Big Momma's House (2000)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Raja Gosnell
met Martin Lawrence, Nia Long en Paul Giamatti

FBI-agent Malcolm Turner is op jacht naar een ontsnapte bankrover die vermoedelijk naar het huis van Big Momma zal gaan, de grootmoeder van diens knappe ex-vriendin Sherry. Wanneer Big Momma plotseling op reis gaat, dreigt het plan te mislukken en is het aan Malcolm om de rol van de spraakmakende oma over te nemen. Malcolm heeft alles onder controle, behalve wanneer hij verliefd wordt op Sherry.

Martin weer eens aan het werk!! Best wel lache ondanks dat je op sommige momenten best wel kon verwachten wat er zou gebeuren. Leuke dame die meespeelt. Voor de rest geen woord aan vuil te maken als je zin hebt in een leuke lach film check deze dan maar!

nou ik weet niet waar ik beter heen kan gaan, the perfect storm of deze. ik ga wel naar the perfect storm dan

gewoon een slechte film met momenten die te voorspelbaar zijn..alles wat in deze film gebeurt is al een keer gedaan...martin lawrence begint gewoon steeds meer op eddy murphy te lijken....ook steeds slechter

het zal dan wel aan mij liggen.. want ik vond Big Momma's House.. echt een hele leuke film.. ik had hem al in Amerika gezien in de bios.. nu dus voor de tweede keer.. maar hij blijft leuk.. er had ook niemand anders dan Martin Lawrence Big Momma na kunnen doen.. ok er zijn leukere komedie.. maar Big Momma's house is gewoon een komische film... ik geef hem 3 sterren...

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nou ja volgens mij heeft Eddie Murphy in Nutty Professor aangetoond dat hij minstens net zo goed dikke mensen na kan doen...

echt een film om van te huilen, en dat voor een komedie. Keb em in het vliegtuig gezien.
Krijgt van mij maar liefst 1 ster.
Verdient echt niet meer, het is een slap aftreksel van The Nutty Professor, maar dan zonder grappen. Ook redelijk matig acteerwerk en een zwakke climax.

Het leukste stukje vond ik de aftiteling.

Sir J

Het is best een leuke grappige film!

avatar van StuF
Leuke film, niet van het niveau van 'Blue Streak' of 'Life', waar Martin echt schitterend acteert, maar wel geinig. Mazl. stefan@krooshof.nl

ik vindt het een vette film en echt ook 3 sterren waard. ik heb vet zitten lachen met die film

In het vliegtuig gezien. Wat een ellende.

Eva
Genante vertoning.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik moet zeggen dat ik Martin Lawrence meestal wel grappig vond. Bad Boys was natuurlijk erg leuk, Life vond ik wat minder, maar zijn laatste (Blue Streak) vond ik vrij goed. Ik ging dus ook met redelijke verwachtingen de bios in. BMH viel echter geweldig tegen. De grappen zijn flauw, het verhaal voorspelbaar, en Martin Lawrence niet echt goed als Big Momma. Big Momma's House krijgt van mij 2 sterren.

lindastuurman
Eén van de slechtste films die ik ooit heb gezien. In sommige delen van de film kun je goed zien dat ze hebben geprobeerd van Mrs. Doubtfire af te kijken. Verder zater er totaal geen grappige stukjes in. (Misschien komt dat ook wel omdat ik die film heb gezien tussen de 2 Robin Williams shows in. Als je Robin live hebt gezien, is er niets ander meer grappig). Maar toch, hele slechte voorspelbare film.

hij is echt cool!!!!

de eerste keer dat ik hem zag was ie echt cool! maar nu iets minder

avatar van aburefan
het concept is opzich wel grappig maar is echt hopeloos uitgewerkt in de film, slecht geschreven en amper grappige momenten, nee zelfs IK had dit beter verwacht.

Het concept is toch ook om te huilen?!

Niet zo grappig als ik had verwacht, ik heb Lawrence beter en grappiger gezien.

Flauw Flauw Flauw. Meestal vind ik dit soort comedies wel goed maar deze niet. 1,5 ster

Moviestar
StarWarsFreak schreef:

hij is echt cool!!!!

Heb je wel dezelfde film gezien?????

Moviestar schreef:

Heb je wel dezelfde film gezien?????

Ja en ik vond het een zeer slechte en mislukte remake van Mrs. Doubtfire (ookal noemden de makers het niet zo), ik vond het verdacht veel op een remake lijken.

avatar van BoordAppel
Als dit een remake is van Mrs. Doubtfire dan is Mrs. Doubtfire een remake van Tootsie. Oftewel t zijn natuurlijk geen remakes maar ze hebben gewoon tzelfde gegeven.

avatar van Zavo
BoordAppel schreef:

Precies. En nog een slechte remake ook.

lindastuurman
Heb je gelijk in (dat Mrs. Doubtfire een remake had kunnen zijn) maar dan was het op z´n minst een zeer geslaagde remake met een meer dan capabele acteur/producer!

[edit]Mijn berichtje had natuurlijk boven die van Zavo gemoeten [/edit]

Vind je het gek dat men over je RW-hysterie begint? Beide films vallen in het niet bij Tootsie. Beide films zijn er ook schatplichtig aan.
Maar ook daarvoor waren er komedies met verkleedpartijen. Denk eens aan Victor/Victoria en Some like it Hot.

Wouter schreef:

Vind je het gek dat men over je RW-hysterie begint?

sjezus man; hou nou toch eens op... simpel

lindastuurman
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

lindastuurman schreef:
(knip - dit verpest de breedte van de layout nogal - Jordy)

Dit ziet er weel heel hysterisch uit. Beetje eng zelfs....

avatar van BoordAppel
Verder alles goed, linda?