Big Momma's House 2 (2006)

Komedie / Actie

geregisseerd door John Whitesell
met Martin Lawrence, Michelle Parylak en Nia Long

FBI-agent Malcolm Turner moet weer eens undercover gaan en neemt opnieuw de gedaante aan van 'Big Momma'. Ditmaal moet er iemand in de gaten gehouden worden en Big Momma neemt hiervoor een baan aan als huishoudster bij de verdachte. Het blijkt dat de verdachte echter ook drie nogal vervelende kinderen heeft waar Big Momma het mee aan de stok krijgt.

Geen eens de moeite genomen om te kijken. Alleen de omslag al. Verschrikkelijk. dit is geen B - maar een Z-film.

avatar van Kondoro0614
Big Momma's House 2

Deze Big Momma's House film is het tweede deel wat ook op Netflix Nederland is verschenen! Ik heb de moeite genomen om te kijken en ik vindt hem ietsjes slechter dan het eerste deel!

Zoals ik bij deel 1 ook al zij, Martin Lawrence vindt ik een hele leuke acteur.. Meningen kunnen verschillen! Daarin tegen vindt ik het ook erg leuk dat Trent, en Nia Long weer terug zijn in het tweede deel! Altijd fijn die vertrouwde gezichten!!

Kwa verhaal vond ik deze niet zo heeel goed! Vond ik het eerste deel wat beter mee! Maar kwa grappen is deze weer een stuk beter!

Ik vindt deze film een 3.0* waard! En op naar nummer 3!

avatar van TornadoEF5
Een actiekomedie, dus wat onrealisme is gewend. Maar dit slaat toch alles hoor. Het plot is veel te ongeloofwaardig, en het acteerwerk is ronduit rampzalig. Actiescenes zijn ook niet zo goed. (bvb. Big Momma valt van de auto, toevallig op een stapel oude banden).. Origineel is het ook al niet meer, aangezien dit een vervolg is.

Er zitten wel nu en dan grappige scenes bij, dus daarom nog de 4 en aangezien dit niet als drama bedoeld is, kan een beetje onrealisme, maar er zijn grenzen. Als kind vond ik deze leuker, maar dat heb ik met heel wat films trouwens.

Martin Lawrence is op zijn grappigst (cynisch bedoeld) in films die zich richten op de hele familie. De plot is niet meer dan een excuus om hem zo snel mogelijk weer in zijn fat-suit te krijgen.

Dit keer moet hij als FBI-agent Malcolm Turner undercover gaan bij het gezin van een man die de computers van de overheid probeert te kraken. Een kolfje naar de hand van zijn alter ego "Big Momma", die aan de slag gaat als Kinderoppas.

De makers bedachten een aaneenschakeling van seksueel getinte situaties, grappen over dikke mensen, combinaties daarvan en een enkele actiescène. Niets van dat alles is leuk, spannend of grappig, maar wel lucratief, want de film kwam dik uit de kosten.