We're No Angels (1989)

Drama / Komedie

geregisseerd door Neil Jordan
met Robert De Niro, Sean Penn en Demi Moore

Ned en Jim waren niet van plan om uit de gevangenis te ontsnappen. Omstandigheden dwingen hen echter deel te nemen aan een ontvluchting. Met de politie op de hielen belanden ze in een klein stadje in New England, bekend om zijn mirakels. Een mirakel kunnen beide boeven goed gebruiken als ze uit de armen van de wet en in leven willen blijven. De inwoners van het stadje denken dat Ned en Jim verloren gelopen priesters zijn. De perfecte dekmantel, op voorwaarde dat ze niet uit hun rol vallen. Ned en Jim spelen het spel mee en proberen ondertussen tevergeefs de Canadese grens over te steken. Ze worden immers nog altijd gezocht.