Green Street Hooligans 2 (2009)

Alternatieve titel: Green Street 2

Drama / Actie

geregisseerd door Jesse V. Johnson
met Ross McCall, Marina Sirtis en Timothy V. Murphy

Na de uit de hand gelopen rel met fatale afloop tussen de Hooligans van West Ham United en Millwall komen een groot deel van beide supporterskernen in de gevangenis terecht. Tussen de gevangenismuren zijn de aanhangers van Millwall in de meerderheid en die van West Ham worden dan ook constant aangevallen. Ook in de gevangenis wordt het voetbal fanatiek gevolgd en er worden zelfs wedstrijden gespeeld. Winst of verlies maakt het verschil tussen een beloning of een straf. Wanneer door overbevolking enkele gelukkigen kans maken op vervroegde vrijlating staan de hooligans van West Ham en Millwall weer tegenover elkaar. Deze keer echter op een voetbalveld. De inzet is hoog als een doelpunt je vrijheid kan betekenen.

maffiosomontana
Cliché-achtige gevangenisfilm. Soms enigzins nog vermakelijk.

avatar van vistrida
Hersenloos knokken...... leuke film als je net als ik toen ik hem keek geen zin had om na te denken

casualjaantje
Matige, doorsnee gevangenisfilm met een slecht verhaal en een niet goed acterende cast.

Betreurend vervolg op het eerste deel.

Onvoldoende.

puckb96
Wat een slecht vervolg op Green Street Hooligans. Het verhaal komt niet op z'n plek, het acteerwerk is heel matig en de cast vind ik ook niet bepaald goed. Vind het een slap aftreksel en dan nog horen dat er een derde deel komt. Nee, een sequel vond ik echt zo onnodig. 1 was super, 2 was tien keer niks. Het deed me af en toe denken aan American History X maar dan een directe flop.

avatar van VinnCi
Matige film, inderdaad een slap vervolg en zeer voorspelbaar. Ondanks dat alles heb ik me toch wel vermaakt met deze film. Aangezien dat voor mij het belangrijkste is toch nog een kleine voldoende (3*).

avatar van John Lee Hooker
Matig vervolg na het toch best wel aardige werk van Lex Alexander. Personages blijven opvallend leeg en waar we in het eerste deel te maken hadden met agressieve hooligans die in hart en nieren voor een bepaalde club vochten blijft het hier beperkt tot een drietal vrienden die toevallig in de gevangenis zijn beland. Ook de aanhangers van Millwall lijken niet zoveel om het voetbal te geven en eigenlijk zijn het maar een paar doorsnee gevangenen die de dienst uitmaken. De directeur zit als een zoutzak aan zijn bureau eventuele beslissingen door te voeren en begint zelfs over de Romeinen te praten en pakt een beeldje vast die achter hem staat, echt zo'n typische rol die zogezegd geheimzinnig moet blijven en waarvan we moeten denken dat hij als eindverantwoordelijke veel verstand zou moeten hebben. De beveiliging is rampzalig slecht en iedereen leek vrij rond te lopen zonder enige controle. Deuren van cellen stonden gewoon open en wanneer iemand zin had om te moorden of te martelen kon dit ongestoord plaatsvinden. Een excuus voor deze bizarre omstandigheden kan gevonden worden bij de corrupte, vervelende en arrogante Nicola Bertrtam die wel weet hoe ze misbruik kan maken van haar macht. Toch lijkt het me sterk dat een gevangenis zó zwak in elkaar zit, laat staan dat er geen rellen of opstanden uitbreken. En al was dit zo logisch, omdat Nicola alle de deuren open zou zetten van de personen die ze niet aardig vind, ik vond het erg vermoeiend om de leiding van de bewakers zo nonchalant bezig te zien en die slome rechterhand van een Arthur Mason kon er jammergenoeg ook niet veel aan doen. De gijzeling is vrij clichématig en brengt maar weinig verandering in het spel. Ook een beetje vreemd dat de mannetjes van die Rus op het einde zomaar feest gaan vieren met de gasten van West Ham United nadat ze Dave uit de brand hebben geholpen. Ze zijn nog altijd supporters van een andere vereniging en ik kan me niet voorstellen dat er na zo'n dergelijk incident opeens vrede heerst tussen beide partijen alsof het dikke vrienden zijn. Er worden rake klappen uitgedeeld maar verder heeft het niet veel te bieden.

Voetbal, niet mijn ding, maar deze film die eigenlijk niets te maken heeft met het spelletje, is beter dan ik had verwacht.
Er zit echter veel geweld in dit verhaal, dus niet echt voor gevoelige zielen.
Ik vond de film zeker niet slecht en ook de vertolkingen waren goed, op één persoon na, die aan wat overacting deed, met name Nicole Bertram.
Kortom: gewelddadige film die niets met voetbal heeft te maken (gelukkig voor mij).

avatar van Wardsteiner
John Lee Hooker schreef:

Die mannen zijn niet van die rus, dat zijn de andere leden van de GSE, de groep van West Ham dus. Voor de rest ben ik het met je eens, het verbaasde mij ook enorm hoe de beveiliging in de gevangenis geregeld was. Bijvoorbeeld wanneer die ene van West Ham in zijn cel wordt aangevallen en in zijn hoofd wordt gestoken. Hij schreeuwt het uit, niemand die hem komt helpen. Dan, als Dave erbij komt en om de 'guards' roept, zijn ze er binnen de kortste keren. Dat soort dingen maken de film, die sowieso al vrij clichématig was nog minder. 2 sterren omdat hij bij vlagen toch vermakelijk is, en het acteerwerk wat voor het grootste deel niet verkeerd is.

Ging het eerste deel nog echt over de hooligans op straat en ware voetbalfanveldslagen, zo zie ik hier een soort gevangenisfilm met hooligans er in met een hoog Hollywood gehalte.
Waar deel 1 nog realistisch overkwam zo over the top vind ik dit. Daar komt nog bij dat de stoffige omgeving op de buitenplaatsen van de gevangenis nou niet echt Engels overkomen, en ik zou haast denken dat het inderdaad ergens in Californie is opgenomen en het verbaasd me ook niks als ik hier helemaal boven het woord Verenigde Staten zie staan.
Ook het einde van de film doet teniet aan de ruige hooligan sfeer,..beetje jammer.
Voor de rest enigzins vermakelijk als aktiefilm.

avatar van misterdhdh
weinig vernieuwend, maar heb toch met veel plezier naar deze film gekeken, heb me niet verveeld
heb deel 1 niet gezien, kan dus niet oordelen of die beter is, aan de commentaren te horen wel
leuke gevechten, leuke zware mannen, weinig verrassend maar toch leuk. die vrouwelijke chef en 'baas' hadden ze toch beter door iemand laten vervangen, want zij kon mij niet overtuigen, vaak onrealistische zaken in het verhaal, maar uiteindelijk kan alles wel, al lijkt het niet echt logisch. niet teveel nadenken gewoon, en genieten van de strijd, de gevechten
3.5/5
was een plezier om te kijken

avatar van moviemafketel
Had werkelijk niks meer te maken met deel 1. Eigenlijk gewoon een ordinaire gevangenisfilm met wat voetbalhooligans. Daar ik deel 1 nog erg goed vond, omdat ik het hele hooligan underground-sfeertje interessant vind, heb ik hier naar een slap aftreksel lopen gluren.
De vrouwelijke hoofdbewaker was een doorn in het oog. Wat speelde die absurd slecht.
Sowieso het hele systeem in deze gevangenis klopt voor geen meter. Vooral de deur van de isoleercel die gewoon door de Millwall-gasten geopend kon worden en ze er elke keer mee wegkwamen was te absurd. Wat er overblijft zijn wat knokpartijtjes. Meer is er simpelweg niet te zien. Zwak!

avatar van mnrk
Stand your ground

Na toch wel het sterke 1e deel is dit deel natuurlijk niet te vergelijken daarmee....

Het verhaal is rommelig en er gebeuren net teveel dingen in die niet helemaal kloppen,zoals andere ook al hebben aangegeven...

Het acteerwerk in dit deel was gelukkig nog wel van een redelijk niveau....

Deel 1 nog niet gezien dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. De film zelf is natuurlijk geen topper, maar het kijkt aardig weg. Twee en een halve ster.

avatar van DarkElement
Dit had nog weinig te maken met deel 1 afgezien van enkele acteurs en verwijzingen naar deel 1 die zij zelf deden in de film.
Gevechtjes waren leuk, verhaal erg mager. 2*

avatar van Dutchero
Slechter dan dit heb ik niet heel vaak gezien. Wat een bedroevend slechte film. Script slaat werkelijk waar he-le-maal nergens op. Het is niet eens een standaard verhaaltje of een cliché verhaallijn - het is gewoon pure onzin. Acteerwerk is ook nog om te janken.

ipman-99
"Green Street Hooligans 2." ... " !!!

Vermakelijk vervolg !!! Het leven van de hooligans krijgt nu zijn level in de gevangenis!
Dit gaat gepaard met heel wat stoerdoenerij en harde knokpartijen.
Heerlijke actie en verstand op nul !
Je kan altijd beginnen zeiken ..., dat dit b.v maar een verstand op nul knokfilm is !
Weet wat je op voorhand in je Dvd/Blu-Ray recorder doet belanden ..., en geniet van een 13 in een
dozijn knokfilm in de gevangenis.

avatar van toetje1977
Acteerwerk van GTST-niveau, slecht verhaal, zwakke characters, een bad guy die eruit ziet als de man van de Albert Heijn reclames en een hoofdpersonage die wel heel erg de stem van Jason Statham probeert na te doen. Het verhaal slaat kant noch wal (die wedstrijden tussen celblokken, wat een onzin. en het hoofdpersonage dat op het einde gaat oefenen zodat ze middels een wedstrijd (waarbij iedereen onder het toeziend oog van bewaking en directeur mag slaan en schoppen) vrij kunnen komen, verder lijkt de directeur de hele film geen idee te hebben van wat er in zijn gevangenis allemaal gebeurd, maar als hij een lijst met 60 namen onder ogen krijgt weet hij van iedereen wel wat... Dramatisch slechte verhaallijn ook van die hoofdbewaakster die de boel continu besodemieterd maar dat komt nu pas uit... Ook door toedoen van gevangenen die een goede band opbouwen met 1 van de bewakers... Of wat te denken van gevangen vrienden die ook nog eens naar dezelfde gevangenis worden overgeplaatst...

Poeh, dit is niet best hoor...

avatar van toetje1977
Als je een goede film over hooligans wilt kijken, kijk dan The football factory

avatar van krosnicky
zeer slecht vervolg komt op geen enkel vlak in de buurt van het nivau van deel 1 Slecht acteer werk slecht verhaal het gaat gewoon over een ruzie tussen 2 hooligan bendes die elkaar af en toe wat af rossen en op het einde winnen de goeie voorspelbaar van begin tot einde dus en ik denk dat deel 3 niet veel beters te bieden heeft maar ik ga hem toch ooit is bekijken .dus als je Green Street 1 goed vond kijk dan aub deze zeker niet

avatar van ILDIB
Heel heel heel slecht. Acteerniveau nul. Verhaal slecht. Irritant stoer gedoe. Stereotyp geneuzel. Lekker naturel ook allemaal. Van deel 1 is alleen de naam van hetzelfde niveau. T bloeit snel maar botten breken lastig blijkbaar. En t groeit snel dicht.

toetje1977 schreef:

Poeh, dit is niet best hoor...

Niets aan toe te voegen.

avatar van Argyle
Blijft ook een leuke film. Alleen heeft een totaal ander verhaal als het eerste deel. Kan ook niet aan zijn voorganger toppen!

3.5

Idee is goed. Maar wat een over de top slechte film. Volstrekt ongeloofwaardig.

avatar van Brabants
Deze gevangenisfilm is overgoten met clichés en herhaling van zetten(qua gevangenisfilms). De karakters zijn niet geloofwaardig en het wordt dan ook al gauw saai om naar te kijken. Dit deel uit de franchise snel vergeten.