Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 109 minuten
Alternatieve titels: Green Street / Green Street Hooligans
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Lexi Alexander
Met onder meer: Elijah Wood, Charlie Hunnam en Ross McCall
IMDb beoordeling:
7,4 (170.118)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 29 september 2005
On Demand:
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Hooligans
"Just think of someone you hate."
Matt Buckner is een Amerikaanse student aan Harvard, maar wordt na een incident van school gestuurd. Hij reist naar zijn zus Shannon in Londen en komt al snel in contact met Pete Dunham, de broer van Shannons echtgenoot. Het duurt niet lang voor Matt zich aansluit bij de harde kern van West Ham United, onder leiding van Pete, en hij komt terecht in de keiharde strijd tussen de hooligans van West Ham en die van Millwall.
Externe links
Acteurs en actrices
Matt Buckner
Shannon Dunham
Pete Dunham
Dave Bjorno
Bovver
Steve Dunham
Swill
Ike
Tommy Hatcher
Carl Buckner
Video's en trailers
Reviews & comments
Baldur
-
- 691 berichten
- 3077 stemmen
Er zijn er zeker meer, zoals The Football Factory, The Firm, Cass, I.D. ...
Verwacht echter qua verhaal en actie niet hetzelfde.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Maar de verhaallijn an sich is verre van origineel
ja daar ben ik het dan wel mee eens...
Sloos
-
- 19 berichten
- 31 stemmen
Goeie film! heb me niet echt geergert aan het feit dat Wood een hooligan is maar dit kan misschien zijn omdat ik LOR niet interessant vind en dus niet gezien heb.
verder vind ik dat als je van hooligans houdt dit een must is om gezien te hebben! Goed neergezet want millwall - west ham is echt Rivaliteit.
geert bollen
-
- 10 berichten
- 10 stemmen
De film start wanneer Matt Bruckner, het hoofdpersonage van de unief wordt gegooid voor vermeend drugsgebruik. Hij neemt nl de echte schuldige, Van Holden, in bescherming omdat die afkomstig is van een invloedrijke en machtige familie. Van Holden biedt hem dan ook 10.000 dollar aan.Wat je dus hier ziet is dat hij zijn identiteit ontleend aan een negatief zelfbeeld: wat had hij er tegen kunnen doen?Van Holden weet zich geruggesteund door de familie terwijl zijn vader een gelauwerd journalist is die uitblinkt in afwezigheid voor zijn zoon en zijn moeder overleden is. Je zal merken dat hij door deel uit te maken van de firm een hechte vriendschapsband krijgt , een echte identiteit.Dat zegt hij ook zo:: ‘ Wat hij hier heeft geleerd kan hij op geen enkele school leren.
Wanneer hij aankomt in Londen blijkt er een ravage aangericht te zijn in de buurt waar zijn zus woont. Gisteren was de match tegen Tottenham en die hebben een spoor van vernieling nagelaten. Hier zie je al de territoriumafbakening: als je op vreemd terrein komt moet je je manifesteren.Matt gebruikt dat het woord ‘soccer’ waarna zijn zus repliceert: gebruik dat woord hier niet want het Britse rijk zijn ze daar allergisch voor.
Wat ook heel typisch is is het aparte taalgebruik, nl slang. Hiermee bakenen ze ook hun terrein af.Een voorbeeld is de zin:" je kan gaan kijken waar Churchill scheet zoals alle Amerikanen doen.Pete"( de broer van The Major) zegt ook ; we zijn nu op mijn terrein, dus hou je kop en je begrijpt alles beter.Wat er tijdens de voetbal gezegd wordt, blijft bij het voetbal.Je ziet ze op café bier drinken en het clublied zingen: dus het groepsgevoel is ernorm belangrijk. Ook krijgen ze er een kick van nl als ze zingen:Let’s go fucking mental.
Bovver, de rechterhand van Pete is achterdochtig en zorgt voor een verrassing tijdens de match tegen Birmingham City( Zulu Warriors).Hij verkleedt zich als persattaché en gaat zo die Zulu’s uitdagen.Hij is een echte lefgozer, een lunatic. Je ziet ook dat hij zijn identiteit volledig ontleent aan de voetbal.Hij is nl de eerste luitenant van Pete en wanneer die steeds meer optrekt met Matt komt zijn positie in het gedrang.Hij verlies van zijn pluimen en probeert Matt in diskrediet te brengen.Hij zegt tegen Matt; we houden hier niet van buitenstaanders. Hij ontmaskert hem als een undercoverjournalist( zogezegd) en probeert zo de positie van Pete te ondermijnen..
Bovendien zit Bovver helemaar in de put wanneer Pete zegt in het ziekenhuis ; ik wil niets meer met jou te maken hebben.Dan gaat hij zich bezatten en wordt zeer ongelukkig.In een gesprek met Matt legt Pete uit wat een firm eigenlijk inhoudt. Het is geen gang zoals in Amerika de ‘ Bloods en de Crips’ maar een groep jongens die voor hun club en mekaar opkomen
Milwall ligt in hetzelfde stadsdeel en West Ham en Millwall haten elkaar meer dan wie dan ook.En de rivaliteit is nog aangewakkerd en er is een echte vete ontstaan omdat de zoon van de leider van Millwall ,Tonny Hatcher, gedood is tijdens een knokpartij. Hij heeft nog een rekening openstaan met de GSE.De bal gaat aan het rollen wanneer Bovver uit jaloezie naar het stadsdeel van Milwall trekt en daar Tommy gaat informeren over de Yank en over de aanwezigheid van The Major in het supporterscafé. Tommy zijn stoppen slaan door tijdens het gevecht en the Major geraakt levensgevaarlijk verwond.Waar het vooral over gaat is reputatie en vriendschap. Als de andere firms horen dat je met een minderheid een grotere groep van de andere firm versloeg krijg je reputatie.Dat gebeurt ook zo tijdens de uitwedstrijd tegen Manchester waar ze door een list de tegenstander kunnen verschalken
De kern van de film wordt mooi samengevat door de woorden van Matt; wat is het mooiste gedeelte: niet dat je vrienden jou dekken, maar dat jij je vrienden dekt.Wanneer Matt op café zit met zijn maten zegt hij : ik had nog nooit zoveel zelfvertrouwen gehad als nu, ondanks het feit dat ik nog nooit zoveel gevaar heb gekend heb ik me nooit zo veilig gevoeld.
Dit staat in schril contrast met hoe hij zich vroeger voelde; slecht in zijn vel omdat zijn moeder dood is, hij niet op zijn afwezige vader kan beroep doen en zijn zuster naar Engeland vluchtte om de werkelijkheid te ontvluchten.Zijn slechte relatie met zijn vader wordt nog eens de verf gezet wanneer die hem komt opzoeken en hem wil helpen.Zijn vader is verbaasd waarom hij hem niet op de hoogte heeft gebracht van deze feiten. Wel de reden is omdat hij er nooit is voor zijn zoon. Wat had het uitgemaakt?Je duikt ineens op en besluit mijn vader te zijn. Laat mij met rust.
n het finale gevecht wordt Pete gedood door Tommy en kan Bovver zijn eer herstellen door Shannon en haar zoon een veilige terugweg te bezorgen. Matt heeft geleerd voor zichzelf op te komen en gaat naar de VS zijn gram halen door Von Holden te intimideren.De booschap is kom op voor jezelf wanneer niemand anders zal het voor jou doen, dat heeft Matt geleerd in Engeland.
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Wel geinig filmpje. Frodo komt als hooligan niet fantastisch uit de verf vind ik, maar is wel een gewaagde keus geweest voor deze rol.
Helaas waren de confrontaties niet heel erg realistisch, wat dat betreft geeft ''the Football factory'' een beter beeld van het hooliganisme.
Het eindgevecht, en de aanloop er naar toe, was wel mooi, ondersteund door een mooi nummer.
Wat me ook erg meeviel was dat er niet een heel erg moralistisch hollywoodbeeld werd geschetst, maar vooral het broederschap onderling. al met al wel een aardige film
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Oh ja, ID niet te vergeten, dát is een goede hooliganfilm.
witboek
-
- 905 berichten
- 1117 stemmen
Toch wel een speciale film als je ooit ook naar de voetbal zijt geweest.
Devoo
-
- 295 berichten
- 1111 stemmen
Goede film, best goed geacteerd, en toch wel een aangrijpend verhaal. Zeker niets mis mee!
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
Een echt pareltje, moet je gewoon gezien hebben! 
Meer hoef ik daar niet over kwijt denk ik
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Erg leuke film waar eigenlijk weinig op aan te merken valt, behalve dan dat het allemaal een beetje politiek correct is. Die hooligans houden wel van vechten, maar ik miste de pittige uitspraken. Ze lijken een beetje op hun mondje gevallen te zijn.
Ellijah Wood, de outsider en bobendien een vieze yank, werd wel érg snel geaccepteerd door dat tuig. Beetje vreemd, denk ik.
Het moraallesje op het eind was nu ook niet echt nodig. "Je moet leren opkomen voor jezelf", dat is uiteraard waar hooliganism voor staat 
Film poogde af en toe de mens in de hooligan weer te geven. Niet nodig. Ik had graag wat meer zwarte humor gehad, ik miste een beetje het crapuul met het grote bakkes 
3.5*
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2315 stemmen
Ik zou eerst en vooral wel eens willen weten wat Lexi Alexander met deze film aan het volk wil vertellen. Mijn gedacht was in het begin een beetje negatief. Er word wel expliciet gezegd dat alle clubs in europa een spionkop is (wat waar is) maar er wordt ook min of meer gezegd dat spionkoppen straatbendes zijn wat dus niet altijd het geval is (ken iemand uit de spionkop). Ook vind ik deze film een beetje een verkeerd beeld geven van jongeren op straat. We worden al genoeg scheef aangekeken als we op straat staan. Dit had ik wel al eens meegemaakt als ik rustig op het voetpad stond te wachten en wanneer een oud madampje vanuit haar huis uit haar ruit naar mij keek alsof ik een moordenaar was. Maar dat maakt de film nog niet slechter. Voor mij was het vanaf dan wel niet echt meer met het volle verstand kijken.
De film start eigenlijk een beetje als een leuk wegkijkertje al zie je de problemen van mijlenver afkomen maar het blijft gewoon leuk om ernaar te kijken. Dat wegkijkertje vind ik een beetje aanhouden maar er komen wat bijkomende probleempjes bij met de Shannnon, allemaal erg goed en leuk om naar te kijken. Na 90 min. nog geen enkele seconde verveelt en dan dat fenomenaal aangrijpend einde. Ik vond het erg aangrijpend dat Pete Dunham ook nog vermoord is. Moest dat niet gebeuren zou ik het iets te weinig drama vinden en behaald deze film zeker geen 4.5*. Dan vind ik het weer een beter beeld geven, gewoon zeggen dat geweld niet goed is en dat erg mooi in beeld gebracht met prachtige muziek.
Ook heb ik niets aan te merken op het acteerwerk. Ik heb geen enkele slechte acteur gezien en de hoofdacteurs waren gewoon goed !
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Standaard filmpje dat me niet lang zal bijblijven.
Het verhaal in een notendop. Amerikaans jongentje wordt van school gekickt, steekt grote plas over om bij zijn zus die in de UK woont uit te huilen, ontmoet broer van zusters manlief, broer is toevallig leider van een beruchte bende hooligans, jongetje
mag zich nog toevalliger aansluiten bij deze beruchte bende en knokt er op los. Dat het jongetje nog nooit gevochten heeft en absoluut geen affiniteit heeft met voetbal, daar zien die hooligans geen graten in.
Er zitten knap wat ongeloofwaardigheden in dit filmpje (nog iemand die het vreemd vindt dat het Amerikaanse jongetje zo snel vriendjes wordt met de hooligans?), maar de knokpartijen zijn wel aardig in beeld gebracht.
Ik vraag me wel af welke boodschap de regisseur hier wil meegeven. Hooliganisme als catharsis? Hooliganisme brengt waarden bij, want je leert voor jezelf opkomen en je leert waardevolle zaken zoals vriendschap, moed, enz...? Beetje foute boodschap me dunkt.
De Engelse acteurs (de hooligans) vond ik nog wel geloofwaardig overkomen, toch altijd lekker sappig dat platte Engels. Frodo, excuseer, Elijah Wood daarentegen leek een beetje verloren te lopen in deze prent. Behalve het feit dat hij een ongeloofwaardig verhaal krijgt voorgeschoteld (daar kan hij niets aan doen), slaagt hij er helaas niet in om zijn personage goed neer te zetten. Dan weer schuchter en bedeesd, wat later lekker stoer...qua gespletenheid kan dat tellen. Je ziet hem nooit echt de ballen krijgen die die andere jongens wel hebben.
De plot van het verhaal met de Majoor en het ultieme gevecht met de bende van Millwall plus het sideplotje met Van Holden...
kom nou. Beetje veel bij het haar getrokken.
Nee, ik hoef deze film niet nog eens te zien, 1 keer volstaat wel denk ik.
Schiedammer
-
- 442 berichten
- 438 stemmen
Erg leuke film waar eigenlijk weinig op aan te merken valt, behalve dan dat het allemaal een beetje politiek correct is. Die hooligans houden wel van vechten, maar ik miste de pittige uitspraken. Ze lijken een beetje op hun mondje gevallen te zijn.
Ellijah Wood, de outsider en bobendien een vieze yank, werd wel érg snel geaccepteerd door dat tuig. Beetje vreemd, denk ik.
Het moraallesje op het eind was nu ook niet echt nodig. "Je moet leren opkomen voor jezelf", dat is uiteraard waar hooliganism voor staat 
Film poogde af en toe de mens in de hooligan weer te geven. Niet nodig. Ik had graag wat meer zwarte humor gehad, ik miste een beetje het crapuul met het grote bakkes 
3.5*
Hier sluit ik mij helemaal bij aan en voor mij is de film ook 3,5* waard.
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
De Engelse hooligans acteren prima en da's dan ook gelijk het sterkste punt van deze film. Frodo is echt een miscast en niet alleen omdat hij z'n LOTR hobbit baggage meenbrengt, nee, dit gastje is pur sang compleet ongeloofwaardig als hooligan.
Verder zitten er nogal wat ongeloofwaardigheden in de verhaallijn zoals die vriendin die aan het einde in de auto komt aanrijden met de kleine en dan uitstapt, die gast die z'n eigen club verraadt omdat hij z'n een lesje wil leren en dan ineens spijt krijgt, Frodo die weggestuurd wordt van z'n school voor een bullshit reden en dan aan 't einde de boel nog effe goedmaakt, Frodo die als nerd ineens de held is van de hooligans, het hele plot met de Major etc . Verder vond ik de muziekkeuze erg magertjes en zat er een veel te gelikt hollywood sfeertje over de hele film dat 't geheel nogal ongeloofwaardig maakte.
Verder is het hele verhaal enorm voorspelbaar en clichematig. En wat me als laatste nog altijd tegenstaat aan dit soort films en in verband staat met die voorspelbaarheid zijn die overduidelijke A-B-tjes. Zoals A) eerst aangeven in het gesprek met z'n pa dat ie een dagboek bijhoudt en dan B) de hooligans dit laten vinden of A) eerst in een gesprek mededelen wie hun allergrootste rivaal is en dat daar al 10 jaar geen wedstrijd meer is geweest en dan B) die in de loting laten winnen of A) de major laten vertellen dat ie nooit meer mag knokken van z'n vriendin en dan B) hem vervolgens in een gevecht neerzetten. Ik heb nogal een hekel aan dat 'voorkauwen' van een verhaallijn. Niet alleen omdat je na A) de B) al voelt aankomen maar ook omdat op deze manier het niveau van de kijker beledigd wordt. Laat gewoon lekker de A) achterwege of breng 'm indirect.
2 *
Mattson
-
- 848 berichten
- 1276 stemmen
Snap toch niet waarom deze film in de top 250 staat.
Volgens mij is dit maar een 'gewoon' filmpje met een belabberde verhaallijn en als thema werd voetbal en hooligans gekozen om wat mensen naar de cinema te lokken!
bild
-
- 318 berichten
- 0 stemmen
Hooligans kent een niet al te ingewikkeld maar daarom wel zeer goed script. Ook is de sfeer erg goed en zijn er talentvolle acteurs aan de gang. In elk opzicht is deze film realistisch en ook geloofwaardig. Er is dan ook niets negatiefs te zeggen over deze prent: speelduur, muziek … alles is gewoonweg zeer goed.
Mattson
-
- 848 berichten
- 1276 stemmen
Hooligans kent een niet al te ingewikkeld maar daarom wel zeer goed script. Ook is de sfeer erg goed en zijn er talentvolle acteurs aan de gang. In elk opzicht is deze film realistisch en ook geloofwaardig. Er is dan ook niets negatiefs te zeggen over deze prent: speelduur, muziek … alles is gewoonweg zeer goed.
Sorry hoor maar dit is een script wat mijn oma zelfs had kunnen verzinnen en nogmaals dit is echt geen geloofwaardige film hoor.
Snap niet wat je er zo goed aan vindt.
Honey87
-
- 25 berichten
- 38 stemmen
Ik vond hem geweldig, best aangrijpend verhaal ook, hier hou ik wel van van dit soort films, lekker bruut.
i'm still blowing bubbles, pretty bubbles in the air 
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
Sorry hoor maar dit is een script wat mijn oma zelfs had kunnen verzinnen
Amai, dan weet je oma wel veel over de Britse hooligancultuur. Petje af.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
Wat een verderfelijke boodschap straalt deze film eigenlijk uit: "Vechten is een even goede manier van entertainment als een andere. Hooligans zijn eervolle en respectabele mensen."
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Hooligans zijn respectabeler dan menigeen die nooit zal vechten voor zijn idealen of zijn trots.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
Ik durf te wedden dat al die tough guys die op het internet zitten te verkondigen hoe "vechten voor je eer respectabel is" in het echte leven brave mensen zijn die geen vlieg zouden kwaad doen en nog nooit in een gevecht gezeten hebben.
Er zijn belangrijker dingen in het leven dan je trots. Mensen die hun trots boven alles plaatsen zijn onredelijk en dom. Idealen daar zou ik nu nog kunnen inkomen, maar in deze context slaat het op niks. Welke idealen kwamen er dan voor in deze film? Het excuus fan te zijn van een voetbalploeg om dan je tegenstanders de kop in te slaan?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2315 stemmen
Ik durf te wedden dat al die tough guys die op het internet zitten te verkondigen hoe "vechten voor je eer respectabel is" in het echte leven brave mensen zijn die geen vlieg zouden kwaad doen en nog nooit in een gevecht gezeten hebben.
Je hebt gelijk yeyo, maar ik vind niet dat deze film zegt dat vechten voor je eer respectabel is. Ok, het consept is er natuurlijk wel waar maar Hooligans deed me toch veel verder denken.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
Jawel, ik vond dat deze film geweld verheerlijkt. Hooligans worden erin voorgesteld als nobele strijders én tegelijk sympathieke gasten. Terwijl het agressieve randdebielen zijn.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de scène waar de Milwall en West-Ham "supporters" elkaar in slow-motion op rustige muziek te lijf gaan. Prachtige scène, misschien wel de mooiste in de film, maar het stelt het gevecht voor als een soort epische, onvermijdelijke veldslag. Terwijl het eigenlijk gewoon een stel idioten is dat elkaar te lijf gaat. Bovendien zien we op het einde nog hoe Matt wraak neemt op z'n oude kamergenoot, door z'n nieuwe agressieve karakter te gebruiken. Hij is m.a.w. een beter mens geworden door zijn ervaringen.
Ik had liever een soort contrast gezien. Dat aantoont dat vechten niet alles is en dat hooligans geen eervolle mensen zijn. In zekere zin doet men een poging om dit te bereiken, maar nergens durft Hooligans ook maar een beetje origineel te zijn. Wat verwacht je ook anders van zo een typische, quasi-brute Hollywood productie.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2315 stemmen
Jawel, ik vond dat deze film geweld verheerlijkt. Hooligans worden erin voorgesteld als nobele strijders én tegelijk sympathieke gasten. Terwijl het agressieve randdebielen zijn.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de scène waar de Milwall en West-Ham "supporters" elkaar in slow-motion op rustige muziek te lijf gaan. Prachtige scène, misschien wel de mooiste in de film, maar het stelt het gevecht voor als een soort epische, onvermijdelijke veldslag. Terwijl het eigenlijk gewoon een stel idioten is dat elkaar te lijf gaat. Bovendien zien we op het einde nog hoe Matt wraak neemt op z'n oude kamergenoot, door z'n nieuwe agressieve karakter te gebruiken. Hij is m.a.w. een beter mens geworden door zijn ervaringen.
Ik had liever een soort contrast gezien. Dat aantoont dat vechten niet alles is en dat hooligans geen eervolle mensen zijn. In zekere zin doet men een poging om dit te bereiken, maar nergens durft Hooligans ook maar een beetje origineel te zijn. Wat verwacht je ook anders van zo een typische, quasi-brute Hollywood productie.
Ja maar de dood van Pete veranderd de hele zaak toch.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
Ja ergens is er wel een zeker pleidooi tegen het geweld, al vond ik het niet overtuigend. Zijn dood werd eerder voorgesteld als een noodzakelijk offer. Erg treffend vond ik het niet. Ik doelde ook eerder op scènes daarvoor, hoe we zien dat Pete en de andere hooligans de alleraardigste knapen zijn met goede normen en waarden, buiten dat ze anderen graag de kop in slaan. Het had interessanter geweest als het hooligan milieu donkerder en grimmiger werd voorgesteld.
Ook dat zinnetje wat we Matt in een voiceover horen zeggen, in het begin van de film: "ik zou iets gaan leren dat ik op geen enkele Ivy League school zou kunnen leren". Bijzonder cliché trouwens en wat heeft hij dan eigenlijk geleerd? Geweld is goed, je kunt ermee je problemen oplossen en wordt er een beter mens van?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2315 stemmen
Ja ergens is er wel een zeker pleidooi tegen het geweld, al vond ik het niet overtuigend. Zijn dood werd eerder voorgesteld als een noodzakelijk offer. Erg treffend vond ik het niet. Ik doelde ook eerder op scènes daarvoor, hoe we zien dat Pete en de andere hooligans de alleraardigste knapen zijn met goede normen en waarden, buiten dat ze anderen graag de kop in slaan. Het had interessanter geweest als het hooligan milieu donkerder en grimmiger werd voorgesteld.
Ook dat zinnetje wat we Matt in een voiceover horen zeggen, in het begin van de film: "ik zou iets gaan leren dat ik op geen enkele Ivy League school zou kunnen leren". Bijzonder cliché trouwens en wat heeft hij dan eigenlijk geleerd? Geweld is goed, je kunt ermee je problemen oplossen en wordt er een beter mens van?
Nee hoor, Ik vind helemaal niet dat Pete en de andere Hooligans voorgesteld worden als de alleraardigste knapen met goede normen en waarden. Pete en De andere Hooligans zijn respectabel maar dan ook enkel tegen Matt (elijah wood) . Dit omdat hij ondertussen in hun 'gang' ingetrokken is. Je ziet het wel dat hij niet respectabel, zelf arrogant is tegen de verdere personages in de film.
Ik heb de film gewoon volledig anders ervaren dan jij yeyo dat lijkt me wel duidelijk, maar wat je ook doet kijk niet naar Hooligans 2 als je dit al ongeloofwaardig vond. Daar moeten ze een voetbalmatch winnen om uit de gevangenis te kunnen komen.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4617 stemmen
wat je ook doet kijk niet naar Hooligans 2 als je dit al ongeloofwaardig vond. Daar moeten ze een voetbalmatch winnen om uit de gevangenis te kunnen komen.
Te laat
Die is inderdaad nog waardelozer.Maar het vervolg is dan wel compleet pretentieloos, terwijl deze film in mijn ogen nog enigszins serieus probeerde over te komen.
Pre- en sequels

Green Street 3: Never Back Down
2013
25 reacties

Green Street Hooligans 2
2009
265 reacties
Het laatste nieuws

Sciencefictionfilm 'Prometheus' van Ridley Scott komt binnenkort naar Netflix

Geprezen biografische sportfilm 'Moneyball' met Brad Pitt verdwijnt binnenkort van Netflix

Oekraïense postapocalyptische oorlogsfilm 'Atlantis' is een kijktip op NPO Start Plus

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'
Bekijk ook

TT3D: Closer to the Edge
Documentaire / Sport, 2011
14 reacties

This Is England
Drama, 2006
327 reacties

Perfume: The Story of a Murderer
Misdaad / Drama, 2006
873 reacties

Of Mice and Men
Drama, 1992
45 reacties

Gotti
Biografie / Misdaad, 1996
134 reacties

State of Grace
Misdaad / Thriller, 1990
82 reacties
Gerelateerde tags
londen, engelandpolitiegeweldharvard universitysporthooliganwraakleerlingvoetbalcrueltyamericanwreedheidgeweldreputation vrouwelijke regisseurbar fightfirmwest ham united
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








