Rumor Has It... (2005)

Komedie / Drama

geregisseerd door Rob Reiner
met Jennifer Aniston, Kevin Costner en Shirley MacLaine

Sarah Huttinger (Jennifer Aniston) is in de war. Ze heeft eindelijk ingestemd om met haar vriend Jeff (Mark Ruffalo) te trouwen, maar ze is niet helemaal zeker of dit is wat ze wil. Nu ze onderweg naar huis is om de bruiloft van haar zusje bij te wonen en veel tijd moet doorbrengen met haar familie, ontdekt ze een goed behouden familiegeheim. Dat geheim heeft zijn weerslag op de hele generatie vrouwen binnen de Huttinger-familie. Als Sarah gaat twijfelen aan haar achtergrond, gaat zij op zoek naar de man, die waarschijnlijk alle antwoorden heeft.

avatar van booyo
Haha, het zou me niks verbazen dat je het wel gezien hebt maar dit niet meer weet. Wat een niemendalletje zeg. Rachel is natuurlijk altijd plezierig voor het oog, maar verder is het weinig memorabel allemaal.

booyo schreef:

LOL! Ik heb hem echt nooit gezien. Ik heb me vast vergist in de titel en deze film gewaardeerd....en niks geschreven verder....wat is er over te zeggen? Ik ben het met jou eens dus er is een ster af. De vraag blijft nu welke film ik had moeten waarderen. Ik herinner me wel een Aniston film waar ik voor ging zitten en wèl herkende......maar geen sterren gegeven heb....maar welke was dat nu eigenlijk? Het zal wel......:D

avatar van mnrk
All women become like their mothers; that is their tragedy. No man does; that's his.

Een redelijke film van Rob Reiner, al had er misschien wel iets meer humor aan toegevoegd mogen worden...

Het verhaal was van een redelijk niveau, maar door het prima acteerwerk van de cast blijft de film aangenaam om naar te kijken...

avatar van Forrest001
Aardig verhaaltje. Het had ook in de helft van de tijd verteld kunnen worden, maar ja, dan heb je geen bioscoopfilm. Toch wel een beetje een Jennifer Aniston vehicle. Goed gespeeld en geschoten, mooie muziek etc.

Meneer Bungel
Jennifer Aniston... moet ik dus sowieso zien. O, Rob Reiner regisseert, kan het nog meer meevallen. De link naar The Graduate belooft ook nog wel wat, maar het blijkt gewoon een fantasietje van de regisseur om ook de kleindochter met BB naar bed te sturen. Alzo geschiedde. En dat had met een leukere invulling ook nog best wat kunnen worden, maar deze halfslachtige poging tot pikante komedie die halverwege inkakt naar een ongeïnspireerde romance met Mr. Boring himself - niet dat ik iets tegen Costner heb, maar wat een slappe rol was dit!

Nou ja, hier en daar wat aardige stukjes, Aniston uiteraard, Ruffalo + Jenkins + Suvari + een aantal anderen uit de supporting cast die wél leuke rollen neerzetten en uiteindelijk een aardige finale stemmen mij mild.

2,5*. Nee, da's té mild: 2,0*.

avatar van Katharina
Wel leuk voor een keertje. Grappige insteek. Voor de rest verschrikkelijk cliché.

Goede vertolkingen, maar het verhaal is me een beetje té melig....
Leuk voor één keer.....

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Leuk verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Kevin Costner, Mark Ruffalo en Richard Jenkins...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

een doorsnee filmpje met geen hoogstaande plot (hoewel het dat ook niet ambieert), een auto pilot van Aniston, en voor de rest geen memorabele momenten. Kortom: een film die me warm noch koud blaast

Meh.

Niet dat ik de grootste Rob Reiner fan ben, verre van zelfs, maar dit kan hij normaal toch beter. Het resultaat is er echter niet naar en de film voelt alsof de regisseur eigenlijk geen zin had om dit soort film te maken. Alles draait dan ook op automatische piloot.

De personages zijn muf en stoffig, de acteurs lijken er ook geen zin in te hebben en de dialogen zijn erg hoekig en voorspelbaar. Dan maar wat romantische natuurplaatjes en wat aangeklede festiviteiten moet Reiner gedacht hebben, maar ook dat weet eigenlijk amper te charmeren.

Een film zonder een gezicht. Het bolt 90 minuutjes voort, het volgt het geijkte pad en tijdens de aftiteling is het al ver graven om nog wat van het begin te herinneren. Het is geen extreem vervelende film, maar eentje waar maar weinig filmplezier van afspat. Een erg matig tussendoortje met andere woorden.

avatar van IH88
“Maybe every girl in my family have to sleep with you.”
“I don't know if they have to, but they certainly have.”

Redelijke romcom. Dit is duidelijk een Jennifer Aniston vehicle, en ze wordt ondersteund door fijn acteerwerk van Costner, Ruffalo, Jenkins en de altijd sterke Shirley MacLaine. Maar Aniston draagt Rumor Has It..., en ze laat weer eens zien dat ze gemaakt is voor dit soort rollen. Het is wel jammer dat ze het moet doen met een matig script, en buiten het acteerwerk straalt alles aan Rumor Has It… middelmaat uit.

avatar van rep_robert
Rob Reiner blijft een bijzondere regisseur. Naast enkele klassiekers reggisseert hij ook zo af en toe van deze niemandalletjes. Het stelt qua personages allemaal niet zoveel voor, maar het hele gegeven dat the Graduate op deze familie gebaseerd is blijft een goede. De hele film rust hierop en weet dankzij dit gegeven continu te boeien. Dat het verder in feite een ietwat standaard romkommetje is die toch wel een paar keer uit de bocht vliegt met letterlijk het heen en weer vliegen van personages... Ach....so be it. Doe mij verder maar wel films als Flipped en the Magic of Belle Isle van Reiner zijn hand. Die bevatten net even wat meer magie (no pun intended) dan deze romkom.

avatar van Gish
Gelukkig deed Shirley MacClaine mee, altijd mooi om haar te zien in een film. Verder een nog al rommelige en soms hysterische film, met een aantal tenenkrommende scène’s. Jammer, want het uitgangspunt was best aardig. Reiner heeft betere films gemaakt, deze is er een om snel te vergeten.

avatar van Captain Pervert
Een film die zich presenteert als het vervolg op een klassieker uit de 60's. Dat is wel een erg goedkope truc om deze draak van een film te verkopen.

Hoewel ik wel even kon glimlachen om Shirley Maclaine (eigenlijk vooral omdat ik eerst dacht dat het de moeder van Charlie & Alan uit Two and a Half Men was), was de film verder noch grappig, noch pakkend.

Hoofdingrediënt en tevens tragisch dieptepunt is de serie scènes die Aniston en Costner met elkaar delen. Op geen enkel moment komt het over. Op geen enkel moment begreep ik waarom de personages deden wat ze deden. Ik kon me niet inleven, terwijl de film lijkt te veronderstellen dat de kijker dit wel kan.

Ja, en dan ontspoort het dus helemaal qua beleving waardoor je enkel nog kan smachten naar de aftiteling.

2 sterren