wel wat goed. Maar Marvel kaapte het heldengenre. DC speelde op veilig met reboots van hun 2 troeven.

Tot ze de wilde gok deden om eens zot te doen en iets 'nieuw' te proberen. Wat Marvel half probeerde met Elektra (omdat het een spin-off was van Daredevil) deed DC nu wel. Een volwaardige film rond een vrouwelijke superheld. En dat is Wonder Woman ook geworden. Geen excuustruus, maar een echte heldin. Het is ook de eerste keer bij zo'n superheld dat ik als kijker het gevoel had dat ze hoop gaf. Iets wat veel andere helden graag prediken als motivatie om het geweld te bestrijden. Hoe zij uit die loopgraven kroop en zo toch ging vechten, was adembenemend.

Het draait vooral rond haar zelf, ze is een vrouwelijke held. Het is geen verhaal dat rond een man draait die het handig vindt dat een vrouw wat meer krachten heeft. En door haar naïviteit (ze is wel degelijk intelligent) houdt ze de mensheid een spiegel voor.

DC heeft de proef doorstaan. Geen link (tenzij vluchtig) met de rest van de franchise, een eigen verhaal, een vrouwelijke held, een nieuw figuur (buiten haar bijrol in Batman vs Superman). Wees creatief in de rode draad, hou de humor tot een leuke onderlaag (geen kinderlijk gedoe zoals bij Marvel met momenten) en de nodige actie. Een sequel zou leuk zijn, maar ik hoop vooral dat DC meer van dit soort films maakt met andere figuren in een eigen wereld. Doe een keer zot zou ik zeggen.

avatar van Uier
DC speelt op safe, na twee stevig bekritiseerde films. Vol clichés en moralistische boodschappen in een kinderlijk narratief. De proganist huppelt en vliegt wat wat rond, met d'r zweepje en komt opeens in Londen terecht. Toevallig zit ze daar op de goede plek voor haar missie. Terwijl ze door London banjert met haar zwaard en schild, kijkt niemand raar op. Ze zijn allemaal betoverd door de schoonheid van WW. Vervolgens duiken er nog wat minderheden op om de vrouw te ondersteunen en het plaatje is compleet.

Ik kon er niks mee en op de helft van de film had ik het eigenlijk wel alweer gezien. Opening op het eiland was wel vermakelijk (Met amazone Doutze!) en de film was overall ook mooi geschoten. Het is vooral de inhoud waar WW voor mij op faalt. Tot nu toe een van de zwakste DC comics wat mij betreft.

avatar van Noodless
Totaal niet akkoord met mijn voorganger. Ik vond nu net de inhoud wel degelijk voor een comics verfilming. Of had je iets anders verwacht bij een heldenfilm ? Komaan, je weet wat je kan verwachten bij dit soort films. Je gaat niet op de eerste plaats naar WW kijken voor het verhaal. En ik moet zeggen dat dit bij deze film nog acceptabel is en vooral de opbouw is lovend. De regisseur neemt echt de tijd voor een geduldige opbouw van het verhaal en voor de karakters van de hoofdpersonages.
Anders zou nooit de chemie tussen WW en Chris Pine zo goed werken. Trouwens vond ze beiden ook goed in hun rollen. Gal Gadot zit gegoten in haar rol als WW. Wat een charisma en pure schoonheid. Chris Pine vond ik overtuigend in zijn rol. Het is ook niet één en al actie in deze film, want het eerste uur is buiten één grote strijd zelfs braaf gezien het genre. De actiescènes zien er prima en overzichtelijk uit. Ook een dikke duim voor de mooie locaties. En wat een leuk deuntje bij WW. Suicide Squad vond ik duidelijk minder, Superman vs Batman daarentegen wel goed. Deze mag er langs staan. Wij hebben ons geamuseerd en eigenlijk heeft WW ons positief weten te verrassen. 7,5/10 Ik rond hier naar boven af

avatar van El ralpho
You go Gal!

Drie maal is scheepsrecht, moeten ze bij DC gedacht hebben. Na het matige Batman v Superman en het waardeloze Suicide Squad weten ze met Wonder Woman namelijk wel de critici en het publiek op een positieve manier te bereiken.

Dit heeft alles te maken met een script wat voor de verandering wel een keer fatsoenlijk op het scherm overkomt en de niet alledaagse -althans binnen het genre- wereldoorlog setting. De vertolking van Gal Gadot vond ik daarbij een beetje dubbel. Ik had me enerzijds geen betere actrice voor dit personage voor kunnen stellen maar laten we zeggen dat ik haar niet bepaald de oscars met haar acteerprestaties zie winnen. Over het algemeen was ik echter wel enthousiast. Bij een aantal actie scene's heb ik dan ook sprakeloos zitten kijken. Gal Gadot ís Wonder Woman!

Toch wil ik er alleen wel bij zeggen dat ik de positieve geluiden over het algemeen wel een klein beetje overdreven vind. Hoewel de film wel gewoon een solide 7 waard is moet wel gezegd dat met name het eindgevecht zo cliché was als het maar zijn kon. Als dan vervolgens ook nog eens een van de hoofdpersonages zich opoffert vervult DC daamee nog eens een enorm cliché. Toch wil ik positief aflsuiten. Als Wonder Woman namelijk iets zegt over het niveau van de toekomstige DC titels die in de bioscoop gaan draaien, dan koop ik alvast een kaartje

avatar van Yugnav
Slap verhaal, matig acteerwerk en de CGI was ook niet altijd even best. Ontzettend overrated wat mij betreft. Deze film ben ik morgen alweer vergeten.

Het begint allemaal erg slap, soms lachwekkend (de dialogen die Gadot moet uitkramen zijn soms tenenkrommend - waarbij ze ook erg knullig acteert) en zeer voorspelbaar. Eenmaal in Londen wordt het wat beter. Gadot zit wat beter in haar rol, al blijft het een matig actrice, en de setting is aardig. Daarbij zijn de bijrollen goed voor mekaar, met een prima rol van Pine (die toch vaak irritante rollen speelt) en Thewlis en Huston zijn eigenlijk altijd wel goed.

Een oorlog meenemen in je script is een makkelijke manier om een soort diepgnag te creeren, iets dat we ook vaker zien in dergelijke films. De serieuze toon past natuurlijk niet bij Wonder Woman in haar strakke pakje, maar ze doen hun best om het enigszins geloofwaardig te brengen. Dit , het midderstuk- is het beste gedeelte van de film. Het climax is standaard en overdreven. Qua actie - verder zijn de actiescenes goed gelukt - stelt het daar ook teleur. De opzwepende muziek tijdens actiescenes is trouwens goed, mede dankzij een Led Zeppelin jingle.

avatar van filmsjefke
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Film gisteren bekeken aangezien de recensies zo positief waren... Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld was.... Sowieso Duitsers die Engels praten kan ik al zo slecht tegen in films en het Belgisch wat er in de film voor kwam was ook behoorlijk tenenkrommend.
Maar het begon al met het openings gevecht... Er wordt gevochten op het strand, vervolgens wordt de trainster van Diana neergeschoten (ik ben de naam kwijt) en spontaan is het gevecht voorbij..., en dit was meermaals zo in de film waarbij ik echt dacht van... Wat is dit dan...
Ik vond de actiescènes behoorlijk matig en ook vind ik het jammer dat het lijkt alsof DC een weg is ingeslagen om op marvel te willen lijken door de hoofdpersonages humoristische opmerkingen te laten maken welke totaal de plank mis sloegen...
Bij Marvel werkt dit over het algemeen, bij Wonder Woman vond ik dit behoorlijk slecht...
Ik twijfel wat voor punt ik het moet geven maar ik houd het bij 3*

Wat een saaie film was dit zeg,ook heel kinderachtig, deze film had ik20 jaar geleden waarschijnlijk wel leuk gevonden maar nu echt niet meer en op zich hou ik wel van films met superhelden zoals de x men maar die vind ik toch een stuk volwassener. Nee het was echt afzien om deze film af te kijken gelukkig kon ik het volhouden doooor de hoofdrol speelster mooie vrouw.

wat een ongelofelijke butfilm

avatar van Antonev
Heel veel meer dan vermakelijk kan ik er niet van maken. Veel actie, mooie beelden, leuke acteurs en vooral een prachtige Gal Gadot. Van een prachtig mythisch eiland word je in de brute realiteit van WW1 gesleurd. Zo'n super heldin in een dergelijke setting geeft me altijd het idee van een pinguïn op een tropisch strand. Het past gewoon niet.

avatar van moviefreak 13

heeft iemand hier al eens gehoord over die woman-only screening

avatar van Pazmaster
Het ziet er goed uit met lekkere actie en een aardige cast, het verhaal daarentegen is niet zo geslaagd. Het zit vol fouten en onwaarschijnlijkheden en de setting van de wereldoorlog past totaal niet. Maar als je daar niet te veel op let en je je concentreert op de actie is het nog enigszins vermakelijk. Helaas niet genoeg voor een voldoende, daarvoor is het gewoon te slap.

avatar van mixmaster
Wat een slappe hap zeg, heel die wereldoorlog setting past totaal niet in deze film, ik had bij Wonder Woman een heel andere film verwacht met meer actie, humor, en vooral betere special effects.

Daarbij zijn de 141 minuten veel en veel te veel.

ik weet niet wat er met mij aan de hand is maar dit is de tweede film in korte tijd die mijn aandacht niet vast kan houden , (eerst al hitmans bodyguard) deze wonder woman dus ook niet. Veel gesuggereerd melodrama en dan ineens actie en tanks optillen enzo totaal saai saai saai. niet afgekeken dus ! èen en ander lijkt mij meer een kinderfilm. dit alles zit in ieder geval behoorlijk tussen tussen kinderfilm en wannebee mature actie in, maar allemaal net niet!!! en veel en veel te lang maar dat heb ik niet afgewacht , toen ze die tank omgooide ben ik afgehaakt maar toen had de film er ook al heel wat slaapverwekkende en stereotypische figuren opzitten..... 1 ster voor de moeite

Wat een slechte film.
Een paar degelijke scenes maar meer ook niet.