Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.378.707)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1378707)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Ik zie Titanic eerder in de top 250 als oa. American History X, Ratatouille (en The Dark Knight die waarschijnlijk volgend jaar erin zal springen). Maar door erover te zeuren zullen die films er toch niet uit vallen.
Het is een gemiddelde romance die zich toevallig afspeelt op een boot die ten onder gaat. Het is best moeilijk om een film te maken over een zinkend schip. Dus wat Cameron slim heeft gedaan is een liefdesverhaal gebruikt om je zoet te houden tot de grote ramp. Toen natuurlijk de ramp gebeurde moesten veel mensen huilen omdat de verboden liefde (arme jongen en rijk meisje) nu echt onmogelijk leek. En de drijfhout scene was natuurlijk de “traan die de emmer deed overlopen “ . Velen zullen natuurlijk zeggen “maar het is waar gebeurd”, maar het enige dat echt is gebeurt is dat het schip zonk en velen dood zijn gegaan. Dus ik geef deze film 1 ster voor een oude formule (verboden liefde) op een zinkend schip en 1,5 ster voor de acteerprestatie.
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Mijn punt is dat ''Angrod_Pallanén'' schrijft dat hoe duurder de special effects, hoe overtuigender. Dat vind ik onzin.
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Ik zie Titanic eerder in de top 250 als oa. American History X, Ratatouille (en The Dark Knight die waarschijnlijk volgend jaar erin zal springen). Maar door erover te zeuren zullen die films er toch niet uit vallen.
Het is een gemiddelde romance die zich toevallig afspeelt op een boot die ten onder gaat. Het is best moeilijk om een film te maken over een zinkend schip. Dus wat Cameron slim heeft gedaan is een liefdesverhaal gebruikt om je zoet te houden tot de grote ramp. Toen natuurlijk de ramp gebeurde moesten veel mensen huilen omdat de verboden liefde (arme jongen en rijk meisje) nu echt onmogelijk leek. En de drijfhout scene was natuurlijk de “traan die de emmer deed overlopen “ . Velen zullen natuurlijk zeggen “maar het is waar gebeurd”, maar het enige dat echt is gebeurt is dat het schip zonk en velen dood zijn gegaan. Dus ik geef deze film 1 ster voor een oude formule (verboden liefde) op een zinkend schip en 1,5 ster voor de acteerprestatie.
Tja het publiek persoonlijk betrekken bij zo'n verhaal d.m.v. een liefdesverhhal, is ''the oldest trick in the book''. Dan gaat het dus om de uitwerking, en de akteurs. Dat vind ik wél erg goed in Titanic, vandaar dat hij zich wel onderscheid van andere films met een soortgelijke formule.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Mijn punt is dat ''Angrod_Pallanén'' schrijft dat hoe duurder de special effects, hoe overtuigender. Dat vind ik onzin.
Het filmpje zag er inderdaad goed uit, erg mooi, maar het blijft een Youtube filmpje. Bij een avondvullende speelfilm verwacht je nu eenmaal eenzelfde topkwaliteit. Het moge een feit zijn dat de special effects voor Titanic er gewoon een stuk minder uit hadden gezien als Cameron bij het budget van de studio was gebleven. Of denk je dat hij hetzelfde twaalf jaar geleden had kunnen flikken met 100 euro en een pizza?
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Dan gaat het dus om de uitwerking, en de akteurs. Dat vind ik wél erg goed in Titanic, vandaar dat hij zich wel onderscheid van andere films met een soortgelijke formule.
Dat is wel waar, maar ik heb zo vaak films gezien waar onmogelijke/verboden liefde een grote rol speelt. Daardoor zie ik dat heel erg op de voorgrond, waardoor ik me eraan erger en waarschijnlijk de film niet volledig kan waarderen.
Ik krijg zo een gevoel net als bij de zoveelste remake van een classic, "weer dit, kunnen ze niet iets beter/nieuw verzinnen".
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Het moge een feit zijn dat de special effects voor Titanic er gewoon een stuk minder uit hadden gezien als Cameron bij het budget van de studio was gebleven. Of denk je dat hij hetzelfde twaalf jaar geleden had kunnen flikken met 100 euro en een pizza?
Mee eens. Mochten goedkopere SE ervoor gezorgd hebben dat het zinkende schip er nep zou uitzien, dan zou de film een stuk minder goed uit de verf gekomen zijn, ongeacht verhaal, acteurs, etc...Films zoals deze teren voor een groot stuk op visueel verbluffende SE. Het verhaal en de acteurs hebben een ondersteunende rol die ze -eerlijk is eerlijk - wel perfect vervullen.
Een groter budget zorgt vaak voor SE van betere kwaliteit, maar de SE op zich zijn natuurlijk geen garantie voor een goeie film. Goedkope SE kunnen een film echter ook nekken.
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Het filmpje zag er inderdaad goed uit, erg mooi, maar het blijft een Youtube filmpje. Bij een avondvullende speelfilm verwacht je nu eenmaal eenzelfde topkwaliteit. Het moge een feit zijn dat de special effects voor Titanic er gewoon een stuk minder uit hadden gezien als Cameron bij het budget van de studio was gebleven. Of denk je dat hij hetzelfde twaalf jaar geleden had kunnen flikken met 100 euro en een pizza?
DonLeone
-
- 592 berichten
- 7257 stemmen
Sjoerd heeft gelijk. oude films zijn vaak nog beter, less is more. bvb hoeveel goede films over de Titanic zijn er al niet gemaakt, terwijl we enkel over deze versie spreken? een andere goede was een titel met 'a night to remember' of zoiets.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Mee eens. Mochten goedkopere SE ervoor gezorgd hebben dat het zinkende schip er nep zou uitzien, dan zou de film een stuk minder goed uit de verf gekomen zijn, ongeacht verhaal, acteurs, etc...Films zoals deze teren voor een groot stuk op visueel verbluffende SE. Het verhaal en de acteurs hebben een ondersteunende rol die ze -eerlijk is eerlijk - wel perfect vervullen.
Een groter budget zorgt vaak voor SE van betere kwaliteit, maar de SE op zich zijn natuurlijk geen garantie voor een goeie film. Goedkope SE kunnen een film echter ook nekken.
My point exactly.
Daar heb je gelijk in, maar ik doel daarbij op jouw opmerking in het algemeen, daar ben ik het niet mee eens. Bigger is niet better.
Zonder mezelf te herhalen; ben ik het helemaal mee eens. Alleen omdat het prachtige se's zijn wil niet zeggen dat de film ook maar enige kwaliteit heeft. Visa versa.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Mijn punt is dat ''Angrod_Pallanén'' schrijft dat hoe duurder de special effects, hoe overtuigender. Dat vind ik onzin.
Dat is ook een beetje onzin. Maar sommige dingen zijn sowieso heel duur.
Cheapcaster
-
- 140 berichten
- 132 stemmen
Een film die toch zeker in de Top 250 hoort, als je dan sommige films ziet staan in de Top 250....
dolby digital
-
- 30 berichten
- 21 stemmen
is en blijft een goede film,
met acteurs die gelijkenissen hebben van de echte passigiers
goed waarheidsgetrouw
DonLeone
-
- 592 berichten
- 7257 stemmen
hmm... 'waarheidsgetrouw' vind ik nou net niet
persoonlijk heb ik Titanic ervaren als een typische productie uit Hollywood, een echte studio-film ipv een independant movie
het gegeven alleen al: twee totaal verschillende mensen vinden de ware liefde in elkaar en dat allemaal terwijl er zoiets ergs afspeelt als op de Titanic
hier vind ik dat onmogelijk
zulke gevallen in oorlogsverband? mss
maar helemaal niet op de Titanic, die twee klassen konden niet bij elkaar geraken
daar dit wel het geval is in de film Titanic en al die extra dingen die het zo mooi maken, dat vind ik een typische studiofilm
ook het verschil: rijk maar slecht en arm maar goed, dat is zo typisch Hollywood
begrijp me niet verkeerd: ik vind Titanic 1 vd betere films van de laatste 20 jaar
maar het is allemaal zo ongeloofwaardig, tot de 'finale' nog aan toe
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Waarheidsgetrouw? dat is wel het laatste dat Titanic is. De makers hebben zich blijkbaar op bepaalde dingen gefocust (zoals de manier van zinken van het schip), maar maakten daarbij kleine tot enorme domme historische fouten.
Van Moviemistakes.com:
En zo barst het van de, onder andere historische, fouten. Hoewel sommige fouten qua kleding etc, niet onbewust zullen zijn geweest, Have fun!
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
maar het is allemaal zo ongeloofwaardig
Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Ik geloof wel graag dat de liefde kan ontstaan op de vreemdste plekken in de meest onwaarschijnlijke situaties. Dat maakt deze film wat mij betreft niet ongeloofwaardig, ik vind het allemaal juist heel overtuigend gebracht. Maar wat dat betreft ben ik misschien een beetje een romanticus.
Wat fouten betreft, ik geef toe dat er ontiegelijk veel fouten zitten in deze film, maar dat is met elke film wel zo. Hoe groter de productie, hoe meer fouten erin zitten vaak. Ik stoor me er in ieder geval niet zo aan, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat wel doen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Waarheidsgetrouw? dat is wel het laatste dat Titanic is. De makers hebben zich blijkbaar op bepaalde dingen gefocust (zoals de manier van zinken van het schip), maar maakten daarbij kleine tot enorme domme historische fouten.
Van Moviemistakes.com:
En zo barst het van de, onder andere historische, fouten. Hoewel sommige fouten qua kleding etc, niet onbewust zullen zijn geweest, Have fun!
Omg, WHO CARES. Degene die dat heeft lopen opzoeken moet serieus een leven krijgen. Wat een onzin. Het is een film, je weet vanaf het begin dat het niet zo gegaan is, een van de goede dingen van Titanic is dat ze tijdens het kijken je wel er van overtuigen dat het wél zo gegaan is, al weet je zelf nog beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat vind ik inderdaad ook fouten zoeken zodat je wat negatiefs mag melden. Net of ik Titanic minder vind omdat een servies niet authentiek is of dat een meertje niet bestond of wat ook. Daar draait het in een film als deze echt niet om. Sowieso, wie gaat in hemelsnaam zoiets nu nazoeken?
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Je hebt gelijk in het feit dat de film er niet zoveel slechter op wordt, maar als er gezegd wordt dat de film waarheidsgetrouw is is het een goed voorbeeld om het tegendeel te bewijzen 
Daarbij is het gewoon heel slordig, en op die site staan ook genoeg andere dingen zoals crewleden die in beeld staan, Kate winslet met sneakers enzovoort.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
@ Ajax&Litmanen1
dat vind ik nu ook . Een film kijk je om te genieten, wat op te steken (als iemand een vuurtje heeft
) oid. En natuurlijk zitten er fouten in een film, maar wie kan het wat schelen als een personage ineens van hand wisselt bij scene overgang? of dat een plukje haar niet goed zit? ik iig niet
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Je hebt gelijk in het feit dat de film er niet zoveel slechter op wordt, maar als er gezegd wordt dat de film waarheidsgetrouw is is het een goed voorbeeld om het tegendeel te bewijzen 
Daarbij is het gewoon heel slordig, en op die site staan ook genoeg andere dingen zoals crewleden die in beeld staan, Kate winslet met sneakers enzovoort.
tja, het hangt er vanaf wat je bedoelt met waarheidsgetrouw, als je het hebt over het liefdesverhaal, oke er zal vast wel een stelletje hebben rondgelopen but that's it maar aangezien het schip wel is gezonken is dat wel waarheidsgetrouw
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je hebt gelijk in het feit dat de film er niet zoveel slechter op wordt, maar als er gezegd wordt dat de film waarheidsgetrouw is is het een goed voorbeeld om het tegendeel te bewijzen 
Daarbij is het gewoon heel slordig, en op die site staan ook genoeg andere dingen zoals crewleden die in beeld staan, Kate winslet met sneakers enzovoort.
Waarheidsgetrouw is de Titanic ramp wel. Net als het nagebouwde schip zeer erg waarheidsgetrouw is. Ik heb genoeg boeken over de ramp zelf gelezen na dat ik de film in '97 zag en zon beetje alles klopt. Dat een serviesje of iets anders (je kon ook als passagier nooit helemaal voorin het schip komen waar in de film de bekende Iam de king of the world kreet werd geroepen) niet helemaal klopt is voor mij niet relevant.
Dat Kate met sneakers (is dat echt zo? nooit gezien) in beeld komt is natuurlijk wel kwalijk.
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Als haar voeten onder water, maar toch nog duidelijk te zien zijn ja. weet niet precies wanneer, staat ook ergens op die site.
Tuurlijk maakt het niet zoveel uit, ik zeg ook niet dat ik de film daarop afreken, maar sommige fouten zijn wel pure stomheid. Dan doel ik niet op continuïteitsfouten etc., maar zeggen dat je levenloos bent wanneer je weet wanneer een meer is gegraven is ook wat overdreven...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee, levenloos is het als je speciaal gaat opzoeken of het verhaal over het meer wel historisch correct is.
Verder zijn sites met opvallende fouten in films altijd lachen. Ben Hur en dan iemand met een polshorloge om zien bijvoorbeeld.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
of gladiator: iemand in een spijkerbroek
Gelukkig nooit gezien. 
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Zo van die kleine foutjes in films maakt toch geen klop uit. Zolang het geen plotholes zijn stoor ik mij er niet aan.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Gelukkig nooit gezien.
had ik ooit in een clip op het net gezien, het was na de eerste slag in het begin, dan was er een soort feest en op een gegeven moment loopt hij buitenen dan zie je een deel van een paard en daarachter staat iemand met jeans
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wat is dit voor een belachelijke opmerking.
Het is toch waar zeg.
Ik heb het eerder gezegd en ik blijf het herhalen!
Het liefdesverhaal in deze film is zo geforceerd en de acteerprestaties zijn zo doorzichtig. Met als gevolg dat je als kijker je enorm irriteerd aan die 2 figuren.
Enige soelaas zou de boot zelf moeten zijn en de nevenpersonages (kapitein, muzikanten, ...) maar die worden te weinig in beeld gebracht en op de achtergrond teruggebracht. Zeer spijtig, anders kon deze film een veel betere waardering krijgen. Want met dit budget viel er zeker wel wat met aan te vangen.
DonLeone
-
- 592 berichten
- 7257 stemmen
Het is toch waar zeg.
Ik heb het eerder gezegd en ik blijf het herhalen!
Het liefdesverhaal in deze film is zo geforceerd en de acteerprestaties zijn zo doorzichtig. Met als gevolg dat je als kijker je enorm irriteerd aan die 2 figuren.
Enige soelaas zou de boot zelf moeten zijn en de nevenpersonages (kapitein, muzikanten, ...) maar die worden te weinig in beeld gebracht en op de achtergrond teruggebracht. Zeer spijtig, anders kon deze film een veel betere waardering krijgen. Want met dit budget viel er zeker wel wat met aan te vangen.
dat klinkt als een miniserie van 9 uur 
maar bestaat die al niet? zal gewoon minder succes hebben omdat dicaprio en winslet er niet in meespelen
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Drama / Komedie, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








