Green Street 3: Never Back Down (2013)

Alternatieve titels: Green Street Hooligans: Underground | Hooligans 3

Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door James Nunn
met Scott Adkins, Kacey Barnfield en Lee Nicholas Harris

Danny Harvey is iemand die niet vies is van een knokpartij. Om zijn verleden met het hooliganisme achter zich te laten, is hij inmiddels uit Londen vertrokken om een vechtschool te runnen. Nadat zijn jongere broer Joey sterft tijdens een georganiseerd gevecht, wordt Danny gedwongen om terug te keren voor diens begrafenis. Daar ontmoet hij zijn jeugdvriend, detective Victor Davis, die de zaak van Joey's moord onderzoekt.

ace leader
Derde installatie van Green Street, met Scott Adkins in de hoofdrol. In deze film zal MMA een grotere rol spelen dan in de vorige delen.

avatar van schram101
Scott Adkins in een Britse hooligan film..! Dit is Casting met een hoofdletter C

Ben benieuwd !

schram101 schreef:

Ben als Adkins & Voetbal fan ook zeker benieuwd! Scott Adkins is natuurlijk een Engelsman hé
Ik had alleen niet verwacht dat hij hiervoor gecast zou worden.

avatar van schram101
Adkins! Held! Dit kan het matige tweede deel doen gaan vergeten zo te zien. Lekker geweldadig allemaal.

ace leader
Het einde van de trailer doet me denken aan Undisputed 3. Adkins is op z'n best in brute knokfilms

ipman-99
"Green Street 3: Never Back Down With Scott Adkins" ... " !!!

Fantastische Actie - Thriller !!! Wat een geweldige harde film zowel in dialoog
als in de brute gevechten. Scott Adkins mag ditmaal de show stelen met zijn
geweldige knappe moves in deze harde 'hooligan' film.
Deze film bevat weer heel wat bruut geweld en stoerdoenerij.
Het drama-gehalte is natuurlijk ook van de partij !
Prima knokfilm met een geweldige Scott Adkins.

avatar van vranque
.............meer was het inderdaad niet.

Fantastische Actie film? Totaal niet mee eens. Hele film sloeg echt werkelijk waar nergens op. Als ze nou gewoon het "hooligansime" wat al amper aanwezig was helemaal achterwege hadden gelaten was de film misschien nog redelijk te pruimen. Waarom de film de titel Green Street ook mag dragen ontgaat mij echt compleet.
Als ik ook gewoon naar de film probeerde te kijken zonder in me achterhoofd te houden dat dit deel 3 was van de GSE en geloof me, dat deed ik de hele film constant, bleef ik de film alsnog maar matig vinden. De gevechten waren slap. Het verhaal vond ik slap. De acteurs waren maar "mwa". Nee, dit was geen hoogvlieger. Deel 2 was zelfs nog 10x beter dan dit gedrocht.

045casual
bah, dit slaat totaal niet op werkelijkheid, sluit me aan bij ronaldinjooo, indien ze het 'voetbal' hadden weg gelaten prima film.
Echter dit heeft totaal niks met hooliganisme te maken, zo gaat het er niet in engeland aan toe, en ook niet in europa!

avatar van schumacher
Redelijke film maar het heeft idd niet echt veel met echte hooliganisme te maken.
De 2de film vondk niet goed, deze is iets beter maar de 1ste blijft de aller beste, die was heel goed.
The football factory is ook heel goed .

Waar-de-loos.

Verhaal is totaal onzinnig en onrealistisch. Zat me continue te ergeren aan de verhalen die niet goed op elkaar aansluiten. Voetbalsupporters die sinaasappelsap gaan drinken om fit te zijn. Het klopt gewoon niet. Dan wordt er weer iemand verraden, een vrouwtje waarvan je vanaf minuut 1 wat haar rol zal zijn....

Echt schandalig slecht.

Cijfer gebaseerd op vermaak ! Als je van knokken houd is het een topper.
Het verhaal is echter te makkelijk en te simpel.
Maar inderdaad, het enige wat iets met voetbal heeft te maken heeft zijn de namen die af en toe in beeld komen...

avatar van edwinoudenes
Wat een slechte knokfilm.. Je ziet gewoon dat elke mep of schop mis is. Dat gaat op een gegeven moment toch frustreren. Toch 2* omdat ik fan ben van van Adkins

Sluit me ook helemaal bij ronaldinjooo aan. Wat een matige film was dit zeg. Het had niets met hooliganisme te maken, slechte personages zijn er gekozen voor deze film. Ik miste zowat álles wat een hooliganfilm compleet maakt: slechte (casual)kleding, slechte soundtracks, slecht verhaal en een compleet verdraaid beeld van de realiteit. Tottenham at the Abbey was het enige waar ik van heb genoten.

Als je van puur vechtfilms houdt raad ik het je aan. Liefhebbers van Stevan Seagal zullen het een toffe film vinden.

avatar van Re73
Ach keek wel leuk weg voor een keertje. Zeker als je niet al te hoe verwachtingen had zoals ik.

Niet meer dan een doorsnee hooligans (in de rol van illegale straatvechters) B-film, die lijkt te zijn gemaakt om zo snel mogelijk te cashen in de videotheek. Uitermate saai, zonder vernieuwing, laat staan karakteropbouw. Met veel macho gekletter, maar in wezen o zo onschuldig en naïef. Geweld wordt legitiem omdat het om de eer van de man gaat en om wraak. Natuurlijk wordt de werkende lagere sociale klasse met gebruik van veel cliché's neergezet.

avatar van patrickman
Als f-sider van de ouwe garde GSE 1 SUPER GSE 2 OK GSE 3 BAGGER wat een slecht verhaal geen moment genoten niet van de acteurs niet van het verhaal alles was slecht 0,5 punten voor het vrouwtje achter de bar cbs

Thrillseekah schreef:

Inderdaad stond het wat verder weg van hooliganisme dan de vorige films.
Hoewel in sommige hooligan groepen het meer gebruikelijk word om afgesproken gevechten te organiseren.
Dit als een reactie op de strengere controles van de politie en de stadionverboden.

Wat het schokkender en realistischer maakte was het natrappen/stampen van gevallen tegenstanders.
Dit word in de meeste actiefilms niet getoond (slecht voorbeeld voor de jeugd) maar is (helaas) een steeds meer voorkomender iets in straatgeweld.

Persoonlijk vond ik het een goede film, en het liet naar mijn mening een duidelijker beeld zien van hooliganisme dan de eerste 2 films, waar ze op de een of andere manier de hele tijd ongestoord konden vechten (zonder politie) en er bijna niemand overleed of ernstig gewond raakte.

Taskmaster300 schreef:

Echt, hoe kan je dit serieus 5 sterren geven? Moet de film beter zijn als een Godfather, Scarface en noem de klassiekers maar op. Dat is het echt absoluut niet, dus hoe kan je een gedrocht als GSE 3 een 5 geven?!
Wat jij ook aangeeft realistisch te zijn met dat je in de voorgaande delen de doden en zwaar gewonden miste, alsof er elk weekend een dode valt in de hooligan scene. Laat me niet lachen man. En dan nog, als je goed had opgelet, bij deel 1 alleen al zijn er 2 dodelijke slachtoffers gevallen. Petey, en de zoon van die rooie.

avatar van Argyle
Net als deel 2 een leuke film om te kijken. Alleen zo professioneel als deel 1 zullen ze beiden nooit worden! Beide het verhaal lang niet zo sterk als deel 1.

3.5

Deze film kan ook mij niet bekoren. Het lijkt meer op het (Russische) hooliganisme uit de Oostblok-landen, daar wordt inderdaad getraind voorafgaand aan confrontaties met andere groepen. De firms, afspraken, beleving en dergelijke zoals in Green Street Hooligans 1 te zien was is typisch Engels maar komt nauwelijks voor in deel twee en drie.

Helaas passen zowel GSH 2 als GSH 3 niet echt in de serielijn. Ik hoop dat Lexi Alexander snel met een vervolg (GSH 4) komt dat wel aansluit op de hooligans-scene die lijkt op de realiteit, aangezien zij regisseur van deel 1 was.

Die ene ster is puur voor de acteurs, want het voldoet niet aan de verwachtingen die de naam 'Green Street Hooligans' met zich mee sleurt.

avatar van Gang_Star
Met verwachtingen begonnen aan Green Street 3 door de aanwezigheid van Scott Adkins, want ik vind zijn films normaal gesproken vrijwel altijd vermakelijk. Met Green Street 3: Never Back Down ligt dat even anders. Het verhaal is eigenlijk wat aan de saaie kant en qua uitwerking is het nogal bedroevend. Geen geknok zoals we dat uit de eerste film met Elijah Wood en Charlie Hunnam kennen, maar meer een soort van georganiseerde gevechten waarin een aantal hooligans in een soort van arena met elkaar op de vuist gaan. Het hele gebeuren voelt totaal niet hooligan waardig aan en dus kent de film een matig verhaal waarin de actiescènes erg saai zijn. Zelfs Scott Adkins stelt flink teleur. Zijn prestatie was ronduit zwak, maar ook hij kon geen vreugde brengen aan de actiescènes zoals we die van hem kennen. Spannend was het al evenmin. Green Street 3 had de potentie om meer te zijn, zeker mede dankzij de hoofdrolspeler, maar weet op alle fronten zo teleur te stellen dat het een meer dan niet noemenswaardige film is geworden. Vooralsnog het slechtste wat ik van Adkins heb gezien.

avatar van Brabants
Het raakt zeker niet de sfeer die deel een had. Die film is niet te evenaren. Na het zien van het tweede deel binnen de franchise, dan moet je concluderen dat dit nog helemaal niet zo'n slechte film is. Scott Adkins is zo'n rol ook zeker wel toevertrouwd.