Honey (2003)

Drama / Muziek

geregisseerd door Bille Woodruff
met Jessica Alba, Mekhi Phifer en Lil' Romeo

Honey Daniels (Jessica Alba) wacht haar hele leven al om de wereld haar dans-moves te laten zien, maar alles wat ze graag wil, is net een stap te ver. Jarenlang hebben karakter en ambitie de danseres en eerzuchtige choreografe de moed gegeven om door te gaan, ondanks het feit dat de mensen die veel van haar houden twijfelen aan een mogelijk succes in zo'n moeilijk vak.

avatar van steffieboy71
leuke onderhoudende dansfilm

avatar van Decec
Een goede drama/muziek/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima dansscene...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van yeyo
Compleet zinloze avond met gedwongen dansfilm doublebill en bier deel 1:

Dit lichtverteerbaar feel good filmpje was een aangename verrassing. Kleine honeybee Alba is perfect gecast als verantwoordelijke meid uit de projects met een sterk moederinstinct. Met haar stralende glimlach en 'can do attitude' helpt ze de kleine bad boys op het rechte pad! De typische 'red ons jeugdhuis' plot is fijn gebracht met de gekende stereotypen (zal Honey op het einde kiezen voor de ruige barbershop hunk met een gouden hart of voor de gluiperige platenbaas met een terugwijkende haarlijn?) en door zijn kleurrijke, typische vroeg 2000 Nickelodeon look en luchtige pop rnb soundtrack lijkt de film zich af te spelen in een soort gezellig bubblegum-ghetto. De uplifting 'ik geloof in mijzelf!' finale als knipoog naar de betere musical van weleer is de kers op de taart.

Ik heb het al gezien op televisie in 2006 bij rtl5 honey 2003 Jessica Alba,Mekhi Phifer,Lil Romeo Miller,Joy Bryant,Zachary Isaiah Williams,Laurieann Gibson,en David Moscow

leuke film,heb me wel vermaakt.ik hou wel van dansfilms.

avatar van IH88
“Honey, you got skills. And that's gonna take you places.”

Vederlichte dansfilm. Jessica Alba heeft iets sympathieks over zich en dat komt goed van pas bij het spelen van Honey. Honey is een jonge vrouw die kinderen, die opgroeien in een probleemwijk, op het rechte pad probeert te houden door middel van dansen. En zelf droomt ze uiteraard van een danscarrière in muziekclips.

Ondanks de criminaliteit en een aantal louche figuren blijft een Honey een luchtige en vrolijke film. De positiviteit straalt er vanaf en met de muziek en de sterk gechoreografeerde dansnummers is het moeilijk om stil te blijven zitten. Met Alba als stralend middelpunt.

avatar van bengeltju
Één van mijn favoriete dans films! Prima cast en music..Deze film kan ik zonder verveling dagelijks kijken.. Love that movie ❤️

avatar van bjerik76
wat een hoge score, ik herinner me dat ik ik dit echt een flop vond toen ik deze gezien had.

avatar van mjk87
Niet origineel en niet goed. Op momenten is het visueel wel oké, zeker in de nachtclubs, maar verder is dit een overblijfsel uit de jaren 90 qua looks, en dan op de verkeerde manier. De danspasjes af en toe zijn wel geinig, maar alles daartussen, het hele verhaal en al, dat kon me simpelweg nergens boeien. Mekhi Phifer gvond ik nog wel prima, sowieso een prettige uitstraling waarmee hij het nog wel redt in deze film. 1,5*.

avatar van Shadowed
Stelt niet veel voor.

Ook zo'n typische dansfilm. Je ziet ze tegenwoordig wel vaker voorbijkomen. De 1 is wat beter dan de ander. Honey behoort echter tot de groep film waarvan de ander dus beter is. Qua dans blijft de Step Up-reeks wel de betere reeks binnen het genre. Ook geen briljante reeks, maar qua dans wel redelijk spetterend.

Al moet ik zeggen dat Alba wel beter kon dansen dan ik aanvankelijk dacht. Het is wel vaker zo dat de achtergrondartiesten veel beter kunnen dansen dan de acteurs en/of actrices die in de spotlight staan. Maar Alba weet zich nog wel te redden, alhoewel er voor een groot deel weinig spetterende achtergrondartiesten bij komen staan.

Maar qua regie stelt dit gewoon weinig voor. Op veel elementen. Zo begint het eigenlijk al met de dans, die helaas nooit heel spectaculair weet te zijn. We hebben nog wel een leuke einddans, maar voor de rest stelt het allemaal niet zo veel voor helaas. Het is niet slecht, maar filmisch gezien niet zo boeiend.

Camerawerk is ook iets te afstandelijk, en daar leiden voornamelijk de dansscènes onder. Bij vlagen ook wat apart geëdit. Zeker die eerste clip die Alba danst. Alba komt daar namelijk vaker in beeld dan de artiesten zelf. Nu valt dat mij sneller op, maar ik zie dit vrijwel nooit in professionele videoclips.

Maar ook qua plot wil de film nooit afwijken van een nogal standaard dansgebeuren. De goede ziel die weinig kans maakt op een grote carrière, die echter ver buiten handbereik lijkt te zijn. Maar dan krijgt ze natuurlijk wel een kans, waarbij ze er later achterkomt dat de roem toch niet zo leuk blijkt te zijn. Deze film wijkt er geen enkel moment vanaf.

Qua sfeer en detail ontbreekt er hier en daar ook te veel. De aankleding van de decors, die extra dingetjes. Woodruff slaat ze eigenlijk gewoon over, wat wel jammer is, want zo kom je als regisseur niet snel verder. Nu denk ik eigenlijk ook dat de enige reden waarom deze film wat beter is gaan aanslaan bij het grotere publiek, Alba is. En tja, die poster is natuurlijk voor een bepaalde doelgroep erg aantrekkelijk..

Weinig bijzondere film, met wel goed acteerwerk van Alba en een aantal andere karaktertjes. De einddans is nog wel de moeite waard, maar voor de rest kan je dit overslaan zonder een toevoeging aan het dansgenre gemist te hebben.