Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (2016)

Verenigd Koninkrijk / België / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton
met Asa Butterfield, Ella Purnell en Eva Green

Tiener Jacob volgt aanwijzingen, die hem naar een mysterieus eiland leiden. Daar ontdekt hij de ruïnes van Miss Peregrine’s school voor bijzondere kinderen. Terwijl hij de verlaten gangen en slaapkamers verkent, ontdekt hij dat de bewoners ongelofelijke krachten bezaten. En dat ze misschien nog leven.

HALVE TAMME.
Mijn interesse is gewekt.

avatar van tattoobob
Eva green

avatar van Nicolage Rico
HALVE TAMME. schreef:
Mijn interesse is gewekt.

Hier nog één. Hopelijk geraakt Burton weer een beetje in vorm.

avatar van centurion81
Ook ik ben erg benieuwd!

kappeuter (moderator)
Vanaf 29 september in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

Eerste stills zijn er inmiddels ook!

Still 1

Trailer geplaatst!

avatar van ibendb
tattoobob schreef:
De eerste foto's.......ik zie Eva Green als haar personage in Penny Dreadfull

Green lijkt inderdaad erg hard op Miss Ives, maar toch ben ik erg benieuwd naar haar prestatie.

avatar van mjk87
Helemaal niks van meegekregen tot ik de trailer zag in de bios, en toen zag ik Eva Green. Nu blijkt deze ook nog eens van Burton te zijn, dus dat wordt er weer één op het lijstje.

avatar van Fueledable
Dit klinkt heel interessant!

avatar van Sol1
Ook wel aardig om te weten, zeker voor de Belgen onder ons, dat het relatief dichtbij is opgenomen in Kasteel Torenhof in Brasschaat. Werpt de vraag op: kunnen we Tim Burton ook nog een leuke Nederlandse locatie aanbevelen voor een volgende film?

avatar van mcdaktari
De trailer ziet er in ieder geval heel goed uit, maar ik verwacht ook niet anders van Tim Burton.
Hier heb ik echt veel zin in.

avatar van 606
Eva Green Zij was geweldig in Penny Dreadfull.

Entertainend, lichtelijk voorspelbaar, maar zeker de moeite om te zien op een rustige avond

avatar van K. V.
Deze daarnet in AP kunnen bekijken en was aangenaam verrast. Ik had vooraf niet te veel info gezocht over deze film, maar vond het wel een aanrader. Ik vreesde een beetje dat de special effect te gingen zijn (denk maar aan Alice) maar dit was hier niet het geval en waren goed gedaan. Ook de cast deed het prima.
De film was ook boeiend van begin tot einde (duurt ook grote 2uren), maar er gebeurde zo veel in, ik heb me zeker niet verveeld. Mocht er nog een vervolg komen wil ik die zeker ook zien. Een aanrader.

Sol1 schreef:
Ik zou Tim een keer een rondleiding geven in de Efteling !

K. V. schreef:

ik zat gisteren ook in de AP en ik denk dat de film vooral goed werkt als je niets opzoekt. Ik heb ook geen info opgezocht of het boek gelezen, maar volgens mij werkt deze film enkel als verrassing. Een tweede film zie ik eerlijk gezegd niet goed komen omdat het gewoon teveel van hetzelfde zou worden.

Boek was erg goed. Hoop dat het een goede film word.

avatar van K. V.
Zoso schreef:

Ja, heb de trailer eens bekeken en er wordt toch al heel veel prijs gegeven.
Er zijn nog 2 boeken, dus toch wel mogelijk dat er nog films komen.

avatar van Fonzzz002
Tim Burton films hebben ups en downs, maar zelfs zijn downs bevatten aspecten die ik de moeite waard vind om gezien te hebben. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children vond ik één van zijn leukere films en ik heb me er prima mee vermaakt. De film heeft een origineel concept en het wist de wereld die het creëert op een spannende wijze op te bouwen. Ik heb niet het boek gelezen dus ik kan niet zeggen of het een trouwe adaptatie is, maar voor hoe het in de film is verteld raakte ik geïnteresseerd naar de wereld. De film heeft een sfeervolle sprookjessfeer ala Tim Burton: mooie gebieden, sfeervol gebruik van kleuren en passende muziek die je het idee geven in een fantasiewereld te zitten. Tussen de creatieve ideeën in wist de film onschuldige humormomenten erin te gooien. Voornamelijk wist Samuel L. Jackson mij hard aan het lachen te krijgen, maar ook Eva Green had een paar sterke scenes op haar naam staan.

De beste aspecten van Miss Peregrine's Home for Peculiar Children zijn de creatieve ideeën en hoe ze in beeld zijn gebracht, maar er waren meerdere minpunten die de film ervan weerhield om een hoog niveau te halen. De personages krijgen weinig diepgang, voornamelijk het hoofdfiguur merkte ik weinig tot niets voor te voelen. Een groot deel van zijn scenes bestaan uit emotieloos vragen stellen gevold door lange expositie verhalen. Ik was geïnteresseerd in de expositie geziene ik het een leuke wereld vond, maar het gaf de personages geen gelegenheid om diepgang te krijgen. Rond het laatste 3e van de film kwamen er teveel hollywood clichés waardoor de spanning er vanaf ging, geziene de clichés zorgde dat de personages domme keuzes maakte die te gestuurd voelde. Er was voldoende humor & spektakel toegevoegd om het laatste 3e vermakelijk te houden, maar qua verhaal verloor de film op dit punt het spoor.

Een vermakelijke fantasy-flick die voor een zorgeloos bioscoopbezoek heeft gezorgd. Mooie beelden, humor en creatieve ideeën. De personages hadden meer diepgang nodig en het verhaal verloor grotendeels van zijn charme rond het laatste 3e.

Een film van Tim Burton zonder Johnny Depp. Zo zo.

avatar van mrklm
Een vaag verhaal over 'timeloops' met vergeefse pogingen om het ons allemaal uit te leggen. Al snel bekroop mij het 'whatever'-syndroom en dat is een slecht teken. Het verhaal is vaag, de hoofdpersoon [een kleurloze Asa Butterfield] oninteressant en volstrekt oncharismatisch. Van enige spanning of verrassing is door de verwarring geen sprake, dit is slechts een raamwerk om een hele hoop special effects op ons af te slingeren. Tim Burton begreep ooit dat goede special effects nog geen goede film maken, maar hij toont opnieuw aan die les te zijn vergeten. Samuel L Jackson steelt de film maar hij komt in het grootste deel van de film niet voor en ik kan me voorstellen dat je het genodigde geduld niet kunt opbrengen.

avatar van Idol
Eindelijk weer eens een goede originele film in de bios!

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. Ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een laptop.

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children is Tim Burton’s nieuwste vermakelijke fantasiefilmpje. Zoals elke Burton prent is ook deze film nogal wat vreemd en vaag, bijna elke scène bevat wel een hoop expositie en het lijkt alsof het hele verhaal ter plekke wordt verzonnen. Het acteerwerk is aangenaam, maar de meeste personages miste toch enige vorm van diepgang, persoonlijk vond ik de nevenpersonages interessanter dan het kleurloze hoofdpersonage. De magnifieke locaties en grandioze sets zijn buitengewoon prachtig waardoor de film zeker en vast een visueel spektakel genoemd mag worden, alleen jammer dat het verhaal wat aan de rommelige kant was.

avatar van Basto
Aardig tussendoortje van Tim Birton. De set up duirt wat aan de lange kant, maar het laatste uur kan Burton zich lekker uitleven. Aardige ode aan Ray Harryhausen.

avatar van Zwolle84
mrklm schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd een enorm simpel verhaal dat ook prima is uitgelegd. Door middel van die timeloops worden veilige omstandigheden gecreëerd om de 'peculiar children' te beschermen tegen die monsters en de buitenwereld. Pak de juiste dag, maak daar een 'loop' van en ze blijven onbedreigd. Die uitleg wordt ook hardop uitgesproken.

In jaren weer eens een fatsoenlijke Burton. Werd tijd.

avatar van geezoes
Kinderfilmpje. Dat moet je niet vergeten. Het is dat er soms een beetje horrorachtige elementen in zitten (druk ik me heel zwaar uit hoor), anders had het een film voor 6 jarigen kunnen zijn.

avatar van Roz Frenkman
Niet de beste van Burton. Hier en daar wat matig geacteerd, ben sowieso geen fan van Asa Butterfield, maar toch weer vermakelijk genoeg.

avatar van aerodynamic
Je moet de boeken niet gelezen hebben. In het begin wordt deel 1 aardig gevolgd en dan ineens het laatste half uur een compleet eigen verzinsel ter vervanging van twee dikke pillen.

Als film vermakelijk, voor een Burton fan als ik ook prima te doen maar het eigenlijke verhaal heeft hier totaal niks mee van doen. Ik had liever twee vervolg films gezien.
Het echte verhaal verspreid over 3 boeken is zoveel beter en anders.