The Transporter (2002)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier en Corey Yuen
met Jason Statham, Qi Shu en Matt Schulze

Ex-militair Frank Martin leidt op het eerste gezicht als buitenlander een rustig leven in het zuiden van Frankrijk. Dit is echter maar schijn, want Frank heeft zich gespecialiseerd in het afleveren van allerhande pakjes, zonder zich vragen te stellen over de inhoud ervan. Dankzij zijn ijzeren discipline en zijn strikte regels slaagt hij erin zijn bezigheden geheim te houden voor de politie. Op een dag ontdekt Frank dat zijn laatste pakje een gekneveld, jong meisje bevat en hij heeft het er ontzettend moeilijk mee haar zomaar aan een misdaadbende uit te leveren.

avatar van JohnWilliams
Vanwege het einde 3*.

avatar van m1701
Jeetje zeg wat een TOP film is dit!!!
Zowiezo is Statham al geweldig maar dit verhaal is helemaal top.
Constant met een prettige en spannend gevoel in mijn maag gezeten!!

Film is ook erg snel, voor je het weet is de film al afgelopen.
Erg aangenaam om naar te kijken.

4* voor deze spannende en mooi uitgevoerde film

Actionfreak
Wat een geweldige film!
Als je de onrealistische actie's door de vingers kunt zien is dit zeker een top film.

Voor mij 4,5*

avatar van timburton
Stomme toevalligheden in de film, en die Statham acteert natuurlijk ook niet echt goed. Niet dat je voor zo'n actiefilm goed hoeft te acteren... De vechtscènes zijn wel tamelijk goed, en af en toe erg origineel bedacht. Maar ja, voor de rest...

avatar van s0062423
Film balanceert veel te veel tussen volstrekt belachelijk en amusant grappig. Effectjes en montage voelen dan nog eens zeer gedateerd aan. Verhaal is leeg, maar knappe plotwendigen en uiterst gedetailleerde karakterschetsen zoek ik niet in actiefilms. Een ontspannende aaneenschakeling van blitse actiescènes daarentegen wel, maar helaas eveneens niet gevonden in deze film. Statham is best wel cool.

avatar van JDSsmetje
Deze blijft de beste !

avatar van renzoroy
s0062423 schreef:

effecten en montage gedateerd? voglens mij vergeet je dat deze film al 7 jaartjes oud is en trouwens, de effecten in de actiescenes zijn echt wel vet.
1 van de eerste films waar statham mee doorbrak.
van mij magger best nog deeltje 4 komen

Een lekkere, stoere, vette actiefilm, met de juiste dosis humor

Goede, vlotte actiefilm. Statham is cool en zo speelt hij het ook. Lekkere film om een avondje van te genieten!
Meer geweld dan pistolen.

avatar van Betamax
lekker snelle film.

statham 5*

bild
De sucessen van Transporter is volgens mij te danken aan Statham die inderdaad zeer goed speelt. Blijft vermaken.

avatar van Movie Jim
Jason Statham kan erg goed vechten vind ik. Deze film is van begin tot einde erg spannend. Daarom ook een hoog cijfer. Vooral toen zijn auto ontplofte dat is een coole scene.

avatar van Bottleneck
Dit vind ik een van de beste actiefilms: Statham speelt ijzersterk (zoals zo vaak), prachtige auto, snelle actie, geweldige muziek (knoc-turn al of zoiets) en voor je het weet is de film helaas voorbij. Zo mogen ze van mij allemaal zijn, maar vind de opvolgers helaas verbleken bij dit eerste deel, hoewel deel 2 nog meevalt.

avatar van Impulzer
Statham zet hier echt een briljante rol neer die hem echt op het lijf is geschreven. Zonder hem zou het denk ik toch een heel andere film zijn. Ook Qi Shu als Lai speelt haar rol erg goed. Het verhaal zit goed in elkaar en de actie en vecht scènes zijn erg goed uitgewerkt. Erg vermakelijke film van begin tot eind en de start van een geweldige trilogie.

Ik heb lang geaarzeld om deze film te kopen, maar na het zien van de trailer van nummer 3 ben ik toch overtuigd geraakt en heb ze ineens alle 3 gekocht.
En ik heb van deze eerste alvast geen spijt, goede actiefilm, die me wel een beetje doet denken aan de filmen van Steven Seagal in zijn goede tijd, een eenmansactie tegen een ganse bende en er steeds als overwinnaar uit komen.
Maar van deze films moet je geen hoogstand verhaal verwachten, het is puur om het plezier dat je hier moet naar kijken, veel gevechtscènes, autoachtervolgingen en stunts.
Verstand op nul en genieten maar, van een puike Jason Statham en een goede, en mooi om zien, Qi Shu (die ik totaal niet kende).
Kijk al uit wat het 3de deel gaat worden...

avatar van macrobody
Geweldige openingsscène en het blijft vol actie tot het einde toe. De gevechten zijn zeer origineel en vermakelijk. Als je van dit genre houdt dan zeer zeker de moeite waard, hoe je er niet van dan zou ik 'm lekker laten liggen. Ben benieuwd naar deel 2 en 3...

Toffe film met Jason Stratham op zijn allerbest.
De hele film is een aaneenschakeling van flitsende actie en zwaar humoristische opmerkingen.

Flinter dun verhaal maar wel boordevol spetterende actie (soms wel wat erg overdreven). Jason Statham was geknipt voor deze rol (weinig praten veel actie). Vooral het eerste gedeelte van de film is goed.

avatar van wibro
Overdaad schaadt en dat geldt zeker voor deze film. Te veel actie stompt af op den duur. De film begon goed maar het laatste half uur ervoer ik zelf als behoorlijk saai en het verhaal vond ik erg mager. Een actiefilm hoeft niet 100% geloofwaardig te zijn maar je moet ook niet overdrijven. Het acteren van Jason Statham en het camerawerk was daarentegen dik in orde.

Heb hem nog eens terug gekeken vanavond. Ik moet zeggen dat ik de actie gedeeltes mooi vond.

avatar van danuz
The Transporter zal nooit mijn lievelings actiefilm worden, maar toch heb ik hem ondertussen al drie keer gezien. Vind Statham geknipt voor de rol en de setting goed werken. Daar komt bij dat Yuen zijn choreografie tussen de containers en op en in de bussen goed op orde heeft. Dat het dan 'niet geloofwaardig' is, is toch besides de point?

avatar van Justinw
Lekkere over de top actiefilm.

Je weet wat je krijgt en hierin doet hij het goed. Jason Statham blijft toch een van mijn favo acteurs. Door zijn kille uitstraling, en rollen in snatch LSATSB. Ik weet niet of dit de beste is van de 3. De derde heb ik op dvd en zal ik binnenkort eens herzien.

* * *

avatar van thunderball
Deze film maakt zijn snel opgebouwde reputatie niet geheel waar, daarvoor is het niet opmerkelijk genoeg.

Statham is zoals hij in al zijn films is, dus acteerd vrij matig, maar weet er meestal louter op charisma wel mee weg te komen.

Bovendien is het een acteur, die mij wel ligt (itt watje Matt Damon, of Seagal, die ik een enorme eikel vind), dus zie veel door de vingers.

Flinterdun verhaaltje, vaak over the top (tot in het belachelijke doorgevoerde) actie, met veel jatwerk uit andere, veel betere films (denk bv aan de vrachtwagenscene's uit Raiders of the Lost Ark) en matige b-acteurs.
Amusant zo lang het duurt.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van FunkStarr
Dit is denk toch wel de beste uit de reeks, deel 3 ging helemaal nergens meer over. Deze is ondanks veel over the top gedoe nog wel vermakelijk, Statham doet het aardig.

avatar van JeroenE.
Leuke film! Blijft nog steeds 1 van mijn favoriete actiefilms.

avatar van sHone
karakterloze televisiefilm, zonder inhoud, zonder acteer talent, maar vermakelijk genoeg om een saaie avond te veraangenamen. Begin van de film is van een hoger niveau dan de rest van de film. En hoewel Hin Lin Hui prettig is om naar te kijken doet ze de film meer kwaad dan goed.

Heerlijke film als je een avond niet wil nadenken.

Op diverse plaatsen klopt het niet/is het ongeloofwaardig. Dit drukt de pret in ieder geval niet.

Vermakelijke film. Vooral vanwege Stratham. Al zijn actiefilms zijn ok

damn, wat is die Jason toch lekker. Zonder verwachtingen de film gaan kijken, maar prima vermaakt! lekkere spanning, mooie plaatjes...leuk.