Big Momma's House (2000)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Raja Gosnell
met Martin Lawrence, Nia Long en Paul Giamatti

FBI-agent Malcolm Turner is op jacht naar een ontsnapte bankrover die vermoedelijk naar het huis van Big Momma zal gaan, de grootmoeder van diens knappe ex-vriendin Sherry. Wanneer Big Momma plotseling op reis gaat, dreigt het plan te mislukken en is het aan Malcolm om de rol van de spraakmakende oma over te nemen. Malcolm heeft alles onder controle, behalve wanneer hij verliefd wordt op Sherry.

avatar van PaulieWalnuts
Zeer vermakelijk. 3,5 sterren waard.

avatar van behangdelul
1,5* echt zo godsgruwelijk slecht....sorry maar ik walg echt van die martin lawrence die om de 10 sec een blank/zwart grap moet maken....

avatar van nightbreed
Oridinaire en niet leuke film met de altijd slecht acterende Martin Lawrence.
Mijn god, dat dat irritante mannetje nog rollen krijgt aangeboden, afschuwelijk.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand van boven de 25 jaar, die niet meer bij mammie thuis woont, dit een leuke film vind.

Cijfer: 0,5

avatar van metaledje
ik heb deze nog nooit eerder gezien, en ook niet echt de interesse gehad om hem ooit te kijken, maar na het zappen bleef ik toch even 5 minuten hangen op deze film op bbc1, en ik kreeg na die 5 min m'n vinger niet meer op de afstandbediening..

zeer hilarische momenten.. martin lawrence is een goede acteur die als oud dik vrouwtje je toch echt wel aan het lachen krijgt..

heb niet veel gezien van die kerel (behalve black night en blue streak) in blue streak vond ik hem erg goed, hier bewijst ie toch wel dat die HET heeft..

als je het bekijkt op het hele geheel niet echt geweldig, maar als je af en toe eens goed wilt lachen toch een aangenaam filmpje 3,5*

avatar van Shinobi
Leuke comedy om te zien, zitten wel wat leuke dingen in. Die komen voornamelijk van Big Momma af. Het verhaal stelt niet al te veel voor, maar dat wordt ruimschoots goedmaakt door de hilarische scènes met Big Momma erin.

Ik geef 'm 3, 0 sterren.

avatar van Thomas83
Martin Lawrence vind ik ook een waardeloze acteur en totaal niet grappig. Waarom zijn er veel van die gasten die zich op dezelfde manier willen profileren? Zo'n beetje allemaal slappe aftreksels van Eddie Murphy als je het mij vraagt.
Maar toch vind ik deze film nog niet eens zo slecht als ik had verwacht. White Chicks vind ik bjvoorbeeld nog wel even wat triester.
Een dikke 1.5* wil ik deze film nog wel toekennen.
Het einde is trouwens verschrikkelijk afgeraffeld en cliché. Zoals eigenlijk altijd in dit soort films is de vrouw eerst boos op de mannelijke hoofdpersoon, en op het laatst wordt dat probleem dan opgelost.
Maar nu hebben ze dat er heel geforceerd in gestopt. Allereerst op zich al best raar dat die vrouw niet begrijpt dat het bij zijn werk hoorde, en daarnaast is ze dan boos en onredelijk, om dan in de laatste scene in de kerk uit het niets opeens weer zeer vergevensgezind te zijn.

Leuke film, toch wel gelachen. Maar er zijn al zoveel van dat soort films!

*3,0

Typisch zo'n standaard film waar je toch elke keer weer naar blijft kijken. Best degelijk vermaak, maar meer zeker niet.

avatar van bascross
Heb me wel vermaakt met deze film. Ben wel fan van Martin Lawrence, het is geen groot acteur, maar hij is wel altijd grappig vind ik. Alleen om zijn hoofd kan ik al lachen.

Leuke film! zaten grappige momenten in, alleen jammer dat het einde zo voorspelbaar was maar toch 3*

avatar van Dreamboy
best leuke en grappige film, niet fantastiche iets te voorspelbaar maar wel 3.5 sterren waard

avatar van Jakke0071
3.0* , voorspelbare , maar leuke film.
Ik heb hem op dvd gekocht en is leuk als je hem op een zondagnamiddag ligt te zien na bv films als Daddy Day Care.
Leuke film met niet te vergeten MARTIN LAWRENCE.

avatar van kimberlyVD
Goede film, tof verhaal... Heel ontspannend... goed verhaal... Van mij krijgt hij een 4

The Last
Hmm, hier was ik vergeten op te stemmen.

Het is allemaal dan wel cliche, standaard en onzin, maar dan wel grappige onzin, heb een aantal keer flink in een deuk gelegen, maar toch, het slaat eigenlijk helemaal nergens op. 2,5

avatar van tommykonijn
Ik ben het eens met mijn voorganger, Ik vind niet dat Martin Lawrence nou werkelijk van het scherm spat maar ik zou ook echt niet weten wie zijn rol beter had gedaan dus hij doet het eigenlijk toch wel Goed verder was het Verhaal inderdaad onzin maar wel geinig om naar te kijken .

avatar van jumpstylemovie
Matige en op vele opzichten een erg overdreven film.
Ik heb hier niet echt van genoten. In Bad Boys is lawrence leuk , maar dit is echt prut...
toch nog een 2**

avatar van Ajax&Litmanen1
Standaardverhaal maar door de verkleedpartij is het wel een beetje origineel. Soms heb ik wel wat geinige dingen gezien, maar het was allemaal niet top. Martin Lawrence is veel beter als ie een copper kan spelen ofzo.

avatar van kelvinVW
Goede vermakelijke film

avatar van lucdecoster
Grappige film. De beste scène voor mij was : de badkamerscène met die dikke vrouw op het toilet.

avatar van darkjaap
erg slecht,...
weer zo'n film met zo'n piepende neger in de hoofdrol
echt zo'n dom verhaal allemaal heel erg standaard , martin lawrence is echt een slechte acteur en dat liet hij hier weer eens zien..
die grappen waren allemaal wat dom en voorspelbaar.. al met al goed voor 1,5*

garlic senior
Matige film, maar wel een met een redelijk leuk personage erin. Vond Martin Lawrence als Big Momma goed te pruimen, vanwege het best geinige stemmetje. Wel jammer van het tussengegooide liefdesverhaaltje, dat niet echt werkt. Desondanks toch best vermakelijk, alhoewel er leukere komedies zijn op de wereld.

avatar van Resh
hele vermakelijke film met een grappig verhaaltje achter

avatar van Kim008
Leuke vermakelijke film

avatar van joojoo7
Niet super boeiend. Martin Lawrence speelt matig en over de rest ben ik ook niet te spreken. Het is een komedie, maar zo komisch was die niet. 2,5 sterren.

Alldoss
Zeer vermakelijke film.

avatar van notorious_kim
Sorry, maar Martin Lawrence kan echt niet goed acteren. Hij kan me nooit overtuigen is zijn rol en ook deze keer is het niet anders. Het verhaal is niet goed opgebouwd en de humor vaak plat.

tja, hij is wel aardig kheb zelf wel een paar keer moeten lachen maar het is geen topper

als je echt een film wilt kijken en er is niks anders zou ik deze gaan kijken.

avatar van niethie
Ooit eens een keer op school gezien, de hele klas lachte zich een ongeluk maar ik kon de humor er niet van inzien. Het kan allemaal erger (kijk maar naar een Norbit) maar die standaard en voorspelbare dikke mensen humor ligt mij niet echt plus Lawrence deed het erg flauwtjes.

2 sterren

avatar van Ronnievb
Leuker dan het gemiddelde Eddie Murphy vehikel, maar nergens boven de maat. Bij zulke films moet je nu eenmaal 90% van je hersenfuncties uitschakelen.

avatar van hellblazer93
Ik vind dit soort films op z'n tijd wel leuk. Niet te vaak, maar slecht vind ik dit niet. Het acteerwerk kon wel wat beter,maar er zaten een aantal grappige stukjes in.
3 sterren kan denk ik nog wel. Deel 2 was minder volgens mij, maar het is al een tijdje geleden dat ik die heb gezien.