MENU

2,61

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Raja Gosnell
met Martin Lawrence, Nia Long en Paul Giamatti

FBI-agent Malcolm Turner is op jacht naar een ontsnapte bankrover die vermoedelijk naar het huis van Big Momma zal gaan, de grootmoeder van diens knappe ex-vriendin Sherry. Wanneer Big Momma plotseling op reis gaat, dreigt het plan te mislukken en is het aan Malcolm om de rol van de spraakmakende oma over te nemen. Malcolm heeft alles onder controle, behalve wanneer hij verliefd wordt op Sherry.

geplaatst op 3 april 2013, 10:21 uur, permalink
Gewoon een aardige film om naar te kijken.

geplaatst op 3 augustus 2014, 21:42 uur, permalink
Deze was op tv en me er eens aan gewaagd. 'k had hier vroeger al eens wat stukken van gezien, dus de grote lijnen wist 'k wel, maar een volledige kijkbeurt was er nog niet van gekomen.
Het was wel een leuke film. De film doet een beetje aan The Nutty Professor & Mrs. Doubtfire.
Het niveau van de film was jammer genoeg niet altijd super hoog, maar af en toe moest 'k toch wel lachen.
De cast deed het verder ook prima en zat goed in hun rol.
Prima film om eens mee te pikken via tv, om eens anderhalf uurtje onderuitgezakt in je zetel te zitten.

geplaatst op 7 oktober 2014, 13:41 uur, permalink
leuke komedie, altijd leuk om terug te zien, leuk zonder veel pretenties zoals een komedie hoort te zijn

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 7 november 2014, 23:04 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Big Momma's House

Zo kun je zien hoe meningen erg verschillen onder de mensen.. Niet erg natuurlijk, we hoeven uiteraard ook niet gelijk te zijn..

Deze film is deze week op Netflix - Nederland gekomen.. En ik wou hem meteen een kans geven, en dat heb ik vanavond gedaan. Het is me erg mee gevallen na de lage score!

Martin Lawrence vind ik namelijk (meestal) een leuke acteur.. Kan altijd wel om deze persoon lachen..! Nia Long ken ik daarin tegen helemaal niet.. Maar ik vond het haar wel leuk doen! Paul Giamatti... Van The Amazing-Spiderman 2 , dat weet ik nog wel.. Maar ben hem verder niet echt gewend... Ken hem wat dat betreft ook niet echt..

Big Momma's House vond ik dus een erg leuke film.. Het verhaal was niet echt van "Wow!" maar de uitwerken van de transformatie met Martin Lawrence was erg goed gedaan! En ik vindt dat altijd wel mooie films zo.. Als ze zoiets bedenken! Ondanks het wat slechtere verhaal kon ik een paar keer erg goed lachen! Helaas zijn dan de standaard liefde scene's ook weer terug in deze film.. Sherry Pierce komt erachter dat Martin, big momma na speelt en is boos.. In de kerk is het even sorry zeggen en ze staan weer te zoenen... Dat vindt ik altijd erg tegenvallen aan zulke films!

Ik heb Big Momma's House nog niet eerder gezien.. Maar vond hem aardig geslaagd! 3.5*