• 8.347.725 stemmen

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016)

Actie / Avontuur | 112 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: Ninja Turtles: Out of the Shadows / TMNT: Out of the Shadows / Teenage Mutant Ninja Turtles 2

Oorsprong: Verenigde Staten / Hongkong / China / Canada

Geregisseerd door: Dave Green

Met onder meer: Megan Fox, Pete Ploszek en Stephen Amell

Releasedatum: 16 juni 2016

Plot Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

De vier broers Raphael, Michelangelo, Leonardo en Donatello keren terug naar de stad als de Teenage Mutant Ninja Turtles. De turtles moeten de stad zien te redden van een nieuwe dreiging. Daaronder vallen twee gevaarlijke schurken die de namen Bebop en Rocksteady dragen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Baxter Stockman

Shredder

avatar van Decec

Decec

Een leuke actie/avontuur/komedie/SF film...

Prima verhaal...

Leuk vervolg...

Perfect mooi gemaakte SF...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Prima camerabeweging...

avatar van mnrk

mnrk

My man!

Deze 2e TMNT film van Dave Green is een vermakelijke film...

Het verhaal is in orde en gaat prima verder na het 1e deel, ook komen er weer leuke dingen naar voren die er ook waren bij de good old animatie serie...

Megan Fox is gelukkig weer van de partij en Stephen Amell is een prima toevoeging, maar stiekem waren toch wel Rocksteady & Bebop de "helden" in deze film...

Laat een 3e deel maar komen hoor...

avatar van missl

missl

Bij deel 2 hebben de makers veel meer naar de tekenfilms van vroeger gekeken lijkt wel. De actie, het jeugdige de humor, er is hard aan gewerkt om die (in tegenstelling tot deel 1) terug te krijgen. Goed gelukt dit tweede deel!

avatar van DVD-T

DVD-T

Turtle power!

Hoewel ook dit tweede deel een niet heel erg goede film is, is het allemaal wel zeer vermakelijk. Het eerste deel bleek een grote verassing. Helaas is dit tweede deel toch iets minder goed. De personages die zo geliefd zijn bij zo'n groot publiek worden niet heel goed uitgewerkt. Shredder komt nauwelijks aan bod in Out of the Shadows. En ook Krang had iets beter uitgewerkt mogen worden, al is hij zeker een goede toevoeging aan deze wereld. Jammer dat Jones hier zo wordt neergezet. Heel zwak voor zo'n cool personage. Wel krijgen we hier eindelijk Bebop en Rocksteady. Beide stellen niet teleur.

De actie ziet er goed uit, maar voelt minder "groots" aan. Het eerste deel had meer grote set pieces doorheen de hele film. Ook dat is aanzienlijk minder in Out of the Shadows. Er zitten leuke scenes in, maar zijn gewoon veel te kort om echt een impact te maken. Qua visuals erg leuk en het geluid is net als in het eerste deel weer heel erg mooi vormgegeven, met als toppunt de freeway chase. De effecten uit de stal van ILM zien er ook weer erg goed uit.

Dit had zoveel meer kunnen zijn dan het nu is geworden. Desondanks is ook dit weer een leuk rommeltje geworden.

avatar van K. V.

K. V.

Deze vermakelijke film eens bekeken en deze komt toch wel dicht bij de tekenfilms van vroeger. Eindelijk doen Bebop, Rocksteady en Krang ook mee.

De film zag er wel goed uit en het verhaal kon er wel mee door.

Geen meesterwerk, maar prima vertier.

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Opnieuw heb ik genoten van deze hedendaagse TMNT film. Het vorige deel vond ik vermakelijk en datzelfde geldt voor Out Of The Shadows. Over the top actie, prima CGI en een aantal pure jeugdsentiment personages die worden geïntroduceerd (Krang, Bebop & Rocksteady). Dit bracht me direct terug naar m’n kindertijd waarin de animatieserie op TV was. Het is een lekkere wegkijker voor zowel jong als oud (hoewel voor echt jong nog wel een beetje te heftig).

7/10 (IMDB)

avatar van Lennert

Lennert

Ok, het is klaar. Er mogen nog animatieseries komen en de comics mogen langer doorgaan, maar laat Michael Bay verdomme met zijn klauwen van de Turtles afblijven. In eerste instantie zag ik in de trailer Baxter Stockmann, Bebop en Rocksteady en Casey Jones voorbij komen en dacht ik echt dat het nog iets kon worden, maar de film heeft alles wat te tolereren was aan de eerste film naar beneden gehaald en nog verder gescheten op een fantastisch concept. Ach, Krang zag er tof uit en werd leuk ingesproken, maar Bebop en Rocksteady zijn strontvervelend, er wordt niets met Stockmann gedaan, Shredder heeft nog minder te doen en de enigszins charmante scenes in de eerste film tussen de Turtles zijn hier compleet absent. Stephen Amell (hier beter dan in Arrow, die serie blijf ik als Green Arrow fan haten) heeft er echt zin in en is zodoende vertederend, maar het werkt als geheel gewoon niet. De Turtles zijn irritant, April O'Neill wordt nog steeds dramatisch neergezet en zelfs Will Arnett kan het niet redden. Kappen nu, het is echt over.

avatar van GarudaStr

GarudaStr

Lekkere actie(Michel bay style), en humor.

Goed acteer werk.

Ik had leuk gevonden als Stephen Amell

Misschien een leuke reference maakte naar arrow.

Gelukkig speelde me crush Megan fox erin.

“you have failed this city“

Onderhond

Brak.

Van deel 1 weet ik nog maar bitterweinig, behalve dan dat de nieuwe Turtles er onooglijk uitzagen én dat ze ook onuitstaanbaar waren. Blijkbaar is er niet zo heel veel veranderd, want ook dit tweede deel heeft vier compleet irritante hoofdperonages.

Vooral de humor is niet te harden. Erg vervelend, erg in your face, erg kinderachtig allemaal. Naast The Turtles zelf heb je een hele kast aan nevenpersonages, geen enkele komt echt goed uit de verf, geen enkele wordt goed neergezet. Pover acteerwerk alom, het ligt dus zeker niet enkel aan de CG.

Verhaaltje stelt uiteraard ook niet veel voor, de actie is aan de flauwe kant, het enige leuke is het fluo tintje dat de film meekrijgt. Niet dat het er daardoor nu meteen mooi uitziet, maar het geeft de film wel iets fris.

110 minuten is verder veel te lang voor een film als deze, hou het bij 90 minuutjes en zorg gewoon dat het allemaal net wat spectaculairder oogt dan nu het geval was. Weer eentje om snel te vergeten, maar dat was deel 1 natuurlijk ook al.

avatar van PEN15

PEN15

Toen ik een jaar of acht was hadden we een groepsgesprek op de basisschool. Wat zou je vreselijk vinden als je blind werd, luidde de stelling. De meester moest grinniken toen ik zei dat ik Transformers niet meer kon zien. Sommigen hielden van Gi-Joe, He-man, MASK en ik van Transformers, daar was ik echt gek op.

..maar sinds 2007 duik ik elke keer weg als ik het in beeld krijg. Zelfs als er fragmenten getoond worden in top-10 filmpjes op youtube en er komt iets van de Bay adaptaties in voor dan klik ik er snel doorheen of ik sluit gelijk mijn hele browser af, want daar wil ik dus nooit iets van zien. Dat is NIET mijn Transformers!

Out of the Shadows is kennelijk weer zo'n reboot en wie vraagt er eigenlijk om? Niemand van mijn generatie zit er op te wachten om het hele verhaal opnieuw uitgekauwd te krijgen. Als ze 30min nodig hebben om Shredder te laten ontsnappen en Bebop & Rocksteady te muteren, dan kan ik wel raden waar het verhaal uit 2014 grotendeels over gaat. Neem het stuk over van Lennert en ik heb er niets meer aan toe te voegen. Ik heb het niet af kunnen kijken, want na 90 minuten was het genoeg geweest.

avatar van Sonygony

Sonygony

Beter dan verwacht! Super vet. Old school tmnt ?

avatar van Davido

Davido

Heerlijk... Goede actie en lekker gelachen! Zowel 1 als 2 zijn goed in elkaar gezet. Mooie Dolby sound!

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Pizza time

Net zo leuk als de voorganger,bevat namelijk weer genoeg actie,humor en vermaak

avatar van jippie2010

jippie2010

Lastig om de film te beoordelen.

Het lijkt wel alsof de makers zelf ook niet goed weten voor welk publiek deze film bedoeld heeft. Het is te grof om echt een familiefilm te kunnen zijn, maar te kinderachtig om bij een ouder publiek aan te sluiten. Een nostalgisch gevoel kreeg ik er zeker niet van.

Toch zonde met een geschat budget van 135 miljoen dollar.

Was dan de film echt slecht? Nee, maar het was vlees nog vis. *2,5

avatar van Atmos

Atmos

Gekeken in 3D via m.n beamer , en wat ziet dát er geweldig uit zeg !

De film zelf was ook zeker de moeite waard en ook dankzij het

waanzinnige Dolby Atmos geluid krijgt hij een *3,5 .

avatar van shrink

shrink

• 1961 stemmen

Ik had hier niets van verwacht, maar hij was eigenlijk best wel goed. Goed gemaakte beelden en met veel humor. Prima!

avatar van ILDIB

ILDIB

Mooi gemaakt en lekker tempo. En dat was t. Semi sentimenteel gedoe en lachwekkende bad guys. Spannend is t ook niet. Het leuke komt echt van de mensen. Spel en actie.

avatar van Karst

Karst

Stuk vermakelijker dan de eerste. Waarom kan ik niet precies zeggen eigenlijk.

avatar van jipt

Lekker campy. 3*

Ik bedoel pulpy. 3*

avatar van Lebarron

Lebarron

Out of The Shadows is het vervolg op Teenage Mutant Ninja Turtles uit 2014. Destijds was ik met een groep mariniers, in uniform, naar de bios gegaan maar deze heb ik gezellig met mijn stiefdochter op de bank gekeken. Wat mij wel meteen opviel was de verandering in de cast. Shredder werd nu door Brian Tee gespeeld, vooral bekend als Doctor Choi uit Chicago Med. Brittany Ishibashi speelde nu zijn rechterhand Karai en Tyler Perry speelde Baxter Stockman. Tee en Ishibashi vond ik prima maar Tyler Perry kon me niet bekoren, maar dat kan hij nooit. Gelukkig keerden de hoofdrolspelers allemaal wel terug inclusief treitervlogger Ismaïl Ilgun als Splinter. Het was leuk dat Bebop, Rocksteady en Krang te zien waren in de film maar overall was hij minder dan zijn voorganger omdat die leuke actienonsense was maar bij deze was het verhaal onnodig ingewikkeld en te rommelig en dat probeert men te gecompenseren met bombastische 'Michael Bay' effecten. Er had meer ingezeten en daarom slechts een 2,5*.

avatar van Shadowed

Shadowed

Eerder hetzelfde.

Er zijn bepaalde opzichten die dit vervolgdeel op de film uit 2014 beter doet, minder doet en vooral exact hetzelfde doet. Ik snap ook niet echt waarom er op een film als Teenage Mutant Ninja Turtles een vervolg moest komen. Leek me namelijk niet een onmogelijk winstgevende film, maar dat zagen de producten anders in, want dit vervolg had zelfs 10 miljoen meer om te spenderen.

Wat in ieder geval leuk blijft is dat regisseur Green voortzet wat het eerste deel ook al naar voren wist te helpen, en dat is de energieke manier van regisseren. Erg stijlvolle en complexe camerabewegingen vullen het scherm op en benutten de locaties en middelen die ze hebben uitstekend. Van beelden die door de riolen schieten naar zwevende shots boven een basketbalveld en wolkenkrabbers, Green lijkt erg goed te weten wat hij precies in beeld wil brengen.

Jammerlijk is de nogal kinderachtige aanpak van de film. Begrijpelijk dat een Amerikaanse film gebaseerd op een kinderserie niet op volwassenen publiek is gericht, maar dit ging wel heel erg ver. De schildpadden zijn allemaal al behoorlijk saai (en hebben blijkbaar na het eerder redden van de wereld nog steeds niet de essentie van samenwerken begrepen) maar het is uiteindelijk Krang die alle stoppen doorslaat. Hoe cartoonish wil je je schurk wel niet hebben.

Actiescenes zelf zijn ook weinig enerverend verder buiten het feit dat ze elkaar in moordend tempo opvolgen. Green lijkt wat af te hebben gekeken van Michael Bay, maar bij de actie van Bay kan deze film niet eens in de schaduw staan. Misschien dat Green het soms wint op het gebied van cameratechniek, verder is deze film in bijna alle opzichten lelijker dan een gemiddelde Bay-film.

Neemt niet weg dat de spectaculaire finale gegarandeerd vermaak biedt. Ze pakken de zaken duidelijk groter aan in dit vervolgdeel en proberen op meerdere mogelijkheden over het eerste deel heen te gaan. Een beetje over sneeuwpistes glijden wordt nu vervangen door vechten op buitenaardse objecten en ik mag het wel. Energieke film is het zeker, maar de kinderachtige natuur en idiote personages (Fox, dit soort films gaan je carrière zeker niet vooruit helpen) van de film halen het ook naar beneden.

avatar van amenmalek

amenmalek

Ach, gewoon lekker kijken jongens. Beetje tienervermaak, knappe Megan, leuk verhaaltje, toch best aardige actie. Kinderlijk bij tijden, maar ik heb me wel vermaakt hoor.