• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.137 gebruikers
  • 9.379.424 stemmen
Avatar
 
banner banner

Hooligans (2005)

Misdaad / Drama | 109 minuten
3,71 4.253 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 109 minuten

Alternatieve titels: Green Street / Green Street Hooligans

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lexi Alexander

Met onder meer: Elijah Wood, Charlie Hunnam en Ross McCall

IMDb beoordeling: 7,4 (170.132)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 september 2005

  • On Demand:

  • meJane Bekijk via meJane
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Plot Hooligans

"Just think of someone you hate."

Matt Buckner is een Amerikaanse student aan Harvard, maar wordt na een incident van school gestuurd. Hij reist naar zijn zus Shannon in Londen en komt al snel in contact met Pete Dunham, de broer van Shannons echtgenoot. Het duurt niet lang voor Matt zich aansluit bij de harde kern van West Ham United, onder leiding van Pete, en hij komt terecht in de keiharde strijd tussen de hooligans van West Ham en die van Millwall.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Dat begrijp ik ook nooit helemaal aan die reacties. Is al heel vaak langs gekomen. Het is toch niet de bedoeling dat hij hier een die hard hooligan speelt?


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Montorsi schreef:
Zijn rol is dan ook van kneuzig ventje tussen ruig Engels tuig

Neem een kneuzig ventje, zet die naast Engels tuig en de kans dat hij ook meegaat naar een voetbalwedstrijd met dat tuig is zowat nihil. Dat hij daarna na een nogal simplistische aanmoediging mee gaat knokken al helemaal belachelijk. Zo kneuzig vond ik zijn rol dus ook niet.

En zeker na halverwege was hij toch mee een ruig kereltje geworden. Lekker zuipen, beetje knokken, gaaf staan meeroepen bij het voetbalwedstrijdje, zich bewijzen door elke keer weer mee te gaan ... geen kneuzige ventje dus.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Onderhond schreef:
(quote)

Neem een kneuzig ventje, zet die naast Engels tuig en de kans dat hij ook meegaat naar een voetbalwedstrijd met dat tuig is zowat nihil. Dat hij daarna na een nogal simplistische aanmoediging mee gaat knokken al helemaal belachelijk. Zo kneuzig vond ik zijn rol dus ook niet.

En zeker na halverwege was hij toch mee een ruig kereltje geworden. Lekker zuipen, beetje knokken, gaaf staan meeroepen bij het voetbalwedstrijdje, zich bewijzen door elke keer weer mee te gaan ... geen kneuzige ventje dus.


In beginsel is zijn rol wel daadwerkelijk dat van een onzeker kneuzig ventje wat niet voor zich op durft te komen. Dat je zijn karakterontwikkeling niet geloofwaardig vindt, daar heb ik het niet over, stond ook niet in je betoog namelijk.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

In beginsel is zijn rol wel daadwerkelijk dat van een onzeker kneuzig ventje wat niet voor zich op durft te komen.

Ik zeg toch ook "Wood als hooligan"

Jij spreekt over de eerste 20 minuutjes ofzo, het deel waar ik het dus niet over heb.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik zeg toch ook "Wood als hooligan"

Jij spreekt over de eerste 20 minuutjes ofzo, het deel waar ik het dus niet over heb.

Ja prima hoor, maar dan blijft het alsnog een rare constatering dat je Elijah Wood niet serieus kan nemen als Hooligan. Je vindt hem wel geloofwaardig als braaf jongetje, maar zodra zijn karakter verandert niet meer, vooraf dus al...

Daarmee geef je aan dat je de hele karakterontwikkeling niet serieus kan nemen. Ze hebben Wood gecast als kneuzerig type, zo ziet hij er ook gewoon uit, en die rol vervult hij verder prima. Had toch een beetje gek geweest voor het verhaal als er een stoere bink om te zien van de Universiteit geschopt zou zijn en dan in een soortgelijk milieu terecht komt in Engeland.. over serieus nemen gesproken.

Sowieso lijk je dan ook wel een beetje te missen dat de film ook probeert duidelijk te maken dat er geen stereotype Hooligan is (ondanks dat je dat buiten Wood misschien niet zo duidelijk kan merken), maar dat het vooral draait om verbondenheid en broederschap, en dat niet enkel domme straatvechtertjes dat hoeft aan te spreken. Maar dat laat ik aan jou..


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Daarmee geef je aan dat je de hele karakterontwikkeling niet serieus kan nemen

Ik kan het nog 100 keer herhalen, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel staat er. Wood als hooligan vind ik niet kunnen. Heeft niks met zijn ontwikkeling als personage te maken.

Sowieso lijk je dan ook wel een beetje te missen dat de film ook probeert duidelijk te maken dat er geen stereotype Hooligan is (ondanks dat je dat buiten Wood misschien niet zo duidelijk kan merken)

Daar faalt de film dan al enorm, aangezien Wood als hooligan compleet belachelijk overkomt en de rest wél aan het stereotyp beantwoord. Maar dat de film wil duidelijk maken dat hooliganisme meer over clanvorming en broederschap is ipv vechten en voetbal was mij wel duidelijk.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Wood is überhaupt niet het probleem van deze film, maar het compleet lachwekkende verhaal en alle cliché-situaties. Een standaard-verhaaltje zonder verrassingen dat zwaar ondermaats wordt uitgewerkt.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Onderhond schreef:

[...]

Daar faalt de film dan al enorm, aangezien Wood als hooligan compleet belachelijk overkomt en de rest wél aan het stereotyp beantwoord.

Met een reden dus.. maargoed, je punt is duidelijk, ondanks dat je vwb de karakterontwikkeling hier

Neem een kneuzig ventje, zet die naast Engels tuig en de kans dat hij ook meegaat naar een voetbalwedstrijd met dat tuig is zowat nihil. Dat hij daarna na een nogal simplistische aanmoediging mee gaat knokken al helemaal belachelijk. Zo kneuzig vond ik zijn rol dus ook niet.

En zeker na halverwege was hij toch mee een ruig kereltje geworden. Lekker zuipen, beetje knokken, gaaf staan meeroepen bij het voetbalwedstrijdje, zich bewijzen door elke keer weer mee te gaan ... geen kneuzige ventje dus.

toch wat anders doet geloven.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Mr_White schreef:

Wood is überhaupt niet het probleem van deze film, maar het compleet lachwekkende verhaal en alle cliché-situaties. Een standaard-verhaaltje zonder verrassingen dat zwaar ondermaats wordt uitgewerkt.

Mwoa standaard-verhaal dat zeker, maar vond het best leuk uitgewerkt. Zag laatst weer een stukje, wel een reden hem met een halfje te verlagen, maar nog steeds een goed weg te kijken filmpje.


avatar van aerts007

aerts007

  • 1324 berichten
  • 54 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik kan het nog 100 keer herhalen, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel staat er. Wood als hooligan vind ik niet kunnen. Heeft niks met zijn ontwikkeling als personage te maken.

.

Vind ik persoonlijk ook,Woods is hier behoorlijk miscast.


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik had ook een andere acteur als Woods genomen, maar ik vind de Britse cast dusdanig sterk, dat ik dat nog voor lief neem.. en gezien de LOTR hysterie verkoopt die kop van Frodo goed bij het publiek.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:
(quote)


Mwoa standaard-verhaal dat zeker, maar vond het best leuk uitgewerkt. Zag laatst weer een stukje, wel een reden hem met een halfje te verlagen, maar nog steeds een goed weg te kijken filmpje.

Ik stoor me echt kapot aan bepaalde scènes, voornamelijk die vrouw die dan met haar baby naar het grote gevecht toe rijdt en dat kind dan ook alleen laat, want dat is wel zo veilig met een groep agressieve kerels die nog een persoonlijke vete hebben met de vader van het kind.


avatar van Baldur

Baldur

  • 691 berichten
  • 3077 stemmen

Na bijna een jaar eens herzien en ik vind 'em nog steeds erg goed. Toch een halfje eraf door een paar zaken die me ietwat stoorden of niet persé in de film hadden gehoeven. Maar ach, verder nog steeds zeer vermakelijk, kon wellicht wel wat rauwer worden neergezet of wat minder voorspelbaar, maar blijft verder goed overeind staan.


avatar van Bramtje

Bramtje

  • 17 berichten
  • 24 stemmen

WEST HAM CUNTS!!!


avatar van NinjaNade

NinjaNade

  • 15 berichten
  • 19 stemmen

Ik heb deze film 2 keer gezien en ik vond allebei de keren even goed.

de gevechten deden de adrenaline zelfs door mijn lichaam lopen.

~4.5


avatar van Phil Leotardo

Phil Leotardo

  • 234 berichten
  • 78 stemmen

Ik heb deze film destijds nog in de bioscoop gezien. Vind het een redelijke film en Elijah Wood speelt goed alleen hij komt nooit meer van zijn stempel "Frodo" af.

Simpel verhaaltje wat op zich niet erg is alleen vind het een beetje teveel Hollywoord, het had van mij nog wel wat rauwer gemogen zoals bijvoorbeeld in the Football Factory.

Een Amerkaanse student zal normaal gesproken nooit zo snel in de harde kern van West Ham United worden opgenomen

Ik geef de film 3 sterren.


avatar van Nieksnut

Nieksnut

  • 128 berichten
  • 0 stemmen

NinjaNade schreef:

de gevechten deden de adrenaline zelfs door mijn lichaam lopen.

Zeg dat!

Geweldige film. De sfeer die de film ademt is moeilijk te beschrijven. Het grappige is, is dat je die idioten nog bijna snapt ook. Ik heb weer genoten.


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5893 stemmen

Als voetbalfan altijd wel gefascineerd geweest door Hooligans. En of dit nu een realistisch beeld weergeeft of niet; indrukwekkend was het wel. Wellicht hier en daar ietwat mager qua plot, maar sferisch maakt de film veel goed.

4*


avatar van mrkos

mrkos

  • 1034 berichten
  • 1808 stemmen

Vond het een goeie film! Met een goeie cast!

Mooie gevechten!

4.5


avatar van Gilz

Gilz

  • 21 berichten
  • 19 stemmen

Gister alleen laatste uurtje gezien, respect voor die bloedstollende laatste vechtscene, met die track erbij, kippenvel _o_

Verder een ontzettend gepolijste, clichematige kutfilm. Neem the Football Factory als vb idd: rauwer, geloofwaardiger & beter.


avatar van trebremmit

trebremmit

  • 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Het enige mooie aan deze film is de muziek van The Stone Roses, voor de rest wat het een ongeloofwaardig en cliche matig filmpje met een misplaatste Wood.


avatar van Mezelf

Mezelf

  • 288 berichten
  • 204 stemmen

Oh ik snap ook echt wel waarom deze film in de top 250 staat!

Geweldig.. normaal houd ik absoluut niet van films waar (veel) geweld in voor komt.. maar dit was gewoon geweldig om naar te kijken..

En Elijah Wood die helemaal los gaat.. heerlijk

4 sterren!


avatar van Willie_Baas

Willie_Baas

  • 60 berichten
  • 130 stemmen

Charlie Hunnam speelt fantastisch in dit drama. De sfeer is ook echt heel goed.De gevechten zijn ook heel erg sterk. Wat kan ik nog meer zeggen? Het enige minpunt is inderdaad Elijah Wood. Dat zo'n klein amerikaans kereltje binnen no time een plaats als soort rechterhand heeft in de GSE is een tikkie ongeloofwaardig. Maar echt klasse film.


avatar van Zandadder

Zandadder

  • 2595 berichten
  • 3095 stemmen

Toch als dat nummer op het eind (One Blood) draait voor de laatste clash met de Millwall suporters... daar krijg ik toch wel een beetje brok in mijn keel van.

Er woedt een discussie dat Wood miscast zou zijn.

In principe vind ik van niet. Hij acteert prima, en dat hij er niet angstaanjagend uitziet... that's not the point.

4,5 *


avatar van mrkos

mrkos

  • 1034 berichten
  • 1808 stemmen

helemaal mee eens zandadder.

Het nummer past er perfect bij en ook ik kreeg ook een brok in mijn keel!

En over Wood, deed het prima vind ik! had geen betere kunnen bedenken denk ik!

Heb me trouwens verbaast hoe sterk die bovver is, knalt er op die laaste scene flink op:P

5.0 stars *


avatar van Gilz

Gilz

  • 21 berichten
  • 19 stemmen

Waarom gaat alle discussie over de rol van Wood (die hij trouwens prima speelt, ja, hij heeft zn babyface wat tegen.. so what?) en niet over de algehele kazigheid en clichematigheid van dit plot? Dat is namelijk wat mij als filmliefhebber altijd zo ongelooflijk tegen de borst stuit denk aan de verrader die spijt krijgt en huilend aan de wodka gaat, en dan uiteindelijk toch net op tijd is voor het grote gevecht (waar hij vlotjes begroet wordt door zijn mates), of het verplichte liefdesverhaal (met dat ongelooflijk irritante wijf) dat ontzettend misplaatst overkomt, echt onder het mom van 'dat moet er ook nog ff in'
Dan kan die laatste scene eigenlijk (wacht, die allerlaatste scene waarin ie weer terug is in good old decadent amerika en inmiddels zo gehard is door het harde leven als hooligan dat ie korte metten maakt met die gast die m genaaid heeft (komop zeg, verzin iets beters!) tellen we wegens uitzonderlijke clichematigheid maar even niet mee, die laatste gevechtscene dus, met dat mooie nr erbij.. zelfs die maakt het niet meer goed... jammer.


avatar van Koektrommel

Koektrommel

  • 57 berichten
  • 0 stemmen

Vermakelijke film, sterk acteerwerk. Verhaal niet echt origineel, maar wel goed neergezet. Ben het er wel mee eens dat Wood er niet uitziet als hooligan (babyface idd), maar hij kwam toch geloofwaardig over imo.


avatar van Kr!kke

Kr!kke

  • 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Koektrommel schreef:

Vermakelijke film, sterk acteerwerk. Verhaal niet echt origineel, maar wel goed neergezet.

ik vond het juist wel een origineel verhaal om te verwerken in een film


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

Wat was er zo origineel aan dan?


avatar van Kr!kke

Kr!kke

  • 5394 berichten
  • 2568 stemmen

H1DD3 schreef:

Wat was er zo origineel aan dan?

ik bedoel origineel in de zin van: ik zou geen enkele ander film met hooligans kunnen opnoemen...