ad

Geregisseerd door: George Marshall

Met onder meer: James Stewart, Paulette Goddard en Horace Heidt

Releasedatum: 3 april 1941

Over Pot o' Gold

"It's the prize romantic laugh of the year... more fun than winning the POT O' GOLD!"

Hij werkt in een muziekwinkel en wil niet bij zijn oom gaan werken, die sponser is van een radioprogramma en het voorzien heeft op het huis van zijn overbuurvrouw, die een luidruchtige band laat oefenen. Hij zou de band graag een kans geven, vooral omdat de buurvrouw een mooie dochter heeft, maar hij heeft zelf ook geen geld.

image

Band Member / Radio Announcer

Sheriff Bud Connolly

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

De gelegenheid om een jonge James Stewart en Paulette Goddard aan het werk te zien in een leuke muzikale komedie. Typisch een film die intussen in de vergetelheid terechtgekomen is. Het verhaal stelt niet veel voor maar dat stoort me niet gezien het vederlichte genre dat betracht wordt. Ik vond het een amusante film met enkele klasse jazzy nummers en uitgedachte choreografieën (waaronder de verwelkoming van James aan tafel bij de familie van Goddard). Interessant detail: alle muziek - instrumenten en vocals - werd live voor de camera ingespeeld. Wat getuigt van het enorme aanwezige muzikale talent, en wat in de huidige filmbusiness niet meer mogelijk lijkt. Persoonlijk hou ik van de big band stuff van de jaren veertig dus sowieso heb ik wel een boon voor dergelijke films. Goeie fluff!