Vendetta (2013)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Stephen Reynolds
met Danny Dyer, Vincent Regan en Roxanne McKee

Jimmy Vickers (Danny Dyer), de verhoorrechercheur van een speciale eenheid, spoort de bende op die zijn ouders heeft afgeslacht. Met de politie en zijn oude eenheid op de hielen moet hij er voor zien te zorgen net zo lang uit hun handen te blijven totdat hij zijn gruwelijke missie voltooid heeft.

avatar van schram101
Danny Dyer! Dat belooft over het algemeen toch wel wat brute Engelse actie.

avatar van sinterklaas
Zal wel weer zo'n low-budget cliche filmpje worden met een herkauwen plot wat de Engelsen de laatste jaren uitkakken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geinige actiefilm, prima om een zondagmiddag mee te vullen, maar verwacht er verder weinig van. Er is nauwelijks een plot, maar het is genoeg om een lange wraakfilm met Danny Dyer te kunnen bekijken. Eigenlijk iets te lang, want het werd af en toe een beetje langdradig. Van die 100 minuten had een kwartiertje af gemogen. Dyer gaat wel lekker tekeer moet ik zeggen, vrij extreem. Wel weer spijtig dat we bijna niks aan details zien. De camera draait steeds lafjes weg, zoals bij het in brand steken van Dyers ouders of het uit elkaar trekken van een lichaam met een auto. Alles bij elkaar is het geen voldoende, maar levert de film wel fun op.

avatar van opa-ben
redelijke film maar wel een klein beetje voorspelbaar, genoeg brute actie, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. iedereen kan zich vast wel in de wreker verplaatsen, dat zou je allemaal wel willen doen als ze je vader en moeder hebben gedood. verder nog een sukkelige politie detective met als motto: 'het recht krijgt zijn loop, maar het kan wel even duren", niet bepaald populair bij zijn collega's.

Waardeloze productie die slechts gemaakt lijkt te zijn om sadistsich geweld te laten zien. Het begin was nog veelbelovend, maar mede door de introductie van een aantal onnodige bijrollen, wordt het verhaal nodeloos ingewikkeld gemaakt en verzandt bovendien in een gestoorde, trage, saaie en racistische bedoening. De regie lijkt van een niveau veel lawaai en weinig woorden.

Prima te kijken actie / wraak film.

avatar van Brabants
Lekkere Britse wraakfilm waarbij de hoofdpersoon lekker op dreef is. Het tuig wat in deze film de rekening gepresenteerd krijgt, wordt op een niet alledaagse manier verrast. Dit element zorgt ervoor dat het niet zomaar een standaard schietkraam festijn is, maar dat het best origineel is. Het is verder qua plot en acteerwerk geen hoogvlieger, maar wel uiterst vermakelijk.

avatar van schumacher
Degelijk filmpje, geen hoogvlieger maar wel eens leuk om gezien te hebben.

avatar van Iceman69
Ik vond het geen verkeerde film al ben ik niet zo van de Engelse actie, maar deze kon me wel bekoren 3.5 krijgt ie van mij

OK, Voorspelbaar maar toch... Goeie actie! mooie wraak scenes.. en leuk einde.. kortom, best een goede actie film.. spannend.. goede acteurs.. engelse style.. 3.5 sterren.. moeite waard om te zien.

Lekkere brute wraak/actiefilm.
Snoeihard.
De wraakscenes zijn fantasierijk gevonden en behoorlijk geweldadig.
Standaard verhaaltje, dat wel maar de film kijkt zeer prettig weg.

avatar van DjFrankie
Waku schreef:
Lekkere brute wraak/actiefilm.
Snoeihard.
De wraakscenes zijn fantasierijk gevonden en behoorlijk geweldadig.
Standaard verhaaltje, dat wel maar de film kijkt zeer prettig weg.

Mee eens.
Ik vond deze zeker een 7 waard, ik heb hier iig veel plezier aan beleeft.

Leuke film, de wraak is zoet.

avatar van cor1946
Harde wraakfilm die soms te traag was maar wel goed gespeeld.

avatar van john mcclane 2
Brits degelijk wraak film,zoals meestal verhaaltechnisch niet teveel van voorstellen.
Geen mooi filmerij,oke acteer werk.
Best wel oke zowiezo..

avatar van Noodless
Best wel aardige wraakfilm waarbij de hoofdrolspeler een paar leuke ideeën uitvoert om zijn wraak te voltooien. 6,5/10

Film die best lekker wegkijkt, wat jatwerk hier en daar (de legerkolonel die zijn jongen komt halen uit Rambo, vendetta verhaal a la Death Wish) maar wel in een nieuw typisch Engels rauw jasje gegoten.

Vooral de brute middeleeuwse wijze van terechtstellen van alle foute jongens hakten er nogal in moet ik zeggen.

Verder gewoon standaard verhaal: Lid van de Britse special forces komt terug uit Afghanistan en gaat vermoorde ouders wreken. Ondertussen mag de politie weinig doen van de legerbazen om 'hun' jongen te beschermen...

avatar van Left4Dead
De film leunt op brute actie, dat is dan ook wel het enige wat goed uitgebeeld is.
De cast matig en de regisseur lijkt veel te weinig middelen (financieel) te hebben gehad om wat met het platte verhaal te kunnen. Standaard wraakfilm dat moeite had mij in het verhaal te houden.
Alles ronduit matig, daarom een matige beoordeling van 2,5** van mijn kant.