• 8.555.784 stemmen

Met onder meer: Andy Samberg, Kelsey Grammer en Keegan-Michael Key

Releasedatum: 28 september 2016

Plot Storks

"Find Your Flock"

Ooievaars leveren baby's af...tenminste dat was vroeger zo. Nu leveren ze pakketjes af voor de wereldwijde internetgigant Cornerstore.com. Junior, de topbezorger van het bedrijf, staat op punt om promotie te krijgen wanneer hij per ongeluk de 'babymaakmachine' activeert die een schattig meisje produceert. Wanhopig om het meisje af te leveren voordat de baas het doorkrijgt, zetten Junior en zijn vriend Tulip, de enige mens op Stork Mountain, alles op alles om hun eerste baby af te leveren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Pigeon Toady (stemrol)

Jasper (stemrol)

Alle Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 28 september 2016 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van tattoobob

tattoobob

Oke weer eens iets anders dan een pixar.....ik laat me verrassen,de animatiefilms zijn de laatste tijd erg sterk vind ik.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Zou dit gemaakt zijn naar aanleiding van die dronken ooievaar die Bugs Bunny bij een apenfamilie brengt? Afijn, de trailer belooft wat. Ben benieuwd.

avatar van rietkip

rietkip

Wat een fantastische animatiefilm. Leuk verhaal, mooi geanimeerd, maar bovenal geweldige humor!

Vreselijk gelachen in de bioscoop vandaag, echt een aanrader. Lang geleden dat ik zo heb gelachen bij een animatiefilm. De leukste sinds jaren wat mij betreft.

avatar van Rodger

Rodger

Leuke animatie, met een lekkere dosis humor.

3.0***

avatar van Lancher

Lancher

rietkip schreef:

Idd wat lachen en gewoon de hele film door. Er zijn aardig wat fraaie animatie films uitgekomen de afgelopen jaren, maar sinds Tangled niet meer zo gelachen.

Verder ook qua animatie erg mooi en het tempo in combinatie met het verhaal en de humor er omheen, top. De (Engelse) stemmen pasten trouwens ook echt perfect bij alle karakters.

Na het zien van de trailer dacht ik al dat Storks op zijn minst een leuke animatie film moest gaan worden, maar echt wat genieten.

avatar van Fonzzz002

Fonzzz002

Jammer dat de Engelstalige versie van deze film niet in dichtbij zijnde bioscopen draaide want dit had ik graag op het witte doek willen zien!

Storks is een ondergewaardeerde feel-good animatiefilm. Het heeft mediocre recensies ontvangen en het is, in vergelijking met andere animatiefilms, redelijk onder de radar gebleven maar naar mijn idee verdiend het meer waardering dan het momenteel krijgt. Van het team achter The Lego Movie, Storks is een soortgelijke filmervaring die energierijke komedie afwisselt met een verhaal waarbij het hart op de juiste plek zit. Storks heeft een verhaal wat op het eerste gezicht in allerlei animatiefilm clichés lijkt te vallen, maar het is heel zelfbewust van deze clichés en telkens bleef ik verrast worden door de humoristische twisten die ze aan deze clichés gaven. Regelmatig pakte een scene anders uit dan verwacht, hadden de personages grappig kritisch commentaar naar iets wat in het verhaal gebeurde of gebeurde er iets dat zo dusdanig absurdistisch was dat ik mijn lach niet kon inhouden. Er waren zelfs scenes waarbij ik zo hard moest lachen dat ik achteraf moest terug spoelen omdat ik anders stukken miste.

De animatie is kleurrijk en aangenaam om naar te kijken. Met name de energieke slaptstick-achtige bewegingen die ze maakte paste bij de toon van de film. Verder lijken de voice actors veel plezier te hebben met hun rollen in de film en ze gaven het personage een graad extra leven.

Wat me minder beviel aan Storks is dat het even duurde voordat de film op gang kwam en niet alle grappen werkte evengoed. In de eerste 20 minuten bestond de film uit redelijk wat clichés waar geen leuke draai aan gegeven werd, of de grappen sloegen over het algemeen niet zo goed aan. Maar naarmate de film langer doorging begon ik steeds meer in te komen totdat ik met een lach op mijn gezicht en een goed humeur de aftiteling tegemoet ging. Het is een absurdistische, westerse, energieke slapstick komedie. Het moet maar net een genre zijn waar je van houd en in de stemming voor moest zijn. Als iemand die dit genre goed kan waarderen en in de juiste stemming was sloeg Storks goed aan.

Eén van de grappigste films die ik dit jaar heb gezien en een aanrader als je een liefhebber bent van The Lego Movie, of een liefhebber van het genre over het algemeen.

4/4,5*

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Zeer zeer leuke animatie film dat mijn aandacht meteen had vanaf de eerste minuut.

Alles zag er zo happy, en ontschuldig uit, en dan heeft Storks nog een heel goed verhaal dat goed uitgewerkt is met allemaal geinige personages (Vooral de wolven)

Heb me zeker niet verveeld!

avatar van sean-penn

sean-penn

Finding Nemo , Toy Story , Despicable Me , Kung Fu Panda zijn allemaal top animaties en Storks zal niet misstaan in dat rijtje. Gemene Deler is kwaliteit en je krijgt het gevoel dat er veel zorg en tijd is besteed tot het tot stand komen van deze productie.

Iets wat goed is heeft eigenlijk geen uitleg nodig dus ga het zien en laat je vermaken. Ik hoop ergens wel dat er een spin-off komt van de Wolfpack. Ik viel net niet van de bank van het lachen maar buikpijn kreeg ik wel, dus........ ga het zien, GA HET ZIEN !

avatar van Antonev

Antonev

Fijn animatiefilmpje. Qua humor een van de beste animatiefilms die ik de afgelopen jaren heb gezien. Ook veel leuke personages.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Vermakelijke animatie. Leuk verhaal met grappige momenten. Een aanrader voor als je van animatiefilms houd.

avatar van Dirtdiver

Dirtdiver

Geweldige film, helemaal plat gelegen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Oh dit is van dezelfde studio als de lui achter die Lego-film, vandaar dat deze film weer echt de overtreffende trap van de hysterie in Amerikaanse animatiefilms is. En dat zegt wat. Vreselijk weer. Het tempo ligt veel te hoog, personages kunnen zelfs in normale dialogen schreeuwen, de actiescènes zijn zo willekeurig en het gebruik van kleuren is vaak enkel met de gedachte alles zo druk mogelijk te maken.

En het hele verhaal is dan ook weer zo generiek, met weer een baby voor de schattigheid (meerdere zelfs omdat de film niet bekend is met het principe van less is more), weer een kluns in een van de hoofdrollen, die dan een duo mag vormen met een soort tegenpool. Een hoop van dat soort formulewerk is heel effectief en leuk in dit soort films, maar als je er zoveel van gebruikt komt de film alleen maar over als liefdeloos lopendebandwerk.

Des te ironischer dat het doel juist is ons ook zoveel mogelijk te raken. Maar wil je een animatiefilm echt hart geven dan moeten de personages ook echt leuk zijn. Deze film bevat juist het ene na het andere strontvervelende personage. Tulip heeft een heel irritante manier van praten, Junior is het heel erg net niet, Kelsey Grammer gaat er echt wat overheen als de opper-bad guy en die "bruh"-vogel haalt het bloed onder je nagels vandaan.

De wat botte en abrupte humor werkt af en toe nog wel, vooral dankzij Samberg, maar het tempo van de film ligt te hoog om het echt goed te kunnen waarderen. Verder is de film ook wel echt behoorlijk politiek correct maar dan toch nog wat te braaf over het onderwerp te noemen, niet eens echt goede dubbelzinnige grappen voor volwassenen. De laatste akte, op de klok af beginnend een half uur voor het einde, is wat tam maar in de laatste een of twee scènes toch nog best ontroerend, ook al is het onverdiend en drijven ze het weer wat te ver door. 1.0*.

avatar van Train

Train

Verrassend leuk met een flinke dosis humor. Is het aankijken zeker waard.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Zeer vermakelijke feel good animatiefilm. Die boeit van begin tot het einde, met verschillende leuke grappen in. Animatie was ook mooi gedaan. Niet 1 van de beste in het genre, maar zeker en vast een leuke 7/10

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1924 stemmen

Weer een prachtige animatiefilm,leuk verhaal,grappige personages ( vooral de Wolfpack die constant in andere gedaantes/ voorwerpen veranderden) ik zeg: kijken!!! 4 stars.

avatar van lezertje

lezertje

Te drukke en daardoor niet helemaal geslaagde animatiefilm. De animatie is wel zeer slordig en gemakzuchtig uitgevoerd. De ooievaars hebben geen verendek en zijn niets meer dan gladde veerloze figuurtjes. Dat geldt trouwens ook voor de andere vogels.

Alle baby’tjes lijken op elkaar (Hebben het zelfde gezicht, met alleen een andere kleur haardracht). Maar voor de rest zien ze er uit alsof ze uit een Japanse animatiestudio zijn weggekropen. De makers hadden waarschijnlijk zelf ook in de gaten dat het verhaaltje over een baby die bij de ouders bezorgd moet worden te mager was voor een complete speelfilm en hebben dus nog twee verhaallijnen toegevoegd, die helaas niet goed worden uitgewerkt en op het eind heel geforceerd worden afgeraffeld. Verder zijn de meeste grapopen van een zeer flauw niveau (Gekke gezichten trekken naar de baby toe).

Best wel lollig eigenlijk. Paar keer zowaar gelachen wat me lang niet bij alle animaties gebeurt.

Zoals bij die directeur en al zn gemene vogeltjesterreur

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Leuke animatie film.

Enige minpunt. Vergeleken bij de het grootste aanbod wat we hebben betreft animatie films ,

Is dat dit echt mikt op de kleintjes onder ons, dan wel niet familie. .

Dat is volkomen begrijpelijk .

Ben gewoon verwend door de vele knipogen in animatie die gericht zijn op de grote kinderen.

Waar door er iets meer te lachen valt,

Hoe dan ook,,,,,leuke ! Animatie ! Film !

Ziet er wederom weer prachtig uit,

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Erg leuke film . Het is waar,het voelt niet aan als bv een Up,een Wall E of dergelijke grootse kwaliteit tekenfilms .Maar man, dit vermaakt toch enorm! En is dat niet wat een tekenfilm moet doen? Even geen dramatische Disney (hope,eens geen dramatische sterfgeval in de familie)

Maar luchtig vermaak. Daarbij gezegd, de meeste grappen vond ik zitten in de dialogen en daarom waarschijnlijk wel meer voor volwassenen misschien?

Conclusie:

Erg leuk onschuldig vermaak.Geen hoogstaande oscar waardige animatie maar wel een lief filmpje met meer dan genoeg grapjes. (Die wolven bv)

Geen hoge pretenties . Wat deze film wil zijn is het. Daarmee dus geslaagd en 4 sterren

Aanrader voor het hele gezin- inclusief mama en papa

avatar van Brabants

Brabants

Zeer generiek verhaal wat mij niet echt kon boeien. De karakters zijn leuk en de humor is zeker goed vertegenwoordigd. Ook is de animatie van een goed niveau. Leuke wegkijker, niet meer, niet minder.

avatar van broncode

broncode

Absoluut een onderhoudende film, maar zeker geen hoogvlieger. Maar na talloze animatiefilms is dit zeker niet de minste. Natuurlijk vliegen de clichés je om de oren, maar de film raakt de juiste snaar met de emoties, vooral het laatste half uur. De wolven zouden een eigen film mogen hebben, vooral omdat mijn zoon van 9 dubbel lag.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Letterlijk de eerste 5 minuten nog gelachen, daarna was ik er alweer op uitgekeken. Film was erg sympathiek met mooie animaties, maar het blijft meer van hetzelfde en die moddervette familie-moraal elke keer weer ben ik zat.

Wel een erg leuk detail: als op het einde de ooievaars de kinderen bij verschillende gezinnen bezorgen, zie je ook homo-echtparen en éénoudergezinnen. Fijn om te zien, maar voor de rest... Nee.

Onderhond

Net iets fijner.

Deze film eindigt zo'n beetje waar Boss Baby begint. De baby fabriek. De films vertonen verder ook best wat gelijkenissen. De redelijk hoekige en lelijke CG stijl, het hyperactieve, het redelijk onzinnige verhaal en soms oervervelende sidekicks.

Grootste verschil is dat de humor hier soms nog wél grappig weet te zijn. Zeker niet altijd, vaak is het gewoon nog erg vervelend, maar sommige grapjes zijn ten minste nog wel geslaagd (het - niet toevallig - stille gevecht met de penguins bijv). Komt misschien ook omdat Samberg zijn personage wél wat identiteit weet mee te geven met z'n stem. Samberg's humor en taalgewoontjes zijn erg herkenbaar in het personage.

Verder stelt het niet veel voor. Gelukkig blijft de film netjes onder de 90 minuten, want tegen die tijd was het beste er alweer lang vanaf. Ze blijven ook altijd in hetzelfde vijvertje vissen met dit soort films, erg veel ontloopt het elkaar dan ook niet.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Heeft een kleine voorsprong op recente meuk, zoals Emoji Movie en Angry Birds, dankzij een stel betere (komische) stemacteurs. Samberg mag gelukkig lekker Samberg zijn Verder same old shit.

avatar van arno74

arno74

Matige kinderanimatiefilm. Het idee erachter is erg leuk en daar hadden ze best wat mee kunnen doen. Helaas komen ze niet verder dan een soort van short met dat idee welke volgepropt wordt met onzinnige stukjes om de tijd te vullen. Veel dialogen ook voor een animatie, slechte nog wel, die bijna net zo irritant zijn als die groene... duif (?). 2*, op het randje. Jammer van het leuke idee, verdiende een betere film.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en het was geen slechte film. Nog een leuke film die er goed uitziet. Het verhaal verveeld ook niet en het einde was ook wel mooi.

Schitterende animatiefilm. Leuke personages en verhaal. Humor mocht er ook zijn. Heb regelmatig moeten grinniken. En vooral verkneukelt als de kleine vogels wraak nemen op de directeur. Alleen het einde vond ik een beetje zoetsappig. Als Tulip geknuffeld wordt door haar familie en Junior mee mocht doen.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

super saaie film .. na 15 minuten maar af gezet. Zo heb ik er al enkele gezien. Dat meisje, de wees, daar kreeg ik het gewoon van op m'n zenuwen ..

avatar van Lacuna1985

Lacuna1985

Hele leuke familie aminatie film. Heb ervan genoten.

avatar van king16

king16

• 1904 stemmen

Jake Peralta in een ooievaarspak.. Of je vindt het tof, of 3 keer niets... Ik viel in de eerste categorie