ad

Geregisseerd door: George Marshall

Met onder meer: James Stewart, Paulette Goddard en Horace Heidt

Releasedatum: 3 april 1941

Over Pot o' Gold

"It's the prize romantic laugh of the year... more fun than winning the POT O' GOLD!"

Hij werkt in een muziekwinkel en wil niet bij zijn oom gaan werken, die sponser is van een radioprogramma en het voorzien heeft op het huis van zijn overbuurvrouw, die een luidruchtige band laat oefenen. Hij zou de band graag een kans geven, vooral omdat de buurvrouw een mooie dochter heeft, maar hij heeft zelf ook geen geld.

image

Parks (butler)

Band Member / Radio Announcer

Sheriff Bud Connolly

Dick2008

Matig tot slechte film. Veel gepraat in deze film zelfs door de muziek van Horace Heidt en zijn orkest.

Dick2008 schreef:

Dat was dan de aanleiding om deze film destijds op de BBC te zien, Horace Heidt met zijn orkest en verder niets. Was dus na afloop knap balen. Ik heb dan ook niet zoveel met die jaren '40 films. James Stewart doet het wel leuk zoals hij op zijn mondharmonica met die gasten meespeelt. maar praktische de rest van de muziek gaat helemaal verloren door flauw gedoe en gekletst. 2.0

avatar van eavymetal

eavymetal

Leuke komedie uit de oude doos.

Dick2008 schreef:

Een jaar later dan Second Chorus maar wat een verschil zeg. Aan het begin staat met koeienletters Horace Heidt, maar verwacht er maar niet teveel van. En waarom ik James Stewart als favoriete acteurs heb, is me de laatste jaren ook niet duidelijk. Het zal wel jeugdsentiment zijn, in de tijd dat je enorm veel films van hem had op tv.

Het draait om de radioshow van Heidt en men tracht er een romantische komedie met wat musical erbij van te maken. Dat zal wel maar ik zie er toch meer een ouderwetse schreeuwerige kleinburgelijke komedie in. Grootste stoorzender is daarbij overigens Charles Winniger. 2.0

(Stewart zelf was er later ook niet over te spreken, staat in Wiki. De film bevindt zich in het publiek domein. En laat die daar blijven. )

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

De gelegenheid om een jonge James Stewart en Paulette Goddard aan het werk te zien in een leuke muzikale komedie. Typisch een film die intussen in de vergetelheid terechtgekomen is. Het verhaal stelt niet veel voor maar dat stoort me niet gezien het vederlichte genre dat betracht wordt. Ik vond het een amusante film met enkele klasse jazzy nummers en uitgedachte choreografieën (waaronder de verwelkoming van James aan tafel bij de familie van Goddard). Interessant detail: alle muziek - instrumenten en vocals - werd live voor de camera ingespeeld. Wat getuigt van het enorme aanwezige muzikale talent, en wat in de huidige filmbusiness niet meer mogelijk lijkt. Persoonlijk hou ik van de big band stuff van de jaren veertig dus sowieso heb ik wel een boon voor dergelijke films. Goeie fluff!