Twisted Nerve (1968)

3,15

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Roy Boulting
met Hayley Mills, Hywel Bennett en Billie Whitelaw

Een dominante moeder, een handtastelijke stiefvader en een mongolide broer die hij nooit ziet: het leven van Martin is niet makkelijk. Langzaam maar zeker ontwikkelt Martin diverse persoonlijkheden, waarvan het moorddadige karakter van Georgie het meest dominant is....

8 BERICHTEN 1 MENING
avatar van pascal83

Het melodietje dat Elle Driver ( Daryl Hannah) in Kill Bill vol. 1 fluit is afkomstig uit deze film.

avatar van jackie
Goed gemaakte spannende film. Het liedje )dat Elle Driver ( Daryl Hannah) in Kill Bill vol. 1 fluit) is in allerlei versies te horen in deze film, leuk gedaan.
En de naam Susan is voor mij niet meer hetzelfde sinds ik deze film gezien heb.

Waar is deze dvd verkrijgbaar met Nederlandse ondertiteling?

Of zonder...

avatar van stephan73
Vanaf 5 juni in England op DVD!!!

avatar van perceived

Fantastisch mooie poster en de film zelf klinkt ook interessant!

avatar van niethie
Ik ben nooit een echte Tarantino idolaat geweest maar de goede man valt er wel om te prijzen dat hij altijd zoveel obscure pulp-references in zijn films heeft zitten die je meestal wel goed bij blijven, zoals de verheerlijking van Sonny Chiba/Streetfighter-films in True Romance, zijn obsessie met spaghetti-westerns, Pam Grier/haar link met blaxploitation: Jackie Brown, het meermaals opduiken van de meest prachtige cult poster ever ''Attack of the 50 ft Woman'' (ik geloof in Pulp Fiction, al durf ik het niet met zekerheid te zeggen, wel dat het in een van ''zijn'' films was) en het hier al veel besproken fluitmolodietje in Kill Bill. Ergens wel bitter dat dat waarschijnlijk de enigste reden is dat de meeste mensen vandaag de dag nog achter het bestaan van deze film hebben of zullen doen komen want dit is sterk genoeg om op zichzelf te staan, verbaas me er eerlijk gezegd over dat het niet samen met Psycho, Peeping Tom en Repulsion in het rijtje van vroege psycho-trillers vermeld staat. In dat geval is het net zo onderschat als een Targets van Bogdanovich. Al past dit, met zijn soms wat subtiele zwart-komische momenten, dan misschien wat meer in het rijtje van vergeten Britse filmmakers als Freddie Francis. Misschien dat het omwille van het achterhaalde beeld van geestenziekte wat gedateerd aandoet soms, ''wat'' is ook een beetje een understatement daar zeker een halve punt aftrek voor (gelukkig denken doktoren/psychologen niet meer zo vandaag de dag, ronduit lachwekkend!) maar de spanningopbouw is bij vlage groots, het spel van Bennett sterk en de sfeer, net als zijn tegenspeelster, gewoon uiterst charmant. Leuk ook die 60's mod-feestjes tussendoor met die dames in hun psychedelische jurkjes.
En ja om het nog maar eens even op te brengen, dat melodietje blijft creepy as hell en wordt telkens steeds op het juiste moment ingezet. (3,5*)

Positief verrast, sowieso heb ik een zwak voor Engelse horrors/thrillers uit de jaren 60 & 70. ( The Comeback, Frightmare en The Confessional)
Ook hier was de setting en acteerprestaties goed, daarnaast was het toch speciaal dat ik Mrs Baylock van The Omen hier tegenkwam als de MILF moeder van Susan.