The Honey Pot (1967)

Alternatieve titels: The Honeypot | It Comes Up Murder

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Joseph L. Mankiewicz
met Rex Harrison, Susan Hayward en Cliff Robertson

De rijke playboy Cecil Fox speelt in zijn paleis in Venetië een dubieus spelletje met drie vrouwen uit zijn verleden. Hij is zogenaamd doodziek, maar in werkelijkheid wil hij geamuseerd toezien hoe de drie dames vechten om de miljoenenerfenis. Als er dan plotseling een moord wordt gepleegd, slaat het spel om in bittere ernst.

avatar van Mochizuki Rokuro
Weelderig is het woord voor deze film, die het plot heeft van een Billy Wilder, maar het niet is. En daarom worden ruim twee uur ook wel een erg lange zit. Rex Harrison is sowieso al niet mijn favoriete acteur, maar als de actrices eenmaal ten tonele verschijnen wordt het een stuk vermakelijker, maar dat houdt dan weer snel op na de moord, de film kabbelt daarna rustig keuvelend (hoewel, furieus babbelend) naar zijn einde.

avatar van Pieter Montana
Fantastische herinterpretatie van Ben Johnson's Volpone. Rex Harrison schittert als rijke miljonair met een passie voor klassieke muziek. 4* met grote kans op verhoging.

Erg overtuigend was het niet. Had gedurende de ganse duur van de film de indruk dat er iets ontbrak, meer overtuiging en een betere acteur dan Cliff Robertson voor die rol.
Vond het al bij al, zekerlijk in de "ontknoping" toch te ingewikkeld en zelfs als komedie te oppervlakkig.
Rex Harrison is natuurlijk flamboyant en welbespraakt in dergelijke rol. Het is nochtans Maggie Smith die m.i. de meeste aandacht verdient.