Be Cool (2005)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door F. Gary Gray
met John Travolta, Uma Thurman en Vince Vaughn

Als Chili Palmer (John Travolta) besluit zijn geluk te beproeven in de muziekindustrie papt hij daarvoor aan met de verleidelijke weduwe (Uma Thurman) van een onlangs vermoorde platenbaas. Hij kaapt de mooie zangeres Linda Moon weg bij de concurrent en ontdekt dat er achter de mooie schermen van de muziekwereld heel wat valse noten geblazen worden.

donnie B.
James Gandolfini (a.k.a. Bear) is er zeker uitgeknipt, helaas.... Ook hij zou nl nog even een cameo maken in dit vervolg..

avatar van jackie
Hele leuke gezellige film, alle acteurs krijgen de kans iets leuks van hun rol te maken - en dat doen ze dan ook allemaal !! -
Ook leuke teksten.
Ook leuk om Uma en Travolta weer samen te zien spelen !!

Travolta is Cool !!!!

avatar van Idol
Ik vond deze film juist meevallen
het was erg grappig allemaal vooral the rock (met zijn wenkbrauw).

maar ik snap wel dat het voor de meeste is tegenviel, en dat is denk ik omdat er te weinig actie in zit.

maar ik had er eerlijk gezegd niet zo veel van verwacht mischien dat die daarom meeviel.

AHWA
Ik had er best veel van verwacht, maar viel me dat even tegen. John Travolta is in deze film niet cool. Die gelaten indruk die hij in elke scene maakt neigt meer naar het doodsaaie dan naar het coole. Hij speelt z'n rol op routine maar meer ook niet.

Uma Thurman ziet er weer goddelijk uit en speelt best aardig, maar zij kan niet zo veel fout doen bij mij en deed nog wel haar best.

The Rock is hilarisch, maar dat komt omdat ik hem ken van het worstelen en dan haal je alle knipogen er wel uit. The Rock is het lichtpunt van deze film, samen met Andre Benjamin.

Vince Vaughn is zo ongelofelijk onleuk, het is bijna niet meer normaal. Bernie Mac doet het ook niet veel beter.

Overdaad schaadt lijkt me bij deze film de gepaste uitdrukking. Ze nemen iets half grappigs en rammen dat zo door je strot totdat het je je keel uitkomt.

Neem nou bijvoorbeeld de scenes waarin iemand wakker wordt en naar beneden gaat en ziet dat er iemand tv zit te kijken. Dat deden ze in Get Shorty al te veel, hier is het bijna om de tien minuten raak.

De Russen en de politie hadden ook niet veel te zoeken in deze films, wat een nutteloze bijrollen.

Al met al geef ik een ster voor The Rock en een ster voor Uma. Maar ik zat de secondes vooruit te roepen als het ware, dus deze film is niet aan te bevelen.

2 sterren.

Ik vond het wel een leuke film en dan bedoel ik vooral ook de rol van The Rock. Ik zie hem liever in dit soort rollen als in al die flut films zoals The Scorpion King.

Ook de acteur die Raji speelde was dolkomisch en de leukste scenes waren dan ook de scenes waarin Elliot (the rock) en Raji in meespeelde.

Opvallend vond ik dat de saaiste rol in deze film was weggelegd voor John Travolta. Ik vond hem net zoals AHWA totaal niet cool, en hij speelde ook nog eens niet cool.

Er zitten een paar leuke personages in en dat maakt deze film toch wel tot een erg komische film waar je niet al te veel bij moet nadenken maar gewoon soms moet lachen en soms moet gapen.

Be Cool staat tot Get Shorty, als Speed 2 staat tot Speed.

avatar van ex_uva
Zombie McGruder schreef:

Be Cool staat tot Get Shorty, als Speed 2 staat tot Speed.

Saai , vond hem niet grappig
Travolta is echt helemaal niet sterk in deze film
cedric the entertainer doet het al helemaal slecht
Vince Vaughn was op zich bij het begin wel grappig als
white nigger, maar dat kwam op een gegeven moment
ook wel me strot uit

zat de film een beetje uit te zitten en te wachten tot ie (gelukkig) afgelopen was...

en omdat ik Get Shorty ook niet cool vond (2 *)
en Be cool al helemaal niet cool is
krijgt ie 1,5 *

Dit is dus weer bagger, helaas wordt er in deze tijd veel bagger gemaakt, door deze film ben ik een leuke avond uit kwijt geraakt. Want ik viel erbij in slaap en werd 4.30 's ochtends weer wakker. helaas pindaboter.

Maar nee, verwacht er niet teveel van.

een bezoek aan de wc voor een grote boodschap is plezanter dan hier een paar uur naar zitten staren.

Nee, van die recenties van veronica moet je het niet hebben. Ik weet niet welke leeghoofden daar de redactie bevolken, maar veel goeds kan het niet zijn.

The Rock speelde m.i. een prima rol in 'Walking Tall', een lichtvoetige, vrolijke actiefilm die ik best leuk vond.

ala, mijn notering voor deze zaadfilm: 0.5

En dat ik vind ik dan weer dolkomisch...

ik vind dit echt een slechte film, het kon me niet boeien, waste of my time

avatar van stan
het kon me ook niks boeien ik ben met school er naar toe geweest nou er was echt geen reed aan!

Jongens, kunnen we nu zelfs 'reet' al niet meer fatsoenlijk schrijven?

Flauwe film ...Niet mijn soort films en al helemaal niet die humor...
Humor...? Welke humor??

cr_ix
Ligt het aan mij of speelt DeVito helemaal geen hoofdrol in deze film???

echt slecht hoor weet niet wat travolta dacht toen hij deze film ging maken want ik zou nog geen rol in deze film willen en wie wil de rock nu als een homo zien slechte keus van de rock er zaten ook wel leuke stukjes in maar de waren op een hand tetellen en dat voor z'n dure film kwa acteurs is het een verzameling van goede en slechte van over de top en nieuw komers maar niet de moete waard daarom een 1!!

avatar van Captain Pervert
Een film zonder echt interessant verhaal. Bijna twee uur lang gebeurt er niks en de film kabbelt een beetje voort. Deed me denken aan een andere mislukte film van dit jaar: Ocean's Eleven.

De film kent twee hoogtepunten: de monoloog van Cedric the Entertainer over racisme en het dansje van The Rock.

Verder is het een saaie bedoening.

2 sterren

avatar van Captain Pervert
^^ Hierboven bedoel ik natuurlijk Ocean's Twelve. Ocean's Eleven was nog net te pruimen.

cr_ix schreef:

Ligt het aan mij of speelt DeVito helemaal geen hoofdrol in deze film???

Inderdaad is een cameo (gastrolletje)
(zoals nog meer bekende acteurs)

avatar van Phil Leotardo
Echt een van de tegenvallers van 2005. Te zwak verhaal, bijna geen leuke grappen en de acteurs laten het zelf ook nog eens vaak afweten. Ik geef de film 2 sterren.

Gewoon tegenvaller! Paar grappige scene's en dat is het wel.......

Ugh wat een saaie film,,, bah...

(maar wow wat is dat ene meisje (christina millian ofzo) mooi zeg!!!;))

Jah geloof je zelf dat John Travolta van de wc afkomt met een pokerface een die pokerface ook houdt als er iemand voor z'n neus wordt afgeknald en daarna niet huilend naar z'n moeder rent terwijl iemand een pistool op hem richt waarvan hij niet kan weten of het leeg is omdat hij de schoten niet hoorde (hij zat op de wc) en daarna (net als iedereen) de moordenaar laten gaan.

Slap hoor!!!

*1/2

Uma Thurman = wel cool!!!

Vond hem leuker dan Get Shorty. Vooral Cedric the Entertainer en The Rock. Als je gaat vergelijken is het eigenlijk hetzelfde verhaal. De grote lijnen dan.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Tja wat zal ik hier eens over zeggen? Laat ik het er bij houden dat ik Travolta en Thurman weleens beter heb zien dansen met elkaar

Geachte filmvrienden nou heb ik in mijn leven al heel wat films gezien. Maar toch wil ik bij deze even mijn mening uiten over deze film . Mee eens zoals menigeen voor mij al had opgemerkt....in één woord

K walitatief U itermate T eleurstellend .

Met vriendelijke groet !

Ik vond hem ook wat tegenvallen. Ik hoorde wie er allemaal aan mee deden, en ik d8 dat het wel een goeie film zou zijn. Sterren als John Travolta, Uma, Vince Vaughn. Maar jaah, hij viel erg tegen. Jammer, maar waar. Ik geef hem 2 sterren als troostprijs

Uncle_saM schreef:

K walitatief U itermate T eleurstellend .

Met vriendelijke groet !

Kan niets anders doen dan het hier mee eens zijn.
Pure verspilling van zoveel acteertalent.
2,5 * voor The Rock, die misschien nog wel de leukste was van het hele stel, dus ga maar na.

Aan de regie zal het niet liggen. Als voormalige clipregisseur doet F. Gary Gray gewoon goed zijn werk: het registreren van beroemdheden die over hun eigen ijdelheid struikelen.

De muziek knalt goed van de schermen, alleen is de humor ver te zoeken voor een komedie. Wat nog meer ontbrak is een constante MTV-logo rechtsboven in de hoek.

Uitblinkend in matigheid: 2,5 ster (twinkle, twinkle).

avatar van De GeuS
Ach viel best nog wel te pruimen. Het verhaal stelt niet veel voor, bevat een aantal ongelovelijke irritante cliche's maar heb de gehele film wel met een glimlach uitgekeken; 3*