• 8.609.054 stemmen

Releasedatum: 31 maart 2005

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Be Cool

"Everyone is looking for the next big hit"

Als Chili Palmer (John Travolta) besluit zijn geluk te beproeven in de muziekindustrie papt hij daarvoor aan met de verleidelijke weduwe (Uma Thurman) van een onlangs vermoorde platenbaas. Hij kaapt de mooie zangeres Linda Moon weg bij de concurrent en ontdekt dat er achter de mooie schermen van de muziekwereld heel wat valse noten geblazen worden.

imageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van the new guy

the new guy

Huh? Wel heel laag gemiddelde. Ik heb me kapot gelachen. Die wenkbrauw van The Rock, hilarisch.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Een halve punt erbij na herziening. Hij blijft toch vermakelijk.

avatar van Gastel

Gastel

Slap aftreksel van het geweldige Get Shorty. De subtiele humor, slimme verwijzingen en het originele script van het eerste deel worden vooral nagedaan en uitvergroot. De cast is indrukwekkend maar niemand lijkt het onderste kan uit te halen en spelen allemaal op de automatische piloot. Enige uitzondering is The Rock die, zichzelf parodierend, een uitstekende prestatie neerzet. Ook Andre 3000 zet een hilarische rol neer. Maar hun spel is niet genoeg om deze film te redden. Ook de overdaad aan hippe sterren die cameo hebben voegen weinig toe Be Cool.

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Alles wat je van tevoren had kunnen verwachten: 1.50 (1.50)

Een hoop stoerdoenerij, waarvan het mij verbaast dat Travolta en in zekere mate ook Thurmann, zich voor dit soort pulp lenen. Maar, toegegeven; de prent neemt zichzelf niet al te serieus, bevat zowaar nog enkele aardige momenten en weet met de overload aan populaire sterren de nodige zieltjes voor zich te winnen. Wie wel tegenvalt is regisseur Felix Gary Gray. Waar hij zich met The Negotiator goed in de markt prijste, zichzelf doorontwikkelde met het onderschatte A Man Apart en met het Italiaanse klusje wederom succes kende, stelt hij nu toch vooral teleur. Op een gegeven moment wordt het een chaotisch rommeltje met alle verschillende scenes die kris-kras door elkaar heen lopen, elk technisch vernuft ontbreekt en zelfs de redelijke tracks wisten het niveau amper omhoog te schroeven.

[521/618]

avatar van sofripa

sofripa

Ja, ooit gezien, maar is niet heel erg blijven hangen. Heb me er niet aan geirriteerd en dat levert in mijn beleving een 'zesje' op.

avatar van flaphead

flaphead

tegenvallende film die zowel komedie als misdaad wil zijn, maar daar in beide gevallen niet in slaagt. er zitten zeker wel grappige scenes in die een grinnik opleveren, maar de humor is meestal net te overdreven om leuk te zijn. het misdaadverhaaltje is natuurlijk vrij dun. het acteerwerk is niet al te best, Travolta speelt op de automatische piloot en is met zijn coole karakter dan nog het beste. de rollen van 4 niet-acteurs (Milian, Tyler, Cedric the 'entertainer' en Benjamin) zijn slecht, maar dat moest blijkbaar om de film het muziekindustrie-gevoel mee te geven. de oh-wat-is-dat-meisje-toch-geweldig-scenes, de onvermijdelijke zoen (en zoals het in Hollywood gaat, meteen in bed) en het walt disney einde zijn tenenkrommend. dat je vaak naar pulp fiction wordt teruggesleept door 3 dezelfde hoofdrolspelers en een dansscene tussen 2 van hen, nemen we maar als ironisch aan.

zelfs als tussendoortje kon ik er geen plezier aan beleven, mislukte feelgood-Milian-promotiefilm, waar Travolta het enige lichtpuntje was.

avatar van DragQueen

DragQueen

Hoewel er een vrij sterke cast present is, wordt het onderste niet uit de kan gehaald. ze acteren allen op routine. Het verhaal steekt nog wel aardig in elkaar, maar is nergens echt origineel te noemen. 2,5 Ster.

avatar van Edie

Edie

Het kan inderdaad wel beter, maar ik heb me goed vermaakt met deze film. Zeker een dikke 3.5*. Wellicht juist door de vele bekende gezichten in de film. Vince Vaughn en Dwayne Johnson vond ik een leuk "koppel", ook om André Benjamin af en toe kunnen glimlachen.

Camera zoals eerder vermeld is wel magertjes inderdaad, ik had ook andere muziek gekozen hier en daar in de film. Die Christina Milian was al geen favoriet van mij (heb dan ook echt niks met dat Rnb/Hiphop gebeuren) dus dat vond ik soms wat saaie scenes.

avatar van Sergio

Sergio

Een matige misdaad-komedie waarvan alle grappen en plotwendingen oubollig en achterhaald zijn.

avatar van shrink

shrink

• 2056 stemmen

Heerlijke film, die daadwerkeling zeer 'Cool' is. Enkele fantastische personages, zoals The Rock en die rappers. Heb er heerlijk om gelachen. Het verhaal is lekker luchtig en het enige wat ik een beetje jammer vond was Uma Thurman en een beetje John Travolta. Daar hadden eigenlijk andere 'coole' acteurs moeten staan.

avatar van markel

markel

niet teveel over nadenken, gewoon erg leuk

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

The Rock en Andre Benjamin. Wat een personages hilarisch.

Schijnt dat The Rock voor deze film iets van 25-30 kilo moest afvallen.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

herzien en is geheel gedateerd bevonden , erg saai en totaal geen actie of spanning. Klein beetje humor soms maakt dit 1.5 ster

avatar van Toontje G

Toontje G

Toch wel een aardige film ondanks hij wat aan de lage kant wordt gewaardeerd. Ik heb me in ieder geval er redelijk mee vermaakt.

avatar van Wally2

Wally2

Een dramatische mislukking na het erg grappige 'Get Shorty'

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Alweer 3 jaar geleden dat ik Get Shorty heb gezien, en ik vond dat het maar eens tijd werd om Be Cool te aanschouwen, die ook weer erg geslaagd was en gelukkig ook weer niet zo'n typische flauwe Amerikaanse schreeuwerige onderbroeken-lol film. John Travolta is weer lekker op dreef als Chili Palmer, die nu de Russische Maffia, onder leiding van een behoorlijke klunzige maffiabaas, achter zijn reet krijgt, nadat hij getuige was van het feit dat zijn zakenpartner Tommy Athens voor zijn sodemieter werd geschoten, waarbij hij zijn kans ziet om zijn weduwe te laten doorbreken in zijn muziekbisnis, maar het gaat allemaal maar weer niet van een leien dakje, en staat Palmer binnen de kortste keren onder bedreiging van concurenten, De Russische Maffia, een huurmoordenaar, en een paar Gangsta's.

Zo wordt Be Cool weer een erg verfrissende en leuke muziekale komedie met vele knipogen naar Pulp Fiction, zeker nu John Travolta en Uma Thurman alweer een duet vormen (met inclusief die dansvloer-scene)

Fijn.

avatar van j0enne

j0enne

Ik heb helemaal niets met The Rock, maar hier was die echt hilarisch.
Die scene in die kledingzaak als die voor de spiegel staat.

avatar van royenglenn

royenglenn

Ik denk dat de meeste mensen deze film veel te serieus nemen. Als je hem kijkt zoals hij bedoeld is, dan vindt ik hem hilarisch. Alle groepen spelen een overdreven versie van stereotypen. De negers met dikke glimmende auto's en gouden pistolen. De russische maffia zo dom als het maar zijn kan. Ga zo maar door. I heb me kapot gelachen als je daar opgaat letten.

Onderhond

Redelijk flauw.

Voelt aan als een comedy die graag zelfbewust grappig wil zijn, maar jammer genoeg is het gewoon niet leuk/onnozel genoeg daarvoor. Ja Travolta en Thurman dansen weer eens samen, ja de rappers zijn overdreven karikaturen, ja The Rock zet zichzelf aardig voor schut ... maar het blijft te braaf, te veel binnen de lijntjes.

Sowieso vind ik Thurman een dramatische actrice, wat voor soort rol je ze ook geeft. Ook hier weer komt ze helemaal niet uit de verf. Net zoals Vaughn trouwens, die ook vreselijk staat te acteren. Enkel Travolta en Cedric zijn nog wel oké, de rest van de cast voegt op z'n best niks toe (Keitel) of is gewoon irritant.

Ook de keuze van Milian is achteraf niet de beste geweest. Het was leuk geweest moest ze ook in het echte leven een waardige artieste geworden zijn, maar als eendagsvlieg past ze absoluut niet in haar rol in deze film. Naar het einde toe wordt het ook iets teveel een showcase voor "haar kunnen", iets wat de film er niet bepaald vlotter op maakt.

Echt slecht of vervelend wordt het niet, daarvoor zit er wel genoeg tempo in en vind je hier en daar nog wel een geslaagd grapje, maar veel meer dan een instant-forgettable niemendalletje is het niet. Gray heeft betere films gemaakt.

avatar van IH88

IH88

“I hate sequels.”

Be Cool wil van alles zijn, maar weet uiteindelijk nergens echt inruk te maken. De film wil een luchtige detective zijn met humor en wat spanning. Maar het eindigt al snel in één grote klucht en dan niet in de goede zin van het woord.

De acteurs proberen het wel, maar weten ook niet hoe ze zich moeten gedragen en in wat voor film ze terecht zijn gekomen. Be Cool heeft zeker wat vermakelijke scènes, maar regisseur Gary Gray weet volgens mij zelf niet wat voor film hij wil maken. Be Cool is niet spannend genoeg, niet grappig genoeg, en als satire op het Hollywood leventje niet scherp genoeg. Vlees noch vis deze film.

avatar van rebelkush

rebelkush

Herzien en hij blijft super grappig.

Ik vond vooral Vince Vaughn en Andre 3000 grappig.

Alleen dat zingen is waardeloos en irritant.

Theunissen

Hoewel ik er meer van had verwacht (zeker gezien de cast), is dit toch nog een vermakelijke Komedie / Misdaad film, waarin John Travolta tijdens de openingsscène zegt "Ik haat sequels" en dat heeft natuurlijk betrekking op de Komedie / Misdaad film "Get Shorty (1995)".

In de film "Get Shorty" begaf Chili Palmer (John Travolta) zich al met flair in de filmindustrie en in dit vervolg verlegt hij zijn werkterrein naar de muziekwereld, waar hij de ambitieuze Linda Moon (Christina Milian) probeert te lanceren. Maar ook daar blijken louche figuren de dienst uit te maken, onder wie een schietrage platenbaas en een bende rancuneuze Russen. Aan Chili Palmer de taak zich zo cool mogelijk de macht toe te eigenen.

Het verhaal valt helaas wat tegen en veel grappen en plotwendingen zijn oubollig en achterhaald, maar desondanks verblijdt regisseur F. Gary Gray zijn cast met een aantal spitsvondige oneliners en een paar leuke plotwendingen. John Travolta is de vleesgeworden coolness, al krijgt hij flink tegengas van Vince Vaughn. Maar de show wordt pas echt gestolen door Dwayne "The Rock" Johnson, die zich in uitzinnige homo-erotische outfits heeft gehuld en daarmee de draak steekt met zijn macho imago. Ook is er een gastoptreden van de Amerikaanse hiphop/house-band "The Black Eyed Peas" te zien, die destijds populair waren.

Al met al is "Be Cool" een vermakelijke opvolger van Get Shorty", met een paar goede grappen en natuurlijk is het vooral leuk om veel bekende acteurs, actrices en echte zangers en zangeressen te zien in deze film, zoals John Travolta, Uma Thurman, Vince Vaughn, Dwayne Johnson, Harvey Keitel, James Woods, Christina Milian, André Benjamin (oftewel "André 3000"), Steven Tyler, Wyclef Jean, etc.

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/misdaad/muziek film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Bekende acteur John Travolta ...

Goed beeld, geen HD aanwezig...

Prima achtergrond geluid/muziek met

Dolby Digital...