MENU

2,61

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Raja Gosnell
met Martin Lawrence, Nia Long en Paul Giamatti

FBI-agent Malcolm Turner is op jacht naar een ontsnapte bankrover die vermoedelijk naar het huis van Big Momma zal gaan, de grootmoeder van diens knappe ex-vriendin Sherry. Wanneer Big Momma plotseling op reis gaat, dreigt het plan te mislukken en is het aan Malcolm om de rol van de spraakmakende oma over te nemen. Malcolm heeft alles onder controle, behalve wanneer hij verliefd wordt op Sherry.

avatar van Nelusje
geplaatst op 14 december 2008, 21:06 uur, permalink
Eerste keer dat ik hem zag kreeg hij een 1,5 maar ben ook geen fan van zulke films. Nu voor de tweede keer gezien en dan is hij toch wel iets leuker... Dus sterrentaal een beetje omhooggeschroeft.

DaZtorm
geplaatst op 31 december 2008, 2:39 uur, permalink
Einde is erg slordig, verhaal is te makkelijk, te veel nadruk op de clichés, veel herhaling, veel proberen overbodig veel grappig te zijn.

Maar oké dit soort films is dat eigenlijk wel toegestaan want volgens mij heeft de film maar 1 doel: De kijker vermaken, laten lachen en een plezierig gevoel geven.

Tuurlijk geen 5 of 4 * zelf geen 3* maar een 2* omdat het veel en veel beter kon. Wanneer ik een 3* zou geven zou ik andere films te kort doen.

2* omdat het mij wel vermaakt heeft

avatar van I Black Hawk I
geplaatst op 11 januari 2009, 19:45 uur, permalink
Heb deze film vandaag eens opnieuw bekeken want vond hem eigenlijk niet zo slecht.

Verhaal steekt eenvoudig in elkaar en alles loopt chronologisch, de film dient dan ook puur voor de ontspanning om door de week of op een zondag namiddag te bekijken. Er is in principe maar 1 verhaallijn wat ook niet raar is voor deze soort films. Ik geef een 3 omdat ik wel van komedies hou en omdat het een ideale zondags film voor mij was.

Geen hogere scoren omdat er buiten het huis van de Big Momma niet veel gebeurde wat ik eigenlijk spijtig vond, het zou nog zo veel grappiger zijn als ze de stad eens onveilig maken. :')

avatar van Kr!kke
geplaatst op 13 januari 2009, 18:45 uur, permalink
een deftige komedie, geen hoogvlieger maar hij ik vond hem tog niet slecht

avatar van SubzeroX
geplaatst op 25 januari 2009, 17:24 uur, permalink
een van de films zoals Eddie Murphy ook 'n humor zou maken
erg grappig van Martin Lawrence vond ik zelf de moeite waard om eens te kijken

avatar van DragQueen
geplaatst op 22 februari 2009, 23:17 uur, permalink
Een vrij aardige komedie, met een vermakelijke lawrence. die op een hilarische manier in de huid van big momma kruipt. verder wel wat leuke grappen. qua verhaal loopt het allemaal netjes binnen de lijntjes, maar de prent kijkt wel lekker weg. 2,5 sterren.

avatar van MNV2
geplaatst op 13 mei 2009, 21:22 uur, permalink
Leuke komedie met Martin Lawrence, die ik voordat ik deze film zag, alleen maar kende van Bad Boys. Niet meteen de beste film die ik tot nu toe gezien heb maar wel een vermakelijk filmpje met soms grappige situaties.

avatar van chevy93
geplaatst op 6 september 2009, 20:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Destijds in de bios gezien en een hilarische film.
Vooral op het einde wanneer hij de boeven inrekend is geweldig

avatar van katie morosky
geplaatst op 6 september 2009, 21:02 uur, permalink
Vreselijke film, ik was echt niet geïnteresseerd in wat er allemaal gebeurde maar moest hem helaas uitzien met m'n leerlingen (die hem hilarisch vonden). Voor een komedie te zijn is hij helemaal niet grappig. Flauw en voorspelbaar. Onderbroekenlol, u ziet de affiche. Ik vind Eddy Murphy trouwens wel grappiger, there's only one and only Beverly Hills cop!

avatar van GijsDeBeelde
geplaatst op 10 oktober 2009, 12:00 uur, permalink
Grappige film met een eenvoudig verhaal. Wel een beetje leeg...

avatar van Ace Hanlon
geplaatst op 17 oktober 2009, 1:03 uur, permalink
Er zijn slechtere films gemaakt, dat moet ik toegeven, maar ik zou er toch niet zo gauw één kunnen opnoemen.

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 18 oktober 2009, 20:51 uur, permalink
Toch niet zo leuk als verwacht.

Ik heb bij deel twee veel vaker gelachen.

geplaatst op 1 november 2009, 13:19 uur, permalink
Leuke komedie, met enkele hilarische scènes, maar een hoogvlieger is dit niet.

avatar van skipy05
geplaatst op 29 november 2009, 20:51 uur, permalink
Ik vond hem wel goed voor een keertje deze te zien. af en toe zitten er wel grappige stukken in. Het verhaal is wel maar flauwtjes.

avatar van movie acteurs
geplaatst op 10 december 2009, 19:10 uur, permalink
De eerste keer toen ik deze film zag vond ik hem erg leuk. Vooral het vrouwen pak is nauwelijks van echt te onderscheiden. Erg knap. Na de tweede kijkbeurt vond ik hem al iets minder leuk daarom een 2,0 omdat hij vroeger erg vermakelijk was.

geplaatst op 19 maart 2010, 12:58 uur, permalink
Is wel een oke film, dit is de 2de keer dat ik hem zie, de eerste keer had ik hem denk ik ook een 3 gegeven. Geweldig hoe Malcolm (Martin) big momma na doet.

avatar van dave
geplaatst op 19 maart 2010, 14:10 uur, permalink
De eerste keer lag ik krom van het lachen. Mijn excuus hiervoor was m'n leeftijd.

Na een herziening valt toch wel op hoe matig het allemaal is. Af en toe wel geinige stukjes, maar dit trekt weinig recht. Slecht acteerwerk, en een zeer clichématig en rommelig verhaal.

2,00 (2,25)

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 7 juli 2010, 17:15 uur, permalink
Ik ben absoluut geen fan van dit soort films. Overbelicht, cliches, onrealistisch - gewoon niet mooi in elkaar gezet.

- 1,5 -

avatar van erpunited
geplaatst op 5 april 2011, 0:07 uur, permalink
Ik heb echt stukken flink gelachen. Het verhaal slaat nergens op, maar zeker vermakelijk om een keer te kijken

avatar van Kim008
geplaatst op 6 mei 2011, 13:16 uur, permalink
Ik vind het echt een hele vermakelijke film!
Uitstekend geacteerd ook!

geplaatst op 20 juni 2011, 2:10 uur, permalink
Weer een typische Martin Lawrence film.

Domineren door het gebrek aan acteren te compenseren door over-acting.
Wel een aantal momenten die een glimlach op het gezicht kunnen toveren maar meer ook niet.

geplaatst op 20 juni 2011, 17:47 uur, permalink
Inderdaad de zoveelste Martin Lawrence troep. Achterlijk verhaal en zeer flauwe kinderachtige humor. Ondanks dat was het eerste half uur nog best te pruimen inclusief Martin Lawrence. Maar veel was het helaas niet. Paul Giamatti zal zich ongetwijfeld achteraf geschaamd hebben om hierin te hebben meegespeeld.

avatar van booyo
geplaatst op 20 juni 2011, 23:50 uur, permalink
Hilarisch vroeger/nu Tenenkrommend.

avatar van martijn011
geplaatst op 22 juni 2011, 15:52 uur, permalink
Vroeger kon ik hier nog wel om lachen maar tijden veranderen he..
Grappig dat ik jaren geleden nog alle films van Martin Lawrence kocht en ze allemaal zo snel mogelijk wilde zien omdat ik ze zo grappig vond.
Ik vind alleen Blue Streak en de Bad Boys films nog wel leuk, de rest is troep.

Bij de zoveelste herziening nu schaam ik me rot.
Hoe heb ik dit grappig kunnen vinden? Enorm zwakke film met een sporadische grap er tussen.
Grappig dat Paul Giamatti hier nog in speelde. Was ik totaal vergeten. Hij was het grappigste personage en dat zegt genoeg denk ik.

Verlaging van 3* naar 2*.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 29 juni 2011, 18:05 uur, permalink
‘een koude kille sweer loze film met gelukkig’

Hier en daar een paar ongeloofwaardige dingen en foute, ook de humor is niet aanwezig alleen de acteurs hebben hun best gedaan om deze sweer loze film recht te houden en dat is gelukt anders had dit niks geworden. 2,0*

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 12 augustus 2011, 9:43 uur, permalink
Redelijke film.

Van Martin Lawrence weet je wat je kunt verwachten en vaak is dat een druk personage dat zich in de nesten werkt, met zijn gebruikelijke humor. Dat ligt je of dat ligt je niet. Hoewel het in deze film niet denderend is, zijn de momenten dat Lawrence zich in de problemen werkt door zijn verkleedpartijen soms nog best grappig, maar verder is het een beperkt acteur, ook op komediegebied.

Wat ook goed helpt in deze film is de bijrol van Giamatti, die wel constant hilarisch is. Daarentegen zit er wel een hoop flauwigheid tussen, dat ook niet altijd even leuk is. Geen superslechte film, maar ook zeker geen hilarische.

geplaatst op 14 januari 2012, 10:45 uur, permalink
Leuke, vrolijke komedie die lekker wegkijkt, prima geacteerd.

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 2 april 2012, 13:16 uur, permalink
Nare stereotypes en slecht getimede humor, en dan is dit nog ''de beste'' uit de serie.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 9 april 2012, 22:51 uur, permalink
Ik hou niet echt van Martin Lawrence. Als sidekick kan het nog meevallen als hij rustig is, maar acteren kan hij niet en een film dragen al zeker niet. De makers moesten trouwens gedacht hebben dat Martin Lawrence als dikke vrouw al voldoende was om de kijkers aan het lachten te brengen. En daardoor vergeten om een script te schrijven en er toch enkele grappen in te steken. Net als Murphy bij The Nutty Professor is dit gewoon plaatsvervangende schaamte. Slecht gewoon!

geplaatst op 3 augustus 2012, 2:38 uur, permalink
Film Pegasus schreef:

Je houdt er van of je houdt er juist niet van.. t' is Zeker niet slecht, heeft gewoon met smaak te maken. Je houdt blijkbaar niet van black comedies!

geplaatst op 3 april 2013, 10:21 uur, permalink
Gewoon een aardige film om naar te kijken.

geplaatst op 3 augustus 2014, 21:42 uur, permalink
Deze was op tv en me er eens aan gewaagd. 'k had hier vroeger al eens wat stukken van gezien, dus de grote lijnen wist 'k wel, maar een volledige kijkbeurt was er nog niet van gekomen.
Het was wel een leuke film. De film doet een beetje aan The Nutty Professor & Mrs. Doubtfire.
Het niveau van de film was jammer genoeg niet altijd super hoog, maar af en toe moest 'k toch wel lachen.
De cast deed het verder ook prima en zat goed in hun rol.
Prima film om eens mee te pikken via tv, om eens anderhalf uurtje onderuitgezakt in je zetel te zitten.

geplaatst op 7 oktober 2014, 13:41 uur, permalink
leuke komedie, altijd leuk om terug te zien, leuk zonder veel pretenties zoals een komedie hoort te zijn