Take the Lead (2006)

Drama / Muziek

geregisseerd door Liz Friedlander
met Antonio Banderas, Rob Brown en Alfre Woodard

De professionele ballroom danser Pierre Dulaine (Antonio Banderas) besluit als vrijwilliger les te gaan geven op een school in New York. Dansles welteverstaan. En dat aan een lastig groepje leerlingen dat na moet blijven. De scholieren staan in eerste instantie erg sceptisch tegenover Dulaine, zeker als ze merken wat hij ze komt leren, maar door zijn enorme toewijding weet hij ze langzaam maar zeker voor zich te winnen. Ze gaan zelfs een stap verder en combineren Dulaine's klassieke dansstijl met hun eigen hiphop-muziek, waaruit een energieke mengvorm ontstaat. Dulaine spoort zijn leerlingen aan om mee te doen aan een prestigieuze danscompetitie. In ruil daarvoor leert hij ze waardevolle en inspirerende lessen over trots, respect en eer.

Dit lijkt me een mooie film, en tja als ik deze film zie dan denk ik meteen aan Dancing with the Stars. Antiono geeft hier leerlingen ook stijldans les! Dus ik benieuwd!

avatar van stan
Ben erg benieuwd aangezien Banderas een hele goede acteur is en hopelijk niet in een flut film terecht komt...

Ik ben benieuwd

Helaas, Antonio speelt ook wel eens in mindere films

Het verhaal lijkt erg op dat van Satruday Night Fever
Er wordt echter heel weinig in gedanst
en als er gedanst wordt, dan is het van een laag niveau
niet echt een aanrader

Deze film krijgt van mij een 1

Ik vond het een matige film.
Met leuke stukjes af en toe maar verder niet boeiend verhaal.

Ik ga hem vanavond bekijken en zal mn stemmen daar op baseren.

Verder lijkt het me wel een mooie film gezien de trailers die ik gezien heb.

OMG die moet ik zien

Ik vind dat er best weinig dans in zit..wel mooi verhaal!

Meegesleurd door m'n vriendin, het verhaal is eeeeerg cliché & voorspelbaar, maar het was minder slecht dan ik had verwacht. 3* maar, omdat ik in een goeie bui ben.

Cliché, maar heerlijk positief!

Fraaie dansscénes !!! Eigenlijk nooit beter gezien.

Het lijkt op het eind dat een deel van het script niet is verfilmd - wat vreemd. Hmm. Aan de andere kant is deze film is ook niet om te diep over na te denken. Lekker over je heen laten komen en met een glimlach de zaal uitlopen.

Deze film is echt geweldig, wil hem absoluut op dvd hebben!

Renske-07
Deze Film is echt leuk!
Vooral omdat er 2 stijlen van dansen wat totaal tegen over gestelde van elkaar is, met een totaal andere achtergrond samen wordt gevoegd.
Het verhaal is leuk, de muziek is mooi, en de dansen zijn goed!

Gewoon een lekkere feelgoodmovie

avatar van Word_Play
Coach Carter en co. op de dansvloer.

Feelgoodfilm met alle denkbare cliché's, die toch erg vermakelijk is, mede door de mooie dansscènes.

***.

avatar van deperry
Aardige film, als je van het genre houdt.
Mijn vrouw en dochter vonden het een toppertje.
Vooruit dan maar, 3*

Aardig filmpje, maar niet echt een film waar ik heel erg van houd. Maar ik kon er naar kijken.

Hoe kun je voor deze film een 1 geven

niet echt een aanrader

Deze film krijgt van mij een 1

avatar van Mug
Mug
Dat motiveert Rayscha toch duidelijk lijkt me. Ik zie geen motivatie van jouw 4 sterren....

leuke film, niet verveeld, goeie muziek, leuk contrast tussen 2 totaal verschillende muziek stijlen, krijgt van mij een 3

Ik ben het niet met Stefjuuh eens.
Vond het een leuke film en heb me prima vermaakt.
Echt een aanrader.
Krijgt van mij 3,5 *

film voor een regenachtige zondag gezellig krijgt een 3

daltonlady schreef:
film voor een regenachtige zondag gezellig krijgt een 3

ben ik volledig mee eens.
'k vind het geen slechte film maar toch één van de mindere onder de 'dans' films.
Een heel groot verschil tussen stijldansen en de hip hoppertjes.
natuurlijk het is film, maar van geen kennis naar meedoen aan een wedstrijd en het zo goed doen in zo'n tijd is wel iets overdreven...
eens kijken samen met je meisje kan geen kwaad
3***

Aardig filmpje... maar het einde had beter gekund.
2,5 *

avatar van patrick17
Een prima film Antonio Banderas speelt een prima rol als leraar die de jongeren wat wil bijleren!!

3.5 *

Leuke film, goed geacteerd, geweldige dansscenes! Ik zat op het puntje van mijn stoel, voelde het echt kriebelen, had zooooooveel zin om mee te dansen! Beetje een kruising tussen Save The Last Dance en Dangerous Minds. Het is een reeds bekend scenario: een stelletje ongeregeld dat eerst geen interesse toont voor de persoon met het grote hart en de overschot aan motivatie en levenslessen, maar uiteindelijk toch de smaak te pakken krijgt en dan wordt tegengewerkt van buitenaf, waarna er natuuuurlijk een wedstrijd volgt... Ik heb genoten van deze film, dus zeker een aanrader!

heb 'm gister op dvd gezien, leuke dansmoves. maar verder niet echt een leuke film. Jenna is

Het is inderdaad wat sarara zegt een kruising tussen save the last dance en dangerous minds. Ik vond het een aangename film om te kijken, heb me geen minuut verveelt. Echt een aanrader een 4 voor mij!

avatar van Rosenrot
call me a succer maar ik hou wel van dit soort cliche films. Heerlijk onderuitzakken en met een warm gevoel aan het eind achter blijven. heerlijke film

avatar van otherfool
Gebruikelijk escaping the 'hood verhaaltje wordt opgekrikt door een paar aardige grappen en typetjes en met name het acteerwerk van de fitte veertiger Banderas. Helaas duurt de film wel te lang voor het simpele verhaaltje en zijn de slotscenes rond de danswedstrijd werkelijk tenenkrommend...

2,5*.

avatar van stan
Vond Step Up toch een goede film dus ben hier ook erg benieuwd naar.. Ga um toch maar van t weekend kijken denk