Big Mommas: Like Father, like Son (2011)

Alternatieve titel: Big Momma's House 3

2,49

geregisseerd door John Whitesell
met Martin Lawrence, Brandon T. Jackson en Faizon Love

Malcolm moet opnieuw in actie komen wanneer zijn stiefzoon Trent getuige is geweest van een moord. Hij en Trent gaan daarom undercover op een kunstacademie voor jongedames, als Big Momma en Charmaine. Ondertussen zoeken ze door naar de moordenaar, maar die is ook op zoek naar hen...

107 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van mnrk
Dit was gewoon weer een leuke film in de "Big Momma" reeks....

Het verhaal is gewoon lekker standaard, en de grappen zijn weer in orde.
Martin Lawrence is weer lekker op dreef en vooral de scene's samen met Faizon Love (Kurtis Cool) zijn cool....

En ook is de soundtrack in deze film lekker en past er helemaal bij....

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Redelijk en beter dan het tweede deel.

Deel twee was vooral een herhaling van zetten t.o.v. de eerste film, maar dit derde deel slaat toch een ietwat andere weg in en dat doet de film goed.

Niet dat deze film nu zo geweldig is, want dat valt reuze mee. De grappen zijn ook regelmatig flauw, maar toch heeft de film een redelijke frisse uitstraling. De muzikale intermezzo's zijn niet onaardig en vooral de dikke bwaker heeft een grappige bijrol.

Verder is het standaard formulewertk, maar wel eentje die beter de verteren is dan zijn voorganger en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

avatar van Phantasm
Ik vind dit gewooon de allerslechtste van alle drie, veel te langdraderig en erg weinig humor.

Ik vond deze Big Mommas wat tegenvallen.
Het had meer weg van een actiefilm dan een komedie, jammer!

avatar van Hollywood007
Voor mij viel deze komedie wat tegen. Er zaten hier en daar wel goede grappen in, maar het verhaal in het algemeen was nogal standaard. Een beetje dertien in een dozijn filmpje.
Dus niet slecht, maar ook niet goed.
Gewoon goed voor één keer, maar niet meer dan dat.

avatar van helleke
Weinig boeiend verhaal en vooral zeer povere acteerprestaties.
De grappige momenten zag je al van ver afkomen.
2 sterren.

Een echte tranentrekker was deze film. Niet omdat hij zo grappig is maar gewoon omdat hij zo bar slecht is. Deze film was gewoon zo vreselijk irritant om naar te kijken dat het pijn deed aan mijn ogen. Het flauwe cliché verhaaltje was zo achterlijk, onnozel, preuts (er waren voldoende mogelijkheden om wat bloot te laten zien, maar allemaal werd het zeer flauw teniet gedaan) en kinderachtig als maar wat en sloeg gewoon nergens op. Datzelfde geldt ook voor de uitvoering en humor (zoals de onzin met het poseren bij het schilderen). Net zoals bij de meeste films waarin Martin Lawrence speelt is hij ook in deze film totaal niet grappig. Dit is gewoon achterlijke humor van het laagste soort en ik heb dan ook geen enkele keer moeten lachen. Het meest lachwekkende is nog eigenlijk het belachelijke hoge gemiddelde voor deze film hier. Wat dat betreft zijn ze bij IMDb veel reëler want dit gedrocht van een film verdiend geen hoog punt. Het vreselijke gezang, of beter gezegd gekrijs, was ook niet om aan te horen en ook totaal niet grappig. Eerlijk gezegd schaam ik me kapot dat ik naar deze ellende heb gekeken. Na ca. 80 minuten heb ik hem overigens afgezet want het was gewoon niet meer te harden.

avatar van oemoemenoe
Nee , dit is echt 3x niks....
Onbegrijpelijk dat sommige lui hier 3 sterren voor geven?
Je moet de lat dan wel byzonder laag hangen als je dit soort films goed vind...

avatar van MovieHolic
Belachelijke film... wat een kinderfilm bizar dat deze film nog 2.5* heeft...

avatar van TragieStar.*
Hoe leuk deel 1 en 2 ook waren, is dit deel nergens! Jeetje, wat een humor, die nergens over gaat, niet grappig en vooral erg overdreven is. Zelfs Big Momma was niet eens grappig!

Ik keek hier toch wel een beetje naar uit, aangezien deel 1 en 2 toch wel erg leuk waren. Dat nu ook zijn zoon meedoet, is al helemaal een teleurstelling en brengt de film alleen maar naar beneden.

Standaard verhaaltje, super voorspelbare momenten. Dat kan je ook zeggen over haar voorgangers, maar dit is toch wel iets erger. Leek meer een highschool/tienerfilmpje dan leuke undercover komedie. De locatie zegt al genoeg, maar dan kunnen ze er toch nog wel een andere draai aangeven.

avatar van Katharina
Gewoon weer een leuke Big Momma. Kwalitatief niet geweldig, en ook niet bepaald hoogstaand maar dat weet je van te voren!

avatar van Alonzo
Tja ehm wat moet je ervan zeggen. Hij was slecht, Martin heeft wel betere films gemaakt maar de
Laatste jaren is hij wel erg achteruit gegaan. Nou moet ik zeggen dat hij niet echt een topacteur is
Maar zijn comedie is opzich wel grappig maar gaat achteruit. Ik geef hem een ster omdat ik Martin
Wel af en toe grappig is. Als je een andere acteur hebt dan is het geen sterren waard. Een keer zien nooit weer. Maar goed gelukkig is het nog geen Jack and Jill, slechtste film aller tijden!

avatar van Pantoffel
Met enkele stukken toch wel goed kunnen lachen.

avatar van tommykonijn
Ik kan me maar bar weinig herinneren van de voorgaande delen, maar wel dat ik die als kind best leuk vond. Bovendien is het al best lang geleden dat ik die voor het laatst gezien heb, dus ik stond er vrij neutraal tegenover dat dit een 'deel 3' was. Voor mij was het dus niet zozeer vergelijken, maar vooral kijken of deze film leuk was.

En dat vond ik dus niet. Het begin interesseerde me niet zo veel, ik zat vooral te wachten op het moment dat Lawrence weer de 'Big Momma' zou worden. Maar zelfs dan wordt de film niet veel beter. Ditmaal was het schijnbaar nodig om zoonlief mee te laten doen, maar ook dit maakt de film er niet leuker op. Brandon T. Jackson doet een aantal pogingen om grappig over te komen, maar hij is eerder irritant dan grappig. Dat brengt me meteen bij het grootste probleem dat deze film met zich meedraagt: ik heb niet één keer hardop kunnen lachen. Bij enkele flauwe glimlachjes is het helaas gebleven. Wellicht komt dat doordat de film bol staat van de uitgemolken grappen. Daarnaast vooral erg goedkoop; veel verder dan het principe 'mensen vallen heel hard' lijkt het niet te komen. Uiteraard ook nog een cliché liefdesverhaaltje erin verwerkt. Of ik me daar aan kan storen hangt altijd heel erg van de rest van de film af. Als de humor bijv. erg leuk is, neem ik dat graag met een korreltje zout. Maar bij een titel als deze valt het heel erg op, waardoor ik me er wel aan kan storen. De 'kunstschool' is nou ook niet bepaald een school waar gedreven, getalenteerde mensen studeren, maar enkel een paar vervelende, egoïstische tieners rondlopen.

Waar zitten dan nog de pluspunten? Ik kon de film uitkijken. Ondanks dat ik me diverse malen aan het verloop kon ergeren, is er 'iets' aan de film waardoor ik hem niet afzette. Daarnaast is Martin Lawrence nog redelijk bezig, ondanks dat het dan niet grappig mocht zijn. De soundtrack is geslaagd voor dit soort films, dus dat vond ik wel goed verzorgd.

Al met al waren er enkele vermakelijke aspecten te vinden, maar als komedie vond ik dit absoluut onvoldoende. Hoe goed Lawrence ook zijn best doet als Big Momma, ik denk dat de lol er gewoon van af is. Het leek bij vlagen zelfs op een High School Musical sequel. Een leuke poging, maar de film zinkt ten onder in haar vele clichés en voorspelbaarheden.

avatar van sandero16
Ik deel absoluut niet het negatieve commentaar van sommige andere mensen hierboven.

Ik heb me geen moment verveeld bij deze film. Ik vond het verhaal echt super grappig in elkaar zitten. Het uiterlijk van ' big momma' lieten mij vaak in de lach schieten. De manier waarop er geacteerd werd was niet super goed, maar wel grappig en daar draait het volgens mij om bij een komedie. Ik heb echt stuk gelegen om die dikke bewaker , wat een geweldige vent haha!

Inhoudelijk kan ik me voorstellen dat er mensen afhaken, maar je moet gewoon de knop omzetten en genieten van de grappen. Geen hoogvlieger, maar wel een film waarbij je lekker kan lachen op een zaterdagavond.

Echt een geweldige humorfilm.. Snap niet dat de mensen hierboven hem niet kunnen waarderen, zullen wel een zwaar leven of zo hebben..
alles klopte in de film, knop om en van begin tot einde gelachen..

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Big Mommas: Like Father, like Son

Big Mommas: Like Father, like Son is naar mijn mening beter dan het tweede deel, Big Momma's House 2 (2006).

Zoals ik ook al bij de vorige delen zei, vindt ik zelf Martin Lawrence een erg leuke acteur! Ik kan om de meeste films van hem erg genieten! Brandon T. Jackson daar in tegen vindt ik een beetje irritant... En erg jammer dat ze ook hem er bij doen als "Make over"! Jessica Lucas heeft twee goeie ballonnen voorop zitten, en is ook niet lelijk! Voor de andere acteurs.. Die deden het prima.. Niet allemaal even goed maar ach...

Big Mommas: Like Father, like Son is opzich een nieuw concept in de Big Mommas series.. Het is niet alleen Big Momma.. Maar ook Charmaine Pierce... (Volgens mij was dat toch zijn vermomming naam??) Helaas vindt ik dit aan de ene kant wel jammer.. Maar het brengt opzich ook wel weer even wat nieuws in de film! Big Mommas: Like Father, like Son bevat ook wel leuke swing scene's! Zoals in de badkamer toen Michelle Ang haar, haar rood had! En natuurlijk ook in de kantine!

Ik vindt dat deze film dus tussen de twee Big Mommas films zit. Waar ik Big Momma's House (2000) een 3.5* heb gegeven en Big Momma's House 2 (2006) een 2.5* vindt ik deze film echt een 3.0* waard! Hij is beter dan de tweede maar niet zo goed als de eerste!