Take the Lead (2006)

Drama / Muziek

geregisseerd door Liz Friedlander
met Antonio Banderas, Rob Brown en Alfre Woodard

De professionele ballroom danser Pierre Dulaine (Antonio Banderas) besluit als vrijwilliger les te gaan geven op een school in New York. Dansles welteverstaan. En dat aan een lastig groepje leerlingen dat na moet blijven. De scholieren staan in eerste instantie erg sceptisch tegenover Dulaine, zeker als ze merken wat hij ze komt leren, maar door zijn enorme toewijding weet hij ze langzaam maar zeker voor zich te winnen. Ze gaan zelfs een stap verder en combineren Dulaine's klassieke dansstijl met hun eigen hiphop-muziek, waaruit een energieke mengvorm ontstaat. Dulaine spoort zijn leerlingen aan om mee te doen aan een prestigieuze danscompetitie. In ruil daarvoor leert hij ze waardevolle en inspirerende lessen over trots, respect en eer.

leon1970
Take the lead

Leuke dans film, maar geen topper
Wel de moeite waard.

waardering: ***

Geen super film! Ik heb betere dansfilms gezien!

Maar Antoniozet z'n rol goed neer! Ook de dansscenes zijn leuk om naar te kijken!

Krijgt van mij ****

avatar van stan
Leuke wegkijk film

Moet wel zeggen dat ik Step Up leuker vond. Was meer mijn muzieksmaak enzo. Toch is dit ook leuk bedacht

2 dansfilms met Jenna Dewan

Film krijgt van mij 3,5*

avatar van Lie-Z
Heb de film in het frans gezien (verstond er geen snars van). Dat was dus erg moeilijk en als je dan alleen maar kijkt is ie niet zo leuk. Maar die "eind dans". Dat Jenna met 2 jongens tegelijk danst vind ik een erg leuk stukje.

Zoals ik zelf weet hou ik zelf ook heel veel van dansen,
want ik volg ook dans lessen ...
Dus denk dan maar niet dat deze film mij verveeld heeft,
ik heb me net zo geamuseerd zoals de film step up!

Mja die film is gewoon sprakeloos want die film
is gewoon mooi!

ik heb genoten van deze film een aanrader ,maar ik heb wel betere dansfilms gezien!

avatar van MissyNador
Een 4.0

Ik heb em gister avond gezien en ik vind het een leuke film. Ik heb em zonder ondertiteling gezien dus was soms wel ff goed luisteren maar zeker een aanrader..!!

leuke film,
maar zijn betere dansfilms!

avatar van Norma
Jammer dat je bij een dergelijk verhaal niet alleen de afloop kan voorspellen, maar ook het volledige verloop van de film. Banderas zorgt er voor dat de film toch nog wel vermaakt, want de rol van ietwat naieve maar goedmoedige dansleraar is hem op het lijf geschreven.

avatar van anne J

Het is niet zo'n sterke film, maar ik vond hem vooral leuk door al het stijldansen. Bij ons thuis doen alle kinderen dat (mijn broers topklasse, ze zijn ook al wat ouder, en ik ben net een halfjaar bezig).
Soms zat ik te kijken en ik vond het best wel langzaam, het verhaal. En soms zag ik het nut er niet echt van in.
Er zijn inderdaad betere dansfilms.
Groot pluspunt van de film : Antonio Banderas.. ^^

Tja...een combi van Save the last dance en zoiets als The subsitute. Dancing with the stars zal in Amerika ook wel een hype zijn geweest! De kids acteren voor geen meter maar kunnen wel leuk dansen. Gelukkig kan de Antonio Banderas fan wel redelijk weg zwijmelen bij zijn charmante rol, al zie ik hem liever met zijn Spaanse temperament over de rooie gaan in actiefilms

De film moet het voornamelijk hebben van de charmes van Antonio Banderas. Verder is het een luchtig verhaaltje dat welliswaar lekker wegkijkt maar weinig om het hand heeft. Clichematig verloop.
Een beetje maatschappelijke problemen belichten, het zogenaamde buitenbeentje en uiteraard een omgeving die niet mee wil werken aan de plannen van leraar Banderas.

Toch is het allemaal wel leuk en kan men een plezierige avond hebben aan "Take the Lead"..

avatar van seanpuffy
goede film maar er zijn betere dansfilms. spijtig dat ze de stijl hiphop niet meer in de dans hebben gebracht. het einde vond ik ook beetje raar.
maar toch een goede film om is op een avondje naar te kijken.

mooie film maar moet daar nu altijd die shit hiphop muziek d'r tussen geramd worden daarom 3.5
Jammer in ieder dans film dezelfde tango muziek.

avatar van moviegirl
Ik had deze film onderschat, het bleek tog nog erg leuk te zijn. Het einde was aleen wat vaag.

avatar van moviegirl
Mening herzien 4,5*

avatar van Arturo
Leuke film met veel leuke acteurs en actrices. Antonio Banderas speelt het fantastisch, en op het begin als die les wil geven aan kinderen die na moeten blijven lijkt het wel of hij niet weet wat dat betekend. Hij danst hier fantastisch en het leukste is dat ook nog eens mijn favo actrice hier speelt: Jenna Dewan..

avatar van nachtvlinder
prachtfilm, mooi verhaal en erg mooi dansen, toch een favoriet gebeuren. een pre dat het op een waar verhaal is gebaseerd. een blijvertje om nog eens te bekijken.

avatar van wennie24
ik had er wel meer van verwacht qua verhaal vond ik hem wel goed

avatar van BlueJudaskiss
Verwachtte een flauw clichéfilm te zien, maar ben ontzettend verrast: wat een heerlijke film! Het standaardverhaaltje wordt opgevuld met aardige achtergrondplotjes van een paar van de kinderen - die overigens prima acteren - goed camerawerk en idem kleurgebruik. En Antonio Banderas blijft erg prettig om naar te kijken. 4*!

Ik vond het een leuke film om een keer te kijken, beetje voorspelbaar hoe het allemaal verloopt maar daar meot je maar langs kijken

*3.0

idd wel een clihematige film.. man gaat jongere in de ghetto helpen.. maar toch gaat dat thema mij nooit vervelen 4*

avatar van Jolienepien
Die poster lijkt wel erg op die van Step Up, en dat verhaal zal er ook wel op lijken.

brookie schreef:

helemaal mee eens

avatar van Rudeo
Zeker geen slechte film, Antonio Banderas doet het erg leuk. Hij zet een geloofwaardige rol neer. Heb ook genoten van het dansen. Maar vind toch dat het verhaal wat aan de magere kant is en omdat ik dit al eens eerder heb gezien kom ik niet hoger dan 3 sterren.

avatar van [C]háár
Jolienepien schreef:

nee dat doet het niet.
het is een hele gaafe film en zeker beter dan step up

een kruising tussen dangerous minds-achtig en een dansfilm. Een van de betere 'gewoon leuk' films. Zeer zeker veel beter en interessanter dan een step up of honey. De muziek is overigens waar vooral van te genieten is:)

avatar van (Cinderella)
Leuke film!

avatar van Dianaa`
Geweldige dansfilm. Hier zitten weer klassieke dansstijlen in. Dat vind ik het leuke van deze film. Antonio Banderas doet het erg goed. Het verhaal is leuk, omdat je goed de relaties kunt zien tussen wanneer Banderas voor het eerst op die school komt en aan het eind. Verder zitten er weer leuke nummers in.
(Het verbaasde me dat ik ineens Jenna Dewan in deze film zag. )

Echt serieus geweldig.!
ben hem nu voor de 2e keer aan het kijken in 2 dagen =) haha
Laat een ding wel duidelijk zijn dat Antonio Banderas niet kan dansen =O maar het toch wel redelijk goed doet..
De liedjes zijn ook echt geweldig.!
sjikke dizzel