MENU

Verenigde Staten / Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Jackie Chan, Chris Tucker en Roselyn Sanchez

De film gaat verder waar deel 1 ophield: Detective James Carter reist naar Hong Kong met zijn nieuwe vriend, detective Lee. Daar raken ze in een strijd verwikkeld met Chineze criminelen, en komen ze zo zelfs weer terug in Amerika terecht.

dinsdag 21 oktober, 22:30 uur op TV (Veronica)

geplaatst op 6 juli 2011, 16:29 uur, permalink
Ik heb zitten kijken vanaf het stukje dat Tucker Billie Jean zingt.
Heb ik veel gemist?( wat ik vanaf daar gezien had zag er goed uit!)

geplaatst op 12 juli 2011, 10:17 uur, permalink
jansma schreef:
Siorgi schreef:

Rush Hour vergelijken met Epic movie getuigt van een zeer zwak beoordelingsvermogen. Stem dan niet als je de film niet goed vindt.

Zei de persoon die aan alle films ofwel 5 sterren geeft ofwel een half sterretje

Mocht je enkel mogen stemmen op films die je goed vindt, zou het een nogal scheef getrokken boel worden.

In vond deze film ook vreselijk irritant. Het verhaaltje is er één van 13 in een dozijn, de "humor" slaat bij mij totaal niet aan, en de acteurprestaties van de hoofdacteurs zijn zodanig over the top dat het nog weinig met acteren te maken heeft.
Met moeite uitgezien.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 11 december 2011, 12:34 uur, permalink
Rush Hour 2 is een routinematige klus, aardig om eens naar te kijken, maar nooit opzienbarend. De actiescenes van Jackie Chan waren nog best cool uitgevoerd, maar dat Peppi en Kokki-achtige gedoe tussen hem en Tucker is niet bepaald geweldig.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 2 februari 2012, 10:48 uur, permalink
Het eerste deel was een succes en dus kon een vervolg niet uitblijven. Maar zoals wel vaker bij vervolgen gebeurt is het soms moeilijk om het eerste deel te overtreffen, laat staan te evenaren. Ook hier lukt dat helaas niet.

Waar in de eerste film alles goed in balans was en Chan en Tucker elkaar prima aanvoelden, is dat in deze film minder het geval. Beiden hebben gelukkig nog steeds een sterke chemie met elkaar, maar waar tucker in de eerste film nog redelijk in toom werd gehouden, daar krijgt hij hier wat meer de overhand. Chan heeft minder actiescènes dan in de vorige film, terwijl Tucker meer grappen spuit. Het komt de film niet ten goede want juist die actiescènes waren een groot pluspunt in de vorige film.

Gelukkig is de film nog redelijk onderhoudend en zijn de laatste twintig minuten van de film duidelijk het hoogtepunt van de film. Het verhaal is echter niets bijzonders en Tucker begint hier toch wel enigszins te irriteren. Dat alles zorgt ervoor dat deze film toch bij lange na niet in de buurt komt van het vorige deel, wat wel echt een leuke film was.

avatar van samuel10
geplaatst op 18 juli 2012, 11:13 uur, permalink
beste jozan volgens mij heb je totaal geen ervaring van films kijken want anders had je het een top film gevonden heb nu een nieuwe website dis is het adres Home - De website van animatienieuws! - animatienieuws.jimdo.com

avatar van Bushidomus
geplaatst op 25 januari 2013, 23:32 uur, permalink
De mensen die deze film onder de 2,5 geven moeten denk ik niet naar actie komedie films gaan kijken want deze film is echt een absolute topper als het om dit genre gaat.
Persoonlijk vind ik dit het beste deel van alle 3 door de goede balans tussen actie, komedie en sterkte van het verhaal.
Een film die, als je van komedie houdt, absoluut niet uit gaat zetten

dikke 5,0 dus van mij^^

avatar van stultmeister
geplaatst op 5 mei 2013, 2:09 uur, permalink
Een lekker vlotte buddy film. Een prima vervolg. Soms wat te speels en kinderachtig, maar Christ Tucker zorgt op de een of andere manier altijd voor een glimlach op mijn gezicht.

Een kleine 3 sterren!

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 20 mei 2013, 23:39 uur, permalink
Goede actie/komedie! alle 3 de delen zijn even leuk en grappig! je kan hem altijd terug kijken.

geplaatst op 16 oktober 2014, 22:56 uur, permalink
Gewoon vervolg.

Niet veel beter, niet veel slechter. Eigenlijk vooral een herhaling van het eerste deel. Vaak geldt dat zoiets tijdens de eigenlijke release van een film als minpunt wordt gezien, maar een paar jaar later (zeker wanneer de hele reeks van films gesettled is) kraait amper er iemand nog naar.

Zo ook met deze. Inderdaad neemt dit tweede deel aardig wat over van de eerste film, maar die liep nu ook niet meteen over qua originaliteit. Een iets betere cast misschien, met Zhang als degelijke bad guy, al is ze toch ook tot meer in staat.

Gevechten blijven een beetje pover. Chan kan véél beter en Tucker is duidelijk geen vechtmachine. De humor tussen de twee valt mee, maar echt grappig wil het niet worden. Verder een weinig aan de hand filmpje dat gelukkig niet al te lang aansleept, waardoor de vaart er wel inblijft en het ook nergens gaat vervelen.