ad

Geregisseerd door: Chris Sanders

Met onder meer: Daveigh Chase, Chris Sanders en Tia Carrere

Releasedatum: 21 juni 2002

Over Lilo & Stitch

"There's one in every family."

Lilo is een bijzonder 5-jarig meisje uit Hawaï dat niet altijd begrepen wordt door haar omgeving. Terwijl haar zus de sociaal werker op afstand probeert te houden, wil Lilo alleen maar iemand die met haar wil spelen. Op dat moment stort Stitch, een buitenaards wezen dat alleen maar kan vernietigen, neer op Lilo's eiland. En een onwaarschijnlijke vriendschap begint zich te vormen.

imageimageimageimageimageimageimage

David Kawena (stem)

Captain Gantu (stem)

Rescue Lady (stem)

Vandernagel

Een verrassende animatie met een leuke verhaallijn en humor. Ware het niet voor... de vreselijke animaties. Het geheel is vreselijk getekend. Andere woorden heb ik er niet voor. Zelfs 50 jaar geleden waren de animaties mooier. Echt zonde.

3,5 sterren

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

leuke film.

kijk ook met plezier naar de serie.

3***

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

Super leuke film! Stitch is dan ook zo schattig =) Ja, deze film wist me echt te bekoren! Een dikke 4 !

avatar van wall-e

wall-e

Deze film vind ik zo leuk. Vooral om die lilo blijf ik lachen.

avatar van kwinz

kwinz

Nogal rare verhaallijn waar ik niet zo geïnterreseerd in ben. Jammer, 1*

avatar van Willy Wonka

Willy Wonka

ik vond het wel grappig. maar het verhaal was prut en zeker niet in mijn top 10 animatie films.

avatar van film_kaza

film_kaza

Vind dit niet zo'n goeie Disney. Stitch is een erg leuk dier. Een maf alien van deruimte dat zich voordoet als een hond.

Maar verder? Het verhaal is wel leuk bedacht. Door Hawaï met aliens te combineren. Maar dat gedoetje van "Familie zou je nooit in de steek laten" kwa mte vaak aan de orde en werd er vaak te dik in gevreven. Want er zijn families waar de mensen letterlijk elkaar in de nekken springeng.... dus vind het een slecht moraaltje.

Lilo is een typisch "klein en irritant" meisje. Zeuren, slaan, schreeuwen en dat was niet zo aangenaam om te zien. Er werd ook aardig veelk ruzie gemaakt in de film.

De Hawaaïanse muziek wassuper. De liedjes van De ....lange naam club. Er zaten wat grappige momenten in de film en voor het eerst (wil niet racistisch overkomen) dat ik een neger zie in een Disney-teken-film.

Tekenstijl wist soms echt indruk te maken met onder andere de vuurdans en surfscene's.

3 - 3.5*

avatar van Friac

Friac

Stitch is in de Disneyparken (vooral in Amerika) zowat het populairste figuurtje tegenwoordig; dat heeft volgens mij in elk geval helemaal niets met de kwaliteiten van deze film te maken.

Wat een vreselijke tekenfilm, een dieptepunt in de geschiedenis van Disney wat mij betreft. De makers waren blijkbaar meer geïnteresseerd in het verzinnen van allerlei knipoogjes naar de eigen catalogus en andere fenomenen uit de populaire cultuur, dan zich te bekommeren om een mooi uitgewerkt product. Het verhaal gaat werkelijk nergens over en wordt zo vreselijk slecht uigewerkt. Personages die plots 180° draaien zonder al te veel dralen (de professor die eerst Stitch wil vernietigen, en hem dan zonder boe of ba wil helpen), vreselijk onefficiënt proberen inwerken op de emoties (tal van Disneyfilms weten me met hun eenvoudige standaardformules te ontroeren; deze faalde glansrijk) en bovendien nog eens een tekenstijl die me helemaal niet beviel (is het een soort van link met de Hawaïaanse kunst of zo, dat de achtergronden vol pastelkleuren zitten? Bij momenten leek het haast of ze van de toenmalige Manga-hype trachtten te profiteren).

Deze film mag ik zo snel mogelijk vergeten, ik geloof niet dat ik er iets positiefs over te zeggen heb.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Ondanks het feit dat Disney het hier over een andere boeg gooit en de film best vermakelijk is, had hier toch meer in gezeten. De grappen zijn lang niet altijd even sterk evenals het verhaaltje. Elvis ten spijt. Redelijk.

avatar van popsiclesuicide

popsiclesuicide

Hele mooie animatie met een verfrissende nieuwe stijl. Eindelijk niet de standaard disney figuurtjes, maar iets nieuws!

Ook past het verhaal goed in de tijd van nu. Lilo voelt zich een alien en ze krijgt een alien als huisdier. Hoe perfect!

Ook is de humor heel goed en zit het moraal er ook nog in geweven, zoals het een echte Disney betaamt.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Op zich een heel leuke film. Vond de scenarios en de grappen eigenlijk vrij volwassen, ik kon er wel om lachen. Stitch is ontzettend cute en Lilo en haar oudere zus zijn grappig om bezig te zien. Vooral de stukjes met de social worker zijn goed. Ook de oude muziek van Elvis is verrassend goed voor in een animatiefilm en zorgt voor een feelgood sfeertje.

Alleen jammer dat het nogal slordig getekend is. Ook die ruimtefiguren (buiten Stitch dan) zien er gewoonweg niet uit en zijn bovendien behoorlijk irritant.

Maar voor de rest een leuke Disney film.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

dit is de gezamenlijke debuutfilm van deze regisseurs.

Voor diegenen die zich afvragen waar het in deze film allemaal om te doen is heb ik een uitgebreidere plot geschreven, enkel voor de geïnteresseerden, de anderen scrollen maar verder naar beneden...

Plot : Op een verre planeet heeft een boosaardige wetenschapper een wezentje geschapen, niet groter dan een hond, maar levensgevaarlijk en bijna onverwoestbaar.

Het is geprogrammeerd om alles op zijn weg te vernielen.

Dit is uiteraard niet naar de zin van de vredelievende Intergalactische Federatie en het gedrocht wordt gevangen genomen en zijn schepper opgesloten.

Maar zo'n superwezentje laat zich uiteraard niet zomaar opsluiten en ontsnapt binnen de kortste keren met een ruimteschip dat via een hyper-sprong aanbeland op een tropisch eiland op onze planeet Aarde.

Er wordt een onderscheppingsteam achterna gestuurd om deze blunder recht te zetten...

Het vechtlustige wezentje komt via een omweg terecht bij een familie bestaande uit twee zussen, eentje van pakweg 6 met een volwassen tienerzus, ze kibbelen konstant onder elkaar maar als't erop aankomt zijn het de beste maatjes.

Ze hebben het beestje, dat zich nu voordoet als een hond, de naam "Stitch" gegeven.

Hij gedraagt zich erg baldadig maar blijft toch in de buurt van deze mensen omdat zijn buitenaardse achtervolgers hem dan niet durven op te pakken.

Stilaan leert Stitch wat het betekend om deel uit te maken van een familie en begint zich comfortabel te voelen bij Lilo en haar oudere zus, die zelf kampen met de alledaagse beslommeringen die het leven met zich meebrengen.

Maar de Intergalactische Federatie wil resultaten zien en stuurt versterking om eens en voorgoed af te rekenen met Stitch, die in hun ogen niets anders is dan een moordlustige vechtmachine...

Ik had al veel gehoord over deze Walt Disney Tekenfilm, iedereen bleef maar zeggen dat hij best wel goed is, dus moest ik die ooit eens te zien krijgen !

Vorig jaar in november zag ik mijn kans schoon toen ze'm speelden op VTM, ergens op een zondagmorgen in de vroege uurtjes, mijn recorder stond klaar !

Spijtig genoeg was het de Hollands nagesproken versie.

Ik kan je verzekeren dat het - als Vlaming - effe wennen was aan alle "achchchch zo's" en "doe nou effe normaal, ja's ?"

Als ik dan de Trailer bekijk in't Engels passen die stemmetje véél beter bij de personages dan het geval is bij die Hollandse versie.

In't begin leek het alsof de makers er nog niet uit waren of het een tekenfilm moest worden die enkel bedoeld is voor de allerkleinsten of dat de ouders er ook iets aan mochten hebben...

Gelukkig bleek na een half uurtje dat ze voor de laatste optie gekozen hadden, oef.

Vooral naar't einde toe wordt hij écht goed en bij momenten zelfs erg vertederend, zo hoort het !

7/10.

Een goeie tekenfilm waar jong en oud plezier aan kunnen beleven, al is't even wennen in't begin.

Deze heb ik mij intussen gekocht op DVD om hem dan in de oorspronkelijk Engelstalige versie te herbekijken, dan zal hij nog beter zijn

Filmsite : http://disney.go.com/disney...

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Mooie film net zoals de serie ook leuk was.

avatar van huVILEub

huVILEub

De serie is weer zo'n voorbeeld dat Disney al hun successen uitmelkt.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Geinig Disneyfilmpje.

Stich vond ik sowieso er wel grappig uitzien. Ook alle andere wezens zien er leuk uit. De Hawaiiaanse tekenstijl is goed gemaakt. voor de rest wel een leuk luchtig Disneyfilmpje. 3,5.

avatar van Zidaan

Zidaan

Naar mijn herinnering gewoon een leuke film, niets meer niet minder. Kan me nog wel herinneren dat ik altijd erg jammer vond dat Stitch niet daadwerkelijk langs al die Disney figuren ging..

avatar van skipy05

skipy05

Goede film. Niet echt een verhaal dat mij aanspreekt. Redelijk standaard film.

avatar van The One Ring

The One Ring

Niet echt een speciale Disneyfilm. Het ziet er iets anders uit en ook de humor is niet altijd even standaard, maar uiteindelijk komt alles toch weer terug tot de bekende Disney-essentie, met een voorspelbaar verhaal met levenslessen. Het is echter allemaal wel gedaan met een zekere charme en met een lekker zomers sfeertje. Tevens is Stitch is een vermakelijk personage en vond ik het idee om zo'n CIA-type als sociaal werker te gebruiken wel erg leuk gevonden. Dit voorkomt echter niet dat Lilo & Stitch nergens een hoogvlieger wordt. Gewoon een aangenaam tussendoortje.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Goede film met mooie muziek van Elvis Presley.

avatar van Diamantje06

Diamantje06

Dit is helemaal mijn filmpje, geweldige droge humor en goed sfeertje, vooral met de Elvismuziek erbij kan het niet meer stuk.

avatar van harm1985

harm1985

Deels geslaagd, er zaten wat leuke ideeën in, maar Stitch bleef net wat te lang agressief om hem echt leuk te maken. tegen het einde wordt dat goed gemaakt en dat red een hoop. Verhaal is ook net wat te mager naar mijn smaak.

avatar van mock turtle

mock turtle

Even wennen aan de manier van tekenen, want ziet het niet heel erg mooi uit allemaal, maar bleek een erg grappige en mooie film. Halverwege echter een druk, rommelig stukje dat niet echt op zijn plaats was.

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

De film mag dan wel klein zijn, een beetje gebroken, maar hij is wel goed.

'Lilo & Stitch' is een hilarische maar vooral mooie film. Met aliens en Elvis is het geen standaard Disney. Maar in een echte Disney stijl zien we hoe een compleet kwaadaardig wezentje langzaam maar zeker hart vind.

Lilo is een complex en goed geschreven personage dat als een alien in haar wereld leeft. De gezinssituatie waar ze in verkeerd maakt het alleen nog maar interessanter. Het is een origineel en goed verzonnen setting die de film zo aantrekkelijk maken. Er zitten weinig standaard personages in en het verhaal is goed in elkaar gezet. Voeg daar nog een sterke dosis emotie aan toe, scherpe en vreemde humor en prachtige muziek en je hebt een pareltje die niemand zag aankomen.

Een klein decennium na uitgave is 'Lilo & Stitch' nog steeds een hartverwarmend, maar bovenal sterk verhaal dat je op geen enkele leeftijd mag missen.

avatar van ibendb

ibendb

Leuke film, maar niet meer dan dat.

Stitch is een leuk en schattig alientje en Lilo is ook lekker lief.

Maar het verhaal is niet echt sterk. Er komt ook niet echt veel goede humor in zoals in de andere Disney-films. Helaas was de film ook niet altijd even interessant. 3*

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Na het avontuurlijke Atlantis is er weer op veilig gespeeld en gemikt op een jonger publiek. Een jong meisje en een leuk monstertje spelen nu de hoofdrol met enkele kinderlijke figuurtjes. Gelukkig is het niet helemaal een kinderfilm geworden met wat humor (meer dan we bij Disney gewoon zijn) en muziek van Elvis. Ik hou niet echt van dit soort animatie, het is vrij druk en denkelijk ook wel voor een jong publiek bedoeld zoals ik al zei. Maar af en toe een lach en de verwijzingen naar Alienfilms zijn wel leuk. Maar geen topper in de reeks.

avatar van Spetie

Spetie

Leuke Disney, die ondanks de moraal toch wel iets anders is dan andere Disney’s.

Dat deze film zo leuk is, is vooral te danken aan Stitch, wat duidelijk een van de aller leukste figuren uit de Disney geschiedenis is. Vooral de kwaadaardige Stitch, is erg leuk en onnavolgbaar.

Verder heeft Lilo & Stitch een leuke Hawaiiaanse sfeer, inclusief de bijbehorende animatie. Wel moet ik zeggen dat ik animatie niet altijd even mooi vond. Het is erg vloeiend, maar oogt soms nogal slordig en onafgemaakt.

Toch is het allemaal erg vermakelijk. Ik heb me geen seconde verveelt en dat telt samen met de geweldige Stitch toch ook behoorlijk. Dat sommige andere figuren wat minder zijn en de afloop niet moeilijk te raden is, doet daar weinig vanaf.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wat een vreselijk vervelende, ongrappige en vooral oninteressante film zeg. Dat komt in de eerste instantie door de vreselijk duffe personages. Lilo, haar zus, de 2 hitman-aliens en zelfs Stitch (al was hij soms wel geinig) weten echt 0,0 te boeien. En dan mag het plotje wel iets wat on-Disney zijn, het blijft toch een traditionele film. Waar een hoop andere Disneyfilms ook voor volwassenen goed te kijken zijn, vond ik deze Lilo & Stitch wel erg kinderachtig en flauw. Ik miste ook humor, er zat werkelijk niks in waar om te lachen viel. Ook zag de film er vrij lelijk uit, vooral de mensen zelf waren erg saai en grof geanimeerd. Het Hawaiiaanse sfeertje was wel de moeite, maar dat redt de film natuurlijk niet van een vette onvoldoende.

avatar van mjk87

mjk87

Leuke film die werkt op de kleine momenten maar bij de grotere gebeurtenissen nogal de plank mis slaat.

Vooral de tekenstijl valt op, met mooie achtergronden van waterverf. Met de vele felle kleuren en muziek wordt echt een fijn sfeertje gecreëerd. Alleen jammer dat op momenten de film een heel goedkope look heeft, die je in de gemiddelde tekenfilmserie op tv ziet. Verder was zeker het middenstuk goed, met een juiste uitwerking van de personage's en enkele mooie scènes. Alleen die luchtoorlog op het eind had niet gehoeven.

De humor was prima. Marsellus Wallace als medewerker van de kinderbescherming, de man met het ijsje, een gortdroge Lilo die te wijs is voor haar leeftijd maar wel grappig. Dus zeer vermaakt, 3,5*.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19135 berichten

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik moet me hierbij aansluiten. Ik vond het idee om voor een verhaal te kiezen dat zich op Hawaii afspeelt wel goed. Helaas ziet de oudere zus van Lilo niet erg Hawaiiaans uit behalve als ze dan voor waitress speelt. Het alienthema vond ik eigenlijk helemaal niet passen bij het exotische sfeertje dat deze film zou moeten uitstralen. Voor mij werkte het in elk geval niet. Ik vond het jammer want Lilo is anders een heel leuk personage.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Gisteren weer eens gekeken. Ik blijf erbij dat de Nederlandse versie misschien wel leuker is dan de Engelse. Het verhaal van Lilo & Nami is prachtig, en ik wilde dat ze er meer op in waren gegaan. Lilo is schattig, Stitch is grappig, de omgeving is prachtig en het verhaal is top... Wat wil je nog meer? 4,5*